fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Polecane krytyki
fotografia cyfrowa
Kategoria:
fotografia cyfrowa
Zdjęcie / AutorKrytykaOkres
fotografia cyfrowa

GALITO
Magus (35933) fotografia cyfrowa2007-04-25 10:02:16

Tragedii nie ma ale niestety elementów które mogłyby być lepsze jest cała masa:
1. Przepalenia
2. Brak ostrości
3. Cienie pod oczami - nie fizjologiczne a spowodowane światłem
4. Niekorzystna tonacja

Mam nadzieję, że modelka była zadowolona z tego zdjęcia - fotograf jednak nie powinien.
plus


2020-11-07 18:00:00

2020-11-08 01:59:59
fotografia cyfrowa

Olai
crazyboris (25957) fotografia cyfrowa2007-04-23 23:08:20

Zgadzam się z Kerto, co do kadrowania - więcej dołu przydałoby się, kosztem góry, natomiast nie zgadzam się co do "mocnego południowego słońca " owszem - przepalić łatwo, ale też kontrasty fajowe wychodzą, niezła plastyka gór wtedy wychodzi, sam lubię kadrować nawet tuż pod słońcem. Ostrzenie - rzeczywiście ciutkę za bardzo :) zdjęcie nawet ok, choć widziałbym odważniejsze prowadzenie linii i zabawę nimi i szerzej ciutkę :)
plus plus


2020-11-07 10:00:00

2020-11-07 17:59:59
fotografia cyfrowa

petrus
ukasus (1632) fotografia cyfrowa2007-04-24 08:21:40

ja bym podszedł bliżej i walnął na szerokim pierwszego gościa tak by w tle było widać w linii tych z tyłu
i kategoria to mi bardziej pod reporterkę podchodzi ...
po za tym małe i lekko leci w prawo
plus


2020-11-07 02:00:00

2020-11-07 09:59:59
fotografia cyfrowa

petrus
Lifter (47259) fotografia cyfrowa2007-04-24 09:37:16

1. Za male
2. przypadkowy kadr, ktory zupelnie nic nie wnosi w sensie artystycznym, technicznym czy dokumentalnym.

Czemu uwazasz, ze ta fotka winna nas zainteresowac? czym? Jak?
plus


2020-11-06 18:00:00

2020-11-07 01:59:59
fotografia cyfrowa

magdaasia
toska (2081) fotografia cyfrowa2007-04-24 11:41:51

Jeżeli tytuł by brzmiał "przekwitające tulipany" to byłoby to zrozumiałe. Ale gdy trzeba przyglądać się intensywnie, aby znaleźć ową tytułową mrówkę, to już tak ok nie jest.
Wybierz jeden temat zdjęcia i przedstaw go tak, aby nie było wątpliwości co do niego.
Uważaj na przepalenia spowodowane zbyt mocnym światłem.
Panuj nad kadrem - poczytaj trochę teorii o trójpodziale, mocnych punktach i kompozycji.
plus plus


2020-11-06 10:00:00

2020-11-06 17:59:59
fotografia cyfrowa

annamaria
artzi (469) fotografia cyfrowa2007-04-23 11:43:02

Sądząc po komentarzu do fotki fanem motorsportu nie jesteś,więc nie wiem czy to co napiszę ma sens( nie wiem czy masz zamiar sie w tym kierunku rozwijać ). W fotce brak jest dynamiki- czas np 1/60 i prowadzenie obiektywu za obiektem pomogłoby napewno. Kadr to dramacik, jakość też pozostawia do życzenia .
plus


2020-11-06 02:00:00

2020-11-06 09:59:59
fotografia cyfrowa

wiciu
Magus (35933) fotografia cyfrowa2007-04-23 12:46:29

Niestety nic w tym zdjęciu nie jest dobre:
- przesycone kolory
- przepalenia
- chaotycznie poprowadzony kadr, który w ogóle
- nie został zsynchronizowany z GO

Moja rada, zaplanuj co chcesz pokazać nim wciśniesz spust migawki.
plus plus plus


2020-11-05 18:00:00

2020-11-06 01:59:59
fotografia cyfrowa

krysia3k
Mordecai (30691) fotografia cyfrowa2007-04-23 18:27:51

1. zabieraj w plener co najmniej filtr polaryzacyjny i szarą połówkę
2. uważaj na horyzont
3. dbaj o soczystość kolorów
plus plus plus


2020-11-05 10:00:00

2020-11-05 17:59:59
fotografia cyfrowa

krysia3k
jarek78 (12738) fotografia cyfrowa2007-04-23 19:01:25

Fotka bezmyślnie skadrowana (ze względu na krzywy horyzont). Przy zdjęciach krajobrazowych to jedna z najważniejszych rzeczy i nigdy nie zrobisz dobrej fotografii, jeśli nie będziesz zwracał uwagi na tak podstawowe sprawy. Głebia ostrości też leży - o ile nieostrość na najdalszym planie bardzo nie przeszkadza, to na pierwszym już tak. No i na koniec kolory - zdjęcie wymaga skorygowania poziomów. To podstawa w obróbce cyfrowej. Czynność nieskomplikowana, więc radzę się jej nauczyć.
plus plus


2020-11-05 02:00:00

2020-11-05 09:59:59
fotografia cyfrowa

sympatia
emet_b (3144) fotografia cyfrowa2007-04-22 17:22:39

Jednym to "zdjęcie" zachodu wyróżnia się od innych tego typu "dzieł": Nigdy podczas zachodu nie widziałem tak zimnych barw. Ale słoneczko drogi autorze wypaliłeś tradycyjnie jak każdy "fachowiec" od zachodów...
Poza tym kadr dzielony 50/50 i czarny dół.
Nie ma co się rozpisywać, natomiast należy prosić: Usuń, proszę usuń "dzieło" to...
plus


2020-11-04 18:00:00

2020-11-05 01:59:59
fotografia cyfrowa

petrus
corazon (14424) fotografia cyfrowa2007-04-22 19:11:54

widze, że zdjęcie sobie nadal jest to coś naskrobię. dobrze , że chciałeś pokazać coś innego np: kapłana ale pokazałeś go w bardzo statycznym kadrze a czasami księża potrafią ostro gestykulować podczas kazań. poza tym zdjęcie jest małe i fatalnej jakości. skupiłbym się bardziej na samym księdzu pomijając tło i otoczenie.
plus plus plus plus


2020-11-04 10:00:00

2020-11-04 17:59:59
fotografia cyfrowa

pata_
mateosite (8099) fotografia cyfrowa2007-04-22 21:08:04

Witaj
Pierwsze co sie rzuca w oczy to slaba, wrecz fatalna jakosc zdjecie. Niebo jest przeswietlone przydalby sie filtr szary polowkowy). Zdjecie zdaje sie byc mocne przeostrzona, zwlaszcza gorna jego czesc. Co do kadru, jest on moim zdaniem przypadkowy i nie do konca przemyslany. Mogles drogi autorze popracowac nieco wiecej nad tym zdjeciem
Pozdrawiam
Zycze wielu udanych zdjec
M
plus


2020-11-04 02:00:00

2020-11-04 09:59:59
fotografia cyfrowa

zoso
marisol (7527) fotografia cyfrowa2007-04-22 22:46:40

Drogi Autorze!
Piekne oczy kota to nie wszystko aby fotografia byla dobra. Przede wszyskim kadr oraz bałagan w tle zakłócaja odbiór, ucięte łapy kota. Użyłes lampy? bo oświetlenie jest fatalne, kot przepalony i świecący. Wydaje sie byc troche plaski. Ważna role odgrywa swiatlo, niestety zdjecie jest zle uchwycone i jedyne co w nim ladne pozostaje to oczy. Pozdrawiam i rowniez odsylam do poczytania czytelni.
plus plus plus


2020-11-03 18:00:00

2020-11-04 01:59:59
fotografia cyfrowa

leleka
mnawrocki (61182) fotografia cyfrowa2007-04-21 15:45:18

jak na pierwsze zdjęcie to pokazanie ptaka na gnieździe nie jest najlepszym wyborem myśle że zaraz zlecą sie ptasiarze i dostaniesz reprymende że takich zdjęć nie powinno się robić szczególnie szerokim obiektywem!!!!!
plus plus plus plus plus


2020-11-03 10:00:00

2020-11-03 17:59:59
fotografia cyfrowa

Chester
milordka (896) fotografia cyfrowa2007-04-21 21:57:26

Hmm... jakiś pomysł w odczuciu emocjonalnym Autora jest, ale wykonanie nie do końca to wyraża.
Patrząc tym kadrem nie wiadomo do końca co jest tematem zdjęcia. Jakości też zabrakło - bluszcz i mur raczej nie uciekają, ma się nieco czasu by się postarać ;] Jeśli o światło chodzi, to dobrze by było poczekać na niższe, bardziej plastyczne.
plus plus


2020-11-03 02:00:00

2020-11-03 09:59:59
fotografia cyfrowa

arete
shawrus (49835) fotografia cyfrowa2007-04-20 13:41:31

ani ostrości. ani prosto, ani tematu, ani wygladu, ani kontrastu, wogóle ani, może pomysł jakiś był ale chyba gdzieś prysł
plus plus


2020-11-02 10:00:00

2020-11-02 17:59:59
fotografia cyfrowa

Przem_ek
jiggaman (11187) fotografia cyfrowa2007-04-20 15:50:00

ja tu tytułowej róży niestety prawie nie widzę!
jesli chciałes pokazać różę to dlaczego zasłoniłeś ją liściem????
strasznie drażni tło, za dużo tych listków i przebijającej się w oddali kory wysypanej na grządce w ogródku.

Następnym razem POKAŻ nam to co chcesz pokazać, wyeksponuj również obiekt właściwie dobraną GO, która pozwoli Ci jednocześnie podkreślić kwiat jak i rozmazać nawet rozpraszające tło
plus plus plus plus plus


2020-11-02 02:00:00

2020-11-02 09:59:59
fotografia cyfrowa

barteq
dzieciou (15) fotografia cyfrowa2007-04-20 17:58:14

drogi autorze. moim zdaniem lampa z lewej swoim ksztaltem kompozycyjnie zamyka prawa strone zdjecia. w tym kontekscie lewa strona nic nie wnosi dla mnie do zdjecia. chetnie poznam inne krytyki na temat tego zdjecia.
plus plus


2020-11-01 18:00:00

2020-11-02 01:59:59
fotografia cyfrowa

kunderos
Jan_Starocki (507) fotografia cyfrowa2007-04-19 17:55:51

Nie zgodzę się, że rozmyte blokowisko to złe tło!! To walące się w lewą stronę pobolszewickie miasto to doskonałe tło i przeciwwaga dla pieska. Czymże byłoby to zdjęcie bez tego tła. Tło pomaga temu zdjęciu!
plus plus


2020-11-01 10:00:00

2020-11-01 17:59:59
fotografia cyfrowa

wojtiG
Magus (35933) fotografia cyfrowa2007-04-19 09:50:52

Straszny stworzyłeś w tym kadrze bałagan!
Ręce pocięte w złych miejscach do tego zła perspektywa i kat fotografowania - ręka modelki mimo, ze dalej ma dość duże rozmiary, nie z winy modelki bynajmniej tak to wygląda.
Cięcie głowy z góry "po czubeczku" nie jest najlepszym pomysłem.
Światło bardzo niekorzystne odblaski na skórze pozostawiło, zmiękczyć je należy.

Bez
plus


2020-11-01 02:00:00

2020-11-01 09:59:59
fotografia cyfrowa

Bernhard
Magus (35933) fotografia cyfrowa2007-04-18 13:55:37

Cóż - dobrze nie jest, ale może być lepiej.
1. Zaśmiecony róg zdjęcia - jeśli modelka się wstydzi odsłonić piersi to niech nie odsłania a Ty sfotografuj to tak by było naturalnie, jeśli właśnie to, ze się wstydzi i je zasłania ma być tematem zdjęcia to wyróżnij to w kadrze w szerszej perspektywie - tak jest "ni w 5 ni w 10"
2. W portrecie b.ważne jest światłu - tu jest straszne - popracuj nad tym, kontroluj cienie - to Ty masz robić użytek z oświetlenia a nie oświetlenie z ciebie.
3. Kontroluj zawartość kadru - założę się, że bark nie miał być głównym tematem zdjęcia.
4. Dostosuj ogniskową do kadru.
plus plus plus


2020-10-31 18:00:00

2020-11-01 01:59:59
fotografia cyfrowa

agnieszkab
Andrzejch (37680) fotografia cyfrowa2007-04-08 12:20:35

wspaniała mgła i rewelacyjny klimat, ale nie obyło się bez drobnych potknięć, które zaważały na ocenie.Moim zdaniem kadr jest nie zrównoważony-obszedłbym drzewo z prawej i umieścił słońce w mocym punkcie w górnym prawym rogu a najlepsze drzewo ( pod słońcem ) w dolnym prawym. Pień piękny ale po lewej może byłby prostszy. No i słońce - wielka biała plama, dół stracił się zupełnie.


2020-10-30 10:00:00

2020-10-30 17:59:59
fotografia cyfrowa

agnieszkab
morfeo1980 (1138) fotografia cyfrowa2007-04-08 16:04:47

słońce wyszło jak wielka plama, a co do drzewa, moim zdaniem jest tu nie potrzebne ja bym spróbował bez pozdrawiam
plus


2020-10-30 02:00:00

2020-10-30 09:59:59
fotografia cyfrowa

shuaijan
CyBeRmAnTiS (23642) fotografia cyfrowa2007-04-07 21:35:23

Ja myślę że powinna powstać mini galeria pod tytułem jakiego typu zdjęcia nie nadają sie do publikacji. Wtedy osobnicy zaczynający przygodę z fotografią unikneli by ośmieszenia, publkując tego typu rodzynki. Brak kadru, technicznie do niczego ... szkoda słów. W tym zdj eciu zastanawia mnie tylko jedno ... komentarz tzw. autora ... co to oznacza? zresztą określenie apratu też a może to jakaś świąteczna prowokacja?
plus plus plus plus plus
minus

2020-10-29 18:00:00

2020-10-30 01:59:59
fotografia cyfrowa

Ischyrion
Kapitan (374) fotografia cyfrowa2007-04-08 10:10:23

ooo jaka ciekawa lektura.

Przepalenia?? - i owszem na czole, na policzku, na nocie, na powiece
Głębia Ostrości?? - zdecydowanie za duża przez co tancerka nie jest należycie wyeksponowana z tła
Ostrość?? - powinna być na twarzy tancerki , niestety jej tam nie ma
Cięcia?? - można było dać ciut więcej dołu tak żeby zamykać kadr jej spódniczką, można było dac szerzej żeby zmieścić w kadrze całe ręce, można było ciąć tak żeby postać nie była centralnie tym bardziej że patrzy w swoją prawą stronę ( zdjęcia lewą stronę)można było zostawić całe nakrycie głowy.
Światło?? - zdecydowanie za ostre.
Autorze taka rada w ramach konstruktywnej krytyki. Wystawiając zdjęcie licz się z tym że mogą je ludzie skrytykować. Oni patrzą na Twoje zdjęcie z boku, bez emocji. Dobre zdjęcie samo się broni, tego niestety nie jesteś nawet w stanie Ty wybronić, więc może należało by ciut pokory wykazać.
plus plus plus plus plus
minus

2020-10-29 10:00:00

2020-10-29 17:59:59
fotografia cyfrowa

gakusei
aurastyl (16290) fotografia cyfrowa2007-04-02 13:17:07

Myślę że to zdjęcie ma pewien niewykorzystany potencjał. Przedewszystkim uważam że powinno być jaśniejsze. Dodatkowo można je w darmowych programach wyporostować - leci w lewo. przyadło by się również więcej ostrości. Mozna ją uzyskać programem ale można o nie pomyśleć też w czasie robienia zdjęcia.
plus plus plus plus plus plus
minus minus

2020-10-29 02:00:00

2020-10-29 09:59:59
fotografia cyfrowa

arete
Jan_Starocki (507) fotografia cyfrowa2007-04-02 14:58:16

Muszę przyznać autorce/autorowi rację w jednej sprawie. Nie w każdej fotografii chodzi o ostrość. Zdjęcia nie rozumiem, ale i tak jest ciekawsze niż większość tzw doskonałych HDR -owych krajobrazów. Plus za ciekawe ujęcie.
plus plus plus


2020-10-28 18:00:00

2020-10-29 01:59:59
fotografia cyfrowa

Helena81
preston (1727) fotografia cyfrowa2007-04-01 16:08:30

balans bieli ewidentnie leży
kadr może byłby ciekawy gdyby księżyc był widoczny między konarami
dachy budynków z pewnością do przyciemniena aby uwidocznić to co najważniejsze
plus


2020-10-28 10:00:00

2020-10-28 17:59:59
fotografia cyfrowa

sympatia
jiggaman (11187) fotografia cyfrowa2007-03-28 19:30:30

niestety na NIE, może i okazy ładne i godne uwagi ale sposób w jaki zostały pokazane zabił cały ich urok!
BARDZO, BARDZO niekorzystnie wyglądają na tym poprzepalanym jałowcu.
Motyle są o tyle wdzięcznym tematem że z założenia są ładne i wszystkim się podobają, ale tutaj tak jak pisałem wcześniej ich urok się ulotnił.
Zdecydowanie lepiej i milej dla oka jest pokazać motylka na jakimś kwiatku, liściu czy gałązce ale na litość nie na poprzepalanym iglaku.

P.s.
Przepalenia powstają na skutek fotografowania w ostrym świetle, przy fotografii makro najlepsze światełko jest z rana lub poz wieczór

Pozdrawiam
plus


2020-10-28 02:00:00

2020-10-28 09:59:59
fotografia cyfrowa

beagel
Machnac (7994) fotografia cyfrowa2007-03-28 20:06:55

Dodam jeszcze że BARDZO przesadziłeś z kolorami. Rudzik w naturze tak nie wygląda, jest szary z rudym delikatnym a nie pomarańczowo niebieski!!!
plus


2020-10-27 18:00:00

2020-10-28 01:59:59
fotografia cyfrowa

Pyaa
TheJester (554) fotografia cyfrowa2007-03-27 21:08:34

jakby tak popatrzeć na to zdjęcie to nie ma ono w sobie żadnego przesłania... pierwszy wniosek - bezwartościowe
...ale to jest właśnie jedno z tych zdjęć, które ogląda się dłuugo dłuugo i ciągle chce się na nie patrzeć i odkrywać kolejne elementy, łączyć, rozłączać, analizować, podziwiać... ja tak to zdjęcie widzę...
Cięzko dopatrzeć się w nim jakiegokolwiek przesłania, prawda? no filet... no dziecko...ale co jedno ma z drugim? ...chyba tylko tyle, że i filet/ex-ryba i dziecko głosu nie ma ... podobno...
Anyhowz, co do zdjęcia samego - urzeka! Strasznie podoba mi się mnogość ciekawych elementów, które nie tylko nie przeszkadzają ale wręcz z każdym nowym wzbogacają zdjęcie.. chodzi mi o dziecko, "ogłoszenia", o twarze ludzi ze sklepu, o "LECH party" w dolnym lewym no i ostatecznie o Ciebie z tą siatką wiszącą u ręki hehehe to jest zaiste zacne *;oDD
Wszystko to tworzy taką pewną niepowtarzalną kompozycję, która IMHO mówi "to właśnie TEN moment" ... i przywodzi mi na myśl stare stare zdjęcia pierwszych streetowców ^_=
Może jeszcze do nich brakuje tutaj tego właśnie presłania...ale hmm... jak tak popatrzeć na tytuł i przymknąć lekko oko to i ono by się jako takie znalazło ^_=
all in all.... gratulacje zdjęcia! Nic nie przychodzi mi na myśl co możnaby w nim takiego zmienić (w sensie co widać, że by można zmienić...) Podoba mi się, że różne elementy składają się na taką jakby ramę zdjęcia, u dołu odbicie chodnika, z prawej drzwi u góry dach ... bardzo dobra kompozycja, naprawdę... jeszcz raz gratulacje!
Cheers!
tJ
P.S. ocena w komentarzu
plus plus plus
minus

2020-10-27 10:00:00

2020-10-27 17:59:59
fotografia cyfrowa

radosny
bobanon (1440) fotografia cyfrowa2007-03-26 16:08:44

1. Ten ptak do usunięcia (obróbka) [odwraca uwagę]
2. Złapać w tle tych ludzików niepociętych ( przesunąć się w lewo, jeśli się dało ) [ dla uzupelnienia kadru]
3. Ciąć przed tym słupkiem po lewej [ bedzie lepiej ]
plus


2020-10-27 02:00:00

2020-10-27 09:59:59
fotografia cyfrowa

krouger
Sordyl (42475) fotografia cyfrowa2007-03-26 17:09:04

minusy
za małe jak dla mnie, za bardzo widać filtr z peesa robiący za fakturę skóry, czernie bez szczegółów, odbicia w zębach zbytnio spreparowane nie oddające refleksów jak od prawdziwego szkliwa. I ten zygzaczek nie wiem czemu służący przy dolnej krawędzi?.
plusy
Kadr za to dobry komiksowy, kolory ciekawe, klimat bardzo dobry, zwłaszcza że tytuł zdjęcia to tytuł mojego ulubionego filmu (!), ogólnie na tak, z wyjątkami :)
plus


2020-10-26 18:00:00

2020-10-27 01:59:59
fotografia cyfrowa

bartheq
pablo3style (16492) fotografia cyfrowa2007-03-25 20:44:14

szkoda tylko ze wiekszej wersji nie dales na PE bo by sie super prezentowalo - kadr troche bym przycial z gory i z prawej uzyskal bys mocny punkt
plus plus plus


2020-10-26 10:00:00

2020-10-26 17:59:59
fotografia cyfrowa

petroniusz22
PANtoGRAPH (1060) fotografia cyfrowa2007-03-25 22:10:17

Start bywa ciężki, mam nadzieję, że Galerowicze pomogą Ci w nim. Na początek zachęcam do pobawienia się kadrami, zauważ, że nie wszystkim ujęciom pasuje ciasnota w kadrze, nie wszystkim również odpowiada szeroka przestrzeń... Tutaj zbyt ciasne ujęcie powoduje niedopełnienie obrazu, ucinając dół zdjęcia uciąłeś jego podstawę i stabilność, poza tym postaraj się wypatrywać rzeczy nie oczyma a kadrami, to niełatwe zadanie, ale na pewnno można się tego nauczyć. Czytaj, czytaj i jeszcze raz czytaj... Szukaj dobrych rad, a na pewno w przyszłości Twoje prace spotka uznanie. Następnym krokiem niech będzie dbałość o światło, które maluje nasze obrazy. Pozdrawiam i życzę udanych zdjęć
plus plus plus plus plus plus plus


2020-10-26 02:00:00

2020-10-26 09:59:59
fotografia cyfrowa

celt
obiezyswiat (15087) fotografia cyfrowa2007-03-24 22:37:27

Ciekawa i ciepła kolorystyka, to dość chwytliwy zabieg, bo ludziska lubią ciepełko; jednakże widzę mocne ściemnianie świateł co dało dziwną i mocno drażniącą obwódkę wokół drzew, kompozycyjnie zupełnie przyzwoity kadr, drzewa układają się w linie prowadzące oko w głąb kadru, centralność jak najbardziej uzasadniona, podobają mi się trawy na pierwszym planie dodatkowo podkreślające głębię; reasumując dość kontrowersyjne dziełko, które może otrzymać zarówno ohy i ahy jak i stwierdzenia w stylu MartyW - o rety (i nie dziwię się dlaczego)
plus plus
minus

2020-10-25 18:00:00

2020-10-26 01:59:59
fotografia cyfrowa

Mysa
Spartakus (3) fotografia cyfrowa2007-03-25 13:07:29

Ehhh postanowiłem coś napisać... zdjecie ma przesłanie;) i to jest najważniejsze, wydaje sie torchę słabe technicznie ale jak na początkującego to coś w sobie ma wiadomo ze nikt fenomenalnych zdjeć od razu nie pstryka:) widać tu rak jakiejkowliek obróbki i to dodaje trochę wartości zdjęcia, Jak dla mnie zdjęcie dobrze wylkadrowane, oświetlone trochę mniej ale to tylko i wyłącznie zdanie laika:)
plus


2020-10-25 10:00:00

2020-10-25 17:59:59
fotografia cyfrowa

darkshape
bgajda (1726) fotografia cyfrowa2007-03-24 17:10:16

Spróbuje napisać krytyke do tego quasi-autorskiego zdjecia ponieważ pojawił się bardzo intetresujacy problem!!Czy wykorzystanie czyjegoś zdjecia, elementu i przetworzenie go na swój własny sposób możemy uznać za nasze dzieło, czy tylko za mniej lub bardziej wierną kopię ? Oczywiście ten problem do dzis nie zostal rozwianay i tak jak sa zwolennicy canona czy nikona tak w istneresującym nas problemie pewnie nigdy nie zapanuje zgoda. Ale nie bede próbował tego rozstrzygac. Skupie sie wyłącznie na samym zdjeciu.
Widziałem materiał źródłowy i musze stwierdzić ze za bardzo go nie przetworzyłeś, troszeczke podrasowałeś tonalnie, dodałeś mygły i oczywiście skrzynkę która przywołuje pomysły Petera Gabriela_(jesli nie wiesz o co chodzi zachecam do obejrzenia DVD z jego koncertu) i jak dla mnie tyle tutaj tych zmian. Zatem...zadam kilka pytań retorycznych, a każdy sobie odpowie
Czy zmieniłeś nastrój, charakter tego zdjeica, tak zeby stało się zupełnie nowym spojrzeiem? NIE Czy zmieniłeś semantyczna (literacką) warstwę tego zdjecia, tak zeby jakakolwiek proba określenia stanowiła zupełnie nowy obraz? NIE
A może zmieniłeś jakość tego zdjecia, kolorystyke? NIE
Ono samo w sobie jest bardzo dobre wiec te 4 (oceny) nie powinny byc dla ciebie, tylko dla tego co to zdjecie wykonał!!!!a ty autorze za bardzo sie nie wysiliłeś i tak naprawde poza drobnymi, kosmetycznymi zmianami nie przetworzyłeś tego zdjecia. Nie wytarcxzy dodać pewien element i ogłośić _ OTO MOJE ZDJECIE
- Pisze to wszystko, ponieważ bardzo broniłeś w dyskusji z Gizmo swojego zdania_owszem masz do tego prawo, ale czasm trzeba sie mocno zastanowić czy rzeczywiście mam racje...
Pozdrawiam_marbles
plus plus plus plus plus
minus

2020-10-25 02:00:00

2020-10-25 09:59:59
fotografia cyfrowa

kontur
Swistakolis (27574) fotografia cyfrowa2007-03-24 17:25:53

Gdybym chciał pisać krytykę to bym ją napisał:) Ale skoro tak nalegasz... Widzę, że Tomiu mnie uprzedził i zgadzam się z tym co powiedział. Nie będę więc dublować jego słów. Swoją drogą dziewczyna stoi za blisko tła co skutkuje brzydkimi cieniami na tymże tle. Swoją drogą "odwaliłeś" robotę wstawiając tu fotę. To jest galeria zdjęć, więc i sposób prezentacji zdjęcia jest też ważny. To samo zdjęcie lepiej by się przyjęło gdybyś dał odpowiednią, subtelną ramkę, dał na odpowiednim tle, dałbyś zdjęcie o większych wymiarach i mniej skompresowane. Samo zdjęcie jest słabe, a sposób w jaki je zaprezentowałeś w galerii tylko pogarsza jego odbiór.
Wystarczy Ci taka odpowiedź?
plus plus plus plus plus


2020-10-24 18:00:00

2020-10-25 01:59:59
fotografia cyfrowa

kontur
CannonCat (4754) fotografia cyfrowa2007-03-24 17:49:23

ani mody ani glamour tu nie widze... pierwsze skojażenie to kuzyn Coś z Adamsów.... nie ma stylizacji, ani mody... tło wyłazi do przodu, cień dookoła mozna było rozproszyć miękkim światłem... gdyby włosy ułozyć tak żeby opasywały twarz, jak na niektórych reklamach kosmetyków fryzjerskich, a odsłonięte zostały tylko usta pomalowane na jakiś konkretny kolor...ogólnie nie polecam błekinego tła chyba że na bluebox...poza tym włosy modelki jakościowo i pod wzgledem zadbania pozostawiają dużo do życzenia...
plus


2020-10-24 10:00:00

2020-10-24 17:59:59
fotografia cyfrowa

thomason
corazon (14424) fotografia cyfrowa2007-03-21 22:52:18

Przepis na fajną fotkę: kościół lub jakiś inny klasztor, aparat fotograficzny z ekspozycją EV, statyw i dobry program graiczny do obróbki.
Wchodzimy do kościoła ustawiamy aparat na statywie następnie robimy kilka zdjęć z różnym EV, siadamy w domu sklejamy to do kupy i robimy fajną fotkę, która wywołuje ciarki na plecach poprzez zamysł autora i jego umiejętności w posługiwaniu się programem komputerowym, nastęnie logujemy się na obiektywnych i wrzucamy naszą fantastyczną fotę .
na pewno wszystkim będzie smakowało. smacznego
plus plus plus plus plus plus plus
minus minus

2020-10-24 02:00:00

2020-10-24 09:59:59
fotografia cyfrowa

el_coyotte
pgfoto (774) fotografia cyfrowa2007-03-19 16:09:10

kadr dobrze dopasowany do tematu
tylko o wiele lepiej wygladało by na jasnym tle
bo tak to główny obiekt zlewa sie z tłem
plus


2020-10-23 18:00:00

2020-10-24 01:59:59
fotografia cyfrowa

NEOKaliPL
Coral (5961) fotografia cyfrowa2007-03-18 18:11:55

..sam motyl strzelony niezle choc swiatlo niefajne .. kolorowa, mocno nasycona nieostrosc na pierwszym planie dominuje mocno kladac fote..
plus


2020-10-23 10:00:00

2020-10-23 17:59:59
fotografia cyfrowa

Asiejka
emet_b (3144) fotografia cyfrowa2007-03-18 20:20:34

Pierwsze co rzuca się w oczy to źle złapana ostrość, która ustawiona jest na pierwsze ławki zamiast na modelkę. Chaos w tle bardzo rozprasza, te wszystkie drzewa, kable, bloki...ble. Kadr- moim zdaniem nieprzemyślany do końca: ta druga "bramka" wchodzi modelce w głowę. A gdyby tak przesunąć się z aparatem trochę w górę, żeby umieścić modelkę pomiędzy tymi "bramkami" ?? Światła brak. I brakuje mi tu jakiegoś tytułu, gdyż samo zdjęcie mało mówi. Gdzieś się dziewczyna patrzy, ale gdzie?? Na co?? szkoda, że np nie ma biegających piłkarzy na murawie, albo cuś ;) No i na końcu przyczepię się do żółtej krechy nad jedną z tych "bramek"-kredka ??
A żeby nie było tak negatywnie to powiem, że miejsce jest ciekawe, można pokombinować i cosik ciekawego osiągnąć.
Pozdrawiam
plus plus


2020-10-23 02:00:00

2020-10-23 09:59:59
fotografia cyfrowa

yes
jezier11 (4881) fotografia cyfrowa2007-03-18 21:08:27

gory zawsze sa piekne, ale na zdjeciu warto sie postarac zeby pokazac w nich ich specyficzny charakter, klimat, mozna to zrobic na kilka sposobow albo zlapac dobre ujecie, jakis szczegol detal ktory nada im wyrazu i wielowymiarowoasci, albo dopracowany kadr. gory i okolica ogladene podczas wedrowek moga wydawac sie piekne, ale robiac zdjecie decydujemy sie na na ich bardzo niewielki kawalek, ktory powinien zawierac cos ciekaweko inaczej wydaje sie plaski i bez wyrazu. warto tez pobawic sie swiatlem. pozdro i milego polowania!
plus


2020-10-22 18:00:00

2020-10-23 01:59:59
fotografia cyfrowa

downandout
Dundee (1975) fotografia cyfrowa2007-03-18 00:32:53

Wkurza mnie brak zainteresownia tą fotografią. Miałem już iść spac, ale maźnę słów kilka.
Muzyk, muzyka, wibracje.. nawet nie trzeba tam być, nawet nie trzeba słyszeć.. ...
Patrzeć i słyszeć... fotograficzny music-trans, współodczuwanie, koncert najprawdziwszy.
plus


2020-10-22 10:00:00

2020-10-22 17:59:59
fotografia cyfrowa

grom
bgajda (1726) fotografia cyfrowa2007-03-15 22:49:08

coż...nie bede świnia i nie bede dawał minusów bo co ci z tego autorze...zdjecie jest prześwietlone, niestety brakuje wyrobionego gustu estetycznego??przeciez to zdjecie na pierwszy rzut oka juz jest fatalne...bałagan w kadrze, kolory robione na siłe i kontrasty zupełnie nie udane....tak naprawde zgubiłeś klimat tego zdjecie, tło....zdjecie ma przedstawiać naturalność (szczególnie portretówka) a tutaj jest wyjatkowa sztuczność...
Pozdrawiam_marbles
plus plus plus plus


2020-10-22 02:00:00

2020-10-22 09:59:59
fotografia cyfrowa

niepewnyjan
Polomski (20784) fotografia cyfrowa2007-03-16 10:30:52

dwa obiekty (sutki), na ktorych mam skupic uwage sa wg mnie "za wysoko". Ucialbym duzo dolu i dodal gory. Poza tym wydaje mi sie, ze ten kadr jest za bardzo "srodkowy" i jakby standardowy. IMO w aktach chodzi o to, zeby czyjes cialo odkryc na nowo - pokazac cos czego na codzien nie wiedzimy nawet my sami. Druga sprawa wazna przy aktach jest rowniez pokazanie linii ciala -tu tego nie ma.
plus


2020-10-21 18:00:00

2020-10-22 01:59:59
fotografia cyfrowa

dvidd
shawrus (49835) fotografia cyfrowa2007-03-16 18:45:39

Dałeś zbyt duże nasycenie koloru i i wyszedł efekt jakby kolor sie rozmazał. Może też być wina monitora który niedzwierciedla rzeczywistego nasycenia. Miałem tez coś podobnego, dopóki nie zmieniłem na nowy.
plus


2020-10-21 10:00:00

2020-10-21 17:59:59
fotografia cyfrowa

radzik100
jiggaman (11187) fotografia cyfrowa2007-03-13 20:48:31

tak piękne chwile....
zapewne jakaś rodzinna uroczystość.
Modelka naprawdę przeurocza, super spojrzenie, ale żeby zdjęcie nie kojarzyło się az tak bardzo z rodzinną uroczystością przede wszystkim bym wykadrował tak aby jak najmniej rzeczy odwracło wzrok widza od tej dziewczynki, w szczególności ta Pnią z prawej z białym kwiatuszkiem wpiętym w pierś.

Dziewczynka super zapozowała!

Pozdrawiam

plus


2020-10-21 02:00:00

2020-10-21 09:59:59
fotografia cyfrowa
1 | 2 | 3 | 4 | Strona 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 ..... | 105
fotografia cyfrowa