fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
O sobie
fotografia cyfrowa
Szaleństwem jest kazać filozofowi żyć według jego maksym
fotografia cyfrowa
Krytyki otrzymane przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowalass Miałam nie popełniać kolejnej gafy na OB, jaką jest
odpowiedź na krytykę, ale jej autor zadał pytania, więc
zmuszona jestem na nie odpwiedzieć:
- zielony palik istotnie przesłania stopę zawodniczki, jest
słupkiem na którym umieszczono drągi - okser, sama stopa
niewiele wnosi do tematu tej pracy, toteż klepnęłam ten
układ,
- górne drągi są na oryginalnej fotce, ale postanowiłam je
usunąć, gdyż nic nie wnoszą do "pokazania wysiłku
konia,emocji lub skupienia na twarzy jeźdźca", a z tej
perspektywy trudno jest i tak ocenić jakość skoku konia
(wybitny skoczek o wspaniałym stylu skoku), lepsze jest do
tego fotografowanie z boku,
- fotografowałam obiektywem C100/2.8 z odl. ok. 5 m,
Pozdrawiam
lass 2009-05-19 12:26:25

fotografia cyfrowalass Panie Ciechas i inni:
- argumentem doświadczenia nie ja szafuję, była to tylko
odpowiedź na taki argument w krytyce Pana Fotoadamos'a,
którego doświadczenie (o dziwo!) rośnie w postępie chyba
geometrycznym do upływającego czasu: marzec 2008 - 5 lat,
maj 2008 - 7 lat, maj 2009 - 10 lat (info zaczerpnięte z
krytyk w/w autora),
- nie mam zamiaru zdzierać autorytetom aureoli, wręcz
przeciwnie obserwuję i uczę się, ale też analizuję - moje
prawo,
- publikując zdjęcia nie rywalizuję z nikim, a tym bardziej
z doświadczonymi fotografami zawodowymi, bo i znam swoje
miejsce, jak i nie jest to moim celem,
- porównanie mojej fotografii z fotografiami p. Fotoadamos'a
nie ma sensu, bo różnią się wszystkim, ja chcę pokazać
dynamikę w skoku, czy ogólnie ruchu konia, a nie
zatrzymanie tego momentu,
- moja reakcja na krytykę jest dla mnie charakterystyczna -
jeśli się z czymś nie zgadzam to to piszę (lub mówię) w
formie adekwatnej do niej,
- nikt nie potrafi zrobić lepszej fotografii w stylu
Fotoadamos niż sam wymieniony autor, dlatego proszę nie
porównywać moich prac z pracami tego autora (zresztą
świetnymi,patrz: lekkoatletyka), stosuję inne środki, bo
dążę do innych wyników,
Ave KK, Ave Cesar
pozdrawiam

lass 2009-05-19 12:08:21

fotografia cyfrowafotoadamos Tym razem mam tylko trzy uwagi bo widzę że Pani lass nie
bardzo potrafi przyjąć konstruktywną krytykę z godnością
...
1. Co robi w kadrze zielony palik (część boku przeszkody) i
zasłania stopę zawodniczki ???
2. Dlaczego nie ma w kadrze chociaż górnego drąga przeszkody
który dałby nam orientację i odniesienie do jakości skoku
konia ???
3. Mam wrażenie że całość zdjęcia odrobinę nieostra ...
lass 2009-05-18 15:45:10

plus plus
minus
fotografia cyfrowalass Kolejny raz mam okazję odpowiedzieć na krytykę mojej fotki
skokowej:
- co do jasności fotografii nie dyskutuję, komentujący mają
rację,
- jeśli doświadczenie w fotografowaniu koni jest argumentem,
którym mogę się bronić, to ją mam,
- mam również wiedzę na temat: hodowli koni i sportów
hippicznych,
- nie zgadzam się z opinią, że aby wydobyć szczegóły budowy
konia w ruchu potrzebne jest jego prześwietlenie - dobrze
odżywiony koń ma lśniącą sierść, która spocona czy też
nasmarowana odp. preparatem dobrze oddaje szczegóły,
- baskilowanie konia to prawidłowa, pożądana technika skoku
polegająca na tym, że sylwetkę konia nad przeszkodą można by
wpisać w koło od nozdrzy poprzez szyję, kłąb, grzbiet aż do
zadu, niemal zawsze towarzyszy temu bardzo staranne
podciągnięcie, zgięcie kończyn przednich - można powiedzieć,
że koń baskiluje szyją i grzbietem, a nie przednimi nogami,
- aparat mam szybki, a liczą kroki konia między przeszkodami
na pewno jeźdźcy,
- idealny moment skoku do zarejestrowania przez fotografa
jest bardzo ważny, ale w zależności od wysokości przeszkody
i jej rodzaju (okser: na fotografii, stacjonata -
pojedyncza) w innym momencie następuje największy ruch
konia. Tu pokazuję skok na okserze na wys. 145 cm wybitnego
ogiera Opar, który bardzo dynamicznie wykonuje lot nad
przeszkodą. Na niskich przeszkodach (100-120cm) średniej
wielkości koń (ok. 165-170 cm) moment największej dynamiki
osiąga po wybiciu się ok.5 cm nad przeszkodę, a na wyższych
nawet po ok.40 cm. Mam za sobą fotografowanie potęgi skoku
(od 160 cm w górę) i te zasady nie mają żadnego przełożenia
na ten przypadek. Bywa też że przednie kończyny koń ma już
nad drągami przeszkody, a jeszcze nie oderwał tylnych od
podłoża. Styl skoku konia także ma wpływ na sfotografowaną
dynamikę,
- co do pozycji fotografa wobec pary: koń - jeździec to
zostawiam sobie dużo dowolności, chcę pokazać ruch i
dynamikę, a reszta jest wypadkową tych założeń,
- ponadto uważam, że krytyka konstruktywna ma sens, nawet
jeśli jej autor nie posiada w swoim PF odpowiedniej ilości
argumentów fotograficznych.
Pozdrawiam !
lass 2009-05-13 13:20:46

fotografia cyfrowafotoadamos No widzę koń w skoku wiec muszę zabrać zdanie. Zgadzam się z
pablo3style że jakość jest poprawna choć trochę jaśniej by
się przydało. Konie są pięknymi zwierzętami i po to aby
wydobyć ich piękno na zdjęciu, aby widać było każdy mięsień
i żyłę (a to właśnie oddaje piękno, wysiłek przy skoku i
dynamikę) koń musi być dobrze naświetlony, czasami nawet
lepiej żeby był troszkę prześwietlony niż niedoświetlony.
Wiem z wieloletniego doświadczenia że jest to szczególnie
trudne przy ciemnej maści konia (kare, gniade). Moment skoku
prawie dobry. Ale jak wiemy prawie robi różnicę. Powtarzam
to do znudzenia że przy skoku idealnym momentem jest jak koń
wybija się do skoku i tylne kopyta są już delikatnie w
powietrzu a przednie podciągnięte (zbaskilowane) nad
najwyższym drągiem przeszkody. Wiem że jest to drudne do
osiągnięcia przy wolnym aparacie ale jest też taka stara
metoda wyliczania kroków w chodzie konia (w skokach
zazwyczaj jest to galop) ale to wymaga dużej praktyki i
wiedzy o koniach. Pozostaje jeszcze pozycja fotografa
względem pary koń+jeździec. Tutaj niestety jest zła. Również
już pisałem w poprzednich krytykach że skoki powinno się
fotografować stojąc pod kątem 10 do 20 stopni w prawo lub
lewo w stosunku do frontu przeszkody. Jest to najbardziej
poprawne z punktu widzenia hippicznegi i pokazuje najlepiej
wysiłek konia i często emocje lub skupienie na twarzy
jeźdźca. Wytłumaczę jeszcze dlaczego często podkreślam słowo
SKOKI. Ponieważ w fotografowaniu sportów hippicznych
obowiązują różne canony (nie to żebym reklamował moją
ulubioną markę aparatów ale nie można powiedzieć "obowiązują
różne nikony" :-))) ) przy różnych dyscyplinach
jeździeckich. Inaczej się fotografuje skoki, inaczej
ujeżdżenie, WKKW, powożenie, wyścigi, itd. Piszę dlatego że
po jednej z moich krytyk ktoś mi napisał że ja fotografuję
konie z boku a innych za to krytukuję. Owszem ale to tyczy
się dyscypliny WKKW gdzie jest to dopuszczalne a w
ujeżdżeniu wręcz pożądane. Reasumując, fota lass dużo lepsza
niż poprzednie "końskie" i widać dużą poprawę ale jeszcze
kilka elementów wymaga doszlifowania. Powodzenia i
pozdrawiam !
lass 2009-05-13 11:01:41

plus
fotografia cyfrowafotoadamos No widzę koń w skoku wiec muszę zabrać zdanie. Zgadzam się z
pablo3style że jakość jest poprawna choć trochę jaśniej by
się przydało. Konie są pięknymi zwierzętami i po to aby
wydobyć ich piękno na zdjęciu, aby widać było każdy mięsień
i żyłę (a to właśnie oddaje piękno, wysiłek przy skoku i
dynamikę) koń musi być dobrze naświetlony, czasami nawet
lepiej żeby był troszkę prześwietlony niż niedoświetlony.
Wiem z wieloletniego doświadczenia że jest to szczególnie
trudne przy ciemnej maści konia (kare, gniade). Moment skoku
prawie dobry. Ale jak wiemy prawie robi różnicę. Powtarzam
to do znudzenia że przy skoku idealnym momentem jest jak koń
wybija się do skoku i tylne kopyta są już delikatnie w
powietrzu a przednie podciągnięte (zbaskilowane) nad
najwyższym drągiem przeszkody. Wiem że jest to drudne do
osiągnięcia przy wolnym aparacie ale jest też taka stara
metoda wyliczania kroków w chodzie konia (w skokach
zazwyczaj jest to galop) ale to wymaga dużej praktyki i
wiedzy o koniach. Pozostaje jeszcze pozycja fotografa
względem pary koń+jeździec. Tutaj niestety jest zła. Również
już pisałem w poprzednich krytykach że skoki powinno się
fotografować stojąc pod kątem 10 do 20 stopni w prawo lub
lewo w stosunku do frontu przeszkody. Jest to najbardziej
poprawne z punktu widzenia hippicznegi i pokazuje najlepiej
wysiłek konia i często emocje lub skupienie na twarzy
jeźdźca. Wytłumaczę jeszcze dlaczego często podkreślam słowo
SKOKI. Ponieważ w fotografowaniu sportów hippicznych
obowiązują różne canony (nie to żebym reklamował moją
ulubioną markę aparatów ale nie można powiedzieć "obowiązują
różne nikony" :-))) ) przy różnych dyscyplinach
jeździeckich. Inaczej się fotografuje skoki, inaczej
ujeżdżenie, WKKW, powożenie, wyścigi, itd. Piszę dlatego że
po jednej z moich krytyk ktoś mi napisał że ja fotografuję
konie z boku a innych za to krytukuję. Owszem ale to tyczy
się dyscypliny WKKW gdzie jest to dopuszczalne a w
ujeżdżeniu wręcz pożądane. Reasumując, fota lass dużo lepsza
niż poprzednie "końskie" i widać dużą poprawę ale jeszcze
kilka elementów wymaga doszlifowania. Powodzenia i
pozdrawiam !
lass 2009-05-13 10:58:49

plus plus plus plus
fotografia cyfrowaFrozenTime Światło zdecydowanie za ostre - unikaj fotografowania w
ostrym slońcu, jako porę lepiej wybrać późne popołudnie lub
poranek, wówczas słońce tak ostro nie operuje. Tło jest
kolorowe, ale nie zawsze da się je odpowiednio wybrać,
czasami trzeba zadowolić się jego jak największym rozmyciem.
Na tym zdjęciu tło może być - jest mocno rozmyte. GO mogłaby
być większa - w zdjęciach makro trzeba dośc mocno przymykać
przesłonę. No i kadr jest niezbyt, chociaż w zdjęciach makro
centralny kadr jest OK, o ile zdjęcie jest kwadratowe.
lass 2008-09-19 19:31:41


minus minus minus minus
fotografia cyfrowaepos Witam.....popatrz na tło....proponuję lekko odszumić np.
programem Net Image (jest świetny do tych rzeczy i do tego
darmowy), ponadto nie opanowałeś odpowiednio światła (jest
szansa trochę to poprawić jeżeli foto było wykonane w
RAW-ie), unikaj kadrów centralnych i staraj sie zadbać o
lepszą stronę techniczną zdjecia (np.ostrość, kolorystyka) .
Pozdrawiam
lass 2008-09-19 17:35:35

plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowaka_tula stanowczo zbyt mała głębia. Wydaje mi się, że odrobine
większa głębia dobrze wpłynełaby na zdjęcie. Liść i łodyzka
dodatkowo dzielą zdjęcie - nie wiem jak innym ale mi to
przeszkadza w odbiorze
lass 2008-07-29 14:32:27

plus
minus
fotografia cyfrowafotoadamos No to muszę zabrać głos i obronić trochę lass. W skokowej
fotografii sportowej dopuszczalne są dwa momenty skoku
uznawane za poprawne. Pierwszy to ten który miał zapewne na
myśli ciechas, to znaczy koń wybijający się, zbaskilowany
nad przeszkodą, tylne kopyta już delikatnie ponad ziemią
oraz drugi moment to ten jaki pokazuje lass (na może
minimalnie za wcześnie bo przednie kopyta powinny już prawie
dotykać podłoża). Natomiast ta faza skoku najefektowniejsza
jest do fotografowania z przodu (z godziny 1 lub 11), w
zdjęciu lass niefortunnie widać z tyłu przeszkodę a nawet
gdyby było ją widać z przodu to by tak to nie raziło, ale
generalnie coraz lepiej, tylko tak dalej ...
lass 2008-07-05 16:17:46

fotografia cyfrowa
Strona 1 | 2
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa