fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
O sobie
fotografia cyfrowa
Szaleństwem jest kazać filozofowi żyć według jego maksym
fotografia cyfrowa
Krytyki wystawione przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowalass Miałam nie popełniać kolejnej gafy na OB, jaką jest
odpowiedź na krytykę, ale jej autor zadał pytania, więc
zmuszona jestem na nie odpwiedzieć:
- zielony palik istotnie przesłania stopę zawodniczki, jest
słupkiem na którym umieszczono drągi - okser, sama stopa
niewiele wnosi do tematu tej pracy, toteż klepnęłam ten
układ,
- górne drągi są na oryginalnej fotce, ale postanowiłam je
usunąć, gdyż nic nie wnoszą do "pokazania wysiłku
konia,emocji lub skupienia na twarzy jeźdźca", a z tej
perspektywy trudno jest i tak ocenić jakość skoku konia
(wybitny skoczek o wspaniałym stylu skoku), lepsze jest do
tego fotografowanie z boku,
- fotografowałam obiektywem C100/2.8 z odl. ok. 5 m,
Pozdrawiam
lass 2009-05-19 12:26:25

fotografia cyfrowalass Panie Ciechas i inni:
- argumentem doświadczenia nie ja szafuję, była to tylko
odpowiedź na taki argument w krytyce Pana Fotoadamos'a,
którego doświadczenie (o dziwo!) rośnie w postępie chyba
geometrycznym do upływającego czasu: marzec 2008 - 5 lat,
maj 2008 - 7 lat, maj 2009 - 10 lat (info zaczerpnięte z
krytyk w/w autora),
- nie mam zamiaru zdzierać autorytetom aureoli, wręcz
przeciwnie obserwuję i uczę się, ale też analizuję - moje
prawo,
- publikując zdjęcia nie rywalizuję z nikim, a tym bardziej
z doświadczonymi fotografami zawodowymi, bo i znam swoje
miejsce, jak i nie jest to moim celem,
- porównanie mojej fotografii z fotografiami p. Fotoadamos'a
nie ma sensu, bo różnią się wszystkim, ja chcę pokazać
dynamikę w skoku, czy ogólnie ruchu konia, a nie
zatrzymanie tego momentu,
- moja reakcja na krytykę jest dla mnie charakterystyczna -
jeśli się z czymś nie zgadzam to to piszę (lub mówię) w
formie adekwatnej do niej,
- nikt nie potrafi zrobić lepszej fotografii w stylu
Fotoadamos niż sam wymieniony autor, dlatego proszę nie
porównywać moich prac z pracami tego autora (zresztą
świetnymi,patrz: lekkoatletyka), stosuję inne środki, bo
dążę do innych wyników,
Ave KK, Ave Cesar
pozdrawiam

lass 2009-05-19 12:08:21

fotografia cyfrowalass Kolejny raz mam okazję odpowiedzieć na krytykę mojej fotki
skokowej:
- co do jasności fotografii nie dyskutuję, komentujący mają
rację,
- jeśli doświadczenie w fotografowaniu koni jest argumentem,
którym mogę się bronić, to ją mam,
- mam również wiedzę na temat: hodowli koni i sportów
hippicznych,
- nie zgadzam się z opinią, że aby wydobyć szczegóły budowy
konia w ruchu potrzebne jest jego prześwietlenie - dobrze
odżywiony koń ma lśniącą sierść, która spocona czy też
nasmarowana odp. preparatem dobrze oddaje szczegóły,
- baskilowanie konia to prawidłowa, pożądana technika skoku
polegająca na tym, że sylwetkę konia nad przeszkodą można by
wpisać w koło od nozdrzy poprzez szyję, kłąb, grzbiet aż do
zadu, niemal zawsze towarzyszy temu bardzo staranne
podciągnięcie, zgięcie kończyn przednich - można powiedzieć,
że koń baskiluje szyją i grzbietem, a nie przednimi nogami,
- aparat mam szybki, a liczą kroki konia między przeszkodami
na pewno jeźdźcy,
- idealny moment skoku do zarejestrowania przez fotografa
jest bardzo ważny, ale w zależności od wysokości przeszkody
i jej rodzaju (okser: na fotografii, stacjonata -
pojedyncza) w innym momencie następuje największy ruch
konia. Tu pokazuję skok na okserze na wys. 145 cm wybitnego
ogiera Opar, który bardzo dynamicznie wykonuje lot nad
przeszkodą. Na niskich przeszkodach (100-120cm) średniej
wielkości koń (ok. 165-170 cm) moment największej dynamiki
osiąga po wybiciu się ok.5 cm nad przeszkodę, a na wyższych
nawet po ok.40 cm. Mam za sobą fotografowanie potęgi skoku
(od 160 cm w górę) i te zasady nie mają żadnego przełożenia
na ten przypadek. Bywa też że przednie kończyny koń ma już
nad drągami przeszkody, a jeszcze nie oderwał tylnych od
podłoża. Styl skoku konia także ma wpływ na sfotografowaną
dynamikę,
- co do pozycji fotografa wobec pary: koń - jeździec to
zostawiam sobie dużo dowolności, chcę pokazać ruch i
dynamikę, a reszta jest wypadkową tych założeń,
- ponadto uważam, że krytyka konstruktywna ma sens, nawet
jeśli jej autor nie posiada w swoim PF odpowiedniej ilości
argumentów fotograficznych.
Pozdrawiam !
lass 2009-05-13 13:20:46

fotografia cyfrowalass ostrość gdzieś na przednich łapkach i nie łapie oczu,
przesadnie mała GO, tło nie konsekwentne
norix 2007-05-25 15:06:42


minus minus minus minus minus minus minus
fotografia cyfrowalass pięknie namalowane tło, szczególnie z prawej strony, trochę
brakuje mi ogólnie światła, a na kwiatuszkach ostrości,
urokliwe
AnnaiJan 2007-05-25 13:17:28


minus
fotografia cyfrowa
Strona 1
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa