| | |
Liczba punktów: 11858 za zdjęcia: 11726 za krytyki: 132 Krytyki otrzymane przez autora Zdjęcie | Krytykujący | Krytyka | Autor | Data i oceny | | Poomyloona | Wow . Te zdjęcie jest po prostu piękne ! ;))
Zapraszam do siebie ;)
Pozdrawiam ;) | piotr2505 | 2010-10-23 21:35:19
| | zakazana | świetna miejscówka :] ujęcie ? przecudne ! pozdrawiam :))
co prawda, w kolorach było by lepsze. Ale b&w też ma swój
urok :] | piotr2505 | 2009-04-19 19:15:01
| | szamac | witam,
aha widze ze upadlo sie na twarz kolosowi z wyspy.
ale tak naprawde jak bym nie przeczytal ze to wyspa
wielkanocna to bym sie nie dopatrzyl w tym kamieniu tego
czym to jest.
zdjecie jest strasznie ciasne, kadrowalbym bardziej z boku
zeby pokazac wiecej niz tylko nos i czolo.
za duzo jak dla mnie i nieba, kolory, coz to juz kwestia
gustu, dla mnie trawa jakas szara, ale tro moze moj
monitor.
niestety zle zrealizowales tytul.
pozdrawiam | piotr2505 | 2009-04-11 10:32:00
| | piotr2505 | dzięki za krytykę, choć nie do końca mogę się z nią zgodzić
(ale szanuje odrębne zdanie)
dobrze odczytałeś moje intencje bo zdjęcie ma bardzo
świadomie dwa plany tak aby to niezwykłe niebo było pewnym
zaskoczeniem. Na pierwszym planie decydujące znaczenie mają
szczegóły (jasne kwiatki na krzakach) ale wystarczy ,że ma
sie ciut ciemniejszy monitor i wtedy powstaje szara masa i
która zdecydowanie może zmieniać odbiór. Co do płotka to tak
krawiec kraje jak mu materii staje, a równiny patagonii sa
całe pokrojone takimi płotkami więc trudno jest znaleźć
czysty kadr , choć ten akurat mnie nie przeszkadza ,
podobnie jak droga bo nadje trochę "ludzkiego" charakteru
Pozdrawiam
PS chmury w czystej formie , jeszcze będą | piotr2505 | 2009-03-17 23:40:02
| | Szamrok | Dobrze uchwycone, arcyciekawe zjawisko. ;) Mozna tylko
pozazdroscic mozliwosci robienia zdjec w takim miejscu.
Zdjecie na pewno jest niezle i przyciaga uwage niecodziennym
widowiskiem, ktore rozgrywa sie na niebie. Pozwole sobie
mimo to pomarudzic na pare innych rzeczy.
Jak sam wspomniales Piotrze nie bylo najlepszego swiatla i
to niestety widac. Calosc poza niebem jest raczej w tonacji
"szaro-szarej". Brakuje tutaj jakiegos bardziej
zdecydowanego swiatla, ktore rozswietlilo by nieco miejscami
chociazby pierwszy plan, a calosc sceny pozwolilo oddac w
bardziej kontrastowym wydaniu.
Mam tez watpliwosci co do kompozycji kadru. Duzo sie dzieje
na pierwszym planie, ale te wszystkie pokazane tu formacje
roslinne nie sa jakos sensownie poukladane w kadrze i nie
pomagaja w prowadzeniu wzroku ogladajacego do dalszych
planow obrazu. Raczej postrzegam to tak - jest lekki chaos
na pierwszym planie, a potem przeskok spojrzenia na niebo,
gdzie juz dzieja sie "cuda" godne uwagi. ;) Z jednej strony
do kadru zakradl sie kawalek drogi, a z drugiej ogrodzenie,
ale te elemetny nie wnosza tutaj nic ciekawego mz i nie
wyglada na no, zeby byly przemyslanym elementem w kompozycji
calosci.
Moze tylko ja tak to widze, ale postanowilem sie podzielic
swoimi spostrzezeniami.
Gratulacje za samo uchwycenie ciekawego zjawiska i pokazanie
pieknego zakatka swiata, ale szkoda mimo wszystko, ze
zabraklo kilku elementow, ktore moglyby sprawic, ze zdjecie
to jest wyjatkowe.
Pozdrawiam. | piotr2505 | 2009-03-17 17:29:04
| | piotr2505 | nie zgadzam się co do kompozycji , bo przed kompresja ostry
szron jest dokładnie w mocnym punkcie , ale na tym zdjęciu
go nie ma , ono po prostu nie nadaje się do portalu bo
trzeba zjechać do 70 %
jeszcze raz sorry za takiego technicznego gniota | piotr2505 | 2009-02-27 19:33:05
| | piotr2505 | zgadzam się z tobą w stu procentach, kompresja załatwiła
ostrość szronu, absolutnie nie powiniem być taki niechlujny
i nie obejrzeć dokładnie jak to wygląda w necie , bo tak
oczywiście nie ma sensu
zasługuje na - 1 , wiec juz je wywalam | piotr2505 | 2009-02-27 19:30:05
| | wingfoto | Jest to zdjęcie, jest i PE. W obu przypadkach pomyślałem że
mi się przeglądarka zwiesiła co się mi nie zdarza raczej.
Oczekiwałem więcej niż jest na tym niezbyt dobrze przyciętym
zdjęciu lub tak kadrowanym. Coś jest kombinowane - ba raczej
panoramy z cyfry nie wychodzą same. Brakuje tu czegoś
ostrego ale w mocnym punkcie - zdecydowanie. Tak
przedstawiony kadr staje się mało ciekawy. Tło nie jest
najgorsze, ale niestety zlewa się z mało ostrym fragmentem
szronu.
Porada : poprawić kompozycje - ogólnie nie jest tak źle.
Pozdrowienia | piotr2505 | 2009-02-27 19:20:19
| | piotr2505 | dzięki
ale pozwolę się z tobą nie zgodzić, zastanawiałem się czy
wystawić tą zdjęcie bo spodziewałem sie mniej więcej takiego
komentarza. Mam wrażenie, że niestety oglądamy nie to samo
zdjęcie. Moim celem było pokazanie ludzi na tle, i patrząc
na mój ekran i znając reakcję ludzi którzy widzieli to u
mnie i na wydrukach, śmiem twierdzić, że mi się to udało.
Ludzie są u mnie doświetleni , tak że widać wyraźnie wyraz
twarzy mężczyzny a on jest dla mnie kluczowy (bo go wyraźnie
widać). Niestety wielokrotnie spotykałem się z sytuacją że w
necie nie da się dobrze odbierać zdjęć gdy ważne sa
szczegóły w cieniach , bo wystarczy choć troche ciemniejszy
monitor i szczegółów nie ma a wtedy zdjęcie nie ma sensu.
Oczywiście zrobiłem cały szereg ujęć z postaciami jako
czarne cienie ale to nie było to. Co do saturacji to tam tak
było (tuż przed zachodem) a zgaszenie jej rzeczywiście
spowodowało by zgubienie szczegółów na postaciach | piotr2505 | 2009-01-10 20:33:16
| | skimi | Dlaczego moim zdaniem nie wyszło? Bo warunki nie były łatwe
a autor nie zdecydował co chce pokazać :) Jeśli ludzi to są
źle naświetleni (i oświetleni też), wyszli zbyt ciemni.
Jeśli przyrodę to w 85% jest nieostra :) a jeśli ludzi na
tle przyrody to obie wspomniane wady się tylko kumulują.
Trudno orzec czy dało się tę sytuację dobrze pokazać,
możliwe, że różnica w jasności scen była zbyt duża (a cyfra
dodatkowo gorzej sobie z nią radzi). Może statyw i
wydłużenie czasu coś by pomogło - głębia byłaby większa.
Ja ustawiłbym ostrość i światło na przyrodę, sylwetki
traktując jako dopowiedzenie, nawet nieostre zrobiłyby swoje
i ich czytelność byłaby wystarczająca (przecież wyraz
małowidocznej twarzy jest i tak nieistotny). Zmniejszyłbym
też żrącą saturację :) | piotr2505 | 2009-01-10 19:20:23
|
| |