fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Krytyki otrzymane przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowaadalbert Parowiec wchodzący do portu to tytuł znanego wszystkim
obrazu Tunera. Gdybyś trochę bardziej pokombinował z kolorem
i techniką byłbyś bardzo blisko mistrza. Tuner był twórcą
romantycznych nastrojowych pejzaży, które widział jeszcze
przed impresjonistami po swojemu. Tutaj masz początek pracy
do zrobienia czegoś powalającego..
NikkorDX 2008-09-24 13:21:15

fotografia cyfrowa
Sibil Pozwolę sobię trochę skrytykować:

1. Po pierwsze zdjęcie ma nieuzasadnione cięcia - ucięty
jest w zasadzie główny motyw zdjęcia. Kask, dłonie, nawet
kierownica.
2. Dalczego zastosowano tutaj poziomy kadr? Zdecydowanie
bardziej nadawałby się kadr pionowy w celu objęcia
rowerzysty, lub chociażby jego części. Widzę, że kolarz
znajduje się akurat na podjeździe - tutaj jeszcze bardziej
celowy byłby kadr pionowy - napięte udo, łydka podkreśliłoby
dynamikę zdjecia.
3. Ostrość, ładna głębia na Tak. Podstawowy minus to
zdecydowanie kadr.

Powodzenia.
NikkorDX 2008-09-05 09:39:50

fotografia cyfrowa[Exc_103] Sam kadr niesie nie wiele informacji, za to barwy - jak
najbardziej tak. Dodatkowo tajemniczość samego miejsca jest
intrygująca, nie wiem, czy fotografowałeś rzekę, czy asfalt
:). Wydaje mi się, że gdybyś skadrował 4/5 tego co stanowi
1/5 - byłoby bardziej ciekawsze i udane. Tym bardziej, że
daleko w tle widać mgłę, a to przecież fantastyczny element
dla fotografa.
NikkorDX 2007-12-27 13:09:44

plus
minus minus
fotografia cyfrowaKLi Oglądając tę oto fotografię po raz pierwszy, nasunęły mi się
skojarzenia podobne do wrażeń autorów komentarzy. Dobry,
malarski kadr (malkontent jednakże może zawsze przyczepić
się centralności), pastelowe barwy, nadające całości
kojącego nastroju. Nasuwają się pozytywne skojarzenia z
klasycznymi pejzażami uwiecznionymi za pomocą pędzla...

I tu rodzi się pytanie dotyczące kontrowersyjnej kwestii
– mianowicie obróbki...

Wszyscy wiemy, iż współcześnie jest ona właściwie niezbędnym
elementem procesu powstawania fotografii cyfrowych. Czy to w
mniejszym, czy to w większym stopniu – obróbka
występuje w każdym ogniwie kształtowania się zatrzymanej w
czasie chwili, którą nazywamy pokrótce zdjęciem. Nie pora i
miejsce wchodzić tutaj w dyskusje i polemiki na ten, bardzo
ciekawy nota bene, temat. Skupmy się zatem na przedmiocie
wywodu.

Jeżeli chodzi o omawianą fotografię, a ta nas raczej
interesuje z racji przeznaczenia tego portalu, pomimo
wspomnianych pozytywów, należy wskazać na pewne szczegóły
dotyczące techniki obróbki cyfrowej, jakiej omawiane zdjęcie
zostało poddane. Otóż coś niepokojącego dzieje się ze
światłem na planie szczytu, które – niestety –
wygląda nienaturalnie i po prostu spłaszcza obraz, który
także traci ostrość we wspomnianych miejscach. Słowo
„obraz” użyte świadomie, ponieważ całość –
m.in. dzięki temu zabiegowi – bardziej przypomina
obraz niż fotografię. Przyznam, iż nie wiem na ile jest to
świadoma stylizacja autora, a na ile rezultat nie do końca
udanej lub nie wyważonej obróbki na poziomie kontrastu
świateł i cieni. Zważając na poprzednie zdjęcia w portfolio,
skłaniałbym się ku pierwszej opcji. Jednakowoż, spoglądając
na świetlne obwódki na granicy chmur z górami oraz sztuczne
rozjaśnienie tudzież obniżony kontrast na poziomie góry, aż
do lasu, śmiem twierdzić, iż coś nie wyszło tym razem...

Podsumowując, nie odkryję Ameryki, stwierdziwszy, iż coś co
dobre, mogłoby być zawsze lepsze i tak jest w tym przypadku.
Łatwo przekroczyć pewną nieokreśloną, aczkolwiek widoczną
granicę złotego umiaru. I tak zawsze ktoś będzie zadowolony,
inny zaś nie. A wypadki przy pracy każdemu się zdarzają.
Niemniej trzeba jednak dodać, iż niekiedy warto szukać, bo
takie właśnie poszukiwania sprawiają, iż nie stoimy w
miejscu, czego autorowi i sobie, i wszystkim
„galernikom” życzę.

Za:
+ kadr
+ miejsce
+ nastrój
+ kolory
+ „malarskość”.

Przeciw:
- płaskość obrazu
- kontrast
- sztuczność światła na szczycie do poziomu drzew



NikkorDX 2007-11-21 23:56:56

plus plus plus
fotografia cyfrowa
Strona 1
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa