| | |
Liczba punktów: 7266 za zdjęcia: 5824 za krytyki: 1442 Miało być matematołek, ale zabrali mi "ł" :O)
Mam na imię Tomek i mieszkam w Grudziądzu.
Moją największą pasją jest turystyka rowerowa, więc czasem zabieram ze sobą aparat.
Wszędzie widzę piękno, lecz fotograf ze mnie żaden, a jedynie hobbysta, który czasem coś pstryknie.
...............
Aparat jest jak pies - wyciąga na spacer i za to bardzo go lubię. Nieważne jak nieudana była sesja, spacer zawsze się udaje :O)
..............
Jestem człowiekiem pogodnym, komunikatywnym i otwartym. Nie istnieje u mnie opcja obrażania się na kogoś, więc jeśli chcecie mi coś zakomunikować - to śmiało.
Każdy komentarz mile widziany, każdą ocenę przyjmę z pokorą. Nie ciskam się, nie odwetuję :O)
Nie cierpię chamstwa i wywyższania się. W takich przypadkach po prostu nie podejmuję żadnych działań, bo szkoda mi czasu, chyba, że akurat się nudzę.
Nie używam funkcji ignorowania, bo i po co :o?
Ignorują mnie:
1. Sylwka71 za dwie krytyki,
2. Cris70_ okazjonalnie, kiedy nie pasują mu moje pytania lub opinie o jego zdjęciach,
3. janish za to, że śmiałem napisać, iż nie pasuje mi kadr i zbyt duża MZ saturacja. Napisał wtedy: "ja tutaj nie jestem aby uczyć się kadrowania i kompozycji. Mam to za sobą". :o?
4. EwaW - od grudnia 2010 za kilka ocen poniżej 3,
5. Milos - za 3 komentarze, z 5-ciu zebranych :O),
Pozdrawiam wszystkich Obiektywnych i odpornych na poglądy innych :-)) Krytyki otrzymane przez autora Zdjęcie | Krytykujący | Krytyka | Autor | Data i oceny | | AMART | Nie uwarzasz ze troche przepaliLes te skaLy na pierwszym
planie? daja po oczach az miLo
Naprawde nie wiem czym to jest spowodowane zbyt duzo
kontrastu przy obrobce a moze inaczej ustaw polar
Natomiast kwadratowy ,typowy dla Ciebie kadr jest jak
najbardziej...ciekawy mam na mysli
Pozdrawiam | matematolek | 2010-11-27 15:03:08
| | wyrzykus | Ładnie, kompozycyjnie bardzo udane, filtr w prawym górnym
rogu połówkowy by nie zawadził bo ciut za jasno | matematolek | 2010-11-08 12:41:22
| | matematolek | Drogi trollewno (jak to głupio brzmi, ale z Twojej
wypowiedzi wynika, że jesteś płci męskiej)
Szczerze się przyznam, że pierwsze słyszę, żeby USM
powodował artefakty :-?
Szkoda, że jedyną rzeczą, jaką możesz mi poradzić jest
zabieranie analoga :-(
Nie wiedziałem też, że cyfra w takich przypadkach "więcej
psuje niż pomaga" i w ogóle nie wiem jak to rozumieć :-(.
Może kiedyś do analoga wrócę, tymczasem jednak jestem
typowym cyfromaniakiem.
Mimo wszystko nadal zgadzam się z większością Twoich
zarzutów, jednakże uważam, że słowo "KONSTRUKTYWNA" oznacza
coś więcej niż wytkniecie autorowi niedociągnięć.
Pozdrawiam (-: | matematolek | 2010-03-16 15:26:52
| | matematolek | Witam.
Zgadzam się w większości z poniższą krytyką, choć chciałbym
zauważyć, że mała rozpiętość wynika z zalegania mgły, a
białe poświaty to niestety odblaski wewnątrz obiektywu.
W Twojej KK brakuje mi jednak pierwszego "K", czyli
wskazówek, jak swoje niedociągniecia poprawić. Pełen
niedosytu proszę więc o uzupełnienie (-:
Pozdrawiam (-: | matematolek | 2010-03-16 11:34:05
| | trollewna | Dobry kadr zepsuty po trzykroć "myślą słowem i uczynkiem"
myślą> autor zażył że czarnobiała fotografia i cyfrówka to
doskonały pomysł
słowem> wykonał zdjęcie nie szczędząc z pewnością sobie
trudu by wyszło ono jak najlepiej
uczynkiem> dokonał jego konwersji do wersji pozbawionej
waloru, wyostrzył przyciął zmniejszył itd. w nadziei że
będzie dobrze.
Nie jest dobrze.
Blade półtony o małej rozpiętości z jedynym akcentem czerni
w prawym dolnym rogu gdzie i tak nie dodają zdjęciu
wyrazu.
Wypalone odbicie słoneczne -przypomina bardziej dziurę
wygumowaną na środku.
Wyostrzone niepotrzebnie lub za mocno (białe poświaty między
gałęziami na dalekim planie) skutkujące jasnym halo w wokół
ciemnych gałązek.
Jednym słowem obiecujący temat i dobry kadr padł ofiarą
techniki a raczej jej słabości.
Autorze - powtórka! bo miiejsce znalazłeś świetne. | matematolek | 2010-03-16 10:33:13
| | krz82 | Swietny pejzaz, swietna perspektywa , soczyste kolory
szczerze mowiac nie ma sie do czego przyczepic, jedynie
mozna zasugerowac czy nie ciekawiej wygladala by fotka
zrobiona troszeczke blizej domu tak aby wyrzucic ten kawalek
jasniejszej drogi oraz lekko zmienic kat aby pokazac wiecej
doliny, rewelacyjna ostrosc jak dla mnie taka jak powinna
byc nic dodac nic ujac, druga sugestia jaka bym mogl wyrazic
to pokusilbym sie o wyretuszowanie tego slupka przy drodze
nie wspolgra moim zdaniem z liniami jakie tworza stoki,
dolina i las po lewj , mysle ze jedynym elementem jaki moze
miec harakter pionowy na tym zdjeciu jest ten tyrolski domek
z pelargoniami (dodalbym ze pieknymi bardzo ale nie o kwiaty
tu chodzi :) )Zdjecie bardzo udane , zasluguje na swoje
oceny . Pozdrawiam | matematolek | 2009-08-19 03:04:44
| | mbat | Widać pewną nieporadność w kadrowaniu, co jest zresztą
pochodną braku zdecydowania w fundamentalnej sprawie - co ma
być tematem obrazu ?....
Materiał wyjściowy jest dobry, zdjęcie poprawnie
naświetlone, z solidną głębią ostrości (widac czysto pionowe
pręty w głębi bramy i postać cyklisty) możliwe jest więc
kilka tematów:
1. Brama, jako obiekt architektoniczny - wtedy, komponując
zdjęcie nie wolno obciąć łuku po prawej. Nieważne, że jest
tam jak pisze Autor, rynna. Rynna przeszkadza ? A ta
oberżnięta na zaczepie lampa w zwieńczeniu bramy już nie ?!
Mocą i potęgą gotyku są łuki i trzeba je szanować.
2. Drugi możliwy temat - sylwetka rowerzysty za kratą - aby
ją uwydatnić - należałoby chyba ostrzej przyciąć - pożegnać
się z pięknym łukiem i poeksploatować motyw kraty. Coś z tej
koncepcji widać w kadrowaniu - bo sylwetka ludzka jest w
złotym punkcie, ale za mała, za mała.....
3. Biorąc pod uwagę powyższą koncepcję można zrozumieć,
dlaczego Autor, moim zdaniem niefortunnie , urżnął piękny
łuk po prawej i nakarmił nas względnie nudną pustką po lewej
- żeby umieścić człowieka w złotym punkcie. Wydaje mi się,
że ciekawszy byłby kadr centralny i poprawne zamknięcie
łuku w kwadracie. Zdjęcie ożywiałaby asymetryczna sylwetka
ludzka.
Bardzo fajny materiał wyjściowy. Podoba mi się. | matematolek | 2009-08-12 23:45:36
| | lightman | Witaj.
Myślę,że zabieg pokazania bieli i odcięcia jej od tła
wyszedł Ci znakomicie.Chciałeś ją pokazac i to się udało ale
tutaj kończy się opowieśc.Co będzie dalej mogę sobie
wyobrazic ale to raczej do twórcy należy naprowadzac widza
na właściwy tor odbioru.
Co mam na myśli? Otóż jest tutaj ławeczka a na niej
sympatyczna para ludzi odpoczywających sobie i prowadzących
zapewne interesujący dialog.Ten dialog jest tu jednak trochę
za słabo pokazany - niby są jakieś gesty,zamyślenie ale to
wciąż za mało aby naprawdę mnie zainteresować i skłonić do
pytania - o czym jest ta rozmowa?
Jest jeszcze kwestia kompozycji;nie za bardzo wiem jaką rolę
odgrywa tu 50% kadru - tego po lewej,myślę że jeśli jest tu
przypadkiem,należałoby go nie ujmować w ramy i kadrować do
zakończenia ławki - kadr zyskałby wówczas na
dynamice,skupiając uwagę widza na sympatycznej parze i ich
rozmowie.
To takie moje spostrzeżenia - kogoś przyglądającego się z
boku. ;)
Pozdrawiam. | matematolek | 2009-06-13 20:18:49
| | dragonka1988 | Szkoda że dolne części kolumn są ucięte...A tak poza tym to
o przedstawia fotografia? Dla mnie to po prostu nie
przemyślany pstryk, wystawy, KRYPTOREKLAMA (?). Brakuje mi
tutaj jakiegoś ciekawego światła i ogólnie pomysłu na
zdjęcie. Staraj się przez fotografie coś przekazywać,
emocje, uczucia, klimat miejsca które fotografujesz...
| matematolek | 2008-03-02 13:36:17
| | komunista | Wg zaleceń "Krytykując fotografię, powinieneś podać
wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć swój
warsztat"
- nie da się zrobić "efektów świetlnych" prostymi metodami
nie zaciemniając innych elementów kadru
- nie fotografuje się w "rażącym słońcu" bez choćby prostych
filtrów ND4
- przebłyski "niemetaliczne" ( tutaj np refleksy na rzece)
skutecznie wyeliminuje prosty filtr CPL (tani)
- poeksperymentuj z ustawieniami ekspozycji ( EV) Każdy
nawet najprostszy aparat cyfrowy ma już tą możliwość
Niestety, w tym czy kadr jestr porsty i przemyślany nie
pomoże żaden filtr ani program tematyczny
i trzeba wykazać się kreatywnością co jest właśnie
najpiękniejsze w fotografii swoją drogą
- statyw, tania inwestycja a poprawi jakość ujęć
(przynajmniej ich ostrość)
- zrób 3-5 ujęć tego samego kadru o tej samej porze i
spróbuj złożyć to w jedną fotę
(jeśli chcesz,by były widoczne "przebłyski" a reszta zdjęcia
wyraźna była)
To tyle (zgodnie z instrukcją obsługi KK)
To zdjęcie jak już wiesz jest dość przeciętne, a technicznie
dość słabe
| matematolek | 2008-01-06 18:31:29
|
| |