fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Krytyki wystawione przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowa
szoszon Zapewne znowu stwierdzisz, że wolisz po swojemu,
ale co mi tam jeszcze raz spróbuję. :D

Chciałbym, abyś potraktowała to co na piszę jako formę
zachęty do zgłębiania tematu,
czytania, oglądania i co najważniejsze próbowania.
Jak już kiedyś pisałem,
masz oko, widzisz więcej niż inni, nie marnuj tego
Zdjęcie powyżej jest tego najlepszym dowodem.

Do rzeczy:
Wybrałaś dobrą porę dnia do pokazania takiej kompozycji.
Boczne światło (ale nie zbyt słabe) znakomicie wydobyło
delikatną fakturę elementów.
Chyba niebardzo bawiłaś się w programach, bo wyszło naprawdę
naturalnie.
Moim zdaniem najgorsza w tym przypadku może być nadmierna
praca suwakami.
Tutaj można było nawet iść w kierunku głębszych czerni, ale
piszę o tym dlatego, że takie mi się podobają.
Teraz przejdźmy do kompozycji.
Wybrałaś naprawdę bardzo ciekawy zestaw.
Jest tutaj wszystko: linie poziome, pionowe, skosy,
prostokąty i trójkąty.
Z lewej nie ustrzegłaś się błędu, czyli cięcia ostatniego
małego trójkąta.
Wprowadzasz tym lekki dysonans i niepotrzebnie otwierasz
kompozycję.
Linie poziome nie dochodzą do prawej strony, kierują się w
lewo co wzmaga dynamikę.
Taki sam efekt dały skosy. To są dwie rzeczy, które
najbardziej mi się podobają.
Największy kłopot masz z prawej strony.
Umiejscowiłaś tam duży pionowy element, przez co jest zbyt
ciężko z tej strony.
Można było temu przeciwdziałać dając więcej przestrzeni w
tym kierunku,
tworząc po prostu kompozycję w prostokącie na przykład
6x9.Nie wiem tylko co tam dalej było.
Drugą możliwością było obrócenie zdjęcia o 90 stopni w
prawo.
Przyczyna jest prosta: duże elementy lepiej sprawdzają się
na dole kadru,
wrażenie ich ciężkości maleje.Linie skierowane ku górze nie
zmieniłyby lekkości kompozycji w porównaniu do kierunku w
lewo.Jak dla mnie nawet poprawiłyby nasze doznania.
Przycięcie dołu tak by pozbyć się "nieznośnego" ciemnego
prostokącika w PD i także obrócenie o 90 stopni w prawo,
również bardzo poprawiłoby odbiór.

Jak widzisz możliwości jest wiele, wystarczy jedynie o nich
wiedzieć.
W żadnym wypadku nie wyczerpałem tematu, jedynie go
zasygnalizowałem.
Myślę, że ktoś inny mógłby napisać o wiele więcej, ale to
już niestety niemożliwe.
Rad dla Ciebie nie mam zbyt wiele, może oprócz
następujących:
ćwiczyć, czytać, oglądać i jeszcze raz ćwiczyć.
Nie zwracać uwagi na niepowodzenia i fałszywych klakierów.
Masz znakomite narzędzie jakim jest internet, korzystaj z
niego.
To co najważniejsze w tej zabawie już masz.

Pozdrawiam i oczywiście zapraszam do dyskusji.

Szoszon

barola 2015-02-11 19:39:42

plus plus plus plus plus plus plus
minus minus
fotografia cyfrowaszoszon Zauważyłem ostatnio, że wiele osób próbuje zmierzyć się ze
starym nurtem fotografii polegającym na nakładaniu na siebie
różnych obrazów, wykorzystaniu "poruszenia", bądź też innych
technik prowadzących do uzyskania zdjęcia jakie widzimy
powyżej.
Nie ma tutaj znaczenia czy osiągamy to poprzez pracę w
ciemni cyfrowej czy tradycyjnej czy też w tak zwanym
terenie.
Moim zdaniem jest kilka zasad o których należy pamiętać
mierząc się z tego rodzaju fotografią.
Być może po przeczytaniu wydawać się one będą banalne, ale
chyba trzeba je tutaj przytoczyć,
gdyż efekty finalne które tutaj oglądam nie przypadają mi do
gustu.

Każda fotografia, a więc i taka-nazwę ją sobie dla własnego
użytku-"multi",
składa się z przynajmniej kilku elementów tworzących spójną
kompozycję.
Przy pojedynczym zdjęciu problem jest niezwykle prosty:
układamy poszczególne składniki w kadrze i naciskamy spust
migawki.
Otrzymujemy zdjęcie, które w zależności od przyjętej
ekspozycji odwzorowuje rzeczywistość w sposób jaki
chcieliśmy osiągnąć.
W zdjęciach "multi" problem jest poważniejszy, gdyż każdy z
obrazów musi wykazywać się ciekawą kompozycją, ale też
całość po "złożeniu" powinna być "strawna" w odbiorze.
Nie można pozwolić sobie na niedoróbki typu przypadkowe
cięcia kadru-tutaj wieża , czy też braki kompozycyjne-tutaj
nadmierne wypełnienie centrum kadru dużym budynkiem bez
jakichkolwiek elementów równoważących i uzupełniających po
bokach.
Tak jak w każdym zdjęciu należy unikać przypadkowości, za
jaką tutaj przyjmuję samochód, który niewiele wnosi, a wręcz
moim zdaniem przeszkadza. Gdyby znalazł się ciut bliżej
aparatu, a jego czerwone światła udałoby się bardziej
rozmyć, dodałby to dynamizmu przedstawionej scence.

To co mi się powyżej podoba to osiągnięta miękkość, poprzez
dobre światło i ciepłą żółtą tonację.

Dla mnie jako odbiorcy najważniejsza jest nienaganna
kompozycja.
Wszystko musi być poukładane z najwyższym pietyzmem,
a co chyba najistotniejsze musi wprowadzać nową jakość do
przekazywanej rzeczywistości.

Niestety to co tutaj obserwuję to za mało, by efekt był
zadowalający.
Kadr wykonany w zwykłej technice byłby bardzo słaby,
W ten sposób "poprawiony" niestety niewiele zyskał.

Pozdrawiam serdecznie,
pozostając w przekonaniu, że to co napisałem pomoże uzyskać
jeszcze większą przyjemność z fotografowania,
a nam zwykłym odbiorcom sprawi radość.

Szoszon
ismena 2015-02-10 14:11:01

plus plus plus plus plus plus plus plus plus
minus
fotografia cyfrowa
Strona 1
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa