fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Krytyki otrzymane przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowagolum37 Nie rozumiem dlaczego ta fotka zasłużyła sobie na miano VD.
Fotomontaż i to nie do końca poprawnie zmontowany , starczy
bliżej spojrzeć na ludzką postać ,linia oddzielającą mgłę
od drogi też ma widoczne ślady ze tak powiem nakładania się
dwóch obrazów , szczególnie widoczne w PD.......pozdrawiam
janish 2015-02-19 10:40:43

plus plus
minus minus minus minus minus minus minus minus minus
fotografia cyfrowaatsf Traktowanie owego obrazu wyłącznie w kategoriach właściwych
dla wąsko pojmowanej definicji fotografii przyrodniczej
jest- delikatnie mówiąc- niegrzeczne. Obecność zwierzęcia na
tym zdjęciu nie upoważnia do takiej klasyfikacji, więc
stosowanie jakichś kryteriów zwyczajowo przyjętych w ocenie
zdjęć przyrodniczych nie ma sensu. To jest kompozycja, to
jest uchwycenie (nomen omen) ulotnego momentu, to jest
nadanie temu obrazowi wyrazistości poprzez pozbawienie go
koloru, który niczego by tu nie wniósł, a mógłby
zdekomponować to ujęcie.

Przy niewielkim wysiłku dla wzroku da się zauważyć, że jasne
punkty wraz z mewą tworzą nieomal trójkąt równoboczny. Ma on
wysokość wynikającą ze złotego podziału w stosunku do
wysokości kadru (5/8), a oś ciała mewy i oko są też prawie
na linii złotego podziału, czyli jest to trójkąt wpisany w
kwadrat w proporcjach i położeniu zbliżonych do boskich ;-).
Trudno tej kompozycji coś zarzucić pod względem
geometrycznym, bo nie tylko ludzką ręką ona została
zrobiona, chociaż może trochę zgrabniej by to wyglądało w
proporcjach kadru 6x5 (były takie aparaty) i z ciutkę
większą przestrzenią po prawej.

Czarno-biała fotografia to blisko sto lat początków
fotografii i czas, w którym ludzie cierpieli głód koloru, a
gdy się wreszcie nażarli nim do syta i zaczęli bekać, to
poczuli niestrawność i zatęsknili za powrotem- przynajmniej
od czasu do czasu- do fotografii monochromatycznej. Dzisiaj
kolor lub brak koloru są po prostu środkami wyrazu wg
uznania, a nie są spowodowane deficytem czy przesytem, ale
jeszcze nie tak dawno cała fotografia była czarno-biała, i
ta przyrodnicza również. Nie ma sensu nikomu udowadniać
każdym zdjęciem, jakie kolory ma mewa, bo jak zechce, to
sobie to sam bez problemu sprawdzi i jeszcze się mocno
zdziwi, że jest ona biało-czarna ;-)

Fotografia rządzi się wieloma prawami i zaprawdę trudno jest
wskazać, jakie chwyty i gdzie są dozwolone, a jakie nie,
jednakże oczekiwania tzw. rynku są nastawione na tzw.
kreatywność twórców. To zdjęcie ma znamiona kreatywnego
podejścia do tematu lub kreatywnego wykorzystania
pozyskanego materiału fotograficznego, natomiast trudno jest
nawet mówić o kreatywności, gdy się coś klepie raz za razem
wg schematu , pod pion i poziomicę.

Przepały. Fotoschizofernia, albowiem malarstwo, w tym
klasyczne, pełne jest przepałów. Biel cynkowa, tytanowa,
ołowiowa- gdyby malarze mogli użyć jeszcze bielszych bieli,
to by użyli, i nie mieli by problemu z malowaniem
rozbłysków, odblasków i równo przepalonych w słońcu
powierzchni, bo w danych warunkach oświetlenia i motywu, na
który pada światło, tzw przepał jest czymś, czego NIE MA
PRAWA NIE BYĆ, istotne jest zachowanie umiaru, aby takie
elementy nie powodowały dysharmonii obrazu, a tu one niczego
nie psują.
janish 2014-09-17 21:23:14

plus plus plus plus plus plus plus plus plus
minus minus
fotografia cyfrowaPiotrGorny Oto sztandarowy przykład podejścia: Zdjęcie w B&W staje się
nagle wysublimowaną fotografią. Niestety, nie tędy droga w
fotografii przyrodniczej... Po pierwsze - kadr. Kwadrat -
niezwykle rzadko sprawdza się w przyrodniczych ujęciach
(choć są wyjątki), spotęgowany umieszczeniem ptaka niemal w
idealnym centrum - przestrzeń przed głową ptaka mniejsza niż
ta za głową. Jaki cel takiego podejścia??? Druga rzecz -
techniczna - pióra na kuprze i boku ptaka na granicy
przepalenia, w powiększeniu oryginału 100% pewnie
przepalone, zaś głowa w cieniu - światło nie zagrało
idealnie. Gatunek? Najpospolitszy jaki można sobie
wyobrazić. Nie na minus, ale też nic efektownego z
przyrodniczego punktu widzenia. Trudność ujęcia? Praktycznie
minimalna - dysponując przeciętnym obiektywem 100mm da się w
parku poczynić kilkadziesiąt podobnych kadrów w ciągu
jednego popołudnia. Uchwycenie jednej - podkreślę
j-e-d-n-e-j mewy w polu ostrości nie należy do trudnych
zadań, nawet dla początkujących fotografów. Plusy ujęcia?
Można by pociągnąć temat innych mew w tle - zdecydowanie
ciekawsze niż szara ,,ściana tła'' w górnej połowie kadru.
Obiecująco wygląda skrzydło na tle ciemnego tła - gdyby
powałkować temat - uchwycić kilka mew (2,3 w polu ostrości)
na tymże tle i wybrać nieprzepalone ujęcia - byłoby
ciekawiej. Podsumowując - bardzo przeciętny kadr, myślę że
Autora stać na o wiele lepsze ujęcia, bez konieczności
zabawy w BW. Największy minus jednak dla zachwalających ten
obraz i chwalących ,,arcydzieło'' - bo wyrządza to krzywdę
przede wszystkim Autorowi - dając mu do zrozumienia że warto
iść w kierunku podobnych ujęć, jak również obniża jakość
oceniania fot na portalu - pojawiały się na OB naprawdę
przyrodnicze cudeńka i takich też ujęć życzę Autorowi - a
odejścia od metody ,,Przekonwertujmy na czarno-biało =
będziemy artystami'' :-)
janish 2014-09-17 19:07:44

plus plus plus plus plus
minus minus minus minus minus minus minus
fotografia cyfrowa
Strona 1
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa