fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Krytyki wystawione przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowa
atsf Mimo najszczerszych chęci nie dostrzegam tu żadnego owada
:(, natomiast ten motyw, o ile w ogóle wart byłby
sfotografowania, to wypadało by wyczaić taki moment, aby
światło nie oświetlało tła tak samo mocno, jak głównego
obiektu, ponieważ cały obraz jest dokumentnie zapaćkany,
albo też postarać się o sztuczne tło.
wiesiolek 2017-07-26 11:25:40

fotografia cyfrowaatsf Pół kroku w lewo i wykadrować słup oraz piasek na pierwszym
planie, albo objąć z drugim słupem po lewej, i też bez
piasku.
wiesiolek 2017-06-09 21:41:17

plus
minus
fotografia cyfrowaatsf Przebolewam namiętnie takie przeładowania w kadrze w
zdjęciach przyrodniczych, kiedy szersze spojrzenie na
środowisko jest w jakimś stopniu uzasadnione. Tutaj jest
wszystkiego za dużo. Grupa w tle powinna zostać zredukowana
poprzez inne wykadrowanie, to samo dotyczy nadmiaru bałaganu
ponad głową dziewczyny po prawej stronie zdjęcia- te
baloniki jakoś nie czynią tu wiosny. Wykadrowanie do dwóch
głównych bohaterek było by sensowniejsze, jednakże brak jest
jakiejś relacji je łączącej. Kolorystycznie i oświetleniowo
jest fajnie, ale to nie załatwia sprawy.
ksiadzz 2017-06-02 11:07:59

plus plus plus
fotografia cyfrowaatsf Już wiadomo, co jest źle, a teraz, co zrobić, aby było
dobrze ;-) Kosiarka, sekator, trzy blendy i do roboty, albo
przynajmniej sztuczne tło i jedna blenda. Albo się nie
przejmować ;-)
tomback 2017-05-07 22:57:17

plus plus plus
fotografia cyfrowaatsf @suscraft
Dałem Ci plusa, ale to, co napisałeś, to przecież nie
krytyka, lecz panegiryk ;-)
LELO 2016-05-26 12:20:34

fotografia cyfrowaatsf Jakimś wielkim znawcą malarstwa nie jestem, ale jakoś nie
kojarzę obrazów martwej, czy ledwo żywej natury, na których
bajzel udawał by porządek. Kompozycja kompozycją, coś musi
ją tworzyć, ale czemu walająca się po suknie truskawka,
skoro miejsce truskawek jest w misce; czemu konwalia luzem,
skoro stoją one w wazonie? Jakiś kieliszek zamiast tej
truskawki, jakieś stokrotki zamiast tej rozsypanej konwalii
bardziej by mi się widziały. Kreacja ważna rzecz, lecz mocno
podatna na przekraczanie granicy absurdu. Trzeba być
fotografem, aby łykać takie kompozycje, bo pierwszą lepszą
gosposię szlag by trafił na ten widok ;-)
Marcell 2016-05-26 12:12:47


minus minus minus
fotografia cyfrowaatsf Główny motyw zlewa się z tłem a wrażenie to potęguje nadmiar
nieba. Były by aż 3 wyjścia z tej sytuacji: albo b. jasny
obiektyw na pełnym otworze, albo podpuszczenie tych łodzi
bliżej, albo opuszczenie aparatu nad poziom wody, aby
wyeksponować gondolierów na tle nieba. Z przyczyn zależnych
od Autora najpewniej zadziałał by ostatni sposób ;-) Poza
tym format panoramiczny bardziej mi się tu widzi.
qixu 2016-05-14 20:10:21

plus plus
fotografia cyfrowaatsf Gdyby mi się tak chciało cokolwiek inscenizować tak, jak mi
się nie chce, to bym sobie pewnie przypomniał, że taka scena
jest klasyką gatunku, jeśli chodzi o fotografowanie
pomieszczeń. Ekspozycję ustawia się na obraz za oknem, a
wnętrze doświetla się sztucznie do osiągnięcia pożądanego
stopnia używając bracketingu ekspozycji. Lampy błyskowe z
podziałem mocy błysku spisują się w takich wypadkach
doskonale, a światło od nich można rozproszyć przez odbicie
za plecami, od sufitu, albo od bocznej ściany. Tutaj nawet
lekkie rozświetlenie by pomogło, aby uczynić obraz bardziej
plastycznym i obyć się bez forsownego wywoływania, i bez
koszmarnego ziarna w cieniach uniemożliwiającego jakąkolwiek
korektę cyfrową. Smoliste czernie mogą być celem samym w
sobie, o ile próba wydobycia z nich jakiegoś szczegółu nie
kończy się drastyczną degradacją obrazu przez ziarno lub
szumy. Najlepsze czernie osiąga się przecież na prawidłowo
naeksponowanych klatkach, a nie na niedoświetlonych ;-) OK,
Canon AE-1P nie pracuje z żadną lampą w TTL, i nie ma
podglądu obrazka, ale TTL błysku jest tu zbędny, wystarczy
zrobić parę klatek z różną mocą błysku w manualu.
mtz 2016-02-28 14:18:42

fotografia cyfrowaatsf Przedmówco: to jest miejsce na konstruktywną krytykę
zdjęcia, a nie na lirykę, co do której nie mam większych
zastrzeżeń, gdyby była piętro niżej, w komentarzach ;-)
Zdjęcie zaś jest ciut mało dynamiczne jak na to, co się na
nim dzieje. Szerszym kątem obiektywu i z bliska zrobione-
albo przynajmniej z bliska, aby nadać perspektywy- tej
dynamiki by nabrało. A tak jest tylko kadr upchany ludźmi do
wiwatu.
gospel 2015-09-08 02:44:43

plus plus plus
fotografia cyfrowaatsf Zastanowił bym się, czy warto pokazywać tę całą scenę w
jednym kawałku, a skoro już... Po lewej jest np. fajny
kawałek z nabrzeża z mostem w tle- samo w sobie zrobiło by
kadr, ale raczej z mniejszą głębią ostrości. W środku mamy
prześwietlony fronton kościoła, który mało co widać, a z
prawej znowu fajna kamieniczka. Nadmiar nieba. Zarówno
kościół jak i kamieniczka, gdyby leżały w mocnych punktach
obrazu, to cały kadr wyglądał by lepiej. Trzeba by się było
pozbyć drzewa z lewej, ciąć w połowie schodów i nieco ponad
krzyżem na kościele.
IzabelaK 2015-08-21 22:19:44

plus plus plus
fotografia cyfrowa
Strona 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa