fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
O sobie
fotografia cyfrowa
na szczęście obiektywni.pl to nie koniec świata
jak dla co poniektórych.....
fotografia cyfrowa
Krytyki otrzymane przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowa
ggorzkowski temat bardzo na tak, ciemna strona to lewa na nie i gorki
tam trzeba to chociaz doprowadzic do ogladalnosci tak jak
centralne miejsce fotki
tu zdal by sie HDR ale tylko tam gdzie bardzo czarno
yamatachi 2013-01-18 08:31:04


minus minus minus minus minus minus minus minus minus minus minus minus
fotografia cyfrowa
barola Fajne ale...
dlaczego pan ma taki dłuuuugi wyrostek na głowie. Jakiś
zmutowany tym miastem ;)
Poza tym, gdybyś dał krok w lewo to zachowałby się łuk
drogi, mi go brakuje, a po prawej nie straciłbyś niczego. Bw
dobre, ostrość też. w kwadracie dobrze rozmieszczone.
yamatachi 2012-07-22 21:01:33

fotografia cyfrowa
grzes1534 Można było się postarać lepiej , zdjęcie przerobione w
Photoshopie i to bardzo prosto , samo zdjęcie jest raczej
nudne , nic nie przedstawia, a wymagałbym od takiego
fotografa czegoś więcej ...
ocena=0
yamatachi 2012-05-19 12:46:21

plus plus
minus minus minus minus minus minus
fotografia cyfrowa
Afropolak Brakuje mi ładu, przedstawiasz geometryczne formy ale w
"brudny sposób"
Brakuje mi precyzji i jakiegoś rytmu. Nie proponuje Ci
sprzątania klatki schodowej :-)
Tak jak pisała Miro - słabo ze światłem - domyślam się że
warunki zastane.
Nie pasuje mi nieostrość pierwszoplanowej poręczy - ogólnie
- jakakolwiek "planowość" jest tutaj niepotrzebna,
"płaskość" była by milej odebrana - GO zmienia sposób
odbioru.
Tak jak pisała Miro - schowanie dolnej poręczy za tą
pierwszoplanową jest dobrym pomysłem.
Za minus uważam także ścianę w górnej części kadru - poprzez
wyłamanie się ze schematu kolorystyki i odwrócenie uwagi -
jest korespondencja z rozjaśnieniem w PD ale
niedostateczna.

Proponowałbym konwersję do B&W z uwagą na tony niebieskie
aby wyeliminować "wagę" ściany, rozjaśnił bym nieco biały
fragment ściany w górnej części kadru - równoważąc
rozjaśnienie schodów w PD, może na koniec wracając do tonów
brązu lekką tintę poprzez mapę gradientu.

yamatachi 2012-05-07 12:32:17

plus
fotografia cyfrowa
miro72 Przyznaję na wstępie, iż miałam opory (wiesz jakie) ... no
cóż raz kozie śmierć ;)

Zastanawiam się od czego by tu zacząć, bo powyższą pracę
można rozważać pod różnymi aspektami.
Począwszy od kierunku abstrakcji geometrycznej, kompozycji
dynamicznej, kompozycji otwartej jak również rozważania pod
kątem linii, krzywej i płaszczyzn. W każdym z nich powyższa
praca ma i znajduję swoje miejsce.

Abstrakcja geometryczna - czyli wykorzystałeś figury
geometryczne do budowy kadru.
Kompozycja dynamiczna - nawet jeśli nie widzimy "ruchu"
(typowego dla naszego oka - coś przemieszcza się), brak
linii poziomych i pionowych a "zastosowanie" skosów, linii
łamanych - kwalifikuję do tej kategorii - nasze oko widzi
"ruch".
Kompozycja otwarta - każda cześć kadru, poprzez otwarcie -
daje widzowi możliwość dopowiedzenia sobie co tam jest lub
może być.
Linie, krzywe (w tym przypadku jest to łuk), płaszczyzny - i
tutaj już nie tak łatwo (przynajmniej dla mnie tak w kilku
słowach napisać - tak by było zrozumiałe dla czytelnika - to
nie jest lenistwo z mojej strony. Powyższy kadr można
rozważać pod kątem budowy odśrodkowej, z rozchodzącymi się
płaszczyznami, łuku, który jest stały - grubość łuku - choć
po prawej cień deczko tworzy iluzję - opadania, który jest
zrównoważeniem wszelkiej geometrii oraz linii, które na
pierwszy rzut oka wydają się nie mieć logiki, jednak po
chwili widać równowagę; prawa strona do lewej.

Dla mnie powyższa kompozycja jest dobrą kompozycją ...
jednak oczywiście mam uwagi.
Kompozycyjne - poręcz (pierwszy plan) trzeba było ustawić
się tak, by zasłoniła poręcz na drugim planie -
niepotrzebnie wnosi chaos tak jak jest.

Inną uwagą to kolor. Abstrakcjonizm geometryczny jest
kolorowy - jednak tutaj kolor jest nijaki.
Kolor jest istotny, czy to w malarstwie czy w fotografii
jednak trzeba być świadomym użycia tego koloru - cel jaki ma
nieść. Takie pytanie należy sobie zadać. Tutaj jak pisałam,
jest nijaki i nie wnosi nic wartościowego w pracę. To, że
jest to dawny budynek taki a taki - przestaje mieć znaczenie
- czytaj jako fotoreportaż. Wg mnie powinieneś zostać w c-b
i skupić się na formie i na świetle.

Światło - i tutaj mam największe zastrzeżenia.
Ze światłem - poległeś. Jeśli to nie problem, chętnie dowiem
się jakie parametry ustawiłeś.
By zobaczyć co tam masz, musiałam wejść na podcienie.
(pożyczyłam foto ;))
A tam ... paaaaanie drogi, same pyszności ... a Ty to
odpuściłeś.
(zrobiłam u siebie i mogę przesłać i omówić na e-maila)

Rad nie będzie, bo nie wiem co Tobie doradzić.
No może w wolnej chwili pooglądaj malarstwo Kandyńskiego.
Polecam dość często jego prace "naukowe" tym razem jego
malarstwo - dobre nauki do tego by "robić" dobre
kompozycje.

Aaaaa ... nie jesteś w lesie.
Zapewniam.

Jeśli coś pominęłam lub coś jest niejasne ... pytaj.

Z uszanowaniem,
miro
yamatachi 2012-05-06 19:56:14

plus plus
minus
fotografia cyfrowa
yamatachi masakrycznie ciekawa i wciągająca i merytoryczna
krytyka...sam bym dał plusa...gdybym mógł...brawo
dziękuje serdecznie i oczywiście [pozdrawiam]
yamatachi 2012-02-21 06:39:34

fotografia cyfrowa
etis Namówienie atrakcyjnej modelki do pozowania to już sukces
sam w sobie...trzeba o tym pamiętać ;).
Najpierw o tym co pozytywne. Pozytywnym jest tu wg mnie
fakt, że scena jest przemyślana (mniejsza tymczasem o
właściwy efekt tych przemyśleń) ale z pewnością nie jest
przypadkowa. Podszedłeś więc do sprawy właściwie.
Sam pomysł na taką "figurę" modelki byłby dla mnie strawny
jeślibyś pokazał nieco więcej twarzy...wiem, ze nie jest to
portret ale mimo wszystko tej twarzy mi tu brakuje.
Sztuczność tej sceny jest tak duża ( pozycja modelki,
ekwilibrystyczne ułożenie krzesła, samo miejsce) że mogłoby
stać się sednem tej pracy. Ale pod warunkiem że nie będzie
innych zakłóceń...powinna być tylko modelka(z nieco więcej
ukazaną twarzą), krzesło i schody...i nic poza ty...żadnych
balustrad, murków itp.......tu mam uwagę...Nie mam nic do
wykorzystywania naturalnych elementów "miejscówki...ale
tylko wtedy jeżeli one coś wnoszą, uzupełniają lub choćby
dokumentują...w takich jednak przypadkach jak tu staraj się
zabierać ze sobą miotłę albo wybierz inne miejsce
:-D...takie śmieci jak tu całkowicie rozpraszają i w gruncie
rzeczy niemal dyskryminują twoją pracę i Twój
wysiłek:)......
Strój jest tu biorąc pod uwagę wiatr i tło ciekawie dobrany
do sceny...Dopisał Ci wiatr ale myślę, że można by poczekać
na bardziej interesujące rozwianie włosów. Myślę, ze modelka
by się nie obraziła gdybyś ją poprosił o zdjęcie na czas
sesji bransolety z ręki ;)
Ostrość jest w okolicach kołnierza płaszcza....pewnie tak
zrobiłeś celowo...nie widzę osobiście plusów takiego manewru
i wolałbym aby ona była klasycznie na twarzy.
Linia przecinająca głową i ta (drabinka ?) z tyłu za modelką
to niepotrzebne "dekoncentrat" ;)
Nad tą pozycją modelki (oprócz twarzy o czym już
wspomniałem) też uważam ze można by nieco popracować...żeby
ją zaakcentowań w jakąś stronę....np erotyczną lub zrobić
jeszcze bardziej groteskową...niewielka zmiana może tu
bardzo dużo wnieść.
Ciemna plama...hmmmm...między nogami ,nie jest chyba
dobra...coś tam powinno być widać ;)........Jeśli stosować
taką kwazisymetryczną pozę to myślę ze kadr centralny jest
jak najbardziej na miejscu......... Światło mnie nie
przekonuje...jest blado i mdło co przy stroju modelki
jeszcze dodatkowo potęguje dyskomfort oglądania. Wydaje mi
się że całość powinna być bardziej ostra i przydałoby się
też nieco więcej kontrastu. Modelka wydaje mi się być
swobodna a osiągnięcie takiego stanu to duży plus dla
fotografa więc to chwalę :)
Podsumowując podoba mi się, ze kombinujesz i próbujesz.
Jestem pewien że będzie coraz lepiej...a jeśli choć odrobinę
dzięki moim uwagom to będę rad w dwójnasób :)
pozdrawiam i życzę sukcesów :)
yamatachi 2012-02-20 18:20:22

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
prolife Widziałem kilka Twoich fotek. Całkiem. Ale to, nie.
Komentarz, jak dla mnie, nie-etyczny. Pomysł - jest. Ale...
to odbicie światła.... Jak dla mnie: duży minus - za światło
i Twój komentarz... > 0
yamatachi 2008-06-27 00:06:50

fotografia cyfrowa
Afropolak Fajnie rozegrana sytuacja innej scenerii w oknach,
przepalenia nie przeszkadzają , tylko trochę kadr krzywy ,
model trochę ginie w szarościach , ogólnie podoba mi się
zdjęcie.
yamatachi 2008-06-06 23:41:45

plus
fotografia cyfrowa
mimosa ja to widzę jak "ratowanie" popsutej fotografii. autor
spotkał fajny zachód słońca który najlepiej prezentuje się
po ugięciu krzywej tonalnej. jednak i wszystkie cienie stają
się w ten sposób kompletnie czarne bez szczegółów. w tym
zdjęciu aż prosi się o pracę na warstwach i wyeksponowaniu
ciemniejszych detali. czarne kontury to za mało żeby
zatrzymac się nad takim zdjęciem na dłużej.
yamatachi 2008-04-17 16:25:06

plus
fotografia cyfrowa
Strona 1 | 2
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa