fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
O sobie
fotografia cyfrowa
Obecnie to nie jest ta galeria, do której zapisałam się 2 lata temu. Nie chce mi się kasować 295 fotek. Miłej zabawy wszystkim, których obecne zmiany w galerii jeszcze bawią.
fotografia cyfrowa
Krytyki wystawione przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowaIness Ciekawa fotka. Można było popracować troszkę krzywymi lub
dopasować światło i cienie bo rozpiętość tonów szarości jest
troszkę za mała. Dobry artykuł odnośnie konwersji do B&W
polecił mi kiedyś BernArt:
http://www.fotosite.pl/artykuly/cyfrowa-ciemnia/cyfrowa-foto
grafia-czarno-biala.html
Wprawdzie artykuł pokazuje konwersję portretu, ale myślę, że
może poszerzyć wiedzę o samej konwersji, oczekiwanych
rezultatach i drogach jakie do nich prowadzą. Polecam.

Drugą sprawą czysto techniczną jest przygotowanie do
prezentacji. Polecam kolejny artykuł (dla zaawansowanych w
Adobe PhotoShop):
http://www.fotosite.pl/artykuly/cyfrowa-ciemnia/przygotowani
e-zdjec-dla-www-i-fotolabow.html
lub po prostu powiem tak:
1) Zmniejszasz przygotowaną wcześniej fotografię do rozmiaru
910 pikseli
W PSie: Edycja, rozmiar obrazka
W Irfan View (darmowa przeglądarka z kilkoma funkcjami):
ctrl + R
2) Wyostrzasz
W PhotoShopie: filtry > wyostrzenie (a potem edycja, zanik
wyostrzenie - tak by nie przeostrzyć)
W IV: Image, Effects, Effects Browser, Sharpen nie więcej
niż 10-15
3) Kompresujesz - zapisujesz poprzez opcję "save for Web"
ustawiając jako zoptymalizowany współczynnik 210 KB w PSie
lub ctrl+S w Irfanie i ustawiasz jakieś 95-97 w kierunku
jakość.
NIGDY nie kompresuj dwa razy tej samej fotografii.

Nie zgadzam się z wowa odnośnie kadru, perspektywy. Moim
zdaniem skróty perspektywiczne są najciekawsze w tym zdjęciu
- to one wespół z kompozycją tworzą tzw. "klimat" tej
fotografii. Nic tu niczego nie zasłania. To nie górski
krajobraz jest tematem a kontekst w postaci tła jest w 100%
wystarczający.
Tinto 2007-11-13 09:31:54

plus plus plus plus
fotografia cyfrowaIness Ciekawa dyskusja. Czy moim zdaniem to zdjęcie jest "ładne'?
nie... Czy jest estetyczne? Nie... Czy jest "dobre"? TAK! Na
pytanie dlaczego odpowiedź znajdziecie tu:
http://www.jurewicz.art.pl/teksty_pop_12.php lub w czytelni
obiektywnych.
W takiej wieloplanowości, przestrzenności i
kontrowersyjności jest przecież istota reporterskiej
fotografii...
photoes 2007-11-12 07:36:21

plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowaIness Fajna mgiełka... Tylko kompozycja zuepełnie nie-fajna.
1) Chyba nie zdarzyło się nikomu (poza winietą) żeby
zostawianie trójkątnych kształtów w narożnikach fotografii
wyszło jej na dobre. Tutaj też prześwit w LG jest raczej
nieciekawy niż wnoszący coś interesującego
2) Ucinanie podstawy drzew było błędem. Widz nie ma punktu
odniesienia. Bo jest szeroko ale na wysokość stworzone
zostało wrażenie ucięcia rybie ogona ;)
3) Filtr czy rendering czasem uratuje wypalone niebo. Ale
tutaj nie uratował.
Jolanta 2007-11-06 13:26:22

fotografia cyfrowa
Iness Portrety to zasadniczo nie moja bajka, bo sama sobie z nimi
nie za dobrze radzę. Trzeba mieć trochę wiedzy i trochę tzw.
"tego czegoś" żeby się zabierać za portretowanie. Co mnie
zatem skłoniło do napisania krytyki?

TŁO. Ta obdrapana ściana z pnącą rośliną w dalszym planie.
Wiesz czemu? Bo jej nie zauważyłeś(aś)!!! Zamiast wybrać
jako tło tamto miejsce fotografujesz na tle mało ciekawego
pnia drzewa.

i KADR - czyli główny powód uznania zdjęcia za albumowe.
Kadrowanie tak by głowa znajdowała się w centrum kadru jest
najbardziej typowym błędem "zielonego" pod względem teorii
fotografii i kompozycji autora. "Każdy" tak fotografuje u
cioci na imieninach - ale to nie znaczy, że takie kadrowanie
jest poprawne. W ten sposób wzrok oglądającego zawsze będzie
chwytał wszystko co jest w tle. A jeśli w tle nie ma nic
ciekawego? I do tego mina dziecka jest dość przypadkowa, a
rączki są ucięte i pokazują za długi czas otwarcia migawki?
No właśnie wtedy jest gotowa recepta na dwa słowa: gniot i
album. Te zwroty są ani miłe ani konkretne > ale skrótowo
pokazują błędy, a zazwyczaj galeriowiczom za bardzo się
spieszy by napisać więcej.
lodzio1 2007-11-06 08:34:37

plus plus plus plus
fotografia cyfrowaIness Ciekawa jestem wersji w B&W. Polecam artykuł dotyczący
konwersji portretów do B&W, do którego dostałam namiar od
BernArta:

http://www.fotosite.pl/index.php?title=Portret

Wydaje mi się, że kadr jest bardzo dobry a odpowiednią pracą
poziomami i kanałami uzyskasz o niebo lepszy efekt w
monochromatyku.
Cares 2007-11-02 14:29:26

fotografia cyfrowaIness Odnośnie tytułu... Kali zrobić tytuł fotografia ;)
Po tym własnie Francuzi poznają Polaków - po braku
rodzajników ;)
Le soir bleu... ale Tobie chyba chodziło o "Vers le soir"
[nadchodzący wieczór/ zmrok] ?

a w focie cięcia mi się najbardziej nie podobają. Framuga
drzwi pocięta w sposób dość niezgrabny i dodatkowo brak
podstawy stopni i pnia drzewa wprowadzają trochę chaosu.
Nie przepadam tez za lukrowaną architekturą. I nie chodzi mi
bynajmniej o intensywność kolorów i kontrasty - ale po co
tak zmiękczone?
falko 2007-10-31 14:32:03

plus plus plus
fotografia cyfrowaIness Gratuluję wyróżnienia w konkursie Olympusa.

Ale nie wpływa ono na moja ocenę, że fota jest słaba i mało
ma wspólnego z makrofotografią.

Pierwsza rzecz to kadr: nie lubię takiego podawania obiektu
z perspektywy na wprost.
Drugą jest światło- tutaj mało malarskie, dające nieciekawe
odblaski na drewnie - odblaski zupełnie jak spod flesha.
Trzecie - tło - nieciekawie wygląda ten szarybłękit
wychodzący w rogach trójkątami.
Czwarte ale nie najmniej a najbardziej istotne to GŁĘBIA
OSTROŚCI - makro daje MOŻLIWOŚCI maksymalnego rozmywania
tego co mało istotne dla wyodrębnienia tematu - czyli tego
co najistotniejsze. A tutaj... Tutaj widzę nie małą głebię a
jednakową na całości ostrość...
Cuanta 2007-10-31 12:54:30

plus plus plus plus plus plus plus plus plus
minus minus minus minus
fotografia cyfrowaIness Ta fotka ma magiczną moc przyciągania, intrygowania,
uruchomiania potoku myśli. Próbuje sobie skojarzyć źródło
inspiracji czy mojego skojarzenia. Bo kojarzy mi się z jakąś
postacią filmową czy literacką tylko nie wiem z kim...

Czarownica? Zapłakana z rozmytymi jak tusz marzeniami?

Graficzny efekt jest niesamowity. Po pierwsze działa rytmem.
Po drugie szarościami. A po trzecie głębią spojrzenia
modelki. Oczywiście że możnaby to czy tamto zrobić
inaczej... ale po co?
grafik 2007-10-30 09:17:03

plus plus plus plus
minus minus minus minus minus
fotografia cyfrowa
Iness Świecia jeszcze nikt nie nazwał uzdrowiskiem. Mało tego na
liście najbardziej strutych miast mamy wysoką pozycję :)
Długie cienie mogą sugerować poranek - owszem. Ale tutaj
sugerują wysokie drzewa ;) Kadrowanie tunela drzew jest
jakimś wyjściem. Ale nie zawsze dobrym. Tutaj płotek
wprowadza wzrok w kadr i prowadzi go na ludzi, a potem
zgodnie z ruchem wskazówek zegara na podświetlone żółte
liście i do ogródka jordanowskiego.

Twoja krytyka wydaje mi się... ciekawym... długim...
komentarzem ;)
Iness 2007-10-24 09:02:28

fotografia cyfrowa
Iness Tylko motywu przewodniego i ostrości w tym kadrze kompletnie
brak. Cięcie dołu sprawiło, że brakuje punktu zaczepienia. W
kadrze panuje żółty chaos i choć kolorystycznie jest ładnie
to trudno znaleźć "temat".
bogdan_wanko 2007-10-23 10:47:29

plus
fotografia cyfrowa
1 ..... | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | Strona 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 ..... | 49
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa