fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
O sobie
fotografia cyfrowa
Obecnie to nie jest ta galeria, do której zapisałam się 2 lata temu. Nie chce mi się kasować 295 fotek. Miłej zabawy wszystkim, których obecne zmiany w galerii jeszcze bawią.
fotografia cyfrowa
Krytyki wystawione przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowaIness O la la!

Na takie "debiuty" czekam na tym portalu. Na nowy powiew
świeżości spojrzenia i kreatywności. Na nowe spojrzenie na
któryś z typów fotografii. Dlatego witam Cię bardzo
serdecznie. Bo czuć kolor to sprawa dużo bardziej
skomplikowana niż "czuć" monochromatyczność. A świadomie i
wyraziście operować kolorem jest trudniejsze niż świadomie
komponować kadry.

W Twojej serii kolor to ekspresja i główny środek wyrazu.
Kolor intensywny, krzykliwy ale jednocześnie wysublimowany i
w odpowiedniej dawce.

Dałabym tytuł "obojętność" - bo tak mi się kojarzy ta fotka
- z obojętnością i znieczulicą. Z obawą i konformizmem.
Gustaw 2007-12-11 10:18:53

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
minus
fotografia cyfrowa
Iness Dobrze, że ludzie są w tytule bo na fotografii są w takim
punkcie kompozycyjnym i tak się zlewają z tłem że jakby ich
wcale nie było...

Fotografia = malowanie światłem

a tutaj tego światła zwyczajnie nie ma. Jest płasko,
bezfakturowo i bezpłciowo. W każdej pogodzie można zrobić
dobre technicznie zdjęcie, ale to wymaga troszkę pracy i
troszkę wprawy. Twoja fotografia jest niedoświetlona, a
przede wszystkim zabrakło elementu "malowania" czyli
wykorzystania plastyki światła - jego odpowiedniego
natężenia, temperatury.

Kolorystycznie niemal monochromatyk - ale mało interesujący
bo rozpiętość skali tonów jest za mała przez co całość jest
właśnie płaska i mało interesująca.

Ostrość - jest wszędzie i nigdzie de facto.

Fotka jest ani dobra, ani udana. Warto było pomyśleć nad
wyborem takiej perspektywy i kompozycji by wzrok
oglądającego poprowadzić jakimś szlakiem do ludzi. To u
Ciebie jest awykonalne bo w kadrze panuje chaos, i
kompozycyjny bałagan.
pcm39260 2007-12-11 09:53:47

plus plus plus plus
fotografia cyfrowaIness Bardzo dobrze pokazane przenikanie kilku rzeczywistości -
wielkomiejskiego szumu komunikacyjnego (słysze klaksony,
widzę reklamy, słyszę ludzi przemieszczających się ulicami)
z osobistym milczeniem i zagubieniem.
Kolor oraz przenikanie tła i fotografowanej osoby świetnie o
tym milczeniu w miejskim hałasie pięknie opowiadają. Dobra
kompozycja.
falko 2007-12-11 08:27:01

plus plus plus plus
minus
fotografia cyfrowa
Iness Litości... to nie jest nawet "zdjęcie" - tylko wypadek.
Podobne efekty uzyskuje się gdy zapomnisz wyłączyć kamerę i
idziesz sobie przez miasto...
Jabłko... Jakie jabłko? To którego w gąszczu traw nawet nie
widać? To nie wydobyte ani kolorem, ani fakturą, ani
rozkładem ostrości, ani kompozycją ujęcia?
Takie "zdjęcie" potrafi zrobić 3 latek!!! Stanąć nad czymś i
wcisnąć spust migawki to nie jest skomplikowana filozofia.
Fotografia to coś więcej niż ten odgłos "cyk"...

Fotografowanie to sposób patrzenia, myślenie, wybór
perspektywy która najlepiej pokaże temat, budowanie
kompozycji... A efekt może być albo udany - czyli
technicznie dobry, albo dobry - czyli artystycznie i
technicznie ciekawy.

U Ciebie zabrakło myślenia i ta fotka nie jest ani udana ani
dobra.
.. . .. .. . 2007-12-11 08:22:14

plus
fotografia cyfrowaIness Marino czy Ty wogóle wiesz co Ty wypisujesz?
GO - to skrót od "głębia ostrości" i termin ten nie jest
synonimem słów: temat/ fotografowany obiekt !!! Ludzie zanim
zaczniecie krytykować innych nauczcie się może PODSTAWOWYCH
TERMINÓW i ich znaczenia w fotografii.

Głębia ostrości (GO) jest w tym zdjęciu nieszczęsna - nie
dlatego że odwrotna niż w większości portretów, ale dlatego
że WCALE nie gra z tematem, wybranym punktem widzenia,
kompozycją i sposobem kadrowania. Gdyby było odwrotnie.
Ostry chłopiec i nieostra gałązka - było by przeciętnie -
taki... albumik z wycieczki do sadu. Ale tak jak jest... z
ostrością (nie bez poruszenia) na gałązce i wielką ludzką
plamą w tle... to nie jest oryginalność... To jest
foto-katastrofa i męczarnia dla zdrowych oczu.
Kin89ga 2007-12-05 22:09:57

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
minus
fotografia cyfrowaIness Jak na pierwszy raz to wcale nie jest aż tak źle. Ale...
- nieopanowane tło (chodzi głównie o uciete drzewa które
konkurują z portretowaną)
- przepalenia tła
- mało zdecydowany kadr - bo taki pół na pół z kategorii
człowiek i portret.
- ostrość nie jest oszałamiająco dobrze trafiona, ale przy
zastosowanym zmiękczeniu nie przeszkadza aż tak bardzo.

Warto wziąć tą samą modelkę, w tym samym stroju ale w
ciekawsze miejsce - w lepsze tło, z którym albo będzie się
uzupełniała jej słowiańska uroda, albo z którym będzie
bardzo kontrastowała i powtórzyć sesję. Ze względu na
długość włosów dziewczyny - warto pomyśleć o kategorii
glamour a nie portretowej w której węższe cięcia schowają
ten atut.
tomac3 2007-12-05 12:09:19

plus plus plus plus plus plus plus plus plus
minus
fotografia cyfrowaIness Komentarz autora: "Zdjęcie pokazuje kontrast między jasnym
piaskiem a czarną sierścią psa. Nie jest prześwietlone :)"

Wierzysz w to, że oglądający są na tyle głupi by uwierzyć Ci
na słowo?

Jest ŹLE naświetlone. Z dwóch powodów- po pierwsze naturalne
światło było za ostre, po drugie dlatego, że aparat tak
sobie uśrenił kontrastowość sceny, że piasek przepalił a psa
w cieniach niedoświetlił.

Kompozycja nie jest najgorsza... ale proszę... na przyszłość
- zastanów się czy Twoje "argumenty" są na tyle merytoryczne
by przekonać widza. Chcąc udowodnić, że to oglądający nie
wie o czym pisze udowodniłaś bowiem coś zupełnie przeciwnego
;)
ana919 2007-11-28 15:23:13

plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowaIness RYTM - najważniejszy element tej fotografii, wynikający z
powtarzalności linii w kadrze. Stopniowany skalą szarości i
nieregularnością powtórzeń.

Za definicją muzyczną można powiedzieć, że "cechą rytmu jest
zróżnicowanie dźwięków pod względem długości. Dźwięki mogą
być akcentowane lub nie. Za pomocą metrum organizowane są w
grupy metryczne, z czego wynika regularność rozłożenia
akcentów. Metrum zatem porządkuje rytm w utworze"
(Wikipedia)

Jak to zaadoptować do tej fotki?
Rytm linii i jego stopniowalność przy pomocy nasycenia
koloru daje obraz zróżnicowany pod względem dynamiki. Linie
są akcentowane mocniejszymi kontrastami przez co płynnie jak
w utworze muzycznym prowadzą widza od jednej strony fotki do
drugiej i z powrotem - i tak kilka razy nim ogarnie się
gimnastyczki i skupi na całości.
Gratuluje i zazdroszczę. W poszukiwaniu doskonałych rytmów
przemierzyłam już wiele miejsc i wiele ujęć... ale takiego
rytmu działającego jak samonapędzająca się machina - jeszcze
nie spotkałam.
hAs 2007-11-27 08:31:15

fotografia cyfrowaIness W tej fotografii nie chodzi moim zdaniem o klimat. Fakt -
może się kojarzyć z bajką o facecie, który od świtu do
zmierzchu zaklęty był w kruka. Ale chyba nie to jest w niej
najistotniejsze. Najważniejsze jest wykorzystanie
technicznych aspektów do stworzenia artystycznego wrażenia.
Oszczędna skala szarości i idealnie wyważona kompozycja
wprowadzają dynamikę, niepokój i mroczny nieco nawet
metafizyczny nastrój fotki. To nie jest "gołąbek pokoju". To
jest myśl nieuczesana, to ciemna strona dnia, to może być
ucieczka wewnętrznych lęków.

Dlatego ta fotka, jak to się mówi "gada". Gada
wieloznacznością skojarzeń, gada oszczęnością środków
wyrazu, gada swym minimalizmem i doskonałą kompozycją.
rafalczarny 2007-11-27 08:10:28

plus plus plus plus
minus minus minus
fotografia cyfrowa
Iness Bardzo mądre rzeczy napisałeś w swojej krytyce.
Po pierwsze - owszem... przeceniane są gładkie, plastikowe,
podkręcone kolorystycznie zdjęcia...
Po drugie - owszem... jest wiele osób, które po odstawieniu
od cycka miały już cyfre i laptopa i nie pamiętają już jak
to się robiło kiedyś na 24 czy 36 klatkach fotki z kilku
spacerów. Teraz możesz robić masówkę to rób - zawsze się coś
wybierze z kilkunastu ujęć (to dość częsty argument w
krytykach).

Natomiast to, że nie uznajesz zaawansowanej obróbki nie
usprawiedliwia kilku innych błędów jakie popełniłeś. Po
pierwsze: nie usprawiedliwia wyraźnie przeważającej na prawo
kompozycji. Po drugie nie usprawiedliwia prześwietleń. Po
trzecie nie usprawiedliwia prób robienia makro kompaktowym
aparatem bez konwertera macro. To się nie udaje. Kompakty
mają taki program - owszem, ale ich optyka jest za słaba by
efekt mógł być zadowalający bez posiłkowania się programami
graficznymi. Jeśli szumi - zminimalizuj ISO do minimum i
dodatkowo unikaj skraju zooma optycznego i cyfrowego a
absolutnie zapomnij o cyfrowym. Im bliżej do zooma cyfrowego
tym bardziej jakość fotki "siada". Wypada więc życzyć Ci
kilku rzeczy:
> rozpoznaj ograniczenia sprzętu
> sprawdź w jakich tematach/ warunkach aparat spełnia Twoje
oczekiwania
> wypróbuj programy półautomatyczne i manualny (gdzie masz
dostępną korekcję EV i ISO)
> poczytaj o kompozycji i perspektywie
> próbuj
jacek123 2007-11-26 08:20:18

plus plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | Strona 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 ..... | 49
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa