fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
O sobie
fotografia cyfrowa
Obecnie to nie jest ta galeria, do której zapisałam się 2 lata temu. Nie chce mi się kasować 295 fotek. Miłej zabawy wszystkim, których obecne zmiany w galerii jeszcze bawią.
fotografia cyfrowa
Krytyki wystawione przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowaIness A ja myślę, że zdjęcia "ładne" to nie to samo co "dobre"
zdjęcia "interpretacyjnie proste" to nie to samo co "gra
symbolami"

Gdybym mnie ktoś zapytał czemu to zostało moim zdaniem
nominowane - nie wiem...

Jak dla mnie symbolika za mało skomplikowana, odpowiedź
podana na tacy, przekaz zbyt nachalnie wpychany widzowi.
Brakuje tutaj szczerości. Tak... właśnie szczerości.
Zaciśnięta pięść - wypozowana i wymierzona w kierunku
światła + zbyt nachalnie podana rozmyta twarz dziecka, w
którą rzekomo ta pięść mierzy. Ja tego nie kupuje.

Nie mniej z czysto technicznej strony jest dobre. Gdyby nie
wcześniej wspomniana "sztuczność" i zbyt nachalne podawanie
interpretacji - byłoby to bardzo dobre zdjęcie.
arete 2007-11-22 09:25:41

plus plus plus plus plus plus
minus minus minus
fotografia cyfrowa
Iness Czy mojejmu przedmówcy można zablokować opcję "napisz
konstruktywną krytykę" ? ;)
Oczywiście żartuje, bo przecież każdemu wolno wyrazić swoje
zdanie, na tym polega demokracja. A ja niby nie muszę
czytać... ale czytam pierwsze zdania i jest to tak zdolnie
napisana krytyka, że już pierwsze słowa rzucają mnie o
ścianę. Adalbert COŚ niby wiesz... tylko nie potrafisz się
na to rozsądnie powołać. Porównania jakie stosujesz są
porównaniami na siłę i mało korespondują z fotografiami,
które krytykujesz.

Porównanie tej fotki do "ostatniej wieczerzy" nie jest tylko
i wyłącznie nadinterpretacją w porównywaniu dwóch dyscyplin
plastycznych. Dla wielu osób może być bluźnierstwem - i o
tym nie pomyślałeś.

Ta fotografia - owszem - jest bardzo interesująca. Ze
względu na to, że jest w niej życie... rozmowa... i bardzo
dobrze zatrzymana chwila... Naturalność postaci nie wynika z
umiejętności reżyserskich autora a z wyczucia i umiejętności
zbudowania dobrego kadru. Rekwizyty nie są rekwizytami bo
jak byk widać, że jest to zastana sytuacja - w pełni
naturalna i jeśli już coś chwalić to zmysł reporterski
autora i wyczucie w którym momencie wcisnąć migawkę! Tło nie
jest niezwykłe. Najciekawsze w nim jest to, że jest zwykłe
jak diabli - tylko fakturowo i kolorystycznie ciekawe.

Skończyłam. Ufff...
shot 2007-11-21 12:50:26

plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
Iness Taaa... adalbert może pomyślisz sobie, że sie uwzięłam na
Ciebie... ale trochę moje oko i ucho i paluszki stukające w
klawiature nie mogą przejść obojętnie obok tak strasznie
naciąganych porównań Twego autorstwa...

http://www.art.com/asp/sp-asp/_/Aff--CONF/CTID--688596029/RF
ID--217983/TKID--15052706/pd--10032626/posters.htm

http://www.vide.pl/plakaty/artysci/R-V-70-11792-PL-PL/Vincen
t-van-Gogh-Morski-brzeg-w-Saintes-Maries-.html

http://www.vide.pl/plakaty/artysci/R-V-70-11786-PL-PL/Vincen
t-van-Gogh-Przycumowane-czA3A?na-1887.html

Dla niezorientowanych - do jednego z tych obrazów (nie
określając którego) ośmiela się porównywać powyższe zdjęcie
drogi przedmówca. Co te obrazy różni?

To, że autor zdjęcia nie ma wyczucia kompozycji, dzieląc ją
niemal pół-na pół i tworząc statyczny układ linii w kadrze.
To, że autor zdjęcia nie ma wyczucia światła i sfotografował
swój własny cień, którego nie zauważył w wizjerze. To, że
autor zdjęcia wreszcie - nie ma kompletnie wyczucia barw i
suwaczkami podkręcił nasycenie i kontrast poza granice
dopuszczalnej i zjadliwej dla oka obróbki.
krystek102 2007-11-20 13:47:35

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
minus minus minus minus
fotografia cyfrowa
Iness Niech ziemniak utnie mi ręke jeśli błysk w oku nie jest od
flesha lub zbyt ostrego bezpośredniego światła...
Wyspiańskiego można podpatrywać ze względu na piękne tonacje
i piękne światło - sama mina dziecka to zbyt wielkie
uproszczenie w dokonywaniu porównań.

Po drugie. Mam takie "naczelne" porównanie... JAZZ... żeby
go grać (improwizować) najpierw należy nauczyć się
podstawowych gam i kanonów. Tutaj eksperymentowanie z
ziarnem i miękkością psu na budę się zdało bo fotka jest
zwyczajnie słaba. Płaska. Ze źle ustawioną ostrością. I nie
udało się tego "zamaskować" obróbką. Mało tego - obróbka
obnażyła te błędy w sposób tak dobitny, że bardziej nie
można.
ziemniak 2007-11-20 13:16:56

plus
fotografia cyfrowaIness Ale piękny "bałagan w kadrze" i doskonale zastowany
"nieostry pierwszy plan".
"przypadkowa kompozycja" też potęguje wrażenia artystyczne i
wprowadza dodatkową impresyjność i dynamikę. "Ucieczka w
monochromatyk" sprowadza technicznie fotkę ku litografii czy
malowaniu piórkiem. A wszystko to zawdzięczasz pięknemu
malarskiemu światłu, które dowodzi, że nie przez przypadek
fotografia to malowanie światłem.

Powołałam się na "wszystkie argumenty" przy pomocy których
definiuje się nieudane technicznie fotki i wpisałam to
celowo w krytykę. Bo choć wszystko jest w tej focie
teoretycznie na opak to praktycznie tworzy ciekawą kreację
artystyczną z kategorii abstrakcja.
jjj123 2007-11-20 12:32:54

plus plus plus plus
fotografia cyfrowaIness Chwila zatrzymana w ulicznym zgiełku i biegu, chwila
przerwy, chwila zadumy, a może oczekiwanie, oderwanie?
Bardzo lubię tego typu streety. W życiu piękne są tylko
chwile... i jedną z takich osobistych chwil zamknęłaś w
kadrze. Kompozycja, przenikanie się rzeczywistości -
wewnątrz kawiarnianej, zewnętrznej i wewnętrznej/osobistej
działają na wyobraźnie. Fotka która gada ze mną o życiu w
tłumie.
strawberry 2007-11-19 12:46:14

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
Iness Naczelna zasada - NIGDY nie używaj programów do zdjęć
monochromatycznych wbudowanych w aparacie. Widzę, że mój
poprzednik/ poprzedniczka nie zna tej zasady... Dlaczego nie
należy ich używać?
1) konwertować do B&W można zawsze, ale robiąc na programie
monochromatycznym (którymkolwiek) nie powtórzy się już
szansy posiadania zdjęcia kolorowego.
2) Programy wbudowane mocno uśredniają - co oznacza, że
tonalnie zdjęcie ma niewielkie szanse na bycie ciekawym
3) Są dziesiątki sposobów na konwersję do B&W i setki
odcieni monochromatycznych jakie można nadać zdjęciu w
obróbce. Dlatego korzystanie z "automatu" choć jest
najprostsze daje też najmniej złożone efekty wizualne.

Ostrość rozmyła się, ponieważ nie zostało wyostrzone po
zmniejszeniu.

Aby uzyskać bardziej rozpiętą skalę szarości należało
pobawić się poziomami (w cieniach i półcieniach). W takiej
tonacji i tak ścisłym kadrze obiekt wygląda mało
monumentalnie, a przede wszystkim przez zbyt ostre światło i
zbyt małą rozpiętość tonów fotka jest "płaska" brakuje tutaj
efektu trójwymiarowości, przestrzenności. Efekt taki można
było uzyskać dzięki:
> szerszemu kadrowaniu
> zwiększeniu kontrastowości sceny
> podjęciu decyzji "co chcę pokazać?". Ruchliwą ulicę?
Zabytek?
Mariusz_M 2007-11-16 09:31:50

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowaIness W tym miejscu powinno się [zdaniem kolegów i koleżanek
obiektywnych] wpisywać uwagi w stylu: przesynęłabym się o
dwa kroki tak by... przydałoby się by cokolwiek było w tym
zdjęciu ostre... za mocno oświetliłeś scenę i wyszły Ci
przepały. Nie wiesz co to przepał? To takie stereotypowo
uznawane za kategoryczny błąd nierównomierne oświetlenie
sceny wywołujące prześwietlenia... I powinno jeszcze pojawić
się kilka takich słów jak: witam! na Twoim miejscu...

A ja mam do powiedzenia coś zupełnie innego. Obserwuję Twoje
portfolio od pierwszego zdjęcia. Po trzecim trafiłeś do
ulubionych. Dlaczego?

Dlatego że Twoje fotografie nie są jednoznaczne
interpretacyjnie. Nie są po prostu ładne lub nieładne, dobre
lub złe. Kategoria estetyki i gustu nijak się ma do obrazów
w których technika jest tylko drogą do celu, zasady są tylko
po to by je łamać, naciągać, przekraczać i wychodzić poza
nie. Każdy z Twoich obrazów ma wewnętrzny zakodowany
przekaz, na którego odczytanie nie ma jednej recepty, nad
którym każdy musi POMYŚLEĆ sam... Do jakich dochodzi się
wniosków zależy od tego co wiemy, ile wiemy, jakie mamy
doświadczenia...

Ten obraz działa na mnie od strony podświadomości. Każdy
dorosły był kiedyś dzieckiem jak to mawiał Exupery - tylko
niewielu z nich o tym pamięta. Każdy nosi w sobie dziecko,
które chciałoby wyjść z garnituru norm według których żyje i
pobyć zwyczajnie beztroskim. Ale to niemożliwe w świecie
dorosłych, pełnym konformizmu, nakazów, zakazów i społecznie
przyjętych norm. Więc czujemy się czasem jak za duże dziecko
w małym zaszczebelkowanym łóżeczku... z którego mimo kilku
prób nie nauczyliśmy się jeszcze wychodzić. Dlatego nie
wszystkie marzenia są możliwe do spełnienia...
padzak 2007-11-15 08:47:08

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
Iness
Skojarzyło mi się z plakatem Antygona w Nowym Yorku [chyba
Teatru im. Słowackiego z Krakowa], ale plakat był lepszy z
tego względu że był "dokończony" a u Ciebie występuje
kompozycyjna i znaczeniowa dziura w prawej dolnej części
fotografii.

Druga sprawa to wielkość gwiazd równa wielkości okien. Nie
wygląda to dobrze i jasno. Gwiazdy mają za mało
kompozycyjnego oddechu, a i bez nich byłoby chyba
ciekawiej.

! TŁO ! - ja bym zmieniła na black - bo szare rozprasza.
lapaloma 2007-11-14 08:19:51

fotografia cyfrowaIness Amused - jeśli wychodzi Ci albo jedno albo drugie to z CAŁĄ
PEWNOŚCIĄ nie rozróżniasz dwóch pojęć i tego co z nich
wynika: zmniejszania i kompresji.
Przybliżysz sobie to lekturą:
1) http://www.obiektywni.pl/czytelnia/artykul-144-0.php
2)
http://www.fotosite.pl/artykuly/cyfrowa-ciemnia/przygotowani
e-zdjec-dla-www-i-fotolabow.html
3) albo wybierając opcję minimum - np. moich krytyk ;)
Amused 2007-11-13 12:46:06

plus
fotografia cyfrowa
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | Strona 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 ..... | 49
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa