fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Krytyki wystawione przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowaTrurl Mamy dwie (najprawdopodobniej) mocno prześwietlone smugi
świetlne, które wyglądają jakby zostały "zalepione" w
programie graficznym jakąś brudnawą szarością.
Jeśli ma być światło, to niech będzie światło: czysta biel.

Mocne prześwietlenia są stosowane jako środek wyrazu ale
tutaj autor zatrzymał się w pół kroku, robiąc z prześwietleń
jakieś nie wiadomo co.
Tytuł "światłem malowane" jest w tym przypadku profanacją
światła, dla mnie: -1.
marcin1965 2015-02-07 21:06:59

plus plus plus plus plus plus plus plus
minus
fotografia cyfrowaTrurl W tym przypadku wypalone do białości niebo z widocznymi na
jego tle gałęziami otoczonymi turkusowo-fioletowymi
obwódkami wygląda po prostu fatalnie. W ciemniejszych
partiach całe zdjęcie jest poszarzałe, bez kontrastu,
"soczystych" cieni - może zawiniła kalibracja monitora
(ustawiony za ciemno)?
Taki kontrast można złapać cyfrą, ale trzeba by robić RAW a
następnie solidnie napracować się w fotoszopie. Prościej
byłoby chyba wykadrować niebo...
Paula44 2015-02-02 17:28:45

plus plus
fotografia cyfrowaTrurl Dawno temu oglądałem etiudę filmową pod tytułem "Nie mogę
się zatrzymać", w której kamera ciągłym ruchem jechała
wprost przed siebie, tratując wszystko jak czołg, aż do
finałowej katastrofy w zderzeniu z murem.
Podobnie jest z obróbką w fotoszopie: gdy nie możemy się
zatrzymać, ciągłym ruchem jedziemy wprost przed siebie,
tratując po drodze temat, aż do finałowej katastrofy.

Mamy tutaj portret, jednak trudno jest ocenić jego walory,
ponieważ twarz modelki skrywa się za mocno zaznaczoną siatką
pęknięć. Ręka-duch trzyma w palcach bliżej nieokreślony
przedmiot, który kiedyś, być może był papierosem.
Pęknięcia i tonacja przywodzą na myśl stary fresk, ale i tu
coś nie gra, ponieważ ów popękany fresk jest ponaddzierany
jak kartka papieru...

Oznaki katastrofy widać w komentarzach: tym co się podoba
nie jest temat, nie jest portret, ani nawet kompozycja.
Podoba się obróbka. To tak jakby po posiłku w doskonałej
restauracji pochwalić garnki.
etis 2013-04-06 00:12:22

plus plus plus
minus minus minus minus
fotografia cyfrowaTrurl Słabe technicznie zdjęcie: lekko nieostre, niebo
prawdopodobnie desaturowane - chmury wyglądają na cirrus, a
przez takie zwykle przebija trochę błękitu.
O kadrze w ogóle trudno jest cokolwiek powiedzieć.
Dyplomatycznie rzecz ujmując: nie jest on artystyczną
przygodą. To już lepsze są pojedyncze drzewka w mocnym
punkcie pośród rozległych pól - temat nie dostarcza wtedy
chaosu, nad którym trzeba zapanować.
sztafik 2013-04-04 23:46:31

fotografia cyfrowaTrurl Czy niebo jest tematem? Nie bardzo: obcięte chmury z
przepalonymi, plackowatymi białymi plamami mocno ciążą w
lewo, wzrok wyjeżdża wraz z nimi poza kadr.
Czy pustynia jest tematem? Też nie za bardzo: na pierwszym
planie mamy zadeptany piach a wzrok podąża ku smoliście
czarnym "dziurom" w pejzażu, jakie tworzą krzaki widoczne w
oddali. Błądzi się tam w poszukiwaniu tematu.
Czy tu można mówić o przemyślanej kompozycji...? Niebo i
pustynia prawie pół na pół. Pośrodku czarne pasemko
miniaturowych gór.

W EXIF-ie widać odpowiednik ogniskowej 35mm. Przy tej
ogniskowej można by już np. podejść do któregoś z tych
krzaków, umieścić go na pierwszym planie, rezygnując z
nieba. Albo spróbować z żabiej perspektywy. Zadbać o tło
(ustawić się tak aby czarnych plam w tle było jak najmniej).
Mając odpowiednik 16mm można wykorzystać przerysowanie
perspektywiczne: uczynić tematem to co teraz jest tylko
zdeptanym piaskiem - pokazać "strukturę" pustyni.

Teraz nie ma tu na czym zawiesić wzroku.
piotr_74 2012-08-28 22:58:13

plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowaTrurl Aby w ogóle ocenić to zdjęcie należałoby wziąć pod uwagę
takie kwestie jak:
- trudne warunki oświetleniowe,
- duże, nie do zniwelowania kontrasty,
- ruch postaci,
- sekundy będące do dyspozycji na wykadrowanie.
Jeśli się tego nie zrobi, to jest beznadziejnie jak w
komentarzach poniżej: pstrykacz rozwalony w fotelu przed
monitorem oczekuje super ostrego, pozbawionego ziarna,
nocnego zdjęcia postaci w ruchu... Aha, oczywiście ogień i
postać mają być w jakiś cudowny sposób naświetlone w sposób
zrównoważony...
fotomysli 2009-06-27 11:02:52

plus
minus minus minus
fotografia cyfrowaTrurl Jak wpadający w ucho wojskowy marsz ma sprawiać, że nogi
same zaczynają się poruszać w butach, tak tutaj serce ma
zwiększyć częstość skurczów, poruszone wpadającym w oko
zestawem symboli.
I tak na przykład okryta jaskrawo czerwonym płaszczem
półnaga dziewczyna, pochylająca się nad porzuconym misiem
może na przykład symbolizować utracone dzieciństwo (raz,
dwa, raz, dwa: buciory grzmią w takt marsza). Wklejone w
stylizowane na malarskie tło ptaszki ze stocka, w smugach
światła, uzupełniają mającą chwytającą za gardło całość.
Oto rozrywający bębenki finał na blachach, ostatecznie
demolujący orkiestrę.
anikout 2008-04-14 01:41:21

plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
Trurl Rany boskie, Barteq, dziewczyka złote gwiazdy tu przecież z
wody wyławia, a Ty piszesz o słabym świetle zbyt ciemnej
tonacji, a zwłaszcza o "nieczytelnej" sytuacji.
Mówię poważnie: patrzysz na to jak na zepsute zdjęcie
albumowe zamiast na coś co może mieć w sobie jakąś mniej
oczywista myśl.
wytrazek 2008-02-17 01:07:28

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
minus minus
fotografia cyfrowaTrurl To gadanie o właściwym miejscu kadru i "zasadach w
fotografii"... :-(
Załóżmy czysto teoretycznie, że zdjęcie zostałoby wykonane
zgodnie ze wszystkimi "zasadami fotografii". Na przykład
posągi byłyby w mocnym punkcie. Czy to coś zmieni jeśli
chodzi o np. estetykę? Nie, ponieważ w tle znajdzie się
więcej zielonej blachy falistej, rażącego w oczy białego
nieba i drutów sieci energetycznej. A WC gdyby umieścić w
mocnym punkcie? Też nic z tego: zostanie WC na tle drzew. A
poszerzając kąt widzenia aby złapać WC w jednym mocnym
punkcie a posągi w drugim? A byłem tam, wiem co jest poza
kadrem? Nie wiem - najwygodniej się radzi z kanapy...

Jedynym co się udało jest stworzenie wrażenie, że posągom
bardzo się chce do kibelka (o co zapewne chodziło w kategori
"śmieszne zdjęcia" ;-))

Wracając do "zasad" - w fotografii nie chodzi o "zasady
fotografii". W momencie fotografowania wręcz nie wolno być
świadomym "zasad", dobierać "mocnych punktów" i odmierzać
"złotych podziałów". Zasady muszą stać się automatyzmem,
same się zastosują gdy będą potrzebne - autor musi być jak
łyżwiarz figurowy, który nie zastanawia się świadomie nad
tym jak ma przestawiać każdą z nóg aby mu potrójny axel
wyszedł. Inaczej zamiast myśleć o temacie, będzie myślał o
"zasadach", a to jest najlepszą drogą do tego, by tłuc
estetyczne fotografie całkowicie pozbawione treści.

To nie wyszło, chociaż zapewne zdjęcie zawiera to, o co
autorowi chodziło. Cały problem polega na tym, że poza
autorem nikt nie wie o co chodziło... Zatem z zasadami w
tle, ale tylko w tle - naprawdę ważna jest umiejętność
zmuszenia widza do tego, by na zdjęciu widział to co my
chcemy żeby widział ;-)
tancerz 2008-02-07 21:24:14

plus plus plus plus
fotografia cyfrowaTrurl Linią prowadzącą jest przecież lewy krawężnik...
Na jego końcu - brama, wyglądająca jak umieszczona w
scenicznej dekoracji. W bramie sylwetka i jeszcze jedna
brama. Dalej można się spodziewać labiryntu podobnych
zaułków, w którym widoczny na zdjęciu sztafaż z pewnością
pobłądzi.
Szarości bez nadmiernych kontrstów, od widocznych szczegółów
w najgłębszych cieniach po biel w miejscach, gdzie ma być
biało.
Tylko większe trochę i ostrzejsze by się przydało: wtedy
wszystko byłoby łatwiej zauważalne.
szart 2007-09-28 00:29:50

plus plus
fotografia cyfrowa
Strona 1 | 2 | 3 | 4
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa