fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Krytyki wystawione przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowa
czarnobialykwadrat Fotografia ładna i nawet godna zainteresowania, ale mocno
zaskoczył mnie zakres tonalny. A w zasadzie jego skromność.
Fotografia jest miekka, moim zdaniem za miękka. Dlatego tak
bardzo polecam wszystkim czytanie książek o podstawach
fotografii, fotografi ale tej tradycyjnej. Większość
czytelników czytając książkę o fotografii cyfrowej jedzie od
razu do rozdziału obróbka, bo przecież w PSie da sie
wszystko naprawić ;) Dlaczego polecam książki o fotografii
tradycyjnej? Bo tam, można nauczyć się patrzeć na świat w
czerni i bieli, można poznać niuanse oddawania kolorów w
bezbarwnych polach szarości. Można tam wyczytać, że kolor
zielony i czerwony (niedojrzałe zboże i mak) na skali
szarości będą zajmowały miejsca bardzo blisko siebie, w
skrajnym przypadku będą identycznie szare. Dlatego też
wymyślono filtry. Chcąc mieć zdjęcie BW z motywem zielonym i
czerwonym należy wybrać jeden z filtrów. Zielony, albo
czerwony. Zielony rozjaśni zieleń i zdecydowanie ściemni
kolor czerwony i wówczas w przypadku tego zdjęcia będzie to
ciemny kwiat na tle jasnego zboża. Można też użyć filtru
czerwonego by mieć jasny kwiat na tle ciemnego zboża.
Dlaczego to piszę? Bo ta wiedza pozwala też konwertować
kanałami (lub barwieniem) cyfrowe zdjęcia do BW, gdzie
przecież wszystko działa analogicznie, no prawie. Zdjęcie ma
swój urok, ale mimo wszystko spróbowałbym skonwertować to
używając filtrów (nieważne czy podczas focenia, czy potem w
szopie). Oczywiście można te filtry osłabiać do żądanego
poziomu.
remigiusz_o 2012-06-11 20:54:13

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
minus minus minus
fotografia cyfrowaczarnobialykwadrat Światłomierz cię oszukał, bo zmierzył zielone tło nie biorąc
pod uwagę białego kwiatka. Każdy światłomierz jest
skalibrowany na tzw. średnią szarość, czyli szarą kartę
która odbija 18% światła. Dlaczego? Bo ktoś kiedyś, dawno
temu zrobił pomiary i wyszło mu, że przeciętna scena odbija
właśnie 18% światła (najnowsze badania mówią o 12%), dlatego
też na ten poziom refleksyjności są skalibrowane wszystkie
światłomierze. Taka kalibracja i pomiar zazwyczaj pozwala na
zrobienie dobrze naświetlonego zdjęcia ale nie zawsze. Do
grupy "nie zawsze" zalicza się zdjęcia w pełnym słońcu na
plaży, lub na śniegu, gdzie naświetlenie nominalne będzie o
ok. 2~2,5EV za ciemne, lub zdjęcie ciemnego lasu, lub góry
węgla, które będzie zazwyczaj za jasne o tę samą wartość.
Trzecią grupą są zdjęcia o złożonym kontraście, tak jak to,
jasna plama kwiatów i kolor zielony, który światłomierz
widzi jako bliski średniej szarości. Tak światłomierze nie
rozróżniają kolorów. W takiej scenie proponuję mierzyć
światło odbite od kwiatka (biała plama) i dodanie do pomiaru
2EV (tzw paradoks bieli), pozwoli to zachować szczegóły w
światłach. Pomiar standardowy na zielone tło, spowodował
zanik szczegółów w światłach (płatki kwiatka).
pejo83 2012-05-22 10:27:58

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
czarnobialykwadrat Ewa opowiedziała o aspektach duchowych, ja skrobnę co nieco
o technikaliach.
1. Cień pod nosem i jego kierunek świadczy że słońce było
bardzo wysoko a zatem świeciło juz twardym, jasnym światłem,
co powoduje powstanie bardzo dużych kontrastów - patrz cień
właśnie pod nosem i schowane kompletnie w cieniu lewe (dla
oglądającego) oko. Unikaj tak wysokiego słońca, a jeśli już
koniecznie chcesz zrobić zdjęcie w pełnym słońcu użyk blendy
do rozjaśnienia cieni lub dyfuzora by światło słońca
zmiękczyć.
2. Cięcie kadru. Nie obcinaj tylko czubeczka głowy bo
wyglada to dość nienaturalnie. Wiem bo sam ie raz takie coś
zrobiłem i jakby pogrzebać u mnie w profilu pewnie coś
takiego się znajdzie ;) Obcinaj albo zdecydowanie nad
brwiami, wyrzucając w zasadzie to co nad nimi lub nie
obcinaj wcale.
3. Używaj jak najdłuższej ogniskowej tak by maksymalnie
zmniejszyć głebię ostrości poza modelką, oraz by uniknąć
przerysowań perspektywy (choć tu akurat takowych prawie nie
ma). Najlepsze (ja tak zawsze robiłem) to obiektywy o
podwójnej ogniskowej standardowej. Czyli dla twojego canona
to około 80-100mm, dla mojego sinara to 300mm. Dłuższe szła
też będą dobre, ale te zbyt długie zaczną robić tele
perspektywę która będzie wyglądać nijako.
4. Portrety rób zawsze z przysłoną jak najmniejszą czyli
otworem jak największym. Pamiętaj żeby obiektyw w takim
przypadku zamknąć o pół do jednej działki ponad to co ma
napisane. np 180/2,8 zamknij do 180/3,5-4, głebia strości
niewiele się zmieni za to ostrość będzie lepsza,
ErNOL 2012-05-04 09:44:41

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowaczarnobialykwadrat SOpuszczam oczywiście manipulację zdjęciem czy to za pomocą
PS czy powiększalnika. Wklejanie nieba owszem też czasem
stosuję w pracy od lampą, ale jakjuż autorze wklejasz niebo
do zdjęcia postaraj się by układ cieni zdjęcia bazowego i
ten na niebie były zbliżone. Na zdjęciu zamku słońce jest z
lewej strony, na niebie zaś jest na górze. Więcej spójności
i byłoby spoko.
OlaPumeks 2012-03-17 09:22:53


minus
fotografia cyfrowa
czarnobialykwadrat Ekspozycja nie wyszła zupełnie. Smoliste cienie, oczodoły za
ciemne (być może zły makijaż), włosy z tyłu za żuchwą to
ciemna kupa pixeli bez szczegółów, Jak mniemam to jakiś
deptak, więc raczej światło pada tu od nieba, zatem warto by
blendę przed modelką położyć pod skosem. Doświetli to i owo.
Niebo nawet się lekkuchno nie odcina od ramki, a mimo iz
może tam nie było chmur, na pewno nie było białe.
P.S. za wszelką cenę chcesz dorównać manekinowatością
blexenowi. To jakiś nowy trend?
corazon 2011-12-03 21:45:09

plus plus plus plus plus plus plus
minus minus minus
fotografia cyfrowa
czarnobialykwadrat postaraj się następnym razem nie fotografować kwiatów z
góry, one na prawdę wyglądaj lepiej z żabiej perspektywy.
Poczekaj na słońce, ale unikaj go gdy jest wysoko, bo
najlepsza pora dnia na zdjęcia nie tylko z resztą kwiatów to
poranek wczesny, gdy słońce jest nisko, dając miękkie
światło o ciepłym balansie.Postaraj się żeby słońce nie
padało na kwiat zza twoich pleców, lepiej jak jędzie świecić
z boku lub z przodu.
bluesome 2011-04-08 06:44:47

plus plus plus
minus
fotografia cyfrowa
czarnobialykwadrat postaraj się następnym razem nie fotografować kwiatów z
góry, one na prawdę wyglądaj lepiej z żabiej perspektywy.
Poczekaj na słońce, ale unikaj go gdy jest wysoko, bo
najlepsza pora dnia na zdjęcia nie tylko z resztą kwiatów to
poranek wczesny, gdy słońce jest nisko, dając miękkie
światło o ciepłym balansie.Postaraj się żeby słońce nie
padało na kwiat zza twoich pleców, lepiej ja będzie świecić
z boku lub z przodu, czyli za kwiatem.
konopia 2011-04-03 13:29:43

plus plus plus plus plus plus plus plus
minus
fotografia cyfrowaczarnobialykwadrat Klasyczny bład naświetlania. Każdy światłomierz jest
skalibrowany tak że cokolwiek mierzy odnosi do 18% szarości,
bo kiedyś dawno temu zrobiono badania i wyszło że większość
scen odbija 18% światła. No właśnie większość nie tyczy się
zdjęć na śniegu gdzie ów biały puch odbija niemal 100%
padającego nań światła (podobnie piasek na plaży w słoneczny
upalny dzień). Przy tego typu zdjęciach należy korygować
naświetlenia na PLUS, Analogicznie, gdybyś chciał
sfotografować górę węgla musiałbyś niedoświetlić scenę
(korekcaja na MINUS)
baschovia 2011-02-09 06:41:16

plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
czarnobialykwadrat Klasyczny bład naświetlania. Każdy światłomierz jest
skalibrowany tak że cokolwiek mierzy odnosi do 18% szarości,
bo kiedyś dawno temu zrobiono badania i wyszło że większość
scen odbija 18% światła. No właśnie większość nie tyczy się
zdjęć na śniegu gdzie ów biały puch odbija niemal 100%
padającego nań światła (podobnie piasek na plaży w słoneczny
upalny dzień). Przy tego typu zdjęciach należy korygować
wskazania śwatłomierza.
rysiek54 2011-01-01 19:50:33

plus
minus minus minus minus
fotografia cyfrowaczarnobialykwadrat Główne grzechy zdjęcia to:
- wysokie słońce, które daje duże kontrasty, wypiera z
kolorów, powoduje że scena nabiera rozpiętości tonalnej,
której nie jest w stanie zarejestrować aparat, więc tracisz
albo cienie albo śwatła.
- zbyt niezdecydowana skala odwzorowania, tu powinna być jak
największa, czyli zbliżenie powinno być jak największe,
mozna to osiągnąć różnymi sposobami, mieszkami,
pierścieniami, soczewkami, nakładkami, itp.
- GO, za duża, ale spokojnie wraz ze zwiększeniem skali
odwzorowania GO zaczyna mocno maleć go takiego stopnia ze
możliwe jest pokaznie tylko ostrej jednej kroli rosy na
okumotyla czy ważki.
Dobre strony:
- Kierunek padania światła, pada od tylu tyle że jest za
wysoko. Jak słońce będzie niżej zdjęcie nabierze kolorów
spadną kontrsty i na zdjęciu ukaze się aksamitne światło.

Dodatkowo spróbuj pokazć kwiat z poziomu gruntu, bo z góry
to one wyglądają dość kiepsko. Jakbys pokazała ten kwiat z
poziomu gruntu (obiektyw równolegle do ziemi) zobaczyłabyś
róznicę. Radzę spróbować. Pylniki będą ozdobą zdjęcia, będa
finezyjnie wystawać ponac płatki, a nie jak teraz zlewać się
z kwiatem.
kaskaka 2010-10-10 09:05:40

plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
Strona 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa