Zdjęcie | Krytykujący | Krytyka | Autor | Data i oceny |
| Ropuch | To faktycznie ciekawe zdjęcie. MZ chodziło o pokazanie
kamienistej plaży w opozycji do morza a z drugiej
umieszczenie gdzieś postaci z psem. Gdyby postać z psem
znalazła by się w mocnym punkcie kadru czyli nieco bardziej
w lewo niż teraz to automatycznie te dwa obiekty stały by
się zasadniczym tematem zdjęcia. Podejrzewam że nie o to
chodziło autorowi a raczej pokazanie dwóch żywiołów :
kamienistej plaży i morza, przeciwstawnych sobie a z drugiej
strony przez podobną kolorystykę powinowatych. Dlatego
postać z psem została odsunięta od mocnego punktu. Można by
zadać pytanie czy w takim wypadku nie wystarczyło by pokazać
jedynie kamienistej plaży i morza. Wydaje mi sie że autor
uznał że taki kadr nie byłby wystarczająco ciekawy i stąd
na zdjęciu znalazła się postać z psem. Dla mnie OK. | Oregon | 2020-08-30 20:21:52
|
| Ropuch | Przydałoby sie coś więcej. Fragment miasta kilka wysokich
budynków pośrodku. Czy ta fotografia budzi jakieś emocje?
Czy jest tu gra światła? Chyba nie. Wszystko utrzymane w
szaro niebieskiej estetyce. Czy chodziło o jakąś intrygujacą
kolorystykę ( np. szaro-stalową) - mnie nie przekonuje. Czy
to ma być jakiś esej o wielkomiejskiej architekturze? Jakieś
oszałamiające drapacze chmur - raczej nie bo za daleka
perspektywa. Dla mnie wszystkie te budynki są wyrwane z
kontekstu - inaczej mówiąc bałagan. Czy chodziło o oto, żeby
to pokazać - chyba nie. Więc może chodzi o tytułową Tamizę -
ale i tu jest jej najmniej i też nie porywa. Więc o co
chodziło? Nie wiem. I tu jest chyba podstawowy problem tego
zdjęcia - pomysł Autora jest nie czytelny dla
oglądającego. Jeśli chodzi o sprawy techniczne ( sam jestem
z tym na bakier) to przeszkadzają mi zakrzywanienia
perspektywy po bokach zdjęcia. Pozdrawiam i życzę następnych
bardziej udanych zdjęć. Pozdrawiam | LukWro85 | 2020-02-01 03:08:48
|
| Ropuch | No cóż jak widać po innych moich zdjęciach nie żyję dla
jakości. Duża odległość, zamglenie, kiepski sprzęt, ogólnie
mówiąc przyczyny jak mi się wydaje obiektywne słabej
jakości, nawet z cudownym sprzętem i nadzwyczajną biegłością
w fotoszopie pewno niewiele byłoby lepiej.Tu chodziło o
zjawisko, chwilowe ulotne i w tym sensie zdjęcie realizuje
ten cel w wystarczającym zakresie. Tylko to moim zdaniem się
liczy. Jakieś fajerwerki techniczne, HDRy i inne badziewia
rażą sztucznością. Gdyby ten temat był w HDRze byłby moim
zdaniem obrzydliwy. Można sie spierać czy jakość nie
przeszkadza w przesłaniu, robi go nie czytelnym. Moim
zdaniem tutaj nie. Oczywiście to tylko moje zdanie. Kończę
hasłem: PRECZ Z HDRem W PEJZAŻU!!!
Ps.
Ciekawe czy ktoś się przyłączy :) | Ropuch | 2015-11-30 18:54:26
|
| Ropuch | Zdaje sobie sprawę że wg. tradycyjnych kryteriów to zdjęcie
ma wiele niedociągnięć - nieostre, szumi itd. Na to zdjęcię
jak i na 2 poprzednie w serii proszę popatrzeć jak na obraz
olejny. Chodziło mi o jakieś nawiązanie do osiągnięć
imprsjenizmu. Pozwole sobie zacytować tu krótki fragment z
Wikipedii. Dzięki za komentarz.
"Z jednej strony spowodowało to odejście od panującej od
renesansu do akademizmu zasady możliwie jak najbardziej
wiernego odwzorowywania detali, gdyż w tym zakresie
malarstwo nie mogło wygrać z fotografią, a z drugiej
zauważono, że często przypadkowa, pozornie niechlujna
struktura kadrów oraz prześwietlenia i aberracje
chromatyczne występujące w fotografii amatorskiej oddają
lepiej nastrój chwili niż wystudiowane reguły kompozycji i
kolorystyki tradycyjnych obrazów. Wzorując się na zdjęciach
zaczęli oni w podobny sposób komponować swoje obrazy: ich
kompozycje były otwarte, często stwarzały wrażenie
przypadkowych wycinków całości." | Ropuch | 2012-01-12 20:00:58
|
| Ropuch | Dzięki za krytykę. Luckkku zgadzam się z tym światłem.
Miałem problem z lampką, przy przysłonach które podajesz
słabo wychodziła konstrukcja mostu która nie jest jednolicie
oświetlona. Poręcz miała podkreślić wrażenie perspektywy.
Pewno to nie najlepsze zdjęcie ale światła i cienie nadają
dynamiki i to mi się spodobało. Poza tym lubię ten most :) | Ropuch | 2007-11-24 14:10:54
|
| Ropuch | Chodziło o las późną jesienią stalowoszary a nie jakąś
"abstrakcję", taki bez liści z samych pionownych lini, bez
zieleni i ferii barw w jednolitej tonacji kolorystycznej.
Zastosowany techniczny zabieg miał posłużyć wyeksponowaniu
tych pionowych linii o których wyżej. Może dałoby się
znaleźć miejsce dające wiecej perspektywy ale nie chciało mi
się dłużej chodzić po tym lesie. Dzięki za krytykę :) | Ropuch | 2007-05-11 09:41:40
|
| Ropuch | No cóż byłem tam dlatego nie bedę obiektywny i proszę o
jeszcze w tym samym temacie, a tak na marginesie z którego
miejsca to ufocone? | obiezyswiat | 2007-03-27 02:27:11
|
| Ropuch | Ładna architektura ale za dużo za ostrych światełek w prawym
dln rogu, ksieżyc też robi wiecej zamieszania niż pożytku.
Pozbył bym się też gałazek w lewym grn. rogu może trzeba
było stanąć trochę blizej albo bardziej w prawo, w sumie
zamiast koscioła jest troche bałaganu | yosarian | 2007-01-07 02:01:16
|
| Ropuch | Wielkie Dzięki za komentarze i oceny. Nie sądziłem ze ktoś
zwróci na to zdjęcie uwagę. Zgadzam się z Rudą te refleksy
są chyba zbyt jaskrawe. | Ropuch | 2006-12-20 03:37:14
|