fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Krytyki wystawione przez autora
fotografia cyfrowa
ZdjęcieKrytykującyKrytykaAutorData i oceny
fotografia cyfrowa
wowa Szanowni Juzerzy!
Kiedyś na OB pojawił się hydrauliczny akt mocno wiekowej
pani w pozie nieco fizjologicznej.
Kiedyś na OB pojawił się akt pani, która nie posiadała
wszystkich kończyn.
Kiedyś na OB pojawił się akt chłopaka, który stał się
dziewczyną.
Kiedyś na OB pojawiały się zdjęcia (za)katowanych zwierząt.
Kiedyś na OB pojawiło się zdjęcie zasranego Toi-Toia.
Kiedyś na OB pojawiały się zdjęcia sikających
niepełnosprawnych, ulicznych żebraków, zasmarkanych sierot,
ludzi z marginesu itp. postaci.
Ciągle na OB pojawiają się zdjęcia urągające technice,
podstawowym zasadom kompozycji, a nade wszystko poczuciu
dobrego smaku i ogólnie pojętej estetyki.
I za każdym razem pojawiały się pod tymi zdjęciami (i
pojawiają) ambitne wpisy ambitnych fotografistów mówiące o
odwadze autorów, o swobodzie wypowiedzi, o poszukiwaniach
twórczych, o potrzebie poruszania trudnych tematów, o mocnym
przekazie, o opowieści itp. peany "ku chwale artu i
artystów".
I nagle okazuje się, że zupełnie poprawne technicznie
zdjęcie trzynogiego, ale sympatycznego psiaka nie nadaje się
do publikowania i powinno stąd zniknąć, jest nieodpowiednie
dla tego portalu, smutne i ogólnie - razi wrażliwość i
wyższe uczucia.
Najlepszy dowcip wakacji AD 2012! Oraz Oscar za hipokryzję.
A żeby wpis nabrał charakteru KK - drobna rada jak poprawić
obraz: przydałby się nieco szerszy plan.
Pozdrawiam!
K2 2012-08-18 23:39:37

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
minus minus
fotografia cyfrowa
wowa Autorko - z całym szacunkiem i sympatią: zacznij od
oglądania zdjęć w galerii. Popatrz na kadry, na dobór
tematów, światła, na przygotowanie do prezentacji... i
porównaj z tym, co prezentujesz. To nie jest kwestia
udzielania Ci dobrych rad w rodzaju "za dużo dołu, za mała
głębia ostrości, nietrafiony balans bieli". Musisz zacząć od
abecadła. I żaden to wstyd, bo każdy kiedyś zaczynał i każdy
popełniał błędy, a niektórzy popełniają ciągle. ;o) Dlatego
apeluję: oglądaj, czytaj komentarze oraz krytyki i zakup
sobie dowolną książkę o podstawach fotografii. I ćwicz do
upadłego. I skupiaj się na tym, czego nie robić.
Pozdrawiam, powodzenia!
anetaaa 2010-06-25 17:40:10

fotografia cyfrowawowa Witam!
Ocenianie jak należy patrzeć na świat i jak to "spojrzenie"
fotografować nie ma większego sensu: to sprawa Autora i jego
wrażliwości oraz inwencji twórczej. W tym przypadku chodzi o
techniczną stronę fotografii, a konkretnie - nic nie
znaczącą - kwalifikację do portalowej szufladki.
Wszystkim czepiaczom i krytykantom chciałbym zwrócić uwagę,
że w 1975 roku WSZYSTKIE fotografie wykonywane były techniką
nazywaną dziś "tradycyjną". Cały proces (od naświetlenia
błony do uzyskania odbitki) odbywał się za pomocą optyki i
procesów chemicznych. Każdy montaż, wszelkie maskowania,
naświetlania strefowe odbywały się w ciemni, z pomocą
dostępnych środków fizycznych i chemikaliów. Każdy, kto
kiedykolwiek miał do czynienia z ciemnią, wie, że inwencja
fotografa, jego wyobraźnia i ówczesne możliwości pozwalały
na robienie prawdziwych cudów. Trwało to czasem długo (na
pewno dłużej niż w ciemni elektronicznej), ale efekty bywały
wprost fantastyczne.
Apeluję zatem do młodzieży, która nigdy nie widziała
powiększalnika, koreksu, kuwet, maskownicy itp. drobiazgów o
powstrzymanie się od "autorytatywnych sądów". Uwierzcie:
fotografia poczęta została, rozwinęła się i dojrzała
znacznie wcześniej niż Wy.
Pozdrawiam wszystkich!
rynart1931 2010-05-14 23:13:07

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
minus minus
fotografia cyfrowa
wowa Witam!
Emocjonalny stosunek do modela to w zasadzie nic złego, o
ile nie jest silniejszy niż samokrytycyzm. Wiele tu (OB)
było, jest i będzie fotografii dzieci, także bardzo małych
dzieci. Te obrazki będą za kilka i więcej lat wzruszającymi
(dla dzieci czasem krępującymi) pamiątkami. Nizaangażowani
widzowie patrzą jednak tylko na fotografię, więc interesuje
ich światło (fatalny strzał z bliska laampą w oczy, brak
półcieni, czarne tło), ostrość (nietrafiona - widać fakturę
pieluchy [chyba], a blik w oku już się rozmył, ogólnie -
1/50 to za długi czas, by pewnie utrzymać aparat w
bezruchu), głębia ostrości (źle dobrana, bo buzi "się nie
załapała"), kompozycja (za ciasny kadr, dziwne cięcia),
perspektywa ujęcia (za blisko - głowa dziecka wygląda nieco
karykaturalnie) i wrażenia estetyczne (bańka w kąciku ust -
OK, "sopel" zwisający z buzi - nie OK). Inaczej mówiąc -
każda fotografia to zespół cech sprawiających, że jest
faknie albo niefajnie. Sympatia do modela to tylko jedna z
nch.
Proponuję zajrzeć do zakładki "Dzieci" i obejrzeć prace
innych: znajdziesz tam przykłady jak powinno się
fotografować i jak nie. Sama zdeydujesz, do której kategorii
zaliczyć swoje zdjęcie.
Pozdrawiam i powodzenia!
krolewnaewa 2010-04-26 10:54:26

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowawowa Autorko!
Twoje wielkie chęci do fotografowania są naprawdę godne
uznania i podziwu - piszę to bez ironii, bo... każdy kiedyś
zaczynał. Warto jednak te chęci poprzeć wiedzą, praktyką i
realną samooceną. Wiedza jest dostępna w książkach,
poradnikach internetowych i w galeriach fotograficznych. Po
prostu czytaj i oglądaj zdjęcia. Dużo czytaj i oglądaj. I
dużo próbuj, opierając się o wiedzę. A potem porównuj swoje
prace z najlepszymi. Ale nie tymi, które mają najwyższe
oceny. Dysponując wiedzą i praktyką, dokonuj samooceny -
szybko poznasz, co warto pokazywać, a co jest tylko wprawką.

Powyższa fotka to tylko wprawka - i kompozycyjnie, i
technicznie, i tematycznie. Co można poprawić? Wszystko.
Przede wszystkim zastanowić się nad tym, co chcesz pokazać i
tu wracamy do pierwszej części tego wywodu: czytaj, oglądaj,
próbuj i samooceniaj.
Powodzenia! :o)
regresywna_ 2009-12-31 12:46:53

plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
wowa Dziękuję za kilka słów o zdjęciu. Cóż - czasem istotnym
punktem zdjęcia jest miejsce, które się wyróżnia... brakiem
pstrokacizny. Pozdrawiam! :o)
wowa 2009-12-18 08:26:56

fotografia cyfrowawowa Powyższa fotografia może być wzorcem robienia portretów.
Przede wszystkim posiadłeś Autorze umiejętność patrzenia na
ludzi. Nawet jeśli pozują, naciskasz spust migawki w
odpowiednim, "decydującym momencie". W chwili, w której
twarz, cała sylwetka coś "mówią", kiedy bohater zdjęcia na
ułamek sekundy "się odkrywa". Pokazujesz i wywołujesz
uczucia. To zapewne sprawa "iskry bożej" i wrażliwości, ale
również cierpliwości, refleksu i... umiejętności
wykorzystania własnego aparatu. Tego można się nauczyć... I
tego możemy się uczyć dzięki Tobie.
Drugim elementem wartym polecenia innym fotografującym jest
kompozycja tworzonych przez Ciebie obrazów. Nie ma tu
zbędnych elementów, niepotrzebny jest sztafaż, dekoracja, a
surowość "scenografii" eksponuje bohatera i jego uczucia.
Niezależnie od tego, czy jest on w centrum kadru, czy nie.
Wreszcie - obróbka i przygotowanie do prezentacji. Prawdziwa
lekcja dla miłośników agresywnej ingerencji programów
graficznych. Zawsze służy zdjęciu, a nie jest celem samym w
sobie: umiar, smak, zastosowanie odpowiednich środków do
wymowy obrazu są godne naśladowania. Technika, którą
opanowałeś i stosujesz Autorze jest również dowodem na to,
że aparatem cyfrowym można robić świetne zdjęcia. Zdjęcia z
duszą, nastrojem i charakterem.
I tego tez można się od Ciebie uczyć.

capa 2009-12-11 09:05:47

plus plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowawowa Nie wykorzystałeś perspektywy, optyki, głębi ostrości, czyli
czysto technicznych możliwości aparatu. Nie stworzyłeś też
opowieści, bo w żaden sposób nie wydobyłeś bohaterów z
tłumu. Ich właściwie nie ma... Są tak samo ważni jak, ci
daleko przed nimi, nic ich nie wyróżnia. Zatrzymałeś się i -
pach! Bo ona w środku, a oni w fajnych kapeluszach
(zapewne...) Trochę to za mało. Czasem wystarczy przykucnąć
lub wejść na ławkę, innym razem spojrzeć z boku lub przez
okno wystawowe czy bramę, dodać kontekst poprzez tło bądź
sytuację, albo inne osoby i naturalną scenografię. Czasem
trzeba w fajnym miejscu czekać, aż wreszcie ktoś przejdzie i
"zagra", "nawiąże dialog" ze zwykłym pozornie otoczeniem. No
i trzeba wnikliwie obserwować, co się dzieje, a potem tylko
kojarzyć, mieć refleks i pewną rękę. No - i trzeba być, jak
radziecki pionier: zawsze gotowy! ;o)
Pozdrawiam
matthew 2009-09-23 19:32:27

plus plus plus plus plus plus plus plus
fotografia cyfrowa
wowa Witam!
Nie będę odpowiadał na pytania z poprzedniej KK, bo nie
jestem autorem. Autorowi gratuluję bardzo udanej "adaptacji"
obrazu cyfrowego. Okazuje się, że można uzyskać "analogowe"
efekty, jeśli wie się, jak one wyglądają i jak je osiągnąć.
Warto próbować - efekt - fajny. Ładna kompozycja i sensowne
wykorzystanie winiety (zazwyczaj nie lubię) - fajnie zamyka
kadr. A format Autor dobrał tak, by służył kompozycji.
Pozdrawiam!
corazon 2008-11-29 09:22:55

fotografia cyfrowa
wowa Witam!
Nie ma znaczenia, czy zdjęcie jest z wakacji, z pracy, czy
ze szkoły. Nie ma również znaczenia, czy ktoś lubi delfiny,
ma wodowstręt lub uczulenie na piankowy kombinezon. Ta
fotografia jest chłodna jak jej fonacja. Jest ciemnawo,
ciasnawo i "nieciekawo". Akcja nie porywa, a pomarańczowy
listek z prawej strony - szpeci. Brak przestrzeni,
kontekstu. Pani pływa z delfinem w morzu, czy w parku
rozrywki? Skoro Autor mówi o biletach, chyba w parku
rozrywki... A zatem emocji przy fotografowaniu niewiele. Ot,
trafić w obiekt i już. No, to trafiony-zatopiony. Ale to nie
czyni zdjęcia dobrym.
Pozdrawiam.
gerwazy24 2008-11-26 14:09:57

plus plus plus plus plus plus
minus
fotografia cyfrowa
Strona 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 ..... | 45
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa