| | |
Liczba punktów: 35793 za zdjęcia: 35678 za krytyki: 115 Krytyki wystawione przez autora Zdjęcie | Krytykujący | Krytyka | Autor | Data i oceny | | Wojciech | Zerknąłem na wcześniejsze fotki Autorki.. w tym kontekście
ta dowodzi wielkiego postępu - w przeciwieństwie do
wcześniejszych pejzażowych prób mamy tutaj poprawnie
skomponowane ujęcie. Nie powali na kolana, ale napawa
otuchą - oto ktoś, kto w krótkim czasie miał chęć przyswoić
podstawowe prawidła i jest nadzieja, że nie będzie bez końca
nękał babolami, jak wielu innych odpornych na wiedzę i
perswazję, nie wspominając o odporności na zera i Kerę :)
Nie ma tak dobrze, żebym się nie czepiał:
-z lewej jest za ciasno, u góry też, prawa również
niezdecydowana - należało poczekać na dalej wbiegającą falę
-kolory są przegrzane, niebieski całkiem zniknął i zastąpił
go zielono - pomarańczowy - kłania się dobór balansu bieli i
nieprzesadna obróbka
-ekspozycja za krótka, przy czasie rzędu 0,5 sek lub więcej
morze wyglądałoby dużo lepiej - można to osiągnąć przez
wysoką wartość przysłony (zwykle max f13 coby nie spaprać
ujęcia dyfrakcją, więcej można raczej tylko w szkiełkach z
wysokiej półki), niskie ISO i filtry ND, no i statyw przy
takich czasach konieczny
Ale nad kontrowym światłem i słońcem w kadrze Autorka
zapanowała bardzo przyzwoicie, częściowo dzięki
zachmurzeniu, które nieco słoneczko przytłumiło - ale
niewątpliwie nie tylko :)
Co bym doradził poza powyższym ?
Bardziej zdecydowane podejście do motywu na pierwszym planie
- w sensie dosłownym: bliżej i niżej; przy szerokokątnym
obiektywie to bardzo ładnie dynamizuje kompozycję.
Pozdrawiam Autorkę, gratulując z nadzieją.
| shamanta | 2011-07-06 22:31:17
| | Wojciech | Kompozycja zupełnie się rozjeżdża: praktycznie wszystkie
ważne czy przyciągające wzrok elementy zgrupowane są w lewej
połowie kadru, a główny motyw zdecydowanie wyrzuca wzrok w
przeciwnym kierunku, w dodatku wprost w krawędź kadru; do
tego krzywizna wybrzeża tworzy nieodparte wrażenie, że kadr
jest krzywy - choć nie jest, o czym świadczy położenie
słońca i jego odbicia w pionie względem siebie; można temu
było zaradzić radykalnie odcinając lewą część kadru czy też
- jeszcze lepiej - kadrując bardziej w prawo po
przemieszczeniu się w lewo - wówczas duży pomost ładnie
poprowadziłby wzrok w głąb kadru
Dalej: elementów kompozycji jest za dużo ( dwa pomosty,
cztery pale, drzewa w L + odbicie, wybrzeże + odbicie,
słońce + odbicie, pasmo chmur + odbicie) - razem 14 ! trudno
z takiej mnogości elementów, z których prawie każdy walczy
swą wyrazistością o pierwszeństwo, zbudować jakąkolwiek
równowagę. Toteż wzrok mi biega po całym ekranie i nie można
go zatrzymać :) Juz samo odcięcie lewej za drugim palem
radykalnie poprawia sytuację.
Światło sceny jest przyzwoicie opanowane, choć chyba coś z
balansem bieli było nie do końcka OK, o czym świadczy
zielonkawość w chmurach i zduszenie niebieskiego.
Jeżeli Autor ma więcej kadrów z tej sesji, pewnie ma
możliwość opracować tę scenę bardziej oszczędnie i
harmonijnie. | mariuszbrcz | 2011-07-02 16:38:12
| | Wojciech | Ze smutkiem i pewnym przestrachem przeczytałem wypowiedź cbk
(mam nadzieję, że mnie nie wymiesza z błotem za ten skrót
swego przydługiego nicku). Mikesi ma swoje, powszechnie
znane, specjalności. Zarzucanie mu, że w kółko pokazuje to
samo, uważam za niegodne, z prostego powodu - są to wciąż
podobne tematy, ale ciągłe doskonalenie techniki. Jego fotki
są coraz lepiej dopracowane, a to zmiana, na którą wielu nie
umie się zdobyć - bo to wymaga wysiłku !
Osobiście bardzo cenię techniczną perfekcję, a jej
doskonalenie - za konieczny warunek rozwoju czy to amatora,
czy profesjonalisty. W pracach cbk też nie dostrzegam
szczególnych przejawów technicznego dyletantyzmu, jakieś
więc lekcje odrabiał. Parę powtarzających się tematów też by
się znalazło :)
Skąd więc ten wylew pogardy, nienawiści i obelg ? Jeżeli
widok owada wywołuje tak gwałtowne reakcje gastryczne, to po
co klikać miniaturkę z owadem, zatytułowaną nazwą owada? Czy
mamy do czynienia z kimś, kto zagląda tutaj w poszukiwaniu
ofiary - niczym łobuz wałęsający się po ulicy, którego z
domu wygnało pragnienie zadymy ?
Czy naprawdę nie można się na tym niezbędnym, minimalnym
poziomie szanować, czy aż tak bardzo brakuje cbk poczucia
własnej wartości, że musi ją czerpać z poniżania drugiego
człowieka ?
Smutne. | Mikesi | 2010-06-02 22:40:21
| | Wojciech | january, latarnia z lewej jest krzywa bo jest, poza nią
wszystko trzyma pion i poziom
poza tym dlaczego typowy komentarz umieszczasz w kk ?? | Wojciech | 2009-01-25 19:39:54
| | Wojciech | lubię mgliste poranne szarości jak tutaj
kadr jednak wydaje mi się niezbyt udany: chęć umieszczenia w
nim zarówno mostku, jak i drzewa z prawej wraz z odbiciem,
spowodowała, że dół kompozycji jest nadmiernie obciążony
ciemną masą wody, a to co w nim cenne - staje się
drugorzędne
ja bym się skupił na moście i drzewach za nim, bo tam się
tworzy perspektywa, głębia, a drzewa tworzą naturalną
kompozycję z mocnym akcentem w postaci pięknej wierzby
a drzewko z prawej wykorzystałbym w innym ujęciu :) | Latarnik | 2008-11-27 22:13:51
| | Wojciech | @mskowronski - dlatego zapraszam w komentarzu na PE, tutaj
jakość i rozmiar rzeczywiście pozostawiają do życzenia
jeśli chodzi o "zdjęcie za ciemne", nie mogę się zgodzić,
prawdopodobnie przyczyną są ustawienia Twojego monitora | Wojciech | 2008-10-30 22:12:18
| | Wojciech | prawa, wyraźnie niedoświetlona strona kadru i nieciekawy dół
niepotrzebnie go obciążają, mz lepiej by było to kadrować w
kwadrat i ciaśniej, by główne atrakcje tej sceny (promienie,
liście, plamy światła na drodze i pień po lewej) uzyskały
odpowiednią rangę - teraz w moim odczuciu nieco giną w
otoczeniu zbędnych elementów przy brzegach | pretorianie | 2008-10-11 21:10:53
| | Wojciech | domyślam się, że chodziło Ci o złociście rozświetloną
ceglaną krainę ciepłych barw - i to się udało (to o balansie
bieli mz chybione, od tego jest balans bieli taki czy inny)
jeżeli taki był cel - a tak zakładam, choćby na podstawie
Twojej reakcji na dotychczasowe komentarze - to zrujnowany
został przez umieszczenie w kadrze cukierkowego plafonu i
witryny pod nim
i tak mimochodem ta fotografia zawarła w sobie kwintesencję
pseudoestetyki pseudozabytków - takich jak Manufaktura czy
Browar
pozdrawiam | aurastyl | 2008-02-22 23:29:11
| | Wojciech | mz zmarnowałeś okazję zrobienia naprawdę malowaniczego
ujęcia
obejrzałem Twoje prace i generalnie brak im kontrastu,
nasycenia, rozpiętości tonalnej - może to problem obróbki,
bo sprzęt masz porządny; tak jest i tutaj
fotografia jest nieostra, nieostre są wszystkie motywy ważne
w tym kadrze - musisz znaleźć tego przyczynę i ją
wyeliminować;
jak masz taką scenę, zrób więcej ujęć, żebyś miał w czym
wybierać - tutaj konie nie ustawiły się najlepiej, ale
przecież nie trwały w bezruchu ?
lepiej było chyba pobiegac po tej łące, niż wykonać ujęcie z
koroną drzewa ciachniętą tak, jak ta po prawej
no i ustawiłeś się tak, że drzewa zasłaniają najdalszy plan
sceny, który wyeksponowany nadalby jej oddech i przestrzeń,
i uczynił znacznie bardziej efektowną
pozdrawiam i życzę Ci wytrwałości, bo masz oko do pięknych
widoków | bens | 2007-12-04 20:52:23
| | Wojciech | pomysł na fotografię, ale mz do dopracowania:
zachwiania symetrii do skorygowania (bo przecież symetria ma
być tu dominantą kompozycji)
do poprawienia barwy, ich nasycenie - trzeba się zdecydować:
są, nie ma, jest jedna czy dwie - tu jest blado po prostu
brak kontrastu - chciałeś, żeby było widać wszystko; no to
wtedy trzeba było robić HDR
kadr - za dużo w nim dołu (zwłaszcza ludzie tam się
znajdujący są zbędni), może i góry też zbyt wiele, gdy to
kadruję tuż nad oknami prateru, nie wygląda mz źle; albo
góry zdecydowanie więcej..
w każdym razie realizacja niezłego pomysłu do ponownego
opracowania | oscar | 2007-11-27 20:10:54
|
| |