fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Laptop dla fotografa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
AutorWiadomość
fotografia cyfrowa
Tersan
fotografia cyfrowa
2010-10-08 06:58:43
fotografia cyfrowa
bgfotografia cyfrowa
Witajcie

zamierzam kupić laptop, muszę zwiększyć swoją mobilność, a jako że nie znam się zbyt dobrze na nich samych,
w przeciwieństwie do PC-tow, szukam porady, jaki byłby najlepszy dla fotografa ? Nie chciałbym wydać pieniędzy
w jakiś nietrafiony zakup.
fotografia cyfrowa
Wojtek47
fotografia cyfrowa
2010-10-08 10:13:28
fotografia cyfrowa
bgfotografia cyfrowa
Mam mieszane uczucia jeżeli chodzi o wykorzystanie laptopa przy obróbce zdjęć. Mnie nie podchodzi:) Monitor często mnie oszukuje.
fotografia cyfrowa
_M
fotografia cyfrowa
2010-10-08 10:18:24
fotografia cyfrowa
bgfotografia cyfrowa
Ja, szukając laptopa patrzyłem przede wszystkim na mobilność (czyli 14 cali). Kolejna ważna rzecz to duży dysk (chociaż ten można zastąpić dyskiem zewnętrznym, albo archiwizacją na stacjonarnym komputerze, jeżeli laptop jest drugim sprzętem). Tak czy siak warto zadbać o archiwizację, bo laptop ma być narzędziem mobilnym, więc narażonym na ryzyko. Nie bez znaczenia jest więc wytrzymałość komputera. Tutaj warto zainwestować w dobrą firmę, która da produkt warty swojej ceny, taki, który nie rozpadnie się po piątej podróży w plecaku.
No i rzecz najważniejsza: RAM, im więcej tym lepiej, karta graficzna jest natomiast zbędna.

Dobra firma to też zazwyczaj dobry monitor, który w laptopach jest tym ważniejszy, że same w sobie raczej nie nadają się do obrabiania zdjęć.
Nic nie stoi na przeszkodzie, by mieć jednak zewnętrzny monitor i sobie w domu do niego podłączać komputer, aby obrabiać zdjęcia.