| | |
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego
zgody jest zabronione. |
|
Autor: | vagabond | Tytuł: | powrot do domu | Data publikacji: | 2007-01-24 12:11:25 | Liczba wyświetleń: | 2208 | Ocena średnia: | 3.8 | Liczba punktów: | 155 | Liczba poleceń: | 0 | Liczba komentarzy i krytyk : | 99 | Kategoria: | Podroze | Aparat: | eos 3 | Rodzaj fotografii: | Fotografia tradycyjna |
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze.
Krytykując fotografię,
powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć
swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty
i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa . Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.
Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne
uwagi zamieść w komentarzach.
Zaloguj się aby dodać krytykę.
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.
-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.
Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania
komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
magdeke 2009-10-04 01:07:32 | ocena = 4 | |
genesis 2008-07-08 20:49:04 | ocena = 4 | |
alutka 2008-04-12 13:14:48 | ocena = 5 fotografia przecudnej urody tak pięknie oddaje charakter miejsca ..... :) | |
Znakomite. Nie doszukuję się uchybień, bo ich ... nie widzę | |
elamit 2007-11-24 22:11:10 | ocena = 4 | |
julka100 2007-11-10 12:43:20 | ocena = 4 | |
kozeta 2007-02-09 12:09:32 | ocena = 4 | |
xeon 2007-02-05 15:53:07 | ocena = 4 bardzo dobre... | |
Iskierka 2007-02-05 15:27:28 | ocena = brak oceny dzieciństwo i obowiązki... | |
Iness 2007-02-05 15:15:01 | ocena = 5 W zasadzie słowa są w przypadku takiej fotografii zupełnie zbędne. Jest po prostu doskonała w każdym calu. | |
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego. | |
mateosite 2007-02-05 07:07:39 | ocena = brak oceny swietne reporterskie zdjecie | |
kavala 2007-02-04 23:47:05 | ocena = 4 Bardzo klimatyczne zdjęcie. Czy za głową chłopca było pierwotnie czarne tło? | |
znam i podoba mi się | |
Vixen 2007-02-04 22:23:56 | ocena = 4 | |
tedarn 2007-02-04 19:36:05 | ocena = 4 nie wiem skąd ale od razu wiedziałem, że skan z filmu :D
dobre foto! | |
hofman1989 2007-02-04 09:39:55 | ocena = brak oceny b.dobre zdjecie :) | |
radzik100 2007-02-04 09:06:19 | ocena = brak oceny 70-200 2.8 MEA jak sobie podobny kupisz (cena duża:) to też uzyskasz takową głębie buehehehe moge ci podać od reki linki do wielu zdjęć z nikora 70-200 2.8 VR gdzie głębia jest jeszcze większa ciekawe czy tamtym autorą również zarzucisz blur :) | |
szaman 2007-02-04 08:34:36 | ocena = brak oceny Na tak: fajne reporterskie zdjęcie, dużo opowiada. Nie jeden z nas mógłby się utożsamić z losem tego chłopca. A z drugiej strony to Mea ma rację- popieram. Sam mam problemy z poprawnym zeskanowaniem diapozytywów czy negatywów. To co zostanie wywołane na papierze jest zgoła odmienne od tego co uzyskujemy po zeskanowaniu. Pojawiają się dziwne "szumy" itp. Pozdrawiam. | |
radzik100 2007-02-04 08:17:06 | ocena = brak oceny mea za przeproszeniem pierd.... doucz sie taka głębia to nic niezwykłego nie wiem jakie ty zdjęcia oglądasz ze takiej jeszcze nie widzialaś, co do Raw :) uśmiałem się - publicznie się ośmieszasz. Zdjęcie jest znakomite | |
LuCaS 2007-02-03 21:41:59 | ocena = 3 Boszsz... RAW to SUROWY plik, czysty zrzut z matrycy aparatu, surówka, czasem tylko kompresowana w locie. Skan to skan a nie RAW. Czasem tylko RAW może posłużyć jako dowód rzeczowy (np w sądzie). Zdjęcie dobre, zupełnie nie rozumiem przytyków cyfrowych pstrykaczy którzy czasem nie potrafią poprawnie założyć kliszy do puszki. | |
Vojtas 2007-02-03 20:06:16 | ocena = brak oceny będę musiał sobie zapamiętać, że RAW może oznaczać również SKAN. do tej pory wiązałem skrót RAW ściśle z aparatami cyfrowymi, bo dla nich wydaje mi się powstał. | |
mea 2007-02-03 19:29:41 | ocena = brak oceny jeszcze jedno pytanie
jeśli udało Ci się sprzedać to foto, to czy jest możłiwośc obejrzenia jego gdzieś w jakieś publikacji?
czy raczej sprzedałeś prywatnie i nie ma takowej ? | |
mea 2007-02-03 19:27:57 | ocena = brak oceny o surowy skan przed obróbką, czyli również raw jakby na to nie spojrzeć | |
Vojtas 2007-02-03 19:26:02 | ocena = brak oceny Mea eos 3 to aparat analogowy. nie bardzo rozumiem jak można prosić w takim przypadku o RAW. | |
Kobieta 2007-02-03 18:40:36 | ocena = brak oceny Aha! I zgadzam się z Mea... całkowicie... :)Anna
| |
mea 2007-02-03 18:36:02 | ocena = brak oceny nie
dla "Wprost" | |
mea 2007-02-03 18:35:19 | ocena = brak oceny wrzuć proszę oryginał na jakiś serwer
a by go zabezpieczyć napisz przez środek "NOT FOR DUPLIKATION"
nikt nie skopiuje a ważne elementy pierwotne będzie można zobaczyć
Czego się obawiasz?
PS
nie atakuj interpersonalnie jeśli brakuje Ci argumentów do obrony pracy
bo to najprymitywniejszy sposób argumentacji swoich racji
który nie przystoi komuś "kto żyje ze swoich fot"
| |
vagabond 2007-02-03 18:29:29 | ocena = brak oceny "mysle" i tak chyba powinienes to zostawic Mea ...w cudzyslowiu :) Czasem warto jednak poczytac co autor na temat zdjecia pisze, bo jak pamietam na negatywach nie aps-owych nie ma exifow i takich tam...ale rozumiem, ze Ty z pewnoscia masz jakies lepsze wiadomosci Nie mowie juz o samej idei proszenia o oryginaly kogos, dla kogo fotografia jest zrodlem dochodu. No i na koniec od kiedy to do jasnej cholerki fotoedytor jest ekspertem od technik fotograficznych? Samo przygotowywanie fotografii do druku, czy tez ich selekcjonowanie nie ma tu nic do rzeczy ...nie mowie juz o tym , ze jest pewna roznica pomiedzy edytorem "Life", a "Gonca Poznanskiego" ...rozumiem, ze tych dwoch raczej nie pracuje dla "Life"? :) | |
mea 2007-02-03 18:17:46 | ocena = brak oceny wchodzę sobie do czyjegoś folio
i wolę się nie sugerować opiniami innych
więc pisze to co myślę | |
vagabond 2007-02-03 18:16:58 | ocena = brak oceny Mea - zacznij Ty czytac!!! i koniecznie przestan plesc bzdury! | |
mea 2007-02-03 18:15:02 | ocena = brak oceny Vagond
zastanawi mnie czemu akurat Tobie wychodzi taka GO na Twoich fotach
a nikomu innemu w tej galerii i nie tylko tej - Nie ?
Czy mógłby prosić o żródłową tzn w kolorze i czysty RAW fotkę gdześ zrzuconą, bym mógł
sobie poczytać exif i porównać?
Pokazałem kilka Twoich zdjęć dwum fotoedytorom, też mieli wątpliowści
| |
Kobieta 2007-02-03 17:51:08 | ocena = 3 Może ja nie znam się aż tak na technikach fotografii.....
ale czuję... i widzę... i myślę... i odbieram... i czytam...
Fajna fotka... niestety nie mistrzowska...
Pozdrawiam Marku :)Anna | |
_M 2007-02-03 17:37:20 | ocena = brak oceny mea, rozmowa na ten temat byla niżej | |
vagabond 2007-02-03 17:36:49 | ocena = brak oceny Asiurek - moim zdaniem zdjecie jest naprawde bardzo dobrze dopracowane - moze poza tym, o czym wspominal M , a ja nie widze. Poza tym Jest dokladnie tak, jak tego oczekiwalem. | |
vagabond 2007-02-03 17:35:14 | ocena = brak oceny Mea - zaczynasz plesc bez sensu! Zanim cos popelnisz, tak jak teraz - moze lepiej warto najpierw zapytac? GO na tym zdjeciu jest calkowicie naturalna! | |
mea 2007-02-03 17:11:56 | ocena = brak oceny too nie jest naturalna GO
to jest blur
poza tym ok | |
qstra 2007-02-03 16:17:40 | ocena = 4 szkoda jakości... i troszkę niedopracowania - to nie w Twoim stylu, ale całość bardzo się podoba. | |
tysjusz 2007-02-03 15:33:19 | ocena = 4 Po prostu dobre.
| |
sniper 2007-02-03 14:21:18 | ocena = 4 szkoda ze troszke rozmazało | |
jacek_k 2007-02-03 13:15:32 | ocena = 3 | |
BDB! | |
olutek 2007-02-03 11:46:00 | ocena = 3 swietne | |
Calme 2007-02-03 06:48:46 | ocena = brak oceny Milo sie wraca do takich prac.... | |
Rex_XIII 2007-02-03 01:57:00 | ocena = 4 Kolejny dowód na słuszność istnienia VOX Dei, nie widziałem wcześniej i żałuję. Świetne zdjęcie i bardzo wymowne. | |
Uzabela 2007-02-03 00:34:10 | ocena = 4 piękne.. prawdziwe.. | |
tran 2007-02-01 11:46:31 | ocena = 4 | |
Magnes 2007-01-28 11:19:42 | ocena = 3 | |
ja_majka 2007-01-26 17:35:14 | ocena = 4 to mi sie bardzo podoba! | |
vagabond 2007-01-25 10:39:32 | ocena = brak oceny Vankercie - nigy nie mialem nic przeciw zartom :) | |
bo jeszcze ktoś by wziął poważnie i szczerze do serca, że te pie...ły są najważniejsze tu i walnął zerem... ;)
powinienem to wpisać w krytykę a na dole dać ocenę ale nie wiem czy Marek zgodziłby się na taki żart... :) | |
_M 2007-01-24 22:58:12 | ocena = brak oceny vankert, co tak szybko się ujawniłeś ;P | |
hAs 2007-01-24 22:56:27 | ocena = 3 | |
:D :D :D
;) ;) ;)
żartowałem... długo oglądałem te zdjęcie... bardzo mi się podoba... | |
dla mnie świetne! no i chciałem dać 5... nie wnikając w takim zdjęciu czy są jakieś drobne wady lub nieperfekcyjna obróbka...
ale po tym marudzeniu muszę stwierdzić, że:
1) faktycznie po prawej stronie głowy (szczególnie koło ucha) są jaśniejsze o tonację smugi...
2) nad głową jest malutki ciemniejszy prostokącik...
3) koło auta z lewej też jest malutki ciemniejszy wycinek...
4) chmurka jedna wygląda jak klon drugiej...
5?) PG (przypominający drzewo) ma dziwnie kanciaste brzegi (tego nie rozgryzłem - może to naturalne?)...
więc?
więc ocena gdzieś tak koło 1 bo przecież to są strasznie ważne rzeczy... i ABSOLUTNIE NIE WOLNO TEGO ROBIĆ! :D
no i mimo, że fotografia uderza swoim pięknem i klimatem, obróbka też jest zgodna właśnie z tym klimatem (MZ tu nie może być ostrzej!) to sam wiesz... tyle wad... ;)
sam nie wiem... a może skasuj? dać 1? czy 2-? | |
EdytaBL 2007-01-24 16:16:58 | ocena = 4 | |
Aradia 2007-01-24 16:12:37 | ocena = 3 ladne:) | |
Calme 2007-01-24 14:57:43 | ocena = 4 | |
Eclipsea 2007-01-24 14:19:44 | ocena = 4 fajna fota ++ | |
podoba mi sie. opowiada. | |
_M 2007-01-24 14:02:28 | ocena = brak oceny jest ostre | |
inez77 2007-01-24 14:01:14 | ocena = brak oceny chyba wolalabym ostre ^^-^^ | |
monalisa 2007-01-24 13:52:09 | ocena = 3 | |
monalisa 2007-01-24 13:51:59 | ocena = brak oceny fajne, szkoda ze nieostre ale przmawia! | |
vagabond 2007-01-24 13:19:43 | ocena = brak oceny birmanska "ostoja madrosci" Gen. Le Ween obudzil sie pieknego dnia w jakby nie bylo bylejk brytyjskiej kolonii i powiedzial, ze snilo mu sie, iz trzeba zmienic ruch w kraju na prawostronny...dodam tylko, ze okolo 99% pojazdow sprowadzanych jest do Birmy z sasiedniej Tajlandii, gdzie obowiazuje ruch lewostronny. Tak wiec w Birmie mamy ruch po prawej stronie i po tej samej siedza niemal wszyscy kierowcy w autach :) | |
Catsnet 2007-01-24 13:13:05 | ocena = 3 dobre...
czy w Birmie jest ruch lewostronny bo chłopiec idzie prawą stroną ulicy, czy aby prawidłowo ???
;) | |
_M 2007-01-24 13:05:24 | ocena = brak oceny lol | |
vagabond 2007-01-24 13:03:36 | ocena = brak oceny eM-ie ...przekonales mnie...koncze dyskusje, zanim zrobisz mi z mozgu kompletna degrengolade :) | |
hiteroh 2007-01-24 13:01:09 | ocena = 1 1; | |
_M 2007-01-24 13:00:36 | ocena = brak oceny vagabond,
ja neologizmuję bez przerwy, więc bezpogodzie jak najbardziej mi odpowiada, niezależnie od Twoich intencji ;)
Zastanawiałeś się kiedyś nad tym, że o ile isteniej pojęcie schody - to można po nich zarówno schodzić, jak i wchodzić? Przecież wchodzić powinno się po wchodach a schodzić po schodach... tym samym można by rozróżniać wchody i schody ruchome, zależnie od tego w którą stronę jadę. | |
vagabond 2007-01-24 12:56:22 | ocena = brak oceny jestes pewny Falcman , ze sie nie dyskutuje?...sprobuj powiedziec swojej zonie, czy partnerce jak ma sie ubrac na jakies tam wieczorowe wyjscie...albo nie zgodzic sie z nia jak masz sie unrac sam :D | |
gregsk 2007-01-24 12:55:57 | ocena = 3 dobre | |
vagabond 2007-01-24 12:53:07 | ocena = brak oceny eM-ie - nie bylo moija intencja tworzenie neologizmow...raczej wskazanie na brak takiego slowa :) | |
k_falcman 2007-01-24 12:53:00 | ocena = brak oceny ponoć o gustach się nie dyskutuje,
ale na przykład anglicy,
ciągle dyskutują o pogodzie | |
vodek4791 2007-01-24 12:52:12 | ocena = brak oceny ja tez zartuje, nie traktuje portali foto powaznie, po prostu sie bawie i milo spedzam czas, przy okazji troche sie uczac :-) | |
_M 2007-01-24 12:51:20 | ocena = brak oceny vagabond:
bezpogodzie? podoba mi się, dopiszę sobie do słownika ;) | |
vagabond 2007-01-24 12:49:36 | ocena = brak oceny Vodek - pierwsz sprawa...mam nadzieje, ze wiesz iz po prostu zartuje sobie...wprawdzie to zart ironiczny, lecz ciagle wylacznie zart
M - jakby Ci w prosty sposob odpowiedziec, tak abys nie mial problemow ze zrozumieniem...czy slyszales o slowie " bezpogodzie"? :DDD | |
vodek4791 2007-01-24 12:45:30 | ocena = brak oceny ciesze sie ze chociaz czesciowo sie zgadzasz:-), "faktycznie ja mam gust :)))", hmm, moze mi z wiekiem tez to przyjdzie.....:-) | |
_M 2007-01-24 12:43:42 | ocena = brak oceny A czy przypadkiem z gustem nie jest jak z pogodą? Jest zawsze, czasem lepsza, czasem gorsza (i zależy dla kogo?)
W takim układzie bezguście oznacza tyleż samo co brak pogody. | |
vagabond 2007-01-24 12:41:59 | ocena = brak oceny no wiesz Vodek - chcialem tutaj napisac, ze jedna czesc Twojego stwierdzenia jest prawdziwa...faktycznie ja mam gust :))) | |
vodek4791 2007-01-24 12:40:23 | ocena = brak oceny :-) ciesze sie ze dostrzegles ze mamy troch inny gust;-) | |
_M 2007-01-24 12:40:01 | ocena = brak oceny lol ;) | |
vagabond 2007-01-24 12:36:40 | ocena = brak oceny Vodek - widzialem jak oceniasz...dlatego w zadnym wypadku nie bede bral powaznie Twoich ocen :) ...tak wiec smialo! | |
Jasper 2007-01-24 12:34:00 | ocena = 4 | |
vodek4791 2007-01-24 12:33:04 | ocena = brak oceny nie ocenie, bo gdybym ocenil ze swoim odczuciem ta prace, to powiesz ze odwet ;-) | |
_M 2007-01-24 12:32:23 | ocena = brak oceny No nieźle... lubię tamte tereny ;) | |
vagabond 2007-01-24 12:31:57 | ocena = brak oceny ciezarowka...ale taka, jak w Polsce przed wojna...i nie jestem pewny czy nie przed pierwsza, a nie druga :) | |
k_falcman 2007-01-24 12:31:52 | ocena = brak oceny polecam | |
_M 2007-01-24 12:30:35 | ocena = brak oceny A w tle to ciężarówka, czy jakiś BWP? | |
świetne! | |
vagabond 2007-01-24 12:30:21 | ocena = brak oceny tak- mam...na negatywie :) nie zostawilem oryginalnego standardowego skanu | |
_M 2007-01-24 12:30:09 | ocena = brak oceny aaa, chmurka klonem jest?
ech... kurczę, takie fajne zdjęcie a znowu o szczegółach gadamy ;) | |
_M 2007-01-24 12:29:08 | ocena = brak oceny To taki szczególik, ale wrok mój przyciągnął. Pionowo od głowy, ciemne pasemko tła, trochę nad uchem... takie małe zamieszania w bokehu. Poza tym chmurki zdają się być wyraźniejsze od drzewa, które chyba bliżej jest... i takie tam.
Może to zludzenie po prostu a już na pewno czepialstwo ;) | |
Magus 2007-01-24 12:27:58 | ocena = brak oceny U mnie na monitorze widać jakieś dziwne pasma, mazie - no i nie wiem jak bardzo to obniża notkę z 5.
Masz gdzieś wersję ze znakiem? | |
vagabond 2007-01-24 12:24:55 | ocena = brak oceny canon 70-200 2.8 M - za cholere nie widze rozmazan, chociaz usuwalem tam fragment wystajacego znaku drogowego | |
mareks 2007-01-24 12:21:24 | ocena = 4 można wiedzieć jakie szkiełko? | |
_M 2007-01-24 12:18:23 | ocena = brak oceny a co się tak koło głowy porozmywało?
Ładnie pokazane... długa droga do domu. | |
Magus 2007-01-24 12:15:27 | ocena = brak oceny Hmmmm..... nie wiem czy dać -1 czy 5 - muszę się zastanowic. | |
Zaloguj się aby dodać komentarz. | |