| | |
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego
zgody jest zabronione. |
|
Autor: | gosiats | Tytuł: | Zamek | Data publikacji: | 2007-07-23 17:04:05 | Liczba wyświetleń: | 872 | Ocena średnia: | -0.2 | Liczba punktów: | -1 | Liczba poleceń: | 0 | Liczba komentarzy i krytyk : | 23 | Kategoria: | Architektura | Aparat: | Canon PS S1 IS | Rodzaj fotografii: | Fotografia cyfrowa |
W Ojcowie. Zdjęcie na b. dużym zoomie.
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze.
Krytykując fotografię,
powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć
swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty
i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa . Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.
Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne
uwagi zamieść w komentarzach.
Popełniasz zatem zasadniczy błąd w selekcji. Nie wystarczy, że nie ma w pierwszym planie uśmiechniętych buzi rodzinki. Żeby publikować w publicznej galerii przydałoby się jeszcze, żeby jakość techniczna fotografii, ich kompozycja i temat były dobre i ciekawe dla przeciętnego "Kowalskiego" | | | |
Dobra nie bede się tu tłumaczyć. Zdjęcia z bliska tez mam ale sa na nim członkowie rodziny i nie mogę ich opublikować :( Więc wrzucam tylko te, na których ich nie ma. | | | |
Aż to napiszę w krytyce.
Zrozumiałe. Niestety dobre zdjęcia wymagają wysiłku. Szczególnie jeśli weźmie się pod uwagę takie motywy jak jeden prze Ciebie zaprezentowany. Wczesna pobudka lub też późne pójście w miejsce. Mimo, że dzień był męczący. "Dla chcącego nic trudnego". Zależy kto ile serca wkłada do tego co robi. Wierzę, że Ty duże. :)
A co do zoom'u - no tak. Albo robisz zdjęcie typu na jaki pozwla Ci sprzęt, albo, jeżeli zależy Ci na bliższym spotkaniu z obiektem, to trzeba podejść bliżej. Najwyżej bedzie inne ujęcie.
Pzdr.
| | | |
Zaloguj się aby dodać krytykę.
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.
-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.
Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania
komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
prorok 2018-12-01 14:33:00 | ocena = brak oceny miejsce znam . . . foto nie oddaje jego klimatu . | |
kaja_ 2007-09-19 12:37:38 | ocena = 0 | |
Majster 2007-07-24 12:08:51 | ocena = 0 Niestety nieudane zdjęcie... Ale walcz dalej. ;) | |
marisol 2007-07-24 06:35:48 | ocena = 0 | |
gregsk 2007-07-23 19:11:06 | ocena = brak oceny kadr do przyjęcia, zdecydowanie za blade
BTW
Zdjęcia można robić o każdej porze, wszystko zależy od fotografującego | |
UncleTom 2007-07-23 17:44:15 | ocena = brak oceny Ja sądzę, że Autorka mówiąc 'przestrzeń' miała na myśli perspektywę powietrzną, która daje bardzo ciekawe efekty w krajobrazie, jednak przy płaskim motywie fotografowanym długim tele z bardzo dużej odległości pozbawia kolory nasycenia i kontrastu. | |
gosiats 2007-07-23 17:42:45 | ocena = brak oceny Ta. I teraz dopiero żałuję, że byłam tam tylko jeden dzień. Czyli ani o wschodzie ani zachodzie słońca mnie tam nie było :(
Dzięki. | |
Przestrzeń? Jak się fachowo nazywa? Chyba przestrzeń. ;)
Akurat to jest w porządku, uważam. :) Pokazuje otoczenie w jakim znajduje się baszta/zamek -jego kawałek. Kawałek nieba jak najbardziej. Dobrze, że mało bo więcej go byłoby zbędne.
Kadr jest w porządku. Wyobraź sobie tylko jakby to wyglądało przy niższym słońcu. Ale tego się już pewnie domyślasz. :)
Pzdr. | |
gosiats 2007-07-23 17:34:12 | ocena = brak oceny m.in. to że widać "tę przestrzeń" (nie wiem jak to sie fachowo nazywa) czego nie mogłam usunąc, bo nie mam filtrów - trudno. | |
watercool 2007-07-23 17:33:28 | ocena = brak oceny I to Cię właśnie tłumaczy...żeby tak ktoś naprawdę doświadczony tu coś konkretnego napisał...Ja niestety zwrócę Ci uwagę na: jest blade, kadr nie powala niestety, pora dnia strasznie marna (o tym wspomniał Swistakolis), ten zoom i tamci turyśći...zasadniczo to chyba tyle. No i właściwie w krytyce separatysty.
pozdrawiam, trzymaj się i próbuj, bo zacząć od czegoś trzeba.. | |
Pewne? A jakie Ty masz ale, jeśli można wiedzieć? Tak z ciekawości. Tylko szczerze. ;) | |
gosiats 2007-07-23 17:28:46 | ocena = brak oceny Wiem, że się nie robi. I tak jak mówicie, wystawiłam to zdjęcie tutaj , żeby dowiedzieć się co w nim jest złe. Krytyka , nawet najgorsza , przydaje się. Sama mam pewne "ale.." do tego zdjęcia. | |
watercool 2007-07-23 17:24:11 | ocena = brak oceny Nie zawsze zdjęcie się uda...to naturalne..nawet jak Twoim zdaniem będzie ciekawe, ale zauważysz w nim coś dyskwalifikującego, to nie ma sensu go publikować...mówisz: "trudno, spróbuję następnym razem pamiętać o tym, o tym, o tym i o tamtym i powinno pójść lepiej" i zachowujesz je w swojej prywatnej galerii, żeby móc się z niego uczyć, czego nie robić...zgadzam się z separatystą...może zostanie Ci tutaj wyjaśnione co na nie. A to pomoże. | |
gosiats 2007-07-23 17:20:53 | ocena = brak oceny Tak , zgadzam się , tylko że ani rano ani wieczorem nie mogłam tego zdjęcia zrobić, bo już wtedy mnie tam nie było :(
A zoom, mam 10x optycznego , ale to nie starczyło ;/ | |
Cóż, w pewnych warunkach pewnych zdjęć się nie robi. Duuuże zoomy cyfrowe są, ale zbędne. Do użycia tylko wtedy, kiedy nie zależy na szczegółach i w kilku innych przypadkach. ;)
Dobrze, że zdjęcie pokazałaś, bo wiesz dzięki temu jak nie należy robić. | |
Cóż... możesz korzystać z innych pór dnia (wczesny ranek, zachód itp) i wtedy robić zdjęcia. Światło jest o wiele bardziej plastyczne, a do tego dochodzą niespotykane w okolicach południa barwy. A to idzie tylko na plus. | |
gosiats 2007-07-23 17:14:51 | ocena = brak oceny Na światło zbyt duzego wpływu nie miałam. Robione w ostrym słońcu i jak juz pisałam na chyba 24x zoomie - stąd te problemy, ale mimo to dzieki za komentarze. | |
Plaut 2007-07-23 17:11:33 | ocena = brak oceny Niestety troche nie ostre i brakuje kolorków. Nie podawaj sie :) | |
UncleTom 2007-07-23 17:11:27 | ocena = brak oceny No niestety, to prawda, co watercool napisał; ja powtórzę bez emocji ;), brakuje jakości, najogólniej mówiąc, a kontrastu i ostrości konkretnie... obawiam się, że zdjęcie zeszło z aparatu i zostało tylko zmniejszone... bardzo rzadko tak można... na plus: obiekt, kadr i perspektywa, choć ta masa zieleni z prawej trochę za duża, mz... | |
Takie fajne miejsce a klimatu żadnego na zdjęciu...
Nie to światło. Brak techniki. Pomysłu na zdjecie też brak... I jeszcze tych dwóch radosnych wczasowiczów...:/ | |
O jaaaaaaaaaaaaaaaaa Cię!!
Ale blaaaaaaaaado! | |
Zaloguj się aby dodać komentarz. | |