| | |
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego
zgody jest zabronione. |
|
Autor: | Axel | Tytuł: | Miasto | Data publikacji: | 2007-12-27 10:50:29 | Liczba wyświetleń: | 3185 | Ocena średnia: | 3.6 | Liczba punktów: | 379 | Liczba poleceń: | 2 | Liczba komentarzy i krytyk : | 158 | Kategoria: | Pozostale zdjecia | Aparat: | | Rodzaj fotografii: | Fotografia cyfrowa |
Nie jest pan włóczęgą w rozumieniu kodeksu i władze też nie mogą przeciw panu
wystąpić. Nie potrafię wyjaśnić, w jaki sposób ta krzywizna została wbudowana w
system, musi to być chyba właściwość samego Miasta. A wracając do pana, czy chce
pan kontynuować swoje poszukiwania?
- Chcę zbudować latającą maszynę - powiedział M. ostrożnie.
- Musi być gdzieś wolna przestrzeń. Nie wiem... może na niższych poziomach. Musi
być gdzieś otwarta przestrzeń - powtórzył M. z uporem.
- Miasto musi mieć granice.
- Dlaczego? - spytał lekarz. - nie może przecież unosić się w pustce. A może tak
pan właśnie uważa?
M. opuścił bezwładnie ręce.
- Nie.
Lekarz wstał.
- Powiem sierżantowi, żeby przekazał pana jednemu z naszych psychiatrów. On panu
pomoże w sprawie tych snów !
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze.
Krytykując fotografię,
powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć
swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty
i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa . Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.
Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne
uwagi zamieść w komentarzach.
darec-w tym przypadku uzycie ps jest nieistotne-liczy sie przekaz. dla mnie to matrix. (ale totalitaryzm-chciałem wysłać ten post i nie mogłem bo za mało słów ) teraz chyba jest ok ? ) tak czy siak zdjęcie jest extra. | | | |
znakomita alegoria miasta. miasta jako tworu w pewien sposób otwartego ale też bardzo zamkniętego. miasta które musi mieć granice, choć stale powiększa swoje wpływy, angażując w to mniej lub bardziej świadomych mieszkańców.
miasto rozpatrujesz tu jako zbiór pojedynczych, anonimowych komórek. komórek będących zarówno autonomicznymi tworami, jednostkami chowającymi się w czterech scianach swej anonimowości jak i zbiorem zależności występujących pomiędzy nimi. zbiorem okien wystawionych na publiczny osąd jak i zbiorem myśli schowanych w środku...
może z pozoru ta praca tego nie pokazuje... ale...
pozostawiam pod rozwagę... | | | |
Dałem się nabrać i nie zauważyłem wielokrotnego wklejania. Myślałem, że to fotografia, a nie fotomontaż. Czyż nie po to utworzona została kategoria 'Programy graficzne'? | | | |
Zaloguj się aby dodać krytykę.
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.
-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.
Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania
komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
barola 2012-12-11 23:26:20 | ocena = 4 Zacytuję Autora "To zunifikowany system, gdzie nie ma miejsca na indywidualność."
| |
Totalny totalitaryzm.
Fenomenalne ujęcie. | |
pawellubon 2009-10-14 19:37:28 | ocena = brak oceny Rewelacja | |
vilgefortz 2009-10-07 07:41:58 | ocena = brak oceny Filozofię zdjęcia rozumiem.
Logika nakazuje mi wskazać kategorię zgodną z tytułem - Miasto ;) ale zastanawiam się nad Programem graficznym z uwagi na te klony. Chyba że byłbyś w stanie dokonać tego w tradycyjnej ciemni. | |
Axel 2009-10-06 17:49:07 | ocena = brak oceny Vilgefortz - dla mnie nie ma znaczenia fakt jednego okna. To miał być system absolutny doprowadzony do poziomu niemal abstrakcyjnego i nie szukałem odpowiednika w rzeczywistości. Tam nie ma miejsca na indywidualizm w jakiejkolwiek postaci, nawet "mam inne okno".
A kategoria jest właśnie taka jak trzeba i jest to zgodne z prawem autora.
Tak nawiasem mówiąc, a jaką kategorię byś zaproponował?
Satie - dziękuję za dobre słowo
Rafi083 - proszę bardzo, niech się dobrze ogląda. | |
vilgefortz 2009-10-05 22:34:29 | ocena = brak oceny pomysł świetny ale fakt , że to jedno i to samo okno nie pozwala mi na pełny zachwyt. Kategoria błędna. | |
Satie 2009-10-05 13:56:49 | ocena = 5 Świetna multiplikacja. Minimal z maksymalną treścią, jestem pod silnym wrażeniem. | |
marek_a 2009-09-13 13:26:20 | ocena = 4 | |
Rafi083 2009-09-13 13:20:12 | ocena = brak oceny Zabieram to foto do ulubionych....!! | |
Rafi083 2009-09-13 13:19:48 | ocena = 4 | |
kris_wit 2009-09-12 19:15:37 | ocena = 4 Doskonały kadr! :) | |
jevel 2009-09-12 19:14:06 | ocena = brak oceny te za to ciekawe | |
insaniae 2009-06-28 13:17:28 | ocena = 4 niezły minimal wyszedł | |
Sophie 2009-03-21 22:23:05 | ocena = 4 dobre! | |
Mortis 2009-03-15 16:43:10 | ocena = 4 | |
neojmx 2009-02-21 00:14:49 | ocena = 4 | |
betonowe dziedzictwo..... | |
hackerca 2009-01-21 20:19:53 | ocena = 4 bdb | |
Kobieta 2008-11-17 21:12:58 | ocena = 4 Kiedy budujesz nie zastanawiasz się nad tym
że może być coś innego niż tobie się wydaje
potem nagle jedno zaburzenie rytmu sprawia że
twoje budowanie może zawalić się...A.
ps. tak, masz rację "marzenia nie mają grawitacji" | |
morfi 2008-11-01 19:16:33 | ocena = 4 | |
k_falcman 2008-11-01 13:32:12 | ocena = brak oceny jak widzę masz zdrowy światopogląd :)
podoba mi się że szukasz prostych środków przekazu, bez wodotrysków ;) | |
rkm 2008-11-01 11:38:11 | ocena = brak oceny 4 | |
rkm 2008-11-01 11:37:20 | ocena = brak oceny 4 | |
Axel 2008-11-01 11:34:31 | ocena = brak oceny K_falcman - rzecz w tym, że nie zastanawiam się nad tym czy jest to fotografia, czy już może grafika. Rozumiem, że taka klasyfikacja ma dla Ciebie znaczenie, przynajmniej na tyle, że ją prowadzisz.
Czy ta praca jest fotografią czy grafiką? Szczerze mówiąc nie wiem, bo jest i jednym, i drugim :)
Jeśli dla Ciebie to jest grafika to Ok. i ja to akceptuję, jeśli ktoś inny powie, że ingerencja technik cyfrowych jest tak głęboka, że nie ma sensu szukać granicy i uzna tą pracę za fotografię, to Ok. i ja to akceptuję.
Wiesz co dla mnie jest ważniejsze?...
, że teraz o tym rozmawiamy... komunikacja :) | |
k_falcman 2008-11-01 11:15:19 | ocena = brak oceny ma znaczenie tylko w kwestii formalnej,
przekazu tej pracy nie odbieram, napisałem że mi się podoba,
ale podobają mi się również prace wielu malarzy czy grafików, tyle że w ich przypadku nie ma kwestii spornej, to jest grafika.
Ale do jakiego typu zaliczyć tą pracę? nad tym właśnie się zastanawiam.
Czy jest to fotografia czy już nie?
bo tak naprawdę jest to grafika, czyż nie? | |
Axel 2008-11-01 10:43:04 | ocena = brak oceny K_falcman - tak po prawdzie jakie to ma znaczenie? przecież i tak chodzi o komunikowanie się nadawcy z odbiorcą. Nie wiem jak Ciebie, ale mnie nie interesuje medium, interesuje mnie przekaz i stopień komunikacji... Dla jasności ja Cię nie przekonuję do tego co myślę, a Ty masz niezbywalne prawo myśleć inaczej... nasze różnice nas wzbogacają... | |
k_falcman 2008-11-01 10:27:59 | ocena = brak oceny pomysł świetny i wykonanie także,
czy jednak można to nazwać fotografią? | |
tu jest wszystko co mógłbym chcieć w takim kadrze zobaczyć. | |
klasaaaaaaaaaaaaaaaa | |
blackfox 2008-10-18 16:40:59 | ocena = 3 | |
MZ bardzo dobre | |
mig131 2008-07-25 21:26:28 | ocena = brak oceny po prostu super pomysł ... | |
Axel 2008-06-15 16:44:58 | ocena = brak oceny Nordost - ale Ty dziesiaj roześmiany jesteś :)
Do zobaczenia.
Bazylich - bo i nie chodziło o odanie realiów. To tylko zapalarka tematu.
Mikado - Ok, bierzmy to na spokojnie :) Użycie montażu nie jest wykładnikiem stopnia komplikacji zdjęcia bez montażu. Montaż nie jest tutaj protezą, tylko narzędziem do zadziałania na abstrakcjach. Taką realną ścianę mam przed oknem i nie jest problemem zrobić jej zdjecie. Chodziło mi o wykazanie identyczności okien (to trochę jak chińskie mundurki na trochę innej płaszczyźnie), o powtarzalność i podobieństwo do poziomu molekuły, a takiej ściany realnie nie ma. No to teraz jest :) | |
nordost 2008-06-15 16:19:59 | ocena = 3 ... :)
| |
mejbi 2008-05-30 16:18:51 | ocena = 4 | |
qxo 2008-05-30 16:13:30 | ocena = brak oceny perfekcyjne i już :) | |
kaja_ 2008-03-15 13:36:06 | ocena = 4 swietne.. | |
Zarówno zdjęcie jak i jego opis świetne. Czy powinno być w programach graficznych? Nie użycie programu było tu głównym celem tylko przekaz. Proste. | |
pba 2008-02-02 15:13:33 | ocena = 5 wyższa matematyka,bo wyzwalająca wyższe stany duchowe...do serii proponowałbym stworzyć jeszcze dialog po przekątnej.... | |
qxo 2008-01-30 18:05:45 | ocena = brak oceny polecam a jak :) | |
qxo 2008-01-30 18:05:16 | ocena = 5 super ... z tym jednym oknem - klasycznie super i już :) | |
xrog 2008-01-06 22:15:53 | ocena = 2 | |
Metheny 2008-01-06 15:32:42 | ocena = 4 przy takiej ilości komentarzy, ciężko jest coś nowego dopisać.
Dlatego postanowiłem wystawić ci ocenę i dodać do poleconych | |
znakomite | |
Guancho 2008-01-05 19:54:36 | ocena = 5 . . . . . . . . . . . . . . . . .
Reszty nie trzeba... | |
bazylich 2008-01-05 19:08:44 | ocena = 2 Ciekawe. Zwielokrotnienie okna jest oczywiste bez analizy jego identyczności - budynek z taką ścianą nie jest realny :-). Metaforycznie dobre. | |
jan 2008-01-05 18:37:07 | ocena = 4 | |
seamoon 2008-01-05 17:32:58 | ocena = 2 | |
Jolanta 2008-01-05 15:46:49 | ocena = 4 | |
arnie007 2008-01-05 14:28:17 | ocena = 3 to się nazywa MATRIX! :) | |
everyman 2008-01-05 12:12:21 | ocena = 4 ...dobra realizacja
...'pomysł' może i oklepany, ale tutaj jest w nim coś świeżego
...lubię takie - bardzo mi się podoba | |
mikado 2008-01-05 11:57:04 | ocena = brak oceny Widziałem bardzo podobną pracę, bez montażu - dla mnie nie ma się czym podniecać! | |
Axel 2008-01-05 10:46:19 | ocena = brak oceny HAs - jest dokładnie tak jak mówisz.
pozdrawiam również :) | |
Axel 2008-01-05 10:39:21 | ocena = brak oceny Naga - :)
Czy choćby zabawy z izohelami, a jeśli dołączy się do tego jeszcze ekwidensyty będziemy mieli fotografię cyfrową analogowymi metodami.
Tak po prawdzie chodzi o poszukiwanie, a nie o przywiązanie do tego co już jest w fotografii. Rozumiem jednak również, że nie wszyscy lubią szukać,a i są tacy, co tracą zainteresowanie dla projektu z momentem jego pojawienia się. Miejsca jest dość dla jednych i drugich.
Nie wiem jak Ty Naga i inni tubylcy, ale ja staram się z fotografii anologowej zabrać co najlepsze (choćby sposób w jaki kadruję został wyuczony na analogach. Banał, ekonomia) i przenosić w pewien sposób do cyfrowej, a jeśli pojawi się coś innego (na co liczę) dalej. | |
Ciekawa dyskusja.
Chris - teraz w ramach odwetu pod zdjęciami
ocenionymi przeze mnie negatywnie będziesz pisał, że się za mną nie zgadzasz?
Jakie to prostackie... | |
andrij 2008-01-04 21:44:56 | ocena = 4 a opinie podbne jak na plfoto ;) pozdrawiam. tam tez juz ocenialem ;) | |
hAs 2008-01-04 20:28:54 | ocena = brak oceny ...bo narzucanie swojego patrzenia na świat innym wielokrotnie w historii nie sprawdziło sie. dialog z kolei - działa :)
pozdrawiam. pomysły liczą się. | |
majchal 2008-01-04 18:40:17 | ocena = 4 Bardzo fajny pomysł, zdjęcie symboliczne, podoba się | |
Robertus 2008-01-04 18:25:46 | ocena = 4 dobrze pojechales :) | |
PhotoYoung 2008-01-04 16:25:53 | ocena = brak oceny Miasto jak miasto, w mieście mamy budynki i nie oceniamy kategorię lecz fotografię,
jest to fotomontaż jak wspomniał darec_c, jednak nadal pozostaje to fotografią przedstawiającą miasto. Jak najbardziej na plus! | |
naga 2008-01-04 17:12:40 | ocena = brak oceny /apropos tego, co axel o analogowej obróbce - nazwy filtrów i narzędzi w PS są przecież odbiciem procesu analogowego - burn, dodge, solarize itp. mówi się o wywoływaniu rawów.
grzechem nie jest obrabiać zdjęcie po naciśnięciu migawki. grzechem jest myśleć, że to, co widzimy na zdjęciu, jest prawdą./ | |
jest świetne. obróbka cyfrowa, jeśli wykorzystana z głową i podkreślająca wymowę zdjęcia a nie przekłamująca rzeczywistość jest jak najbardziej dla mnie dopuszczalna. fotografia to sztuka jak każda inna. myślę, że nawet dorobienie człowiekowi nogi wyrastającej z czoła ciągle pozostanie fotografią. tylko złożoną z kilku innych. ot. :) | |
Axel 2008-01-04 16:58:16 | ocena = brak oceny Ukasus - robisz cyfrą , więc za całoś obrazu odpowiada procesor graficzny i firmware aparatu :)
Teraz zdradzę Ci pewną tajemnicę (cholera, co ja robię :) i zadam pytanie.
Opis procesu z dawnych czasów:)
1.Wykonanie zdjęcia analogiem.
2.Naświetlenie papieru obrazem z negatywu. Podproces machania rękoma w celu maskowa i doświetlania obrazu.
3.Napylenie (zraszacz do roślin) wywoływacza na powierzchnię papieru.
4.Przerwanie
5.Utrwalenie.
6.Płukanie.
7.Suszenie po czesku.
Teraz pytanie. Czy to jest fotografia analogowa czy grafika prawie cyfrowa?
A teraz teraźniejszość.
Ingerencja technologii cyfrowej jest tak głęboka, że rozgraniczenia tego typu chyba przestają mieć sens.
Propozycja:
zostańmy przy swoich zdaniach :) | |
naga 2008-01-04 16:57:14 | ocena = brak oceny właśnie, apropos manipulacji, zadziwiające, że nie oburza nieistniejąca i niemożliwa doskonałość kobiet wygenerowanych tu i ówdzie w fotoszopie (czyli użycie szopa do uładniania zdjęcia, nie - do dodania mu treści) - do którego nikt się nawet już nie przyznaje, bo to oczywiste i powszechnie akceptowane (a dlaczego???)
a budzi protesty użycie szopa tak jak tu - świadome i nieukrywane, mające na celu budowanie treści zdjęcia. | |
PhotoYoung 2008-01-04 16:23:47 | ocena = brak oceny Bomba : ) | |
Cris70 2008-01-04 15:05:56 | ocena = 4 Mnie sie podoba ,a z tym co pisze soundchaser kompletnie sie nie zgadzam | |
ukasus 2008-01-04 14:26:44 | ocena = brak oceny ja akceptuje zdjęcia poprawiane w programach (kolory .. kontrasty ..)
ale to Twoje to już dla mnie jest grafika nie zdjęcie .. o to mi chodziło .. | |
koniec końców efekt świetny. i oto chyba chodzi | |
Axel 2008-01-04 13:13:42 | ocena = brak oceny HAs - zgadzam się z Tobą :)
Bo i Ty, i ja mamy prawo do swojego postrzegania tematu ostrości (i nie tylko).
To co o niej napisałeś nie jest uzurpatorskie. Nie mówisz: dobrze... źle...
Mówisz: "szkoda, że ostrość spadła"...
Subtelna różnica :) | |
hAs 2008-01-04 12:53:43 | ocena = brak oceny no ja sie domyslam, ze Tobie nie.
pewnie bys tego nie wystawil/wystawila gdyby brakowalo Twoim zdaniem. co nie znaczy, ze to sluszne zalozenie :] | |
mi sie podoba. jako taka prowokacja wzrokowa. | |
Draku 2008-01-04 12:41:57 | ocena = 5 Super! Uwielbiam minimalizm, zwłaszcza gdy pokazuje jak drobny jest człowiek przy przygnieciony betonem :) | |
Axel 2008-01-04 12:30:09 | ocena = brak oceny Ukasus - no i co ja Ci powiem? Sound pisał, że narzucam opisem interpretację... teraz Ty narzucasz mi swoje przeświadczenie, że nie taka kategoria. Gdybym umieścił to zdjęcie w kategorii "programy graficzne" moim zdaniem nastąpiłoby przekierowanie uwagi na aspekt graficznego montażu. Nie o to mi chodziło. Tak jak światłem i kompozycją wskazuje się istotne elementy sceny, tak i przydziałem kategorii również można coś zaakcentować. Wybór kategorii jest świadomy i moim zdaniem dobry. Zastanawiałem się nad kategorią "miasto", ale dopiero wtedy padałyby zarzuty :) Zdecydowałem, że kategoria "pozostałe zdjęcia" wystarczająco pojemna i tak już zostanie.
Co do użycia programów graficznych. Użyłem tutaj dwóch zdjęć mojego autorstwa.
1. Okna w blokowisku.
2. Człowiek wyrywający stare okna.
Montaż tego był prosty jak konstrukcja cepa i nie trzeba było do tego używać zaawansowany progsów. Nawet nie wyostrzałem zdjęcia, co wytknął mi HAs, nawet nie korygowałem rozpiętości tonalnej, bo histogram jest w miarę poprawny :)
Śmiem twierdzić, że niektóre portrety czy akty z tego portalu są znacznie bardziej agresywnie obrabiane, choćby to zdjęcie które stawiasz za wzór do naśladowania.
Tylko powiedz mi po co robić tego rodzaju wypominki? Był czas że, pracowało się nad zdjęciami w ciemni maczając łapy w kuwetach, teraz zdjęcia obrabia się na kompach, bo jest taka możliwość.
I to jest dobrze moim zdaniem. Choć czasem wydaje mi się, że jeszcze chwila i usłyszy się zarzuty, że praca nie została wydziabana rylcem w kamieniu,... no bo drzewiej tak bywało ;)
Pozdrawiam życzliwie. | |
Luccas 2008-01-04 11:53:50 | ocena = 4 | |
ukasus 2008-01-04 11:29:48 | ocena = 2 gdy było był to zdjęcie to 5 jak najbardziej by sie należało
a że to program graficzny i to w dodatku nie w swojej kategorii to 2 | |
betula 2008-01-04 10:44:18 | ocena = 4 super | |
Axel 2008-01-04 09:48:11 | ocena = brak oceny Naga - tak po prawdzie narzędziem do zmanipulowania może być wszystko, granice stawia tylko motywacja i wyobraźnia.
HAs - a mi tutaj ostrości nie brakuje :) | |
monik11 2008-01-04 09:21:39 | ocena = 4 | |
kriz 2008-01-04 08:44:07 | ocena = 4 | |
sirmicki 2008-01-04 01:32:07 | ocena = 4 :)
| |
hAs 2008-01-04 01:28:47 | ocena = 2 szkoda, ze ostrosc spadla. szczegolnie jesli jest to sklejanka programowa - tego typu rzeczy powiny chyba byc dopieszczone. | |
jak najbardziej na tak... najlepsze zdjęcie jakie widziałem tu dziś... no wczoraj ... znaczy wczoraj zacząłem oglądać by dziś już widzieć :P
czapka z głowy | |
naga 2008-01-04 00:15:39 | ocena = brak oceny /i znowu mi się gursky narzuca na pierwszy rzut oka ze swoim hotelem, ale potem nie, bo za mało skomplikowany pomysł, przez co zbyt jednoznaczny/ | |
naga 2008-01-04 00:14:27 | ocena = brak oceny zdjęcia SĄ narzędziem manipulacji.
potężnym :) | |
Axel 2007-12-31 22:27:58 | ocena = brak oceny Dzięki i wszystkiego co najlepsze w Nowym Roku :) | |
Porky78 2007-12-31 19:49:42 | ocena = 4 dobre | |
d9 to moje... | |
ol0lo 2007-12-31 00:26:21 | ocena = 4 | |
solwo 2007-12-29 22:43:46 | ocena = 4 podoba mi się i fotomontaż i fotoopis. jest dobre! | |
Vixen 2007-12-29 22:42:49 | ocena = 3 | |
Eclipsea 2007-12-28 20:08:55 | ocena = 4 | |
edytka 2007-12-28 16:30:48 | ocena = 3 :) | |
Axel 2007-12-28 15:19:36 | ocena = brak oceny Kolejowiec - Łał, że Łał ;)
Pattom, Obieżyświat, As2 - :)
Dobrego dnia wszystkim.
| |
Łał !!! | |
as2 2007-12-28 11:45:49 | ocena = 4 | |
pattom1 2007-12-28 10:31:43 | ocena = 1 | |
Axel 2007-12-28 10:28:18 | ocena = brak oceny MiguelAngelo - do tego co napisałeś dodałbym jeszcze problem inności w byciu i postrzeganiu, a co za tym idzie, pewnego rodzaju samotności w tłumie...
Dziękuję Ci za słowa :) | |
Axel 2007-12-28 10:23:03 | ocena = brak oceny Sound - ależ ja niczego nie narzucam, choć prawdą jest, że moje fotki w pewien sposób mnie określają, ale to nie jest interpretacyjny totalitaryzm. Mało tego, przyjmuję fakt, że dla Ciebie (czy kogoś innego) ta praca jest (może być) nijaka, to wynika z różnic między nami. Jesteś innym niż ja człowiekiem, wrażliwym na zupełnie inne rzeczy... i to jest Ok.
Mówisz: "odnoszę wrażenie, że opis działa bardziej niż samo zdjęcie".
Sound, powiedz mi dlaczego samochód jedzie?... Dlatego, że ma koła? ...czy może dlatego, że ma silnik?... a może powodem jest paliwo?... czy to, że całoś do kupy zbiera karoseria(szeroko pojęta)? Moim zdaniem, każdy element jest istotny i ma swoje znaczenie. Jeśli miałbym możliwość, działałbym na wszystkich możliwych płaszczyznach percepcji. Kiedyś (jakie to dawne czasy :) robiłem diaporamy, tam oprócz obrazów, tekstów i muzyki był jeszcze element czasu w którym diaporama się rozgrywała, wzajemne przenikanie i koordynacja w czasie... to była zabawa :)
Mówisz, że opis to niepotrzebny ozdobnik. Zupełnie się z Tobą nie zgadzam. I zdjęcie, i opis dają coś innego, i do czego innego służą.
Zarzucasz mi manipulację Obiektywnymi, ciekawy wątek : "czy zdjęcia są narzędziem manipulacji"?
Jak już mówiłem, nie narzucam interpretacji, przyjmuję krytykę, godzę się z ocenami, nie jestem odwetowcem (każdy jeśli chce, może mi postawić "-1"). Jedyne czego oczekuję, to szczerość... gdzie tu jest manipulacja? Chyba, że manipulacją nazywasz komunikację z wymianą spostrzeżeń, a za tym mogą iść zmiany, to prawda. Nazwałbym to raczej obustronnym otworzeniem się na argumenty i jeśli ktoś, kogoś przekona,... coś się zmienia. Tylko czy to jest manipulacja?
I na koniec już,... nie obrażę się, możesz być pewny.
Pozdrawiam życzliwie :) | |
AS 2007-12-28 06:43:26 | ocena = 4 fajne | |
jurekk 2007-12-28 00:27:42 | ocena = 4 no i byłbym przegapił... :) | |
w kk masz moje zdanie :) | |
bregu 2007-12-28 00:03:28 | ocena = brak oceny fakt :) | |
http://www.obiektywni.pl/galeria/fotografia-250799.php | |
piotrm 2007-12-27 22:37:01 | ocena = 4 | |
Axel - odnoszę wrażenie, że opis działa bardziej niż samo zdjęcie.
Nie obraź się, ale dla mnie ta praca jest po prostu nijaka.
Opisami próbujesz narzucić interpretację, a przynajmniej
w jakimś stopniu rozbudzić wyobraźnię.
Ja tam wolę Twoje foty oglądać bez tego. Opisy czasem czytam, ale jak są za długie
i za bardzo "pokręcone" to po prostu w połowie daję sobie spokój,
bo i tak nic z tego nie zrozumiem, a Twojej pracy po przeczytaniu i tak nie odbiorę lepiej. ;-)
Opisy są potrzebne, ale cenię je bardziej w fotografii reporterskiej, czy nawet pejzażowej, jeśli
takowa przedstawia jakiś ciekawy zakątek, a mało znany.
W fotografii, którą Ty uprawiasz - opisy stosowane przez Ciebie odbieram często jako taki niepotrzebny ozdobnik chwytający za serce i wpływający na odbiór Obiektywnych instrument.
Fotografia powinna się bronić sama... bez dodatkowych tricków.
Przecież wiesz. ;-)
Pozdrawiam. | |
Axel 2007-12-27 20:14:12 | ocena = brak oceny Bregu - aleś się rozgadał :))) | |
bregu 2007-12-27 19:58:57 | ocena = 1 | |
Axel 2007-12-27 19:25:38 | ocena = brak oceny Galex - bo i temat podobny porusza :)
Darku - czemu czujesz się nabrany? ... nie było takiej intencji.
I znów nieśmiertelny temat fotomontażu, programów graficznych :(
Kategoria wybrana świadomie i tak ma zostać. Nie chodziło mi o eksponowanie możliwości programów, a o coś zupełnie innego. Kategoria "programy graficzne" przekierowuje uwagę oglądacza w niewłaściwą stronę.
tt73 - to historia człowieka żyjącego w mieście, które jest wszędzie dosłownie. Człowiek ten doświadcza snów o lataniu i wolnej przestrzeni. Wszyscy mają go za szaleńca. Jest tu i próba znalezienia granic miasta, jest i plan wytworzenia wolnej przestrzeni przez wyburzenie. Jest inność i samotność w społeczeństwie działającym jak wielka, anonimowa maszyna, jest odrzucenie. Są też i marzenia, wielkie i nieziszczalne wobec działań Molocha. Rzecz rozgrywa się w realnym świecie, ale dotyka problemów, których korzenie sięgają znacznie głębiej. Polecam twórczość Ballarda.
Svolken - kategoria jest jak najbardziej prawdziwa :)
Jeszcze raz wspomnę, nie mają dla mnie znaczenia możliwości programów graficznych i podchodzenie do zdjęcia z takim ukierunkowaniem jest niecelowe. Przysługuje mi przypisane autorowi prawo decydowania o przydziale kategorii i jest to decyzja niezmienna, chyba że na kategorię Człowiek.
Dziękuję wszystkim za czas i komentarze :) | |
renacor 2007-12-27 17:40:50 | ocena = 3 sporo pracy przy tych oknach ;] fajne | |
ja_majka 2007-12-27 17:33:27 | ocena = 4 wypatrzone :) | |
Svolken 2007-12-27 17:17:44 | ocena = brak oceny Ta nieprawdziwa kategoria bardzo mi nie pasuje. | |
ana 2007-12-27 14:45:37 | ocena = 3 lubie takie;) ...z plusem :) | |
biderus 2007-12-27 14:43:35 | ocena = 4 rewelacja ! | |
julka100 2007-12-27 14:40:53 | ocena = 4 blokowy urok tysiecy okienek i czesto samotnosci.... | |
skimi 2007-12-27 14:00:57 | ocena = 4 na prawdę fajne, tzn. niefajne ;) | |
stavros 2007-12-27 13:40:44 | ocena = 4 | |
tt73 2007-12-27 13:40:40 | ocena = brak oceny naturalne
środowisko
człowieka
?????????
:o/ | |
Mathias 2007-12-27 13:22:43 | ocena = 4 | |
kazbez 2007-12-27 13:00:28 | ocena = 3 | |
sedi 2007-12-27 12:54:53 | ocena = 3 | |
hiteroh 2007-12-27 12:52:36 | ocena = 2 | |
adalbert 2007-12-27 12:24:34 | ocena = 3 wciąga | |
diZaster 2007-12-27 12:21:47 | ocena = 4 | |
Grzybu 2007-12-27 12:15:07 | ocena = 3 Fajnie zrobione!!! | |
bomba! | |
barla 2007-12-27 12:06:31 | ocena = 2 pomysłowa składanka, dobry akcent 'pustego' okna - domyka całość przekazu ... | |
falko 2007-12-27 11:58:37 | ocena = 4 | |
Bramka 2007-12-27 11:57:28 | ocena = 4 fotomontaz czy nie, fajne | |
Lifter 2007-12-27 11:53:14 | ocena = 2 Jednak fotomontaz 2+ | |
Lifter 2007-12-27 11:52:37 | ocena = brak oceny Jesli to fotografia to 4+, jesli fotomontaz to 2-2+. | |
alutka 2007-12-27 11:44:22 | ocena = 4 fajna robota ;) | |
mabok 2007-12-27 11:29:32 | ocena = 4 Bardzo, bardzo ciekawe. Minimalizm w najlepszej postaci. | |
NO NAME 2007-12-27 11:28:41 | ocena = 4 OK :) | |
MooMin 2007-12-27 11:28:05 | ocena = 3 fajne, fajne | |
mezzo 2007-12-27 11:25:15 | ocena = 4 | |
darec_c 2007-12-27 11:14:04 | ocena = brak oceny I wbrew pozorom nie jest łatwo je znaleźć | |
darec_c 2007-12-27 11:13:39 | ocena = 4 Świetne. Lubię takie motywy urbanistyczne :) | |
tysjusz 2007-12-27 11:09:40 | ocena = 4 Rusza, po prostu rusza.
| |
galex 2007-12-27 11:01:33 | ocena = 3 Z "Kombinatem" Republiki mi się kojarzy... | |
kilerus 2007-12-27 10:58:19 | ocena = brak oceny spoko, spoko, zdjęcie i tak bardzo mi sie podoba. | |
+ | |
Axel 2007-12-27 10:55:58 | ocena = brak oceny To zunifikowany system, gdzie nie ma miejsca na indywidualność. | |
gregsk 2007-12-27 10:55:34 | ocena = 3 dla mnie bomba :) z+ | |
ciekawa geometria, lubie takie | |
kilerus 2007-12-27 10:52:49 | ocena = brak oceny Bardzo fajny pomysł ale wolałbym jakby nie bylo widac, że to to samo okno ;) | |
Zaloguj się aby dodać komentarz. | |