Komentarz autora -= Loch Eil, Lochaber, Scotland =- Tym razem proponuję wersję B/W - dla nieco innego zaakcentowania gry światła i wszelakich struktur. Niestety prezentacja internetowa nie jest w stanie całego bogactwa tych wszystkich szczegółów, ale mimo to zachęcam do zerknięcia na PE. Jako, że dostaję sporo zapytań co do technik obróbki pozwoliłem sobie naskrobać kilka zdań jak to wygladało w tym przypadku. Standardowy zapis w kolorze i typowa obróbka z nim związana ("wywołanie" RAW, usunięcie jakiś paprochów z matrycy, korekta poziomów i tyle). Ważne by mieć materiał źródłowy w odpowiednio dobrym stanie. Konwersja B/W Powszechnie wiadomo, że sposobób takiej konwersji jest całe multum. Najprostsza desaturacja kolorów daje niestety opłakane w skutkach rezultaty. Dzieje się dlatego, że program przydziela barwom składowym (RGB) te same poziomy szarości (po 33% dla każdego kanału) - efektem czego jest bardzo płaska fotografia. Ja w tym przypadku posłużyłem się narzędziem "Calculations". Daje ono bardzo dobrą kontrolę nad całym procesem i oferuje cały szereg opcji. W oryginale pierwszy plan był pełen różnego rodzaju wodorostów i mokrych kamieni odbijających światło. Chciałem by po konwersji to wszystko nie zginęło. W tym celu podejrzałem które kanał barwny jest dominujący i zawiera najwięcej interesujących mnie informacji - a następnie zmieszałem go ze sobą w trybie SoftLight (aby uniknąć niepotrzebnego przyciemnienia pozostałych elementów). Wszystko oczywiście z umiarkowanie niskim poziomie krycia. Co do nieba - to w tym przypadku analogicznie do doświadczeń z filmami B/W w analogowej fotografii na ogół dobrze wychodzą efekty prace na kanale czerwonym (R). Delikatne przemnożenie tych kanałów przez siebie pozwala wydobyć mnóstwo szczegółów z chmur a także nadać im bardziej trójwymiarowego efektu. To tak tytułem informacji nt. konwersji Pozdrawiam !!! Zapraszam na PE - tam większa wersja !!! Konstruktywna krytyka
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze.
Krytykując fotografię,
powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć
swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty
i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa . Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.
Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne uwagi zamieść w komentarzach. Zaloguj się aby dodać krytykę. Komentarze & oceny
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.
-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu. 0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło. +1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie. +2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra. +3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora. +4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie... +5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego. Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
O nas | Fotografia cyfrowa | Polityka prywatności | Regulamin | Zasady użytkowania | Reklama | Kontakt © Copyright Obiektywni.com.pl |