fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Przeglądaj zdjęciapoprzedniefotografia cyfrowaLudzie w fotografiifotografia cyfrowanastępnefotografia cyfrowapoprzedniefotografia cyfrowaAutorafotografia cyfrowanastępnefotografia cyfrowapoprzedniefotografia cyfrowaWszystkiefotografia cyfrowanastępne
fotografia cyfrowa
CannonCat / model
fotografia cyfrowa
zdjęcie
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego zgody jest zabronione.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Szczegóły zdjęcia
fotografia cyfrowa
Autor:CannonCat
Tytuł:model
Data publikacji:2008-10-05 21:35:09
Liczba wyświetleń:2029
Ocena średnia:1.9
Liczba punktów:15
Liczba poleceń:0
Liczba komentarzy
i krytyk :
62
Kategoria:Ludzie w fotografii
Aparat:

Rodzaj fotografii:Fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
Komentarz autora
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Konstruktywna krytyka
bg
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze. Krytykując fotografię, powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa plus. Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.

Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne uwagi zamieść w komentarzach.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Zaloguj się aby dodać krytykę.
fotografia cyfrowa
Komentarze & oceny
bg
fotografia cyfrowa
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.

-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.

Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
fotografia cyfrowa
keramodnor 2008-10-11 18:10:43 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Skoro autorka sama się przyznała, że to zwyczajna prowokacja, a zdjęcie zostało wykonane na potrzeby dokończenia RYSUNKU, to jaki ignorant z moderatorów OB teraz pali się ze wstydu, że to na VD dynda?
MartaW, to ty?
;-)
fotografia cyfrowa
rex rex 2008-10-10 19:03:12 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
wychodzi na to że byłem pierwszy więc piszę jako może ostatni wywołałem burzę o pracownię :) hehe u mnie też większego porządku nie ma :) no ogarnę zawsze jak ma przyjść modelka wiadomo trzeba się tam jakoś przemieszczać :) co do foto to nadal twierdzę iż można było zrobić duuuuużo ciekawsze :) chociaż jest jedna sprawa tyle komentów Kery pod jedną fotką jeszcze nie widziałem :) czy to coś znaczy ?????
fotografia cyfrowa
keramodnor 2008-10-10 14:22:22 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Widzę, że tyrada Autorki została wymoderowana.
;-)
fotografia cyfrowa
keramodnor 2008-10-10 14:20:51 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
marekmarian,
myślę, że nie różnimy się zbytnio w poglądach, zwłaszcza, że moje uważam za dość "szerokie".
To ograniczenia internetu wprowadzają zamęt, imho.
Pierwszy tekst o pracowni malarskiej napisała Autorka zdjęcia. W ocenie rozmówców, w tym i mojej, napisała to w kontekście tego, że negatywnie oceniający nie byli nigdy w takiej pracowni i nie mają prawa do takiej oceny.
Wydaje mi się, że Twoje rozważania o istotności dotyczą już samego odbioru zdjęcia, a nie "pozwolenia", legitymacji do oceniania (jak w rozważaniach CC, imho błędnych). Oczywiście, jeżeli tak jest, to Ty nie jesteś w błędzie, a jedynie Twoja wypowiedź dotyczy innego zagadnienia.

PS. Nie mam problemu z odczuciem obrazu jako całości, bez analizy elementów. Tu jednak negatywne i ogólne odczucie nie wystarczyło Autorce. Obstawiam, że Autorka by nie zaakceptowała, gdyby ktoś napisał "Patrzę, staram się też widzieć, mam czysty i otwarty umysł, jestem w harmonii, i powiem Tobie, że mi się nie podoba i nie mam pojęcia dlaczego tak jest". A przecież każdy ma prawo tak napisać, to jest zupełnie normalna rzecz. Może dlatego część rozmówców zaserwowała trochę "matematyki". Co nie oznacza, że osoby takie patrzą na wszystkie zdjęcia matematycznie, plamiście, czy kontrastowo.
;-)
fotografia cyfrowa
kaja_ 2008-10-10 01:10:37 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
ale lektora!!

kera, ja tez uwielbiam swiezego ogorka z miodem;)!!
fotografia cyfrowa
marekmarian 2008-10-10 00:51:46 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
@keramodnor, zaciekawiłeś mnie swoim stwierdzeniem :)
Możliwe że nie rozumiem o co Ci chodzi, ale wolałbym to dostrzec niż być informowanym. Możesz mi to wyjaśnić?
Bo rozumiem że oceniasz samą fotkę, nawet na zasadzie czarnych i białych plam jak w jakimś tam poście o 'białym rogalu' itp :) Bynajmniej nie złośliwie cytuję permanentne wskazania które bardziej matematyką niż czymkolwiek innym. Idąc tym tropem faktycznie pracownia czy kibel, to bez znaczenia bo rzecz się tyczy linorytu (wiesz na pewno co mam na myśli)
zresztą w sumie to chyba nawet bez znaczenia. Strzelać się nie chcę bo i po co (a takie nastawienie odbieram)
fotografia cyfrowa
keramodnor 2008-10-10 00:34:23 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
marekmarian,
"a ja uważam, iż to, że to jest pracownia ma (miałoby przy lepszym pokazaniu) znaczenie"

Przy lepszym pokazaniu? Chyba rozmawiamy o różnych rzeczach.
fotografia cyfrowa
marekmarian 2008-10-10 00:12:09 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
a ja uważam, iż to, że to jest pracownia ma (miałoby przy lepszym pokazaniu) znaczenie. Bo to jest rodzaj sprzedawanego klimatu, opowieści, niekoniecznie urokliwej ale przy dobrym wykonaniu - niosącej kluczowy w tej historyjce klimat. A to z kolei byłaby jej wartość (jak sądzę). Oczywiście mówię to z punktu widzenia sympatyka tych klimatów, choć bez miodnych koneksji. Zgadzam sie ze tego nie było widać.
fotografia cyfrowa
keramodnor 2008-10-10 00:00:56 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
triodante,
"sprawę akcentowania faktu, że to PRACOWNIA MALARSKA...celowo pomijałem...
bo nijak ma się to moim zdaniem do wartości foty..."

W pełni się zgadzam. Oceniam filmy w kinie, a nigdy nie byłem reżyserem. Doskonale też wiem, co mi smakuje podczas jedzenia obiadu. Z drugiej strony, nie każdy musi jeść świeżego ogórka z miodem.
;-)

fotografia cyfrowa
gaelicus 2008-10-09 23:54:48 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Nie pierwsza to akcja w tym stylu, na tym czy innym portalu, gdy urazony autor chwytan sie brzytwy i wykrzykuje, ze on tylko sie zabawil, ze to eksperyment i performance.
Lubie zabawe pod warunkiem, ze jest dobra, a nie zalosna; eksperymenty, jesli maja sens i cel, ciekawia mnie; performance zas uwazam za popluczyny sztuki, wykonywane w wiekszosci przez osoby nie posiadajace "prawdziwego" daru.

Wniosek?
Najlepiej bylo nie nic nie mowic, robic dalej swoje, zachowac spokoj-a do tego zenujacego spektaklu by nie doszlo...
fotografia cyfrowa
triodante 2008-10-09 23:35:03 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
keramodnor,
sprawę akcentowania faktu, że to PRACOWNIA MALARSKA...celowo pomijałem...
bo nijak ma się to moim zdaniem do wartości foty...
hmmm chyba, że autorka strasznie chce imponować reszcie, że między artystami się kręci...
może to dla niej ważne??? kto wie???
moim zdaniem absolutnie nie ma znaczenia co focisz...istotniejsze jak to zrobisz...
i czy dystans potrafisz zachować...zwłaszcza do siebie samego...
robię to lepiej lub gorzej...ale daje mi to przyjemność...
bez wzgledu na oceny...czego i Cannon szczerze życzę...
to nie jest "internetowy poczet najwybitniejszych artystów fotografików"...
portal to zwykły dla każdego...
rozrywka taka...
ale coś mam wrażenie...że czyjeś marzenia o wielkości właśnie tu się skończyły :-)))

fotografia cyfrowa
keramodnor 2008-10-09 23:28:04 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Kocie,
Dopiero teraz doczytałem tyradę Twoją.
Skoro, jak twierdzisz, zdjęcie jest słabe i chciałaś ponabijać się z klaki, to dlaczego atakujesz mnie?
Ja wystawiłem zero. Nie wystawiam masowo zer zdjęciom z VD, jak śmiesz twierdzić. Wręcz przeciwnie, całymi stadami wystawiam zera i minus jeden zdjęciom "codziennym", a pod VD moja średnia jest raczej bardzo wysoka. Skoro jesteś tu codziennym bywalcem, to wiesz zapewne z tekstów i pomiędzy tekstami, że przez 10 miesięcy moderowania VD (jako jeden z wielu modów) wstawiłem do VD około 600 zdjęć (66% VD z tego okresu) userów, których nie znam lub zupełnie nie znam.

Przewagę argumentów personalnych nad merytorycznymi przyjmuję od początku z przykrością.

PS. Nie dolewam córkom kwasu solnego do akwariów, a ich sukcesy cieszą mnie tak bardzo, jak Ty martwisz.
fotografia cyfrowa
marekmarian 2008-10-09 23:08:05 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
nie wiem któż to jest ów przywoływany czyżyk :) ale może faktycznie trzeba jak 'gsowa' i 'k_falcman' - postrzegać jedynie fotkę i zapomnieć. Mnóstwo ludzi bawi się innymi ludźmi i w skali tej planety to marginalne.
fotografia cyfrowa
keramodnor 2008-10-09 23:05:31 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
triodante,

Zrobiłem to dla kota, bo pisała "kto z was widział pracownię malarską?"
;-)

Wbrew pozorom, cenię sobie zdanie prawie każdej osoby.
fotografia cyfrowa
triodante 2008-10-09 23:03:23 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
ok ok... marekmarian zastanawia mnie teraz jedno skoro cannon jak się tłumaczy zakpiła sobie z nas jak twierdzi wystawiając fotę która miała być tylko obrazkiem do szkicu...to do diabła dlaczego teraz dowala tym co nie byli zachwyceni tym arcydziełem... a idąc tym tokiem myślenia na pośmiewisko wystawieni winni być nabici w butelkę czyli klakierzy?????
poza tym jeśli nie zauważyła pani Cannon daleki byłem od tej "akcji specjalnej" przeciw czyzykowi...
mam wrażenie, że ściemę robi dopiero teraz...
hmmm aż tak boli brak masowego zachwytu??? :-)))


fotografia cyfrowa
studiozz 2008-10-09 23:01:19 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Dodałem Ciebie do ulubionych.
fotografia cyfrowa
Zimbabwe 2008-10-09 22:53:22 | ocena = -1
fotografia cyfrowa
Oj dziewczyno - powiedziałaś tyle o sobie i swoim odniesieniu do społeczeństwa, że można by już portret psychologiczny stworzyć. Smutny portret. I powiem tylko jedno - życzę Ci powodzenia w życiu!
A jako jeden z członków tej społeczności, którą tak pogardzasz - powiem tak: NIE ŻYCZĘ SOBIE ABY KTOŚ ROBIŁ NA MNIE EKSPERYMENTY BEZ MOJEJ WIEDZY I ZWRACAM SIĘ DO MODERATORA, ABY USUNĘLI TWOJE KONTO ZA OBRAŹLIWE SŁOWA POD KĄTEM CAŁEJ SPOŁECZNOŚCI. Myślę, że tolerowanie tego typu dziwaków i ich działań powoduje, że ludzie uciekają do innych portali.
fotografia cyfrowa
gsowa 2008-10-09 22:47:08 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
CC zdjęcie jest po prostu słabe
niezależnie od tego czy ma być prowokacją czy nie

a główna jego wadę podniósł K_Falcman
jeśli miała być pracowania z modelką to trzeba było prawidłowo naświetlić
tak aby 50% zdjęcia nie zajmowała czerń
fotografia cyfrowa
marekmarian 2008-10-09 22:44:20 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Choć w sumie jest też możliwe że ten performance i zasłanianie się irysami to szybkie dorabianie ideologii do wyjścia z porażki fotki, którą autorka uważała za dobrą, ale wiatr krytyki zmienił kierunek w jej żaglówce :)
Tak czy inaczej dla samej fotografii i człowieka nie ma to większego znaczenia.
fotografia cyfrowa
marekmarian 2008-10-09 22:38:28 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
no to się autorce udał 'eksperyment na ludziach' zwany w szkole autorki artystycznie 'performance' :). Szkoda tylko mojej dobrej woli wskazania rzeczy które warto naprawić. Aż mi głupio że nawet keramodnor'a strofowałem że złośliwy nabyt... heh, nie miałem świadomości, że to gierka młodej dziewczynki (by zaspokoić swoją potrzebę obecności wśród ludzi?) Tak trzymać. idzie całkiem, całkiem nowe :)
fotografia cyfrowa
marekmarian 2008-10-09 17:33:21 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
to było do naszego mistrza k.
fotografia cyfrowa
marekmarian 2008-10-09 17:32:41 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
:) dzięki za zrozumienie :)
fotografia cyfrowa
triodante 2008-10-09 16:15:23 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
wystarczy...wystarczy :-)
ale czy zdanie owej studentki ważniejsze wydaje Ci się od własnego? :-)
i owa tajemnicza Pani ma stać się tu właściwym "vox dei" ? :-)))))
czy cień niepewności się zakołatał? i trza było potwierdzenia? :-)

a na serio...mi też fota się nie widzi...ale to jeszcze nie powód... :-)

swoją drogą mam kumpla który jest muzykiem...
i powiedział mi kiedyś, że od czasu gdy gra na poważnie, nie umie już słuchać muzyki...
nie sprawia mu to przyjemności...widzi tylko dobre zagrywki...i...złe zagrywki...techniczne triki lub ich brak... :-)))
straszne jak dla mnie :-)))
jak Dezerter śpiewał... "zabijanie uczuć...górnolotne słowa...paranoiczne pejzaże...i...schizofreeeeennniaaaa".... :-)
fotografia cyfrowa
keramodnor 2008-10-09 16:01:49 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
triodante,
zdjęcie było na PE, czyli bez autora, a pytanie "co sądzisz o tym?" (studentka jest na trzecim roku fotografii na ASP).

Wystarczy?
fotografia cyfrowa
keramodnor 2008-10-09 15:56:40 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
marekmarian,
Oczywiście jesteś złośliwy, a ja nigdy nie zobowiązywałem się do wiernego zapamiętania słów studentki. Natomiast dla mnie "z rysunku" to "z rysunku technicznego" i tego nie zmienisz nigdy, bo jestem dość odporny na tak dalekie zmiany.

Zdjęcie nadal jest marne.
fotografia cyfrowa
triodante 2008-10-09 15:22:35 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
i ja myślę, że nieco za mocno pojechał...
pytanie zadane studentce mogło być zadane w sposób tendencyjny, nasuwający oczekiwaną odpowiedź to po pierwsze...
Po drugie fakt czasem mam wrażenie, że niektórzy zbyt usilnie się starają robić tak przemyślane foty, że zupełnie zapominają o pewnej drobnostce jaką jest najzwyklejsze w świecie czucie...
a tego nikt cię nie nauczy...i moim zdaniem to istota tego czegoś co nazywa się artyzmem...
ale kto zna jego definicję tak na prawdę i może dać słowo honoru, że jest właściwa...?...
chyba każdy z nas...sęk w tym, że tylko dla siebie...
fotografia cyfrowa
marekmarian 2008-10-09 15:13:16 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
@keramodnor... troche złośliwy jesteś :) luzu więcej :)
i niech studentka mówi 'rysunek' zamiast grafika, bo to inne bajki zupełnie (jak sie szlifuje blachę albo kamień to się rozumie) :)
pozdr.
fotografia cyfrowa
keramodnor 2008-10-09 14:33:36 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa

"tu tak nie jest, ponieważ ostre światło padające z okna wyciąga z mroku detale świadczące o głównym motywie"

Och tak! Biały rogal nad okiem, brak nosa (czarna dziura) i rozświetlenie wkoło wjazdu do niego, biała leguminka pod kolanem, biały trójkąt prześcieradła wystający z piszczeli, dziwoląg wystaje z kolejnej nogi, piłkarskie zagranie kolanem w jakiś ciemny przedmiot, manekin na lewej stopie, płyta DVD pod wyrostkiem sutkowym. Podtrzymuję moje zdanie na temat tego zdjęcia jako całości: lepszy jest od tego czegoś czysty czarny prostokąt.

Ogólnie o Twoich zdjęciach:
Widać kompletny brak artyzmu na zdjęciach i gigantyczne pragnienie Twoje, by było inaczej.
fotografia cyfrowa
keramodnor 2008-10-09 13:42:44 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa

Cotek,
Zapytałem się mojej studentki ASP. Oto jej zdanie:

"Wygląda tak, jakby moja koleżanka... zrobiła ukradkiem zdjęcie w pracowni, bo będzie musiała dokończyć pracę z grafiki w domu, a nie na uczelni."

Teraz już wiemy dlaczego to cyknęłaś. Nie trzeba było tak na wstępie napisać? Może bym zastosował ulgę jakąś?
;-)

fotografia cyfrowa
keramodnor 2008-10-09 13:15:31 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
"ale jakbś napisała co jest słabego w mojej wypowiedzi, to by Tobie ręka odpadła?"
Bo zaczynasz personalnie podskakiwać, robaczku. Moją dumą się nie interesuj, bo kociej mordki dostaniesz. Pracownie widziałem, bo mam dwie córki po plastyku i studiują na ASP. Zresztą pozostaje to zupełnie bez związku ze słabym zdjęciem. Zobacz, że ten tekst pasuje do czarnego prostokąta, bo niewiele masz do niego.
fotografia cyfrowa
k_falcman 2008-10-09 11:08:58 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
to zdjęcie jest po prostu technicznie słabe,
za mało szczegółów w cieniach
fotografia cyfrowa
marekmarian 2008-10-09 10:31:24 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
ja łapię o co chodzi 'keramodnor'... (zwłaszcza że maziałem w takiej pracowni latek kilka), zgadzam się też z triodante (pisze konkretnie)
Ja łopatologicznie i oby obiektwynie.
Imho wadami są moim zdaniem:
- przeszkadzajki w tej kompozycji zbyt mocno spełniają swoja rolę. Mam na myśli dodatki kompozycyjne jak krzesło, strój kąpielowy szczególnie psuje klimat pracowni (wiem, że nie wszystkie uczelnie maja zakontraktowane modelki na takim poziomie negliżu - co niczego nie tłumaczy)
- kaloryfer akurat mi się podoba, brak mi większej ilości miejsc/przedmiotów w tym kadrze o takim jak jego poziomie kontrastu i widoczności (mam na myśli delikatność)
- przeszkadza mi zbyt duża powyżej modelki ilość pionowych poszatkowań (myślę że dużo wprowadzają pustego chaosu - wypieprzyłbym jedną, dwie sztalugi i wpuścił tam więcej światla na podlogę)
- ciasno nad modelką (mam wrażenie sutereny wysokiej na 150cm) albo jeszcze większego zamieszania wyżej i konieczności kadrowania,
- prześcieradło podłożone pod nogi to pewnikiem utrudnienie od profesora dla nie cierpiących trudności studentów? (i dla nas)
- niestety to fotografia a nie rysunek i nie da sie pominąć tego, co za podniesionym kolanem
- brakuje mi niedopowiedzeń, ale wynikających z oszczędności, a nie gaszenia światłem, Tutaj mam wrażenie nadmiaru pochowania w ciemnościach masy spraw i bałaganu... Rozumiem że przez to modelka też jest nie do końca opisana i robi się quasi tajemniczy półmrok, ale on jest jak noc która nieudolnie usiłuje ukryć syf miasta... Nie widzę tu piękna imho kojarzonego z bajzlem pracownianym... estetyką którą bym z takim miejscem kojarzył. Nawet jeśli to jest pracownia uczelniana a nie danego artysty...
Mimo wszystko brakuje mi tego co tak zgrabnie opisał keramodnor, czyli przemyślanego bałaganu, czegoś co można określić kontrolowanym i świadomym chaosem (bo tak kojarzę artystów, jako twórców bałaganu ale o pewnym określonym kodzie i porządku)....
Ewentualnie pozostaje po prostu nie robić takiej fotki jeśli za dużo się tam dzieje niekontrolowalnych rzeczy...
A jeśli chodzi o pracownie i fotki to w fotkach exiff mam wrażenie powietrza pracowni. Mogę się mylić ale tam ten klimat czuję, tutaj jestem na jakimś stryszku zabałaganionym latami znoszenia różnych dupereli...
Autorko wybacz :).
fotografia cyfrowa
gaelicus 2008-10-09 10:01:56 | ocena = 1
fotografia cyfrowa
Nie wiem,co ma wizyta w pracowni malarskiej wspolnego ze zdolnoscia oceny tej fotografii...to tak, jak by osadzac krytyka kulinarnego o nieumiejetnosc wykonywania pracy tylko dlatego, ze sam nie potrafi gotowac;) Troche dziecinna linia obrony.

Osobiscie bywam w pracowniach wszelkiego rodzaju, malarskich rowniez, wiem jaki tam panuje klimat (rozgardiasz to eufemizm).

Moim zdaniem aranzacja jest calkiem interesujaca-modelka we wspolczesnym jak by nie patrzec stroju, "opala sie" w promieniach slonca wpadajacego (zapewne) przez okno. Wokol balagan, nielad artystyczny...jakies sprzety poprzewracane, model glowy,szmatki, mydlo, widly i powidlo.
Klimat postmodernistyczny.

Tyle ze fotograf nie zdolal tego klimatu pokazac tak, jak nalezy.
Modelka rzucona w srodek kadru, swiecaca dosyc mocno, a wszystko wokol czarna plama. A wydawac by sie moglo, ze beda sie w powietrzu unosic drobiny kurzu, jak to w pracowni, ze swiatlo bedzie malowac ksztalty w katach i delikatnie muskac cialo opalajacej sie.

Ciezko objasnic, na czym dokladnie polega blad. Moze to po prostu kwestia odczuc czysto subiektywnych, nie dajacych sie zracjonalizowac.
fotografia cyfrowa
cjfaxe 2008-10-09 09:45:50 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
cos mi z kadrem nie lezy w tym zdjeciu. modelka nie wydaje mi sie byc umieszczona w silnym punkcie tej fotki - tak jakby to krzeslo bylo glownym modelem. mozna powiedziec, ze fajny jest ten balagan, ale jest go troche za duzo. Szczerze mowiac nie wiem co bym zmienil w tym zdjeciu - byc moze to nieszczesce krzeslo jednak bym wywalil gdzies na dalszy plan... kurcze nie wiem.
Pomysl calkiem niezly - ja bym rozebral jednak modelke. Ale to takie tam moje dywagacje.
fotografia cyfrowa
pattom 2008-10-09 06:13:27 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
bardzo zadziwiające, że w VD, słabe to zdjęcie jest przecież
fotografia cyfrowa
kaja_ 2008-10-09 00:28:34 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
ja widzialam pracownie malarska.. setki razy:) moze jakby Modelka faktycznie pozowala nago (tak standawdowo:) to mialoby wyrazniejszy klimat:) ja bym tylko skadrowala jakos dosadniej krzeslo-w calosci jest duza konkurencja dla modelki.. reszta mz jest w pozadku!! jest to napewno szczery portret pracowni.. a czy slusznie w vd?? mz masz lepsze w pf.. problem w tym tylko, ze ja osobiscie nieznosze(!!) pracowni.. ale to juz jakby nie na temat;) pozdr.
fotografia cyfrowa
rex rex 2008-10-09 00:13:32 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
nasz kraj to uciecha :)
fotografia cyfrowa
rex rex 2008-10-09 00:12:20 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
polecane prze użytkowników czy redakcję :) bo to ma być obopólne ???
fotografia cyfrowa
skimi 2008-10-08 23:46:50 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
mroczne zdjęcie pełne splątań i paraleli: leżące krzesło z czterema kończynami i leżąca kobieta z czterema kończynami, dość wyraźne żeberka kaloryfera i dość wyraźne żebra, ledwo czytelna głowa na stoliku i ledwo czytelna bezgłowa postać, i jeszcze sztalugi, artystyczny nieład i fajna sztuka.
Tylko gdzie tytułowy model - czyżby chodziło o model rozumiany jako reprezentacja świata w umyśle?
;)
fotografia cyfrowa
Mordecai 2008-10-08 23:40:42 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
a co jej się przylepiło do tego podniesionego kolana?
fotografia cyfrowa
triodante 2008-10-08 23:33:50 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
cannon ok...ale nikt z nas nie wie co malarz utrwalił na płótnie/papierze etc...jak wygląda jego efekt pracy...czy też taki chaosik serwuje...widzisz mi np zupełnie nie gra ten sportowy strój modelki z tymi przedmiotami...a krzesło jak pisałem pierwsze wpada w oko...i ta (chyba postać) za stopami dziewczyny rozprasza mnie bardzo skutecznie...ja osobiście nie widzę tu niepokoju czy innego twórczego (tak to ujmę) nastroju a raczej bajzel...nieprzyjemnie mi się ogląda tą fotę... nie podoba mi się - nie twierdzę jednak, że jest zła... dlatego brak oceny... coby uczciwie było...
fotografia cyfrowa
CannonCat 2008-10-08 23:20:09 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
po pierwsze: kto z was widział pracownię malarską? model i cała otoczka przygotowane były na potrzeby rysunku, stąd kontrasty( takie sobie dr. brzegowy założenie wymyślił)
po drugie dlaczego model zawsze ma być w czystej przestrzeni? moim zdaniem wszystko co niepotrzebne zredukowało się do pionów w tle i ginie w szarościach, a co ma świecić to świeci...
podejrzewam ze gdyby tło zostało zredukowane do plam barwnych za pomocą głębi ostrości bylibyście zachwyceni... bałagan w kadrze jest wtedy gdy odciąga uwagę od głównego motywu, a tu tak nie jest, ponieważ ostre światło padające z okna wyciąga z mroku detale świadczące o głównym motywie...
nikt z was w zrozumiały sposób nie uzasadnił swojej oceny, na tyle żeby przekonała mnie o waszej racji.
fotografia cyfrowa
triodante 2008-10-08 22:36:06 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
jak na mój gust trochę bajzel...nie podoba mi się...
odrapane krzesło bardziej w oczy się rzuca jak ta dziewczyna...
a widok kaloryfera zupełnie odbiera mi już chęć do życia...
...a co nie rozumiesz cannot? :-)
rzekłbym, że całkiem zgrabnie to ujął...
:-)
fotografia cyfrowa
CannonCat 2008-10-08 22:10:12 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
i jesteś zapewne dumny ze swej wypowiedzi i na pewno wszyscy wiedzą o co Ci chodziło....
(sarkazm)
fotografia cyfrowa
keramodnor 2008-10-08 21:23:35 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
przeczytałem
fotografia cyfrowa
CannonCat 2008-10-08 21:07:10 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
a teraz przeczytaj co napisałeś....
fotografia cyfrowa
keramodnor 2008-10-08 15:25:13 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
W przykładach, które sam podałeś, jest kompozycja bałaganu, a u ciebie jest bałagan kompozycyjny przy wyłaczonym świetle. Opisywanie "co jest słabe", jest w pewnym uogólnieniu opisywaniem nieistniejacego w niewidzialnym miejscu.
fotografia cyfrowa
CannonCat 2008-10-08 13:56:13 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
ale jakby ktoś napisał co jest słabe to by mu ręka odpadła?
fotografia cyfrowa
,.,. 2008-10-08 10:29:58 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
słabe niestety
fotografia cyfrowa
BETI 2008-10-08 10:19:36 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
Za światło:-))))
fotografia cyfrowa
JaroslawKa75 2008-10-08 06:47:41 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Widze sobie ze ta Pani sobie tak lezy i pewnie o czyms marzy... czy nie znalazlo by sie tam miejsce obok niej dla modela takze ? generalnie za ciemno ale klimat jest sopx
pzdr
fotografia cyfrowa
keramodnor 2008-10-07 23:27:58 | ocena = 0
fotografia cyfrowa
Zdjęcie marne, przykłady poniżej świetne.
fotografia cyfrowa
CannonCat 2008-10-07 20:15:30 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
to się może zdecydujcie : bałagan widać, czy za za mało widać?
ps. dziękuje akademio:)
fotografia cyfrowa
lidka 2008-10-07 18:33:57 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
gsowa 2008-10-07 18:20:43 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
fakt
pracowni niewiele
a chyba jednak chodziło o "modelce w pracowni"
fotografia cyfrowa
Fomalhaut 2008-10-07 18:16:54 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
ciekawe zdjęcie! - jeżeli Vox Dei ma pokazywać i promować na stronie głównej dobre zdjęcia, które przechodzą prawie niezauważone, to jestem ta tak!
fotografia cyfrowa
michal126 2008-10-07 00:53:19 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Obrazy ciekawe, zdjęcie już mniej. Tutaj widać tylko modelkę i krzesło. Reszta ledwo majaczy.
fotografia cyfrowa
hAs 2008-10-07 00:49:20 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
:)
fotografia cyfrowa
K.S.N.S. 2008-10-07 00:44:18 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
CannonCat 2008-10-06 13:08:52 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
to jest pracownia do rysunku, modelki pozują w strojach kąpielowych... właśnie bałagan oddaje charakter pracowni...
jak tu: http://www.pinakoteka.zascianek.pl/Boznanska/Images/W_atelier.jpg
http://www.pinakoteka.zascianek.pl/Boznanska/Images/W_pracowni_1.jpg
http://www.pinakoteka.zascianek.pl/Boznanska/Images/W_pracowni_2.jpg
http://www.ryneksztuki.lodz.pl/images/mackiewicz/03-pracownia.jpg
http://www.pinakoteka.zascianek.pl/Wyspianski/Images/Wnetrze_pracowni_1.jpg
http://www.ryneksztuki.lodz.pl/images/125a/125.082-turski.jpg
http://www.histmag.org/archiwalia/mag04/images/grzyb6_d.jpg
i tak dalej i tak dalej.....
fotografia cyfrowa
fryzio80 2008-10-06 11:33:39 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
strój kąpielowy zamiast bielizny:)
fotografia cyfrowa
rex rex 2008-10-06 00:04:32 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
za dużo bałaganu w ciemnościach
fotografia cyfrowa
Zaloguj się aby dodać komentarz.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa