fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Przeglądaj zdjęciapoprzedniefotografia cyfrowaDziecifotografia cyfrowanastępnefotografia cyfrowapoprzedniefotografia cyfrowaAutorafotografia cyfrowanastępnefotografia cyfrowapoprzedniefotografia cyfrowaWszystkiefotografia cyfrowanastępne
fotografia cyfrowa
qixu / Przyjaźń
fotografia cyfrowa
zdjęcie
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego zgody jest zabronione.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Szczegóły zdjęcia
fotografia cyfrowa
Autor:qixu
Tytuł:Przyjaźń
Data publikacji:2009-04-10 08:05:26
Liczba wyświetleń:1608
Ocena średnia:2
Liczba punktów:22
Liczba poleceń:0
Liczba komentarzy
i krytyk :
30
Kategoria:Dzieci
Aparat:

Rodzaj fotografii:Fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
Komentarz autora
fotografia cyfrowa
Luanda
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Konstruktywna krytyka
bg
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze. Krytykując fotografię, powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa plus. Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.

Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne uwagi zamieść w komentarzach.
fotografia cyfrowa
qixu 2009-08-04 05:40:03
fotografia cyfrowa
Dziekuje wszystkim za obszerne KK, zauwazcie jednak, ze moim zamierzeniem nie bylo to streetfoto (ktora to kategorie akurat chyba lubie najbardziej) - zdjecie wisi pod kategoria "dzieci" i na nich chcialem wlasnie skupic Wasza uwage. Tak jak pisalem wczesniej w komentarzach- moje pojecie egzotyki jest troche zdeformowane z racji tego, ze mam z nia za duzo do czynienia. Nie moge sie z Toba szewczenkowa i neojmx zgodzic, ze to dorabiana ideologia, to chyba wlasnie najlepsze jest w fotografii, ze niesie ona (albo powinna niesc) ze soba przekaz. Jednych on nie rusza, a innych wrecz przeciwnie. Wasze uwagi tez sa dla mnie cenne, ale zauwazcie co mozna odczytac miedzy Waszymi wierszami: "Nie powinno innym sie podobac to zdjecie, bo przeciez ono do nas nie trafia". pozdrawiam
fotografia cyfrowa
neojmx 2009-08-03 21:44:28
fotografia cyfrowa
Kompozycyjnie fota jest poprawna, kolor, to sprawa autora, dla mnie jest delikatnie przegięte w tym zakresie. Technicznie nie jest dobrze, co widać np. na obrysach rąk - biały kontur, prawdopodobnie z przeostrzenia, ale to mogło być wynikiem przygotowania do wstawienia po zmniejszeniu, mnie też sie to zdarza, a potem nie chce mi się poprawiać.
Ale na pewno nie jest to streetphoto, bo wtedy wszystkie foty cykane na ulicy oznaczałaby zgodność. nawet fota samej ulicy byłaby streetphoto.
To wakacyjny portrecik dwóch przesympatycznych egzotycznych dzieciaków, które z zainteresowaniem patrzą na egzotycznego z ich punktu widzenia turystę.
I tyle, reszta, to dorabianie ideologii, zarówno ze strony Autora w tytule, jak i komentujących.
Moim zdaniem, rzecz jasna.
Pozdrawiam.
fotografia cyfrowa
krolmarchwi 2009-04-10 17:55:26plusplusminusminusminus
fotografia cyfrowa
ktoś napisał niżej o tym, że to fot jest "street photo" i ze z racji prawdziwości jest dobre. Otóż-nie prawda. Nie jest to zaden street, a podróżniczy podwojny portret. Nie jest to fot dobre- moim zdaniem. Spieszę wyjaśniać dlaczego: bo kadr słaby, bo nic sie w nim nie dzieje, to że fota "osadzona" jest w afryce nie zmienia faktu, że jest po prostu nudnawe i nijakie.
fotografia cyfrowa
stassad 2009-04-10 10:38:29plus
fotografia cyfrowa
tak naprawdę do rangi głównego problemu urasta kwestia tytułu. Ja na niego nie patrzę. I co widzę. Zdjęcie, całkiem dobre dwóch dzieci, z których jeden jest przepłoszony, a drugi rezolutny, sprytny i pewny siebie. Nie wiem, czy jest tu przyjaźń, może faktycznie tytuł jest trefny, ale samo zdjęcie jest ciekawe. Jedynie nie ciął bym tak ekstremalnie ciasno z lewej.
fotografia cyfrowa
fryzio80 2009-04-10 10:21:40plusplusplusplusplusplusminusminus
fotografia cyfrowa
nie zgodzę się z krytyką szewczenkowej, widzę w tym zdjęciu naturalność, to że młodszy chłopiec nie ma uśmiechu na twarzy jest jak najbardziej normalne, nie wyobrażam sobie lepszej przyjaźni od takiej gdy starszy, może barat pilnuje młodszego nieco przestraszonego, niepewnego chłopca, przytrzymując go za ramię, co dodaje mu więcej pewności siebie. Co do otoczenia, to samochód mi akurat nie przeszkadza.
fotografia cyfrowa
szewczenkowa 2009-04-10 09:41:33plusplusplusplusplusminusminusminusminusminus
fotografia cyfrowa
obiektywnie patrząc to "0". Bo to, że na zdjęciu są dwa murzyniątka nie tworzy samo z siebie ciekawej fotografii. Tytułowej przyjaźni nie widać; jeden dzieciak młody i nie wie co ten biały dziwak robi; ten starszy przykucnął bo a nuż parę centów wpadnie. Afrykańskie dzieci lubią pozować więc chyba było dość czasu by coś ciekawego w tym temacie zdziałać. Darowałbym sobie ramkę i samochód w tle. I skupić się właśnie na postaciach, znaleźć sobie bardziej fotogenicznych modeli. Albo na odwrót - właśnie spróbować ukazać bohaterów w zupełnie szerszej scenie, w akcji a nie tak statycznie. Bo otoczenie na pewno było też godne uwagi, ale nie tak jak to jest tu teraz.
fotografia cyfrowa
Zaloguj się aby dodać krytykę.
fotografia cyfrowa
Komentarze & oceny
bg
fotografia cyfrowa
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.

-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.

Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
fotografia cyfrowa
sugarless 2009-11-12 12:39:47 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
neojmx 2009-08-04 09:45:25 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
@gixu - "ale zauwazcie co mozna odczytac miedzy Waszymi wierszami: "Nie powinno innym sie podobac to zdjecie, bo przeciez ono do nas nie trafia".
- tutaj, podobnie, jak w tytule, nadinterpretowałeś. Ja nigdzie nie napisałem, że mi się nie podoba, a wręcz przeciwnie, bo napisałem w kk:
"To wakacyjny portrecik dwóch przesympatycznych egzotycznych dzieciaków, które z zainteresowaniem patrzą na egzotycznego z ich punktu widzenia turystę."
Oznacza to, że może się podobać. Ja zakwestionowałem tylko ideologię dorabianą do foty i klasyfikację jej do streetphoto przez oglądających.
Pozdrawiam.
fotografia cyfrowa
neojmx 2009-08-03 21:44:57 | ocena = 0
fotografia cyfrowa
Uzasadnienie w kk.
fotografia cyfrowa
iksik 2009-08-03 21:32:15 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
kiepskie tło kiepski kadr, nawet urocze murzynki nie ratują sytuacji bo im nóżki ucieli tak, że widać tylko kikuty...
fotografia cyfrowa
Adrian Manowski 2009-05-05 15:25:48 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Świetne zdjęcie!!....nie zrażaj się niepochlebnymi opiniami kwestia gustu:)....pokaż więcej!!
fotografia cyfrowa
LucaBrassi 2009-04-10 19:23:07 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
jakie tlo. to spontaniczne zdjecie, zawsze mnie dziwia uwagi o tle lub ludziach wchodzacych w kadr przy zdjeciach bo tego typu to zwyczajnie nieuniknione. szczere zdjecie z emocjami, jestem na tak.
fotografia cyfrowa
buddabar1 2009-04-10 19:14:17 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
bardzo dobre zdjęcie i Ci co piszą o tle są w błędzie. Jest street europejski , jest street afrykański. Pokazana jest przyjaźń dzieci, widac emocje związane z pozowaniem do zdjęcia. Gratuluję.
fotografia cyfrowa
qixu 2009-04-10 18:40:59 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
blexen no wlasnie - trudno mi bylo prosic dzieci jeszcze, zeby przesunely sie, albo poszly ze mna gdzie indziej, gdzie jest lepsze tlo :) moglem im zrobic na tle tego muru, ale wydawalo mi sie, ze bedzie mniej ciekawe od tego co jest teraz. Co do obrobki, to rzeczywiscie - ta fota byla robiona 3 lata temu moim starym kompaktem, ktory nie wiedzial, ze istnieje cos takiego jak GO, dlatego wyszlo jak wyszlo. Na szczescie to juz historia :)

piszcie jak ktos szczerze uwaza, ze mu sie zdjecie nie podoba, ja tam sie nie obrazam ;)
fotografia cyfrowa
gregsk 2009-04-10 18:16:45 | ocena = 1
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
....... 2009-04-10 18:00:28 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
Przyznam że ciekawe komentarze i krytyki można do tej pory przeczytać.:-D
Jak odbieram to zdjęcie? Pozytywnie, ...i bynajmniej nie przez "egzotykę". Brak emocji? Czy czyściutko ubrany chłopiec bawiący się klockami Lego w swoim pokoju je daje? Dzieciaki "dorwane" na ulicy. Umorusane, jeden spłoszony, drugi uśmiechnięty w lekko "szelmowskim" geście. Jasne że pozują. Najprawdopodobniej też za parę centów. No i...? To jest Live, to są emocje. Tło pasuje czy nie - wiele opowiada. Dlaczego więc szukać innego? By opowiadało całkiem coś innego? Techniczne: uważam także że ramka zbędna. Tło rozmywane w programie. Niedokładnie/niezręcznie - widać to. Za to minus.
3-
fotografia cyfrowa
Wroclavska 2009-04-10 17:51:18 | ocena = 1
fotografia cyfrowa
:) tło!
fotografia cyfrowa
qixu 2009-04-10 17:37:41 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Lubie zywa dyskusje pod zdjeciami i rozumiem to, ze nie kazdemu zdjecie moze sie podobac. Kiedy ogladam prace innych osob z egzotycznych miejsc, to przyznaje, ze istnieje cos takiego jak "magia" afryki - fotografujac ludzi / miejsca, ktore nas na codzien nie otaczaja, sprawiaja, ze mamy obnizona poprzeczke i mozna mniej sie postarac, zeby sie ludziom podobalo. Nie wiem czy tutaj tak bylo, pracowalem w Afryce prawie 2 lata, przez ten czas zrobilem troche lepszych i gorszych zdjec od tego i na pewno patrze na czarny lad zupelnie przez inny pryzmat, anizeli turysty - podroznika. To zdjecie ma dla mnie duza wartosc emocjonalna, ze wzgledu na okolicznosci, ktore temu towarzyszyly i mysle, ze nioslyby dla mnie taki sam przekaz, jakby bylo to robione w Polsce. Jak widac, te emocje trafily do czesci z Was i to cieszy. Jesli dla kogos to jednak za malo i oczekuje czegos innego, to sprobuje nadrobic ta luke w PF przy okazji nastepnych zdjec.

Na pewno nie mialo byc to zdjecie dynamiczne w akcji, jak sugeruje szewczenkowa. To zupelnie inna kategoria i wykonanie tego w klimacie jak np. zdjecie obok - "Wrong Way" mysle, ze nie bylo w tym przypadku najlepsze.

pozdrawiam
fotografia cyfrowa
nagi_listek 2009-04-10 16:16:39 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
kwiecia,mówisz-masz! toż to Ty sama "wypowiedziałaś" i jeszcze jak! ALBUMOWE,i jesli Cię to satysfakcjonuje,to niech Ci tak będzie.Ale nie staraj się na siłę,wmówić mi,ze "zasługą" mojej oceny jest egzotyka Afryki.Niejedno zdjęcie tego "rodzaju"widziałem w swoim życiu,i nie staram się tego zdjęcia oceniać przez pryzmat specyficznej tendencji fotografów galerii wysoce(niewiadomocojakiej) komercyjnej,nadętej,ścigającej się w wymyślaniu własnych "patentów"lub czerpiących manier tyleż przejrzałych co tandetnych,głównie z galerii amatorskich w necie.To zdjęcie to nie układanie się z modelem,to rzeczywistość,codziennośc,realizm,to fot.stritowa,bardzo naturalna,spontaniczna,wierne odtworzenie rzeczywistości takiej jaka jest w całej swojej prawdzie to mało???to o wiele więcej niż ładna buzia ślicznego białego dziecka w zainscenizowanej pozie i ciekawej garderobie.Nie mam nic przeciwko takim konwencjom,ale nie kręci mnie,to co setki razy widzi się na t.r.galeriach.Dla mnie wystarczą usta by odczytać emocje i nie musi mi nikt wciskać całej twarzy,a w tym przypadku to jeszcze ta schowana w połowie twarz drugiego chłopca mówi swoje!!! Wesołych Świąt!
fotografia cyfrowa
kwiecia 2009-04-10 14:47:30 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
brakuje mi w tych komentarzach jednego słowa, które zapewne pojawiłoby się już wielokrotnie, gdyby tylko modele mieli jaśniejszą skórę.
ALBUMOWE.
nie widzę tu zjawiskowości. nie widzę też połowy twarzy starszego chłopca, zasłoniętej przez cień i rękę młodszego. widzę przeostrzenie, nudne ujęcie... i jeśli tak słabej fotografii udaje się dostać 3 i 4 tylko dlatego, bo autor miał okazję odwiedzić Afrykę, to od dziś malujmy się przy portretach pastą do butów! :)
cóż, egzotyka to nie wszystko, życzę bardziej udanych zdjęć :)
fotografia cyfrowa
yamatachi 2009-04-10 12:51:31 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
zjawiskowe...i tak należy je traktować...
[pozdrawiam]
fotografia cyfrowa
Rex_XIII 2009-04-10 11:57:35 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
a ja dodam, że zgadzam się z krytyką szewczenkowa, a dodatkowo bardzo razi mnie "sztuczna głębia ostrości", która na domiar złego jest źle nałożona i miejscowo jej po prostu nie ma... nie wspominam już o obwódkach od przeostrzenia. Jak dla mnie podoba się mimika chłopca z przodu - jest przekonująca.
fotografia cyfrowa
nagi_listek 2009-04-10 10:43:52 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
szewczenko! a co się stawia? flaszkę? bo chyba mi nie zabronisz stawiać oczy w słup,po tym co piszesz! mam zasadę nie polemizowac z czyimiś odczuciami,ale swoich-pozwolisz-nie zmienię!!!
fotografia cyfrowa
fryzio80 2009-04-10 10:38:30 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
jeśli tak pisze w regulaminie, to sory, nie wiedziałem.
fotografia cyfrowa
tatlises 2009-04-10 10:33:47 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
słabe, nic nie pokazuje
fotografia cyfrowa
szewczenkowa 2009-04-10 10:31:40 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
właśnie emocji tu brakuje. ps: może to całkiem ludzki odruch, ale wg regulaminu nie stawia się minusów jeśli nie zgadzasz się z krytyką...
fotografia cyfrowa
nagi_listek 2009-04-10 10:20:22 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
fajnie pokazane emocje a w fotografii ludzi to najbardziej się liczy!!! moim zdaniem,podjąłeś słuszną decyzję,pokazując to w taki sposób. +3
fotografia cyfrowa
Nylonka 2009-04-10 09:55:14 | ocena = 1
fotografia cyfrowa
za kk
fotografia cyfrowa
Rex_XIII 2009-04-10 09:48:37 | ocena = 1
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fryzio80 2009-04-10 09:42:55 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
extra!
fotografia cyfrowa
szewczenkowa 2009-04-10 09:42:54 | ocena = 1
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Zaloguj się aby dodać komentarz.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa