fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Przeglądaj zdjęciapoprzedniefotografia cyfrowaPejzażfotografia cyfrowanastępnefotografia cyfrowapoprzedniefotografia cyfrowaAutorafotografia cyfrowanastępnefotografia cyfrowapoprzedniefotografia cyfrowaWszystkiefotografia cyfrowanastępne
fotografia cyfrowa
Jakub600 / Pejzaż Tatrzański
fotografia cyfrowa
zdjęcie
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego zgody jest zabronione.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Szczegóły zdjęcia
fotografia cyfrowa
Autor:Jakub600
Tytuł:Pejzaż Tatrzański
Data publikacji:2009-07-27 16:41:55
Liczba wyświetleń:1490
Ocena średnia:2.6
Liczba punktów:37
Liczba poleceń:4
Liczba komentarzy
i krytyk :
94
Kategoria:Pejzaż
Aparat:

Rodzaj fotografii:Fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
Komentarz autora
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Konstruktywna krytyka
bg
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze. Krytykując fotografię, powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa plus. Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.

Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne uwagi zamieść w komentarzach.
fotografia cyfrowa
EPHMOC 2009-07-27 17:08:53plusplusplusplusplusplusplusminusminusminusminusminusminus
fotografia cyfrowa
Wady zdjęcia:
1. Niedoświetlenie znacznych partii obrazu (wynikłe z usrednienia ekspozycji przy pomiarze matrycowym) - przy takich chmurach bez połowki ani rusz...
2. niedoświetlenie i brak ostrości powoduje słaba czytelność zdjęcia...
3. Kadr - niestety nie widze tu nie tylko ciekawej kompozcyji. Nie widzę też, co właściwie jest obiektem głównym... Jesli brak wyraźnych elementów, to trudno o wyraźną kompozycję... widać jedynie wątłe linie z LD ku PG, ale nie wiadomo, gdzie prowadza wzrok (brak zwieńczenia) a unieszczenie pierwszego planu w PD nie pasuje do tego układu linnii zupelnie...
fotografia cyfrowa
Zaloguj się aby dodać krytykę.
fotografia cyfrowa
Komentarze & oceny
bg
fotografia cyfrowa
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.

-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.

Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
fotografia cyfrowa
Sigmar 2011-03-20 22:41:42 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
filtr połówkowy trochę uratowałby sprawę.
fotografia cyfrowa
fryzio80 2009-08-06 13:53:27 | ocena = 1
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
ORTMAN 2009-07-30 19:56:27 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Widoczek fajny
fotografia cyfrowa
EwaW 2009-07-29 02:28:49 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
Mnie się podoba :)
fotografia cyfrowa
Wojciech 2009-07-28 20:07:28 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Jakubie, człowiek jest zdolny do wszystkiego, jak chce :)
Fotografowanie to nieuleczalna choroba, dopadnie Cię.
Powodzenia !
fotografia cyfrowa
Jakub600 2009-07-28 18:10:20 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Wojciechu chęci mam ale zdolności brak.Pewnie rzucę to.I tak sporo nauczyłem się tutaj dzięki Wam.
fotografia cyfrowa
Wojciech 2009-07-28 18:05:52 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
odbieram to zdjęcie jako impulsywny, nieprzemyślany pstryk, zainicjowany efektownym widokiem kładących się na zbocze chmur ; nie ma tu ani kompozycji, ani jakości oczekiwanych w pejzażu. Zgadzam się z kk; dodałbym do niej punkcik dotyczący przepalenia znacznej partii chmur.
Niezmiennie zaskakuje mnie fakt, że takie zdjęcia znajdują drogę do VP... niepojęte.
Pozdrawiam Autora, którego wytrwałość podziwiam, a niechęci do doskonalenia warsztatu nie rozumiem.
fotografia cyfrowa
EPHMOC 2009-07-28 12:21:54 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
No i na MAXa trafiło... :o
fotografia cyfrowa
Budan 2009-07-28 08:13:47 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Od dawna zagladam na OB tylko sporadycznie i tylko po to,zeby zobaczyc interesujace prace,ktore sie czasami zdarzaja i w zwiazku z tym zupelnie sie nie orientuje kto z kim, albo przeciw komu. Tutaj zwrocila moja uwage dyskusja i postanowilem wtracic swoje trzy grosze. Uwazam, ze kopiowanie zdjecia,zeby sprawdzic jego histogram jest po prostu nieeleganckie. Nie przychodzi sie do kogos w odwiedziny i nie grzebie mu sie w kuchni w garach, ot co.
fotografia cyfrowa
Iskierka 2009-07-28 07:42:37 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
lightman 2009-07-27 22:47:30 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Histogram to ojciec i matka wszystkich fotografów!
fotografia cyfrowa
skimi 2009-07-27 22:44:12 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
KLi - raz mi się trafiło mierz niewysoko i aż Ci linka podam http://www.obiektywni.pl/galeria/fotografia-137213.php Za prywatę przepraszam
fotografia cyfrowa
KLi 2009-07-27 22:34:00 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Skimi, zawsze mierz wysoko - to jest jedyna metoda warta polecenia ;)
fotografia cyfrowa
neojmx 2009-07-27 22:30:29 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
A ten @histogram to jakiś znany user jest? :)))
fotografia cyfrowa
skimi 2009-07-27 22:26:15 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
dzięki, odetchnąłem :)
fotografia cyfrowa
EPHMOC 2009-07-27 22:21:57 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
histogram jest tylko po to, by sprawdzić, czy sie dobrze zmierzyło... jak dobrze mierzysz, to tylko to się liczy ;)
fotografia cyfrowa
skimi 2009-07-27 22:18:21 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
a jak ja nigdy nie patrzę na histogram to czy coś robię źle? i jak mierzę światło gdzie mi się podoba a dopiero potem kadruję? ;))
fotografia cyfrowa
KLi 2009-07-27 22:14:07 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
EPHMOC, fajnie to brzmi ;)
fotografia cyfrowa
skimi 2009-07-27 22:12:05 | ocena = 0
fotografia cyfrowa
niedoświetlenia nie widzę, brak ostrości tak. Myślę, że największe spustoszenie kontrast sprawił, zabierając resztki życia chmurkom :) Przy takim tytule rozumiem, że chciałeś zwrócić uwagę na szlachtowanie gór szlakami i słupami. W kompozycji zastanawia mnie metoda komponowania - jakby bez komponowania, może nawet z półobrotu albo całkiem losowa (np. przez ramię). Na razie takie prace mi się nie podobają
fotografia cyfrowa
EPHMOC 2009-07-27 22:03:59 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
@Kli - jasne, że rozkład zależy od rodzaju zdjęcia i nie ma żadnego wzorcowego histogramu pasujacego do każdego ujęcia. Nigdzie nie sugerowałem, ze histogram musi przypominać krzywą rozkładu normalnego ;) W przypadku powyższej fotki chodziło mi tylko o dużą ilość pikseli "na zerze" a nie o sam rozkład...

Ja zawsze patrze na histogram, ale nie po to, by uzyskać symetryczną krzywą, ale by uniknąć przepaleń albo płatów idealnej czerni w cieniach... ;)
fotografia cyfrowa
Andrzejch 2009-07-27 22:00:45 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
burzliwa dyskusja, a mnie się po prostu podoba, choć kadr układałbym inaczej
fotografia cyfrowa
KLi 2009-07-27 21:50:55 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Wydaje mi się, że skopiowanie zdjęcia na własny użytek - czy to w celach poznawczych, czy to edukacyjnych - przez innego użytkownika portalu, nawet bez autorskiej zgody nie powinno być represjonowane. W naszym interesie jest uczyć się, nikt z nas nie jest omnibusem. Jeżeli tylko ktoś dysponuje wiedzą w odp. temacie oraz ma ochotę na dzielenie się nią podczas dyskusji, to nic tylko cieszyć się z tego.

Inna sprawa z rozpowszechnianiem- to tylko i wyłącznie za wyraźną zgodą autora fotografii.

EPHMOC, no to napiszę Ci (wiedziony doświadczeniem), że histogram dla mnie nie jest ostatecznym wyznacznikiem odpowiedniego naświetlenia, jakkolwiek i owszem - jest dla mnie ważnym punktem odniesienia.

Aparaty cyfrowe charakteryzują się różną rozpiętością tonalną, są też programowo wyposażone w zróżnicowane histogramy. Np. w Nikonie D50 mam do dyspozycji tylko jednokanałowy wykres. Pamiętam, jak np. w Exmoor podczas robienia pewnej panoramki nieco na siłę dążyłem do "wzorowego" wykresu i... przejechałem się, bo w domu okazało się (pomimo niemalże idealnego histogramu), że nie da się uratować pewnych detali, bo zdjęcie było miejscowo prześwietlone... Po tej lekcji wielokrotnie poznawałem "lubię", "nie lubię" aparatu. Na szczęście w kwestii pomiaru światła zarówno w D50 jak i D300 nie mam nic do zarzucenia.

My co prawda rozmawiamy o fotkach poddanych obróbce, jakkolwiek nie jest tak, że w przypadku wszystkich scen będziesz miał, "podręcznikowy", równy rozkład światła i cienia. W niektórych sytuacjach jest to jak najbardziej możliwe, w innych już nie (np. wielopłaszczyznowe, dynamiczne oświetlenie). Nawet ilość saturacji ma tutaj znaczenie. Inaczej też wygląda histogram zdjęcia wykonanego ultraszerokim kątem, inaczej zaś foty ustrzelonej teleobiektywem. Jest to temat-rzeka...
Pozdro :)
fotografia cyfrowa
EPHMOC 2009-07-27 20:22:21 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Wybacz Jakubie ;) EOT z mojej storny
fotografia cyfrowa
neojmx 2009-07-27 20:22:07 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Łoj, zeby tak mógł Janicek spod samiuśkich Toter spójrzeć, to by łon Wos swojo ciupasko rychło pobratywał, a wierchy by ino sumiały az miło. :)))
fotografia cyfrowa
Jakub600 2009-07-27 20:17:14 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Panowie dajcie sobie rękę do zgody , bo mnie już wstyd.ZGODA BUDUJE.NIEZGODA RUJNUJE.Proszę Was.I dziękuję Wszystkim za sensowne komentarze i oceny.I pozdrawiam Was Wszystkich.
fotografia cyfrowa
kris_wit 2009-07-27 20:15:44 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Pianę to Ty bijsze odkąd dostałeś kilka minusów pod swoją KK i taka jest prawda EPHMOC -
pozdr. i nie mam zamiaru dalej tutaj pod zdjęciem Jakuba toczyć z Tobą dyskusji za co i tak należy Autora przeprosić z naszej strony co ja czynie teraz w swoim imieniu.
fotografia cyfrowa
EPHMOC 2009-07-27 20:12:15 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Pomowienie nie przestaje być pomówieniem, tylko dlatego, że opatrzone jest słowem "prawdopodobnie". Jak byś zareagował na zdanie: "Cris70_ prawdopodobnie jest złodziejem" - uznałbys że wszystko jest w porządku, po ktos napisał "prawdopodobnie"???

Poza tym, na jakiej podstawie stwierdzasz owe prawdopodobieństwo? Jaki zapisy regulaminu lub ustay "prawdopodobnie" złamałem? Jesteś w stanie je podać, czy też bijesz piane tylko?
fotografia cyfrowa
kris_wit 2009-07-27 20:09:12 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Widzisz EPHMOC - jest pewienszkopuł -piszac poprzedni post użyłem słowa "prawdopodobnie" więc Twoje nazwanie tego "pomówieniem" nie ma podstaw -własnie poprzez dodanie tego słowa.
Mowiąc inaczej ja nie pomawiam ,ale ja domniemywam a to znaczna różnica.Możesz sobie zgłaszać Administracji-nawet nalegam o to ,by ktoś postronny ,z pewnością znacznie lepsza wiedzą prawniczą rozsądził takie spory .
fotografia cyfrowa
EPHMOC 2009-07-27 20:04:57 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
po pierwsze nie trzeba kopiowac zdjęcia, aby sprawdzic histogram, a po drugie - Cris - albo podasz mi konkretne zapisy (regulaminu, ustawy) ktore złamałem, albo podam Twe pomówienia do moderacji...
fotografia cyfrowa
kris_wit 2009-07-27 20:02:12 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
skopiowaleś prawdopodobnie ( nie wiem czy za zgodą ,czy bez zgody autora) jego zdjęcie by sobie pooglądać histogram,no bo jakże inaczej??? Jeśli za zgodą Autora to przepraszam .
fotografia cyfrowa
EPHMOC 2009-07-27 19:59:30 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Chwila chwila... Ja zacytowałem dokladnie zapisy, ktore Cris złamał - mam nadizeję, że on uczyni to samo... Jaki punkt regulaminu złamałem sprawdzająć histogram? ;D
fotografia cyfrowa
EPHMOC 2009-07-27 19:56:22 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Jak nie chcesz używac psa to jest plugin do firefoxa... ;)
fotografia cyfrowa
marek_a 2009-07-27 19:56:06 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
krótko mówiąc,złamałeś regulamin EPHMOC,kopiując to zdjęcie!ot co!:D
fotografia cyfrowa
kris_wit 2009-07-27 19:50:10 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
ja tylko zadałem w ramach edukacji ( bo nie wiem) ,jak można sprawdzić histogram zdjęcia nie swojego autorstwa.też chcialbym go zobaczyć ,tylko nie wiem jak :)
fotografia cyfrowa
neojmx 2009-07-27 19:31:49 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Komentarze pod tą fotą schodzą na PSy. :)))
fotografia cyfrowa
EPHMOC 2009-07-27 19:27:04 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Cris - odpowiedź pozostawiam Twej inteligencji... ;>
fotografia cyfrowa
marek_a 2009-07-27 19:08:39 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
:D
fotografia cyfrowa
kris_wit 2009-07-27 19:05:44 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Dobra masz PS-a ,a skąd miałeś to zdjęcie ,by sprawdzić na histogramie?
fotografia cyfrowa
EPHMOC 2009-07-27 19:00:33 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
z PSa ;P
fotografia cyfrowa
Mordecai 2009-07-27 19:00:27 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
o rety...
fotografia cyfrowa
kris_wit 2009-07-27 18:59:41 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
histogram?
fotografia cyfrowa
kris_wit 2009-07-27 18:59:25 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
EPHMOC - a mogę zapytać? skąd masz hisogram do tego zdjęcia???
fotografia cyfrowa
EPHMOC 2009-07-27 18:57:47 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
@KLi - co do naświetlenia... Każdy może mieć inne odczucia, każdy może miec inaczej skalibrowany monitor etc. Dlatego ja sie opieram na histogramie - ona wskazuje zdecydowanie większy słupek na lewym niż prawym skraju... ;)

A matrycowy jak najbardziej, ale przy tak kontrastowej scenie (jasne niebo/chmury) siła rzeczy dolne partie będą niedoświetlone...
fotografia cyfrowa
EPHMOC 2009-07-27 18:53:25 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
@prorokpl - Ty może nie, ale kto innych zrobił to expressis verbis... ;)
fotografia cyfrowa
prorok 2009-07-27 18:49:59 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
@EMPHMOC - nie złamałem regulaminu , nie naruszyłem dobrego obyczaju
fotografia cyfrowa
EPHMOC 2009-07-27 18:48:21 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
@KLi_Sensei - mnie nei musisz przepraszać - każdy UZASADNIONY zarzut przyjmuję z radością... ;)
fotografia cyfrowa
EPHMOC 2009-07-27 18:47:09 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
@prorokpl - wałsnei dlatego, że "każdy z nas jest inny" tworzy się regulaminy, systemy ocen, wspolne zasady, ktorymi się mozna kierować. To, że "każdy z nas jest inny" nie zonacza, że każdy ma sobie sam te zasady wymyślać i olewac regulamin. Bo tylko jeśli akceptujemy zasady oceniania, to oceny mają jakikolwiek sens. w przeciwnym wypadku mogłby sie znaleźć ktoś, kto by sobie przyjał, ze za bdb zdjecie bedzie dawal -1 a za słąbe 5...

Reguły oceniania są jak reguły gramatyki... Albo sie do nich stosujemy, albo będą nieporozumienia...
fotografia cyfrowa
KLi 2009-07-27 18:46:40 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Ja zaś z kolei uważam, że Autor KK trochę pospieszył się z jej publikacją. Wg mnie nie ma w niej wskazówek do rozwijania warsztatu. Inną sprawą jest, czy Autora zdjęcia to cokolwiek obchodzi... Od prawie 2 lat mojej bytności na tym portalu nie widzę z jego strony żadnej chęci do ulepszania tegoż warsztatu...
Musiałem to napisać :)
Przepraszam obu Autorów za moją niewyparzoną gębę ;)
fotografia cyfrowa
neojmx 2009-07-27 18:43:47 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Qrcze, nie róbcie tego, bez Was kk będą takie puste. :)))
fotografia cyfrowa
prorok 2009-07-27 18:40:06 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
..........za Cris70 !!!!!!!!!!!!!
fotografia cyfrowa
kris_wit 2009-07-27 18:38:14 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
a ja deklaruję ,że od dziś omijam kk z daleka i nie zamierzam stawiac ani plusów ,ani minusów - po co ma mnie straszyć jakiś urażony minusem regulaminem.Sam tez pisuję kk i nigdy nie robiłem awantury o to ,że dostałem minusa w kk.Widać im większa buta ,tym większy raban.
fotografia cyfrowa
neojmx 2009-07-27 18:32:59 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
To ja napiszę tak, kk jest rzeczowa, dałem temu wyraz postawieniem "+". Ale ten plus nie oznacza, ze bezwzględnie się z nią zgadzam.
Dlatego skorzystałem z komentarza i tam napisałem moje zdanie.
fotografia cyfrowa
Sosiu 2009-07-27 18:29:42 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
prorok 2009-07-27 18:25:08 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
@EPHMOC - ja Ciebie szanuję i wiem ! że chcesz , aby ten portal trzymał poziom . i masz tu rację .
ale i wiesz również i to , że ten portal tworzą ludzie , każdy z nas jest inny . każdy z nas ma inną wizję .i szczęście w tym , że każdy z nas jest inny . nie tworzymy gry zespołowej !................ logiki - nie studiowałem ......... politechnika - to nie jest spotkanie towarzyskie . i przestań mnie traktować jak ' wroga ' , bo rzeczywistość jest zupełnie inna .
fotografia cyfrowa
neojmx 2009-07-27 18:24:18 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
@EPHMOC - wszystko oki, tylko, że to powinno być zadanie admina, a nie usera. Oczywiście można to zgłosić, bo jest tak, że te opcje są wykorzystywane niezgodnie z zapisem.
fotografia cyfrowa
KLi 2009-07-27 18:24:12 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Zgadzam się z KK w pkt. nr 3 - kadr i kompozycja nijak mi się nie podobają. Zjawisko jak najbardziej, ale nie rozumiem autorskiej decyzji nt miejsca i momentu naciśnięcia spustu migawki.

Punkty 1 i 2 są kontrowersyjne. Wg mnie zdjęcie jest naświetlone poprawnie, prócz chmur, które są miejscowo prześwietlone. Używanie połówki ma swoje zalety i wady. Przy szerokim kącie można sobie bez niej z powodzeniem poradzić. Niejednokrotnie DRI bywa lepszym rozwiązaniem od połówki, jakkolwiek, rzeczywiście, w przypadku spektakularnych chmur filtr pomaga (kontrast, plastyka).

Pomiar matrycowy nie jest zły. Sam często używam i wcale nie klnę po. W specyficznych sytuacjach warto jednak wszystko dokładnie sobie wypunktować i nanieść odpowiednie poprawki (jak ktoś ma czas).

Ostrość nie jest najgorsza. "(...)niedoświetlenie i brak ostrości powoduje słaba czytelność zdjęcia..." Coś mi to nie pasuje... Zdjęcie mi się nie podoba, ale krytyka trochę też ;)

fotografia cyfrowa
EPHMOC 2009-07-27 18:15:47 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
@neojmx - mnie to osobiście wali (nie o moją kk sie rozchodzi tak naprawdę...) ;) Chodzi raczej o kwestie ogólną - o to, że oceny, plusy, minusy etc. niektórzy stosują tu zupełnie ignorując zasady zdefiniowane tu: http://www.obiektywni.pl/ocenianie/
fotografia cyfrowa
EPHMOC 2009-07-27 18:13:24 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
@propokpl - od bardzo dawna do dziś Jakub mnie blokował - nie miałem możliwości drzeć kotów... ;)
fotografia cyfrowa
neojmx 2009-07-27 18:13:16 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
@EPHMOC - wal to, napisałeś kk i jest. Tego nikt Ci nie zabierze, poza moderatorem. :)))
Jeśli kk jest rzeczowa, przemyślana, to żaden minus jej nie zdyskredytuje.
fotografia cyfrowa
jpk 2009-07-27 18:10:20 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
Mam pewne zastrzeżenia co do kompozycji i braku przestrzeni, natomiast w żaden sposób nie jestem w stanie się zgodzić z argumentami dotyczącymi strony technicznej, Widocznie mam jakiś felerny monitor, bo ostrość jest absolutnie bez zarzutu, na pierwszy rzut oka zastanawiałem się nawet, czy nie jest lekko przeostrzone.
Pozbawienie pewnych, dodajmy od razu, że bardzo drobnych partii obrazu szczegółów w cieniach nie jest w żaden sposób rażące, oko też ich czasami nie widzi. Inaczej ma się sprawa z prześwietleniem świateł, ale tu akurat nic takiego nie ma miejsca.
Natomiast niewątpliwą zaletą zdjęcia jest jego klimat, czyli element w tym konkretnym przypadku raczej mało zależny od doskonałości każdego z 607500 pikseli składających się na to zdjęcie... :-)
fotografia cyfrowa
prorok 2009-07-27 18:09:38 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
@EPHMOC - absolutnie proszę nie posądzać mnie o złośliwość ........... Ty wiesz i ja wiem , że od pewnego czasu drzesz koty z Jakub600............... ja moją obecność na tym portalu traktuję jako dobrą zabawę , na złośliwości z mojej strony nie ma miejsca .
fotografia cyfrowa
michalmosor 2009-07-27 18:05:56 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
czyżby z wczoraj?:)
fotografia cyfrowa
Mordecai 2009-07-27 18:03:53 | ocena = 0
fotografia cyfrowa
można też mieć i nie stosować
fotografia cyfrowa
marek_a 2009-07-27 18:02:04 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
EPHMOC,daj spokój,nie wszyscy mieli Logikę w szkole;D
fotografia cyfrowa
EPHMOC 2009-07-27 18:00:34 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
@prorokpl "myślę , że tu mamy do czynienia z osobistymi rozgrywkami" - no to już rozumiem te minusy... ;P
fotografia cyfrowa
prorok 2009-07-27 17:59:21 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
tak - ja od pewnego czasu boję się oceniać zdjęcia , tej , czy innej osoby . boję się wdawać w dyskusje . za slowo - jestem hetero zablokowano mi konto .
fotografia cyfrowa
EPHMOC 2009-07-27 17:59:14 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
@Cris70_: "przestań mi pisać bzdury o łamaniu regulaminu tylko dlatego ,że nie zgodziłem sie z tym co zawiera Twoja KK i dałem temu wyraz w postaci minusa"

FAQ: "Nie należy jednak stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy"

dictum sapienti sat...
fotografia cyfrowa
kris_wit 2009-07-27 17:58:13 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
p.s a skoro Twoja kk jest tak dobra to dlaczego widać informacje ,że została usunięta przez moderatora? :)
fotografia cyfrowa
prorok 2009-07-27 17:56:38 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
mój wzrok prowadzi mnie przed siebie ; i tak należy patrzyć na góry ............... myślę , że tu mamy do czynienia z osobistymi rozgrywkami - tak myślę ................. uzasadnienie oceny podałem -
naświetlenie , ostrość , kadr ................................... miłego dnia życzę !
fotografia cyfrowa
kris_wit 2009-07-27 17:55:35 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
EPHMOC- wiesz co kolego ,przestań mi pisać bzdury o łamaniu regulaminu tylko dlatego ,że nie zgodziłem sie z tym co zawiera Twoja KK i dałem temu wyraz w postaci minusa.Ale jak uważasz,że wielka krzywdę Ci wyrządziłem to zgłos to do Administracji.
pozdr
fotografia cyfrowa
Jakub600 2009-07-27 17:51:34 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Ciemności trochę dodałem-gamma+
fotografia cyfrowa
EPHMOC 2009-07-27 17:51:07 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
@Cris70_ - czyli z uśmiechem na ustach łamiesz regulamin? ;)

z FAQ:

"Ocena ujemna zarezerwowana jest dla krytyk, które niewiele wspólnego mają z konstruktywnym podejściem. Nie opisują aspektów zdjęcia ani nie pokazują wskazówek do ulepszenia warsztatu. Minusem można ocenić krytykę, którą autor napisał niedbale, na odczep się, w którą nie włożył zbyt wiele wysiłku. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy [SIC!!!!!!!!!!!- E.]"
fotografia cyfrowa
EPHMOC 2009-07-27 17:49:08 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
@prorokpl
1. niedoświetlenie - histogram prawdę Ci powie ;) Zwłaszcza pionowy słupek na lewym jego skraju... ;)
2. MZ mogloby być ostrzej a czytelniej (poatrz 1) na pewno...
3. ciekaw jestem Twojej analizy aspektów kompozycyjny tego kadru... ;) dać 3 małpka bonobo potrafi... uzasadnić już trudniej...
fotografia cyfrowa
Jakub600 2009-07-27 17:49:07 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Jest przynajmniej dramaturgia w chmurach.Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za sensowne komentarze i krytyki.Nie zawsze tak jest , by osiągnąć to co by się chciało.I tak na pogodę czekałem w deszczu dwie godziny.
fotografia cyfrowa
kris_wit 2009-07-27 17:43:47 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
EPHMOC - dając minus Twojej KK znaczy ,że nie ze wszystkim co w niej napisaleś się zgadzam:)

p.s nie oznacza to wcale ,że Twoja KK jest kiepska itp.ja jedynie wyraziłem swój stosunek do tego co w niej zawarte :)
fotografia cyfrowa
prorok 2009-07-27 17:43:14 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
niedoświetlenie - nic wspólnego z rzeczywistością pokazaną na zdjęciu ..................
brak ostrości - nie znajduję uzasadnienia ......................................
kadr - sprawa dyskusyjna ; ile ludzi tyle głosów za lub przeciw .....................................
fotografia cyfrowa
neojmx 2009-07-27 17:42:37 | ocena = 1
fotografia cyfrowa
Zalety zdjęcia:
1. Jest na OB
2. Nie jest ostre - nie porysuje ekranu
3. Jest płaskie - nie powoduje strachu przed przestrzenią.
4. Tytuł jest zgodny z obrazem.
5. Po 6 Tatrach wady znikają.

Wad foty nie widzę. :)))
fotografia cyfrowa
EPHMOC 2009-07-27 17:36:56 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
@prorokpl, Cris70_, nienacki - dlaczego wg Was kk jest mało wartościowa (niezależnie od tego, czy się z nią zgadzacie, czy nie)? Za mało konkretna? "Nie opisuje aspektów zdjęcia ani nie pokazuje wskazówek do ulepszenia warsztatu"? :)
fotografia cyfrowa
marek_a 2009-07-27 17:36:52 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
kk jak najbardziej...i też nie rozumiem,co to ma wspolnego z filozofią.
fotografia cyfrowa
lightman 2009-07-27 17:26:30 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
@Jakub -nie przejmuj się,trzymaj się tego co napisałeś o przeciwnościach a tak z przymrużeniem oka,powiem Ci,że jednak chyba tak do końca nie miałem racji. ;)

Teraz tak na serio powiem,że dużo prawdy jest w kk,najbardziej zgadzam się z pkt.3
Na duży plus,mogę tu zaliczyć dobre odwzorowanie koloru - nie przesadziłeś z upiększaniem i to mi się bardzo podoba.
pzdr.
fotografia cyfrowa
Jakub600 2009-07-27 17:25:33 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Tak napisałem co w duszy gra. Poprostu.
fotografia cyfrowa
prorok 2009-07-27 17:23:23 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
EPHMOC 2009-07-27 17:23:04 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Jakubie, ja już dawno nie studiuję... ;) Poza tym nie wiem co moja kk ma wpsolego z filozofią... Chyba łopatologicznie napisałem, co jest nie tak... ;)
fotografia cyfrowa
kris_wit 2009-07-27 17:13:59 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
W tym zdjęciu jest to co najfajniejsze w fotografii -naturalność przekazu:)
Dobrze pokazane góry mz.
fotografia cyfrowa
Jakub600 2009-07-27 17:13:32 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Ale filozofowie tak mają.Innym jest ich trudno zrozumieć.Ale nie każdy może studiować.Ktoś musi pracować.
fotografia cyfrowa
Irena_Julia 2009-07-27 17:13:20 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Jakub600 2009-07-27 17:11:46 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
lightman miałeś rację-ale nic to.
fotografia cyfrowa
EPHMOC 2009-07-27 17:09:56 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
dopiero co mnie odblokowałse, wiec tym razem bez cyferek... ;) patrz kk
fotografia cyfrowa
fridyn 2009-07-27 17:05:20 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Jakub600 2009-07-27 17:04:30 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Trzeba być sobą nie patrzeć na przeciwności.
fotografia cyfrowa
gerwazy24 2009-07-27 17:02:08 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
)))))).
fotografia cyfrowa
Jakub600 2009-07-27 16:59:24 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Już mu natrzaskałem
fotografia cyfrowa
lightman 2009-07-27 16:55:44 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Jakub,ale natrzaskałeś EPHMOC'owi punktów a on przyjdzie i tak powie,że to albo tamto,czyli wiesz... :)))
Ja powiem Ci szczerze nie jestem pod wrażeniem,chociaż Tatry jak to Tatry - zawsze piękne...
I nie dlatego,że mi nie natrzaskałeś. ;)
pozdr.
fotografia cyfrowa
Zaloguj się aby dodać komentarz.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa