fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Przeglądaj zdjęciapoprzedniefotografia cyfrowaPozostale zdjeciafotografia cyfrowanastępnefotografia cyfrowapoprzedniefotografia cyfrowaAutorafotografia cyfrowanastępnefotografia cyfrowapoprzedniefotografia cyfrowaWszystkiefotografia cyfrowanastępne
fotografia cyfrowa
barteq / [ Wejścia / Wyjścia ]
fotografia cyfrowa
zdjęcie
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego zgody jest zabronione.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Szczegóły zdjęcia
fotografia cyfrowa
Autor:barteq
Tytuł:[ Wejścia / Wyjścia ]
Data publikacji:2006-02-20 15:05:06
Liczba wyświetleń:1527
Ocena średnia:2
Liczba punktów:6
Liczba poleceń:0
Liczba komentarzy
i krytyk :
16
Kategoria:Pozostale zdjecia
Aparat:

Rodzaj fotografii:Fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
Komentarz autora
fotografia cyfrowa
kolejne z serii Wejścia/Wyjścia :)
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Konstruktywna krytyka
bg
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze. Krytykując fotografię, powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa plus. Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.

Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne uwagi zamieść w komentarzach.
fotografia cyfrowa
barteq 2006-02-20 17:26:47
fotografia cyfrowa
Rozumiem i dziękuję za wskazówki.

Ogólnie żałuję, że mało pada komentarzy czy też krytyk pod moimi zdjęciami. Nie chodzi mi oczywiście wyłącznie o pochwały; nie dostaję ani tych, ani też krytyk i konstruktywnych uwag. A szkoda, bo przecież na tym opiera się idea serwisu.

Po drugie, głosząc swoje opinie, nie chodzi mi o obronę moich prac a raczej o obronę konstruktywności, obiektywizmu (na ile ten jest możliwy) oraz wolności w fotografii. Wiele razy czytałem w tym serwisie uwagi na temat "braku przekazu" czy jeszcze bardziej krzywdzące posądzenia o przypadkowość czy fotografowanie komórką pod naprawdę ciekawymi zdjęciami. Nie zgadzam się na skrajny subiektywizm przejawiąjący się napisaniem "nie podoba mi się" i wystawieniu oceny zero. Chyba nie to jest celem serwisu obiektywni.pl by promować czyjeś punkty widzenia, a czyjeś nie.

Aha, i mała uwaga jeszcze: proste nie znaczy przypadkowe, nieprzemyślane, słabe.

Również pozdrawiam :)
fotografia cyfrowa
Magus 2006-02-20 16:15:54plus
fotografia cyfrowa
Już Ci odpiszę - przekazem zdjęcia "makro motyla czy biedronki, ... widok gór czy też tafli jeziora" jest pokazanie piękna przyrody. Zdjęcie obdrapanych, zamkniętych drzwi, może być piekne jeśli jest umiejetnie zrobione, światło na nim "gra". Twoje zdjęcie wygląda jak przypadkowy strzał 4 latka, któremu tata dał potrzymac aparat, by takiemu zdjęciu nadac sens albo postaraj się uchwyćić światło, które nada temu miejscu wyjątkowy wyraz, albo dopisz do zdjęcia historię która je obroni. Pozdrawiam Serdecznie.
fotografia cyfrowa
barteq 2006-02-20 16:05:13
fotografia cyfrowa
Dzięki za uwagi. Szanuję Twoje zdanie ale naprawdę dziwię się, że widzisz "dość mocne winietowanie" oraz "wyraźne zniekształcenia". Myślę, że zniekształcenia są tak minimalne, że jedynie wprawne oko może je dostrzec. Łatwo można to sprawdzić korzystając z prowadnic w PS lub innym oprogramowaniu. Podobnie winieta, jest maleńka w porównaniu z winietą jaką dają niektóre szkła. Nie popadajmy w przesadę ;)

A poza tym... "nie widać żadnego przesłania". O zgrozo! Gdzie nie spojrzę, wszyscy domagają się przesłania. A ja pytam: Jakie przesłanie ma fotografia makro motyla czy biedronki? Jaką treść niesie widok gór czy też tafli jeziora? Jaki przekaz kryje w sobie zdjęcie kieliszka czy kropli wody? Zanim napiszecie zadajcie sobie te pytania, zastanówcie. Pod wieloma zdjęciami widziałem już takie opinie, nie szukajmy na siłę we wszystkim głębi.
fotografia cyfrowa
tobajer 2006-02-20 15:37:22
fotografia cyfrowa
To zdjęcie akurat wyglądałoby lepiej w BW, ale najgorsze jest, że widać autora zdjęcia w odbiciu szyby. Poza tym widać dość mocne winietowanie na rogach zdjęcia. Równie wyraźne zniekształcenia obrazu, które tutaj psują zdjęcie. Należałoby raczej wybrać większą ogniskową z jednoczesnym oddaleniem się od obiektu. To zdjęcie nie ma żadnej ekspresji. Uważam za duży błąd brak informacji o modelu aparatu. W końcu mamy się z tego portalu uczyć robić zdjęcia, a nie tylko je oceniać. Co do samej treści zdjęcia trudno się odnieść, nie widać żadnego przesłania, a przy odrobinie wysiłku można by z tego zrobić niezłe ujęcie. Generalnie zdjęcie na NIE.
fotografia cyfrowa
Zaloguj się aby dodać krytykę.
fotografia cyfrowa
Komentarze & oceny
bg
fotografia cyfrowa
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.

-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.

Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
fotografia cyfrowa
barteq 2006-06-21 11:26:08 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
hehe, ale ma największą oglądalność ;)
fotografia cyfrowa
Bernard 2006-06-21 11:24:13 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Ciężko mi dostrzec w tym jakiś pomysł, sens, cokolwiek, co by pozwoliło pozytywnie ocenić tę pracę. Jeśli mam być szczery, ta praca jest do zniknięcia, przynajmniej w moim osobistym odczuciu.
fotografia cyfrowa
sniper 2006-03-29 12:37:20 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
sniper 2006-03-15 21:27:59 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
lubie taki klimat kolorow
fotografia cyfrowa
tobajer 2006-02-22 12:51:15 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Przeglądnąłem resztę twoich zdjęć i muszę przyznać, że to jest najgorsze pod względem artystycznym i podtrzymuję swoją opinię. Patrząc na inne twoje zdjęcia tym bardziej się dziwię, że się tak upierasz. Nie uważam siebie za znawcę sztuki, ale też to co ostatnio uważa się za sztukę (w sensie ogólnoświatowym) to mnie przeraża! W większości współczesnej sztuki nie widzę nic z artyzmu - większość to kicz! I niestety nie ma wyraźnej graniczy między sztuką a kiczem. Fotografia, która wg mnie przejawia duży artyzm jest to taka, która przedstawia zwykłe rzeczy w niezwykły sposób. Wiele razy się mija jakieś tam obdrapane drzwi, które czasem i budzą odrazę. Jednak odpowiednio przedstawione mogą wprawić widza w podziw! I taka praca najczęściej wzbudza refleksje w stylu: "znam to miejsce, nigdy bym nie przypuszczał, że można je spostrzegać w taki sposób" - i wówczas mówię, że zdjęcie ma walory artystyczne. Natomiast omawiane zdjęcie we mnie nie wzbudza żadnych refleksji. Mogę się przejść po osiedlu i napstrykać takich zdjęć mnóstwo, a później wystawić je na obiektywnych i się upierać przy ich artyźmie, ale to już będzie właśnie kicz. Twoje poprzednie zdjęcia są zdecydowanie lepsze i nie wiem co cię skłoniło do umieszczenia tego zdjęcia tutaj.
pozdrawiam ;-)
fotografia cyfrowa
Magus 2006-02-21 15:36:10 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
HA HA HA ;-D
"o tak jakby Van Gogh kazał Picasso poprawić wszystkie obrazy, bo jakieś krzywe i niewiadomo co na nich jest"
O mało co nie oplułem kawą wszystkich papierów na biurku.
bateq rządzi.
fotografia cyfrowa
jovi 2006-02-21 15:26:38 | ocena = 2
fotografia cyfrowa
"Nie zgadzam się na skrajny subiektywizm przejawiąjący się napisaniem "nie podoba mi się" i wystawieniu oceny zero. " Całkowicie się z Tobą zgadzam, wolę usłyszeć konkretne za albo przeciw przy wystawianiu jakiej kolwiek oceny, szczeże mówiąc cieszę się z tych wypowiedzi, które nie są oceniane ale komentowane..za każdym razem doszukuję się wypowiedzi, które dla mnie mają duże znaczenie.
Co do Twojego zdjęcia, może dałabym więcej dołu, trochę te ciemne miejsca po rogach zdj mi przeszkadzają w odbiorze ale ogólnie klimacik czuję i nie przeszkadza mi ta postać..tak poruszając wyobraźnie, nie widziałabym jej jak drzwi byłyby zamknięte np: łańcuchem..Pozdr:)
fotografia cyfrowa
barteq 2006-02-21 14:18:06 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Aha, nie mogę się z Tobą zgodzić, że "najwięcej punktów zbierają piękne panie". Bez przesady, frustruje Cię to? Więcej dystansu ;) Wśród fotografii wysoko ocenianych jest tutaj mnóstwo bardzo dobrych, urzekających zdjęć, które nie pokazują kobiet ani tymbardziej piersi.

fotografia cyfrowa
barteq 2006-02-21 14:14:43 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
"Jeśli widać winietowanie czy zniekształcenia, to widać i koniec i nie ma się co kłócić czy są małe, czy duże." - nieprawda, ponieważ czasem winieta dodaje zdjęciu uroku, ale nie może być przy tym ani zbyt duża, ani zbyt mała.

"Chcę, żebyś zwrócił tylko na to uwagę, żeby następne twoje zdjęcie było lepsze." - lepsze to znaczy jakie? zgdone z klasycznymi kanonami? zgodne z oczekiwaniami profesjonalistów czy tych, jak to powiedziałeś bardziej zaawansowanych fotografów-amatorów? to co im się podoba jest lepsze? róbmy tak wszyscy? oczywiście, że nie! to tak jakby Van Gogh kazał Picasso poprawić wszystkie obrazy, bo jakieś krzywe i niewiadomo co na nich jest. I to jest właśnie ta wolność, o którą mi chodzi. Bo nie jest dobre narzucanie wszystkim jednego wzorca.

"czasem się w swoich zdjęciach nie widzi tego, co widzą inni" - a czasem zupełnie odwrotnie, inni nie widzą tego co my ;)

"to zdjęcie nie przejawia większego artyzmu i już" - tak jak powiedziałem, nie upieram się przy tym. Gdyby ktoś miał wątpliwości, to ja naprawdę mam dużo dystansu do siebie. Tylko zastanawia mnie dlaczego nie przejawia artyzmu? bo nie podoba się większości? znowuż wychodziłoby na to, że to co się podoba ogółowi jest piękne i wartościowe. A ja pprzeciwny jestem takim postawom. Po prostu proponuję więcej otwartości ;)

"nie oczekuj zrozumienia czy wspaniałych ocen od innych" - wspaniałych ocen nie oczekuję, ale już trochę zrozumienienia przydałoby się. To podstawa komunikacji. Bezcelowe jest pisanie: nie rozumiem, nie przemawia i stawianie przy tym bardzo niskiej oceny. I wcale nie chodzi o to, że ja nie chcę niskich ocen, chcę żeby one były naprawdę uzasadnione.

"I to jest fascynujące jak bardzo jesteśmy subiektywni we własnych ocenach" - no z jednej strony fascynujące, z drugiej nie. Subiektywizm ma też swoje wady. Oczywiście nie ma idealnego obiektywizmu i dobrze, bo wówczas np. jedyny i słuszny kierunek malarstwa to byłby np. realizm a kubizm byłby zły i tępiony. Chciałbym żeby w tym serwisie było jak najmniej subiektywizmu typu 'nie podoba mi się i już' ale raczej obiektywne spojrzenie, obiektywne w sensie otwartej postawy na różnorodność... czyli 'nie podoba mi się ale mam świadomość tego, że komuś może się podobać' albo 'nie dostrzegam piękna w zwykłym oknie (bo np. sam robię makro) ale szanuję to, że ktoś może je w nim dostrzec i że są różne kierunki i trendy w sztuce, tak samo zatem i w fotografi'.
fotografia cyfrowa
tobajer 2006-02-21 10:35:23 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
barteq: nikt Ci wolności nie zabiera, po prostu to zdjęcie nie przejawia większego artyzmu i już. I jak słusznie zauważyłeś chodzi też o to, żeby się czegoś z tej strony nauczyć. Ale twoje argumenty co do tego zdjęcia nie są zbyt mocne. Masz prawo do własnej ekspresji i wyrażania w taki sposób postrzeganego przez Ciebie świata, ale nie oczekuj zrozumienia czy wspaniałych ocen od innych - czasem bardziej zaawansowanych fotografów-amatorów (do których ja nie należę jeszcze :)). Jeśli widać winietowanie czy zniekształcenia, to widać i koniec i nie ma się co kłócić czy są małe, czy duże. Chcę, żebyś zwrócił tylko na to uwagę, żeby następne twoje zdjęcie było lepsze. Ja też zbieram srogie krytyki i nie zawsze mi się one podobają, ale czasem się w swoich zdjęciach nie widzi tego, co widzą inni. I to jest fascynujące jak bardzo jesteśmy subiektywni we własnych ocenach.

OBIEKTYWNI.PL nie są może idealną stroną (najwięcej punktów zbierają piękne panie, najlepiej z wystawioną piersią), ale są jakąś formą weryfikacji własnych umiejętności.
fotografia cyfrowa
vodek4791 2006-02-20 21:37:58 | ocena = 1
fotografia cyfrowa
generalnie nie trafiaja takie fotki do mnie...., ale rozumiem ze sie moga podobac...
fotografia cyfrowa
barteq 2006-02-20 18:48:00 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
OK, ja naprawdę rozumiem.
Nie śmiem się porównywać ale to jest coś na kształt tego co prezentuje tutaj np. janzbendny, którego prace bardzo mi się podobają, a które wzbudzają kontrowersje. Rozumiem, że takie zdjęcia mogą nie trafiać do ludzi, nie upieram się też przy ich wielkiej wartości artystycznej. Różni ludzie, różne zdania i różne nurty w sztuce. I to jest piękne. Nie wolno przy tym zapominać o tym, że z faktu, iż ktoś czegoś w zdjęciu nie dostrzega, nie wynika, że tego czegoś nie ma.

Naprawdę szczerze i serdecznie dziękuję Ci za zabranie głosu i cierpliwość w tej krótkiej dyskusji. Doceniam to, bo jak widać mało kto chce cokolwiek powiedzieć.
Bez informacji zwrotnych od widza, bez "dialogu" niczego się nie nauczę.
fotografia cyfrowa
Magus 2006-02-20 18:04:35 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Przyznam że trudno tu coś konstruktywnego napisać, gdyż zdjęcie nie pokazuje nawet zarysy pomysłu na niem nie mogę powiedzieć Co Ci nie wyszło bo nie widzę co chciałeś osiągnąćm niestety.
fotografia cyfrowa
m_man 2006-02-20 15:46:33 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
nie podoba się ani trochę
fotografia cyfrowa
Zaloguj się aby dodać komentarz.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa