| | |
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego
zgody jest zabronione. |
|
Autor: | TomiBass | Tytuł: | | Data publikacji: | 2014-02-06 21:20:55 | Liczba wyświetleń: | 1044 | Ocena średnia: | 3.8 | Liczba punktów: | 79 | Liczba poleceń: | 5 | Liczba komentarzy i krytyk : | 52 | Kategoria: | Pozostale zdjecia | Aparat: | Na słupku :P | Rodzaj fotografii: | Fotografia eksperymentalna |
29.12.13-06.02.14 Papier Agfa MCP 310 RC. Klej nie wytrzymał dłużej. Wieża
wartownicza w żarach.
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze.
Krytykując fotografię,
powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć
swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty
i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa . Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.
Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne
uwagi zamieść w komentarzach.
Może i kompozycja jest przypadkowa, ale kierunek trzeba ustawić jak się chce mieć w kadrze konkretny element. A nakład jaki trzeba włożyć w budowę aparatów, kalibrację otworków, znalezienie miejsca i w końcu cierpliwość to się nie liczą? I proszę na mnie nie krzyczeć ;] | | | |
Nie mówię ze mnie się nie podoba to zdjęcie lub unne.Pytanko ,czy przy fotografii eksperymentalnej nie ocenia się kompozycji ???,JEST ONA PRZYPADKOWA CZHYBA ,ŻE AUTOR ROBI ZDJĘCIA PRÓBNE TAK JAK ZNANI ARTYŚCI KIEDYŚ ROBILI PRÓBY MA POLAROIDZIE ABY NIE MARNOWAĆ DROGIEGO FUJI W DUŻM FORMACIE.Wartość artystyczna jest tu dziełem przypadku bo puchą nie ma możliwości komponowania foty.Wiecej szacunku miał bym np.dla przetłoku ,bromleja lub gumy gdzie nakład pracy jest nieporównywalnie większy. | | | |
Zaloguj się aby dodać krytykę.
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.
-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.
Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania
komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
AoP 2014-02-19 20:24:09 | ocena = 4 jest git | |
korpa1 2014-02-15 13:21:37 | ocena = 4 | |
Ruprecht 2014-02-14 23:26:45 | ocena = 4 | |
Zdjęcie mi się nie podoba ale za pasję i cierpliwość masz 3 | |
TomiBass 2014-02-14 16:09:32 | ocena = brak oceny I właśnie o to w tym wszystkim chodzi. ;] Dołóżcie do tego jeszcze czas oczekiwania na zdjęcie ;] | |
Mordecai 2014-02-14 12:08:15 | ocena = brak oceny triodante - zgadzam się z Tobą jak najbardziej - bez wyobraźni ani rusz! | |
triodante 2014-02-14 11:24:22 | ocena = brak oceny lub kątem placji :) | |
triodante 2014-02-14 11:23:00 | ocena = brak oceny Mordecai to nie takie proste :) przecież to zależy głównie od odległości otworka od materiału światłoczułego i fizycznej wielkości błony czy też papieru...rozmiar samej puszki jest tutaj tylko pośrednio miarodajny...prościej jest obliczyć jaki kąt obejmie konkretny aparacik i użyć nawet zwykłego kątomierza i troszku wyobraźni...a po kilku próbach nie jest wcale taką przypadkowością obcykać sobie jak z grubsza będzie wyglądać fota jak będzie giąć boki (jeśli w ogóle) czy też winietować (przy krótkich odległościach otworka od błony)...ktoś kiedyś mądrze napisał, że aparacik pinhole w dzisiejszych czasach to maszynka nie tylko do focenia ale i kontemplacji :) | |
Mordecai 2014-02-14 11:02:36 | ocena = brak oceny Hihihi... ktos mnie kiedyś zapytał, jaką technika kadruję swoje zdjęcia otworkowe, skoro nie mam żadnego podglądu, wizjera, celownika... czegokolwiek.
No cóż... to proste - przykładam oko do tyłu puszki tkwiącej na statywie i widzę, czego nie widzę. A czego nie widzę, to będzie w kadrze ;) | |
barola 2014-02-14 07:35:31 | ocena = brak oceny Triodante - chyba zbyt dosłownie potraktowałeś moją analogię i efekt końcowy :) buziaki na 14 lutego. | |
TomiBass 2014-02-14 00:37:07 | ocena = brak oceny "znając parametry konkretnego aparatu otworkowego robi się to w głowie..." - gwóźdź programu ;] zgadzam się z tym w 100%. "a jeśli ktoś myśli, że zrobić jako-taką fotę otworkową to taki pikuś to polecam samemu zmierzyć się z tematem" - podłączam się do propozycji :] | |
triodante 2014-02-14 00:29:58 | ocena = brak oceny co to za bzdury pisze ten reszko? :)
"Może przejdżmy do camera obscura Leonarda da i
dowidzenią nikon i canon,.Albo niech VD założy nową kategorię, i nie będzie takiego pier... super specjalistów od siedmiu boleści al prorok i inni .Propozycja jest taka ,fotografujmy LOMO,DRUCHEM,SNENA I CHIŃCZYKAMI może wykosimy firmy fotograficzne i optyczne"
a myślisz kolego, że jak się nie ma podglądu na matówce, wizjerze czy ekraniku aparatu to się nie kadruje? uświadomię Cię, że się kadruje, kadruje się z jedną różnicą - taką, że robi się to o wiele trudniej - znając parametry konkretnego aparatu otworkowego robi się to w głowie...
kto tutaj chce kosić tą Twoją super optykę za kilkanaście tysi? kto tutaj chce dowalić canonowi nikonowi czy innej firmie? tego typu techniki wymagają tyle samo doświadczenia i wysiłku co każda inna jeśli nawet nie więcej...
i nie zgadzam się z opinią, że liczy się tylko efekt końcowy, bo liczy się wszystko od początku do końca procesu powstawania zdjęcia...gdyby tak było jak mówi barola to najlepiej w ogóle olać aparat i od razu zając się fotoszopem czy innym oprogramowaniem, tam w kilka minut mrówkę przerobisz na słonia ;)
a jeśli ktoś myśli, że zrobić jako-taką fotę otworkową to taki pikuś to polecam samemu zmierzyć się z tematem ;) | |
TomiBass 2014-02-13 23:55:33 | ocena = brak oceny Dwoma palcami nawet słychać to pstrykanie ;] Efektowne jest ;] | |
barola 2014-02-13 23:45:40 | ocena = brak oceny Oczywiście, że liczy się tylko efekt końcowy, można pstrykać nawet palcem, no dwoma:)
W każdym razie ja dalej pozostaje fanką lubuskich solarek!!! | |
TomiBass 2014-02-13 23:12:51 | ocena = brak oceny Aaaa. I tak jeszcze na koniec. Co poniektórym nawet body i szkło za kilka czy kilkanaście patoli w robieniu zdjęć nie pomoże ;]. Natomiast niewielka część robi zdjęcia otworkami i mają niesamowite efekty na filmach. | |
TomiBass 2014-02-13 21:28:25 | ocena = brak oceny @barola - fajne porównanie :D uśmiałem się ;] Napisałem tak z tym nakładem tylko dlatego, że reszko uznałby prace w technikach podanych przez siebie. A nie liczy się efekt końcowy? Niezależnie od techniki ?? ;] Może to co robię jest proste "jak świński ogon ;]", ale podobają mi się efekty z tego. Niedługo zbuduję pinhola na film 35mm. Zobaczym co wyjdzie. I jakby ktoś miał wątpliwości. Jestem kompletnym amatorem ;] Pozdrawiam biorących udział w dyskusji i odwiedzających. Co złego to nie ja ;] | |
prorok 2014-02-13 19:53:42 | ocena = brak oceny reszko - dzięki Ci dzięki . | |
Joker49 2014-02-13 19:46:47 | ocena = brak oceny reszko. No fact! Nic a nic nie kłamiesz! To już mały krok do normalności:)
[ a ze Stańczykiem to mi pochlebiłeś;) Dzienks. I o to chodzi! Chociaz ...gdzieeee mi do niego!;P ] | |
madaw 2014-02-13 19:33:47 | ocena = brak oceny reszko, bardzo mnie się podoba Twoje ostatnie zdanie :-) | |
reszko 2014-02-13 18:36:49 | ocena = brak oceny joker możesz się się śmiać ,bo wizerunek jokera to stańczyk czyyli błazen:)
a fot się nie ocenia za wiercenie otworków i kalibrację bo są programy w necie do rwdo,to po ha ta optyka ze szkłami za parę, i kilkanaście patoli.Może przejdżmy do camera obscura Leonarda da i
dowidzenią nikon i canon,.Albo niech VD założy nową kategorię, i nie będzie takiego pier... super specjalistów od siedmiu boleści al prorok i inni .Propozycja jest taka ,fotografujmy LOMO,DRUCHEM,SNENA I CHIŃCZYKAMI może wykosimy firmy fotograficzne i optyczne.
do autora nic nie mam do foty też a tu zawsze jakiś mądry,mądrzejszy się odezwie | |
Mordecai 2014-02-13 18:30:09 | ocena = brak oceny Powtórzę, co wcześniej napisałam:
bardzo ładnie w kadrze się ułożyło. | |
barola 2014-02-13 17:26:30 | ocena = brak oceny "A nakład jaki trzeba włożyć w budowę aparatów, kalibrację otworków, znalezienie miejsca i w końcu cierpliwość to się nie liczą?" - myślę, że się nie liczą - jednak, bo to takie tłumaczenie: ile ja się uczyłem, książkę musiałem skserować, a ile się naszukałem, psorze, 'punkta ksero' :)
Kadr nawet przypadkowy jest ok jeśli jest OK :) | |
Joker49 2014-02-13 17:09:07 | ocena = brak oceny W nawiązaniu -zaśmieje siemmm jak Piotrek, reszko ;) - he he he | |
jabe 2014-02-13 16:52:46 | ocena = 4 ale przecieź kompozycja kadru jest tu właśnie godna podziwu ... w nawiązaniu do KK | |
Antyk 2014-02-13 16:33:58 | ocena = brak oceny Bardzo ładna odpowiedź na krytykę... | |
przemekp 2014-02-13 16:15:48 | ocena = brak oceny kawał świetnej pracy :) polecam | |
prorok 2014-02-11 18:39:24 | ocena = brak oceny KK na wysokim poziomie | |
Iluzja 2014-02-08 21:18:13 | ocena = 4 | |
Mordecai 2014-02-08 13:14:55 | ocena = 3 bardzo ładnie w kadrze się ułożyło | |
Io 2014-02-07 20:16:41 | ocena = 3 | |
szoszon 2014-02-07 19:32:37 | ocena = 4 Ładnie to wyszło.
Kadrowo mi się bardzo podoba. | |
Joker49 2014-02-07 16:08:56 | ocena = brak oceny Tomi:) Dzieki za doping. Aktualnie organizuje się.A wiadomo ,ze czas tu gra role niebagatelną.
[ 6 lat temu coś próbowałem. Ale tam.. Zabrakło cierpliwości.Próby były mizerne. Tym razem chcę zawalczyć serio;-D] | |
TomiBass 2014-02-07 15:05:04 | ocena = brak oceny @Joker49 - czekam ;] | |
Joker49 2014-02-07 13:52:15 | ocena = 4 Ja tam bez kleju;) -+4 - Bardzo dobra fotografia [dopóki nie zaczne swojej produkcji:)] | |
RedBob 2014-02-07 13:06:44 | ocena = 4 | |
marpie 2014-02-07 11:37:29 | ocena = brak oceny bardzo mi się podoba ...super robota :-) | |
lothse1 2014-02-07 07:26:20 | ocena = 4 poruszenie dodaje uroku | |
arturdy 2014-02-07 00:05:37 | ocena = 4 | |
TomiBass 2014-02-06 23:32:58 | ocena = brak oceny @madaw - kiedyś mi się przewinął dobry klej montarzowy. Bij mnie nie pamiętam nazwy. Na rozpuszczalnikach mieszany bo śmierdział niemiłosiernie ;P Co do półwalców. Montuję je sobie z rurek PCV 30 i 50mm :) Czoło/góra z plastiku (np miękkie okładki cd). Dół z grubszego kartonu (absorbuje większość wilgoci). Termokurczu nie stosowałem jeszcze. | |
ZAK 2014-02-06 22:41:35 | ocena = 4 | |
madaw 2014-02-06 22:40:10 | ocena = brak oceny skoro się oderwało to może podpowiesz jaki klej zakupić i czy robiłeś półwalce z termokurczu bo pudełeczek po 135 to niedostatek mam...takie tam laickie pytanka :) | |
TomiBass 2014-02-06 22:26:53 | ocena = brak oceny @barola - witaj ;) Nieforunnie się oderwało więc trzeba było wystawić do oglądania. Zapewniam, że bedą kolejne. Niestety dopiero za jakiś dłuższy czas ;) pzdr. | |
TomiBass 2014-02-06 22:25:08 | ocena = brak oceny @madaw - jak najbardziej foma się nada :) http://www.obiektywni.pl/galeria/fotografia-641093.php | |
Dreak 2014-02-06 22:14:51 | ocena = 4 Wieża wartownicze pod ostrzałem. Ekstra | |
prorok 2014-02-06 21:58:42 | ocena = 4 kapitalnie | |
barola 2014-02-06 21:58:07 | ocena = 4 Witaj po przerwie :) | |
Marek_B 2014-02-06 21:47:31 | ocena = 3 ++ | |
ustyna 2014-02-06 21:40:04 | ocena = 4 | |
madaw 2014-02-06 21:33:56 | ocena = 3 ale fajnie, ciągnie mnie żeby spróbować...jaki papier na początek polecasz, foma312 dobra będzie? | |
ajano212 2014-02-06 21:27:45 | ocena = brak oceny super!!! | |
Zaloguj się aby dodać komentarz. | |