| | |
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego
zgody jest zabronione. |
|
Autor: | | Tytuł: | BYTOM ' 2015 | Data publikacji: | 2016-03-07 21:20:54 | Liczba wyświetleń: | 537 | Ocena średnia: | 3.3 | Liczba punktów: | 30 | Liczba poleceń: | 0 | Liczba komentarzy i krytyk : | 53 | Kategoria: | Ludzie w fotografii | Aparat: | film / skan | Rodzaj fotografii: | Fotografia tradycyjna |
Dziękuję za komentarze i oceny .
Niniejsze zdjęcie jest mojego autorstwa i stanowi moją własność .
Komentarze jabe uważam za złośliwe i z góry nastawione na konfrontację .
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze.
Krytykując fotografię,
powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć
swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty
i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa . Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.
Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne
uwagi zamieść w komentarzach.
Zaloguj się aby dodać krytykę.
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.
-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.
Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania
komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
jabe 2016-03-09 17:50:39 | ocena = brak oceny bo nie lubię, jak pan Zbyszek rżnie głupa
:) | |
Akrim 2016-03-09 17:39:20 | ocena = brak oceny oj Jabe jaki Ty.......poważny jesteś;) | |
s_tfur 2016-03-09 15:47:01 | ocena = brak oceny Akrim ,
tak było i tak jest i pewnie już tak będzie - najwięcej krzyczą i pouczają ci co najmniej robią .
a kto robi jedyne słuszne zdjęcia i publikuje na portalu Obiektywni.pl to wiadomo .
co do techniki -
było ciemno , a ja z takim zwykłym analogowym aparatem fotograficznym i do tego film iso 100 .
ale widocznie tak miało być , biorąc pod uwagę że przypadków nie ma .
| |
mtz 2016-03-09 13:54:00 | ocena = brak oceny uściślając wypowiedź jabe, zgoda taka nie jest wymagana podczas fotografowania szerszej grupy osób w miejscu publicznym ;) | |
jabe 2016-03-09 13:44:46 | ocena = brak oceny Gwoli wyjaśnienia i nawiązaniu do słów Akrim, co byśmy focili gdyby nie było można ... otóż można fotografować czyjąś sztukę, otóż można nawet takie fotografie publikować, ale wtedy należy podać, jeżeli nie znamy autorstwa przynajmniej opis tego co zostało na naszym zdjęciu uwiecznione.
Podobnie jak należy mieć zgodę na publikację wizerunku jakiejś osoby.
Takie podstawy rzetelności po prostu. | |
Akrim 2016-03-09 13:23:01 | ocena = brak oceny Antyk bo to jest tak: jak się spotka dwóch wariatów to wszystko jest normalne. Pewnie dlatego tak lubimy OB ;) | |
Akrim 2016-03-09 13:21:52 | ocena = 4 Mz fotografia jest dobra. Znam zdjęcia autora dlatego zakładam ze zabiegi fotograficzne są zastosowane celowo. I powiedzcie co byśmy focili gdyby można było fotografować tylko własne dzieła, własne dzieci, własne domy bo pozostała architektura jest ........ i tak dalej....
| |
Antyk 2016-03-09 13:11:34 | ocena = brak oceny tahapa, o jakim opamiętaniu mówisz? Przecież tu jest kupa wariatów... i to brzmi dumnie... :) | |
tahapa 2016-03-09 13:05:05 | ocena = 4 Moźe by tak deczko opamiętania? | |
gospel 2016-03-09 10:15:09 | ocena = 3 podoba,za makama ... | |
s_tfur 2016-03-09 01:11:50 | ocena = brak oceny dziękuję za wpisy i opinie , aż serce rośnie gdy widzi się takie zainteresowanie i takie poruszenie w śród chwilami 'skostniałej' społeczności tego dziwnego miejsca .
dziękuję również za cyferki . | |
mtz 2016-03-08 22:40:46 | ocena = brak oceny Jeszcze wam się nie znudziło? | |
....... 2016-03-08 20:36:32 | ocena = brak oceny No ja bym podyskutował, bo taka postać rzeczy nie do końca mnie zadowala.:-D
Ale też nie chciałbym się spierać.:-D
| |
Antyk 2016-03-08 17:35:04 | ocena = brak oceny Jabe, wielka szkoda, bo o czym tu teraz dyskutować?... :D | |
jabe 2016-03-08 16:01:20 | ocena = brak oceny Przeczytałem uważnie i jeszcze raz przeczytałem jeszcze uważniej Antyku Twoje słowa i nie znalazłem ani jednego, z którym nie chciałbym się zgodzić. | |
Antyk 2016-03-08 15:39:42 | ocena = brak oceny Jako gość który ukochał murale i foci je z uporem maniaka (czasem lepiej, częściej gorzej) chciałbym przesunąć nieco punkt ciężkości owego sporu... nie chodziło mi o aspekt prawny, nie do końca zresztą poddający się sztywnym ramom... mogę nie zauważyć autografu Autora, a chcę ten piękny mural pokazać... pokazuję więc, bynajmniej nie czując się przestępcą... myślę, że Autor murala mi to wybaczy... :)
Rzecz w tym, że tak często pod zdjęciem murala widzę nieznośnie jednobrzmiącą formułkę: fotograf tylko pstryknął czyjeś dzieło, wiec jego zasługa jest żadna. Tylko pstryknął...
Wygońcie dziesięciu facetów (i pań oczywiście :) ) z aparatami do jednego murala. Powstanie parę gniotów, parę dość ciekawych zdjęć... może się zdarzyć również prawdziwa fotografia...
My nie malujemy murali, my je uwieczniamy. Warto więc walczyć o swoje i docenić efekty pracy fotografa. Przecież tego murala za dwa tygodnie może już nie być... poza tym jest piękny, bogaty w treści, kłujący skojarzeniami... do pełni szczęścia brakuje tylko jednego - trzeba go jakoś fajnie pokazać, a z tym rzeczywiście różnie bywa... :)
Pozdrawiam wszystkich obecnych i przyszłych miłośników pstrykania obiektów cudzego autorstwa:)
| |
jabe 2016-03-08 14:40:18 | ocena = 3 Niezależnie od smrodka obrazek mi się podoba, tak gwoli ścisłości . | |
jabe 2016-03-08 14:30:49 | ocena = brak oceny Może nie byłbym tak pryncypialny, gdyby nie stawiane na Obiektywnych uwagi do innych autorów fotografujących murale i zarzucanie im, że prezentują nie swoje prace. Jedno i drugie podlega definicji cytatu. | |
jabe 2016-03-08 14:26:05 | ocena = brak oceny Antyku :) mówisz, że spór jest nie rozstrzygnięty. Trudno się zgodzić z takim stawianiem sprawy, bo tu nie powinno być sporu, ponieważ kwestia tzw "cytatu" jest uregulowana prawnie. Akurat w tej materii istnieją wystarczająco klarowne przepisy, które określają kiedy mamy do czynienia z "cytatem" i jakim regułom prawnym takie "cytowanie" podlega. Słowo cytat stawiam w cudzysłowie, bo w tym przypadku jest zasobniejsze niż tylko znane nam cytowanie z lekcji j. polskiego.
| |
mtz 2016-03-08 13:54:50 | ocena = 4 Za Antykiem ;) | |
Antyk 2016-03-08 12:58:49 | ocena = brak oceny blexen, jestem człowiekiem dobrej woli, dlatego musiałem założyć, że jakość była zamierzona... :D
Wysokość oceny przy tego rodzaju zdjęciach jest u mnie wprost proporcjonalna do stopnia emocji, jakie fota wywołuje... no i miło, że nie chcesz się ze mną sprzeczać... :) | |
....... 2016-03-08 12:26:38 | ocena = brak oceny No dobrze Antyku, nie będę się z Tobą sprzeczał - nie twierdzę, że nie masz racji.:-D
Chciałbym się tylko dowiedzieć co w takim razie oceniłeś tutaj oceną "cztery"?:-D
Przypomnę Ci, że nie wiesz czy jakość fotografii/skanu jest zamierzona czy nie.:-D | |
RedBob 2016-03-08 12:17:14 | ocena = 3 | |
Antyk 2016-03-08 11:57:10 | ocena = 4 Uwiecznianie pracy innego Autora... to już było wiele razy i spór jest nieroztrzygnięty. I taki pewnie pozostanie...
Większość zdjęć to uwiecznianie dzieła ludzkiego, lub boskiego... :) Dla mnie liczy się tylko to, jak to się zrobi. Powtórzę, co pisałem kiedyś przy podobnej okazji: widziałem fotografie rzeźb, za które Autor powinien być wdzięczny fotografującemu...
Zdjęcie powyższe zrobiło na mnie duże wrażenie w dużej mierze dlatego, że nie jest doskonałe technicznie, co sprowadza je do niejako innego wymiaru... nie wiem tylko, czy jest to zamierzone, czy tak po prostu wyszedł skan... :) | |
ZBOROWSKI 2016-03-08 11:31:33 | ocena = brak oceny omamy wzrokowe noszą charakter sceniczny
https://www.youtube.com/watch?v=Ng7tzVCIfMo | |
....... 2016-03-08 08:18:24 | ocena = brak oceny Załączony obraz, jego zawartość, opowiadanie w nim tkwiące
nie jest owocem inwencji twórczej fotografującego.
I jest tu obojętne czy obraz przedstawił Prorok, czy np. ś.p. Włodzimierz Barchacz.
Nie jest to typowy street, gdzie liczy się chwila, pokazana sytuacja i co najważniejsze charakter sfotografowanej postaci. Zgodziłby się Autor na kategorię "reportaż" - można by rozpatrywać przynajmniej kwestie techniczne, czyli wykorzystanie światła, perspektywę, ...jakość fotografii.:-D
| |
s_tfur 2016-03-08 00:56:17 | ocena = brak oceny Z podziękowaniem za wpisy , które i tak nie odnoszą się do załączonego obrazu . | |
s_tfur 2016-03-08 00:05:43 | ocena = brak oceny fotoreportaż , a nie ludzie w fotografii .
celowo nigdy nie piszę fotoreportaż , bo dopiero by się narobiło .
z reguły z jednego miejsca przywożę kilka różnych zdjęć - ujęć . | |
jabe 2016-03-08 00:02:18 | ocena = brak oceny Fotoreporter opisuje co uwiecznił, bo wtedy ma sens fotoreportaż
fotoreporter udaje sztukę | |
s_tfur 2016-03-07 23:59:34 | ocena = brak oceny napisz tak polskim fotoreporterom i poczekaj na ich odpowiedz . | |
jabe 2016-03-07 23:52:46 | ocena = brak oceny dlatego doceniam Twój wkład w pokazanie czyjejś pracy :) | |
s_tfur 2016-03-07 23:51:12 | ocena = brak oceny nie można porównać fotografowania muralu , do fotografowania ludzi w ruchu .
stopień trudności jest znaczny . | |
s_tfur 2016-03-07 23:49:22 | ocena = brak oceny nie zwracam nikomu uwagi | |
jabe 2016-03-07 23:46:31 | ocena = brak oceny tak jak można przypuszczać, że "mural" nie jest przypadkowy i pewnie ma swojego Autora
masz rację moim zdaniem zwracając uwagę Baroli, że cytując powinna, jeżeli to możliwe podać Autora, a przynajmniej miejsce umiejscowienia murala
i podobnie tu warto, by te dane podać, opisać choć własnymi słowami jaką "pracę innego Autora" uwieczniłeś
wypadło to bardzo ciekawie | |
s_tfur 2016-03-07 23:41:21 | ocena = brak oceny myślę , że układ nie jest przypadkowy | |
jabe 2016-03-07 23:35:31 | ocena = brak oceny czyli jest to taki przypadkowy układ postaci (w takich własnie strojach), a nie układ wynikający z Czyjejś pracy ? | |
s_tfur 2016-03-07 23:32:52 | ocena = brak oceny to nie jest sztuka | |
....... 2016-03-07 23:30:09 | ocena = brak oceny Jabe czyta moje myśli.:-D | |
jabe 2016-03-07 23:25:43 | ocena = brak oceny inaczej spytam ... sfotografowana scena jest zaaranżowana, zainscenizowana, wyreżyserowana (i jeszcze różne inne słowa) przez Ciebie ? , czy przez innego Autora ? czy przedstawiasz Swoją sztukę, czy przedstawiasz Czyjąś sztukę ? | |
s_tfur 2016-03-07 23:22:36 | ocena = brak oceny to nie jest przedstawienie teatralne | |
jabe 2016-03-07 23:03:47 | ocena = brak oceny taki żywy mural :) | |
....... 2016-03-07 23:00:16 | ocena = brak oceny Ludzie w fotografii czy raczej reportaż, ...z przedstawienia teatralnego?
| |
s_tfur 2016-03-07 22:24:15 | ocena = brak oceny a pisz Pan . . . i tak nic już tego miejsca nie uratuje .
| |
....... 2016-03-07 22:20:17 | ocena = Wolno mi wyrazić opinię?
(Miałem nie odwiedzać). | |
s_tfur 2016-03-07 21:46:57 | ocena = brak oceny - ) | |
vertigo 2016-03-07 21:46:08 | ocena = brak oceny raczej do kwiatków bym Cię nie namawiał,wolę osobiście fotografię tego typu niż ładne kolorowe kwiatuszki ...więc ..nie idż tą droga" :) | |
s_tfur 2016-03-07 21:41:55 | ocena = brak oceny no cóż ,
chyba zacznę kwiatki fotografować : | |
vertigo 2016-03-07 21:37:40 | ocena = brak oceny to zależy od odbiorcy a jako że tu przedstawiłeś ludzi to mz tak trochę słabo ale jak by to rozpatrywać w kategorii black dark to dla mnie jest spoko :) | |
s_tfur 2016-03-07 21:33:02 | ocena = brak oceny vertigo -
to źle , czy dobrze ? | |
vertigo 2016-03-07 21:31:22 | ocena = brak oceny wygląda dość upiornie... | |
makama 2016-03-07 21:28:14 | ocena = brak oceny Umarła klasa....... | |
Zaloguj się aby dodać komentarz. | |