| | |
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego
zgody jest zabronione. |
|
Autor: | ismena | Tytuł: | | Data publikacji: | 2016-06-02 09:27:53 | Liczba wyświetleń: | 653 | Ocena średnia: | 2.9 | Liczba punktów: | 35 | Liczba poleceń: | 0 | Liczba komentarzy i krytyk : | 38 | Kategoria: | Fotografia przyrodnicza | Aparat: | | Rodzaj fotografii: | Fotografia cyfrowa |
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze.
Krytykując fotografię,
powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć
swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty
i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa . Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.
Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne
uwagi zamieść w komentarzach.
Zaloguj się aby dodać krytykę.
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.
-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.
Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania
komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
Marcell 2016-06-05 08:23:01 | ocena = 4 | |
penjan 2016-06-02 22:04:09 | ocena = brak oceny amu - i niech tak zostanie. pozdrawiam również | |
.....,,,,, 2016-06-02 21:53:43 | ocena = brak oceny Ale czy ja się Tobie Penjanie każę tłumaczyć z tego, że ją widzisz? Pozdrawiam :) | |
penjan 2016-06-02 21:45:55 | ocena = brak oceny kompozycja (z założenia) powinna tworzyć harmonię całości obrazu, z tym nie ma co walczyć, tak po prostu jest :) łamanie zasad kompozycji nie polega na zrobieniu wszystkiego na opak czy też "olaniu" tych zasad,....
dokładnie to widzę w tej pracy - ład i harmonię pośród "rozgardiaszu" łąki.
pozdrawiam | |
.....,,,,, 2016-06-02 21:40:56 | ocena = brak oceny Penjanie, ja już właściwie napisałam co mi nie gra, nic więcej nie mam do dodania :) | |
penjan 2016-06-02 21:37:16 | ocena = brak oceny jabe - zgadzam się
pozdrawiam | |
penjan 2016-06-02 21:36:32 | ocena = brak oceny amu o jakim podziale kadru chcesz rozmawiać?
Ludzie koń jaki jest każdy widzi i dokładnie tak samo jest z łąką - niby każdy wie jaka jest a jednak....... przecież najzwyczajniej dzięki różnej wysokości i gęstości roślin jest czasami nietypowy rozkład świateł i cieni, intensywność światła jest różna , barwa i nasycenie też jest różne czy może być różne w zależności od różnych czynników - przecież tak to mniej więcej wygląda . Dlaczego sami sobie utrudniacie życie?Tworzycie dwie różne bajki tam gdzie ewidentnie jest jedna o określonej tresci.pozdrawiam | |
jabe 2016-06-02 21:22:10 | ocena = brak oceny Penjan ... dużo słów
pozdrawiam :) | |
penjan 2016-06-02 21:20:59 | ocena = brak oceny jabe nawet przez myśl mi nie przeszło że Tobie chodzi o ten cięty płatek ,sądziłem że chodzi Ci o to że ciasno górą. Dla mnie już sama uwaga o tym ciętym kwiatku to ......szok i gruba,gruba przesada.Ja naprawde nie znam się na tym wszystkim ale tutaj nie trzeba zbytniej znajomości tematu ,sądze że tu wystarczy odrobina zdrowego rozsądku i ....tyle. Zdarzało nam się już mieć różne zdania ale wiesz że nigdy nie szukałem i nie prowokowałem zwady - to "dramatyczne cięcie płatka" którego notabene tak do końca nie możesz być pewien to najzwyklejsze szukanie dziury w całym. bez urazy ..O jakim całym pozostałym bałaganie mówisz bo ja widzę ład w haosie łaki jako takiej - patrzymy na to samo? pozdrawiam | |
jabe 2016-06-02 21:14:37 | ocena = brak oceny też umiem (od)powiedzieć na to pierdoły pisane ... to jest proste Joker | |
Joker49 2016-06-02 21:11:04 | ocena = brak oceny Zajmij się sobą Jabe. Jokera zostaw w spokoju. Na hu? to Ci potrzebne? | |
jabe 2016-06-02 21:08:39 | ocena = brak oceny napisz Joker choć raz | |
Joker49 2016-06-02 21:00:32 | ocena = 4 Po za pierdołami pisanymi +4. Świetna impresja w pełni przemyślana .Z polecatorem | |
Aura139 2016-06-02 17:44:32 | ocena = 3 | |
Kobieta 2016-06-02 17:18:06 | ocena = 4 | |
ZAK 2016-06-02 17:02:32 | ocena = brak oceny jest miało być | |
ZAK 2016-06-02 17:00:15 | ocena = brak oceny Widzisz jabe: to wcale nie jet takie trudne tylko trzeba dopuścić taką świadomość :) | |
jabe 2016-06-02 16:52:24 | ocena = brak oceny W takim razie skomentuję to jeszcze tak.
Bardzo lubię Marylę Rodowicz i za każdym jej występem szczery mój podziw wywołuje także jej kreacja, jest strój ... artystka, wiadomo, także do stroju przywiązuje wielką uwagę i trudno ją posądzać w tym zakresie o przypadek. Z tym, że ja widzę jak się ubiera i ona też ma swojego wyglądu świadomość. | |
.....,,,,, 2016-06-02 16:46:06 | ocena = brak oceny kompozycja (z założenia) powinna tworzyć harmonię całości obrazu, z tym nie ma co walczyć, tak po prostu jest :) łamanie zasad kompozycji nie polega na zrobieniu wszystkiego na opak czy też "olaniu" tych zasad, łamanie polega na świadomym, mniej oczywistym, mniej książkowym jej stosowaniu. | |
ZAK 2016-06-02 16:41:35 | ocena = brak oceny No cóż amu: ludzie się róznią nie tylko percepcją. Percepcja to postrzeganie; uświadomiona reakcja narządu zmysłowego na bodziec zewnętrzny; sposób reagowania, odbierania wrażeń. (W. Kopaliński) Cytat Wikipedii:Etapy procesu postrzegania:
odbiór wrażeń,
postrzeganie w wąskim znaczeniu,
identyfikacja i rozpoznawanie. | |
ismena 2016-06-02 16:35:47 | ocena = brak oceny to chyba patrzymy na inny obrazek ... kolorystycznie i dla mnie kadrowo /mimo ,że bez poprawności książkowej , wszystko układa się tu w jedną całość , kolorystycznie rozmywając się w pastelach ku górze ...zwłaszcza ,że w tle są rozmyte maki ,czyli ciąg tego co jest w dolnym kwadracie zdjęcia ..
To jedna bajka , która byłaby o wiele mniej ciekawa gdyby nie było tego co w górnym tle zdjęcia .
....no ale każdy lubi inne bajki .
| |
jabe 2016-06-02 16:33:14 | ocena = brak oceny Spójrzcie na miniaturkę, oderwijcie się na chwilę od myśli co widzicie, nie szukajcie kwiatków, zobaczcie tylko na plamy barw ... górna plama nie należy to tego obrazka | |
.....,,,,, 2016-06-02 16:06:16 | ocena = brak oceny mz cięcie góry nie jest problemem, na makach ciężko czegoś nie uciąć, problem jest bardziej w podziale kadru, dolny kwadrat jest jakby oderwany od górnej części, poukładany, z makiem w centrum, a góra z innej bajki | |
ZAK 2016-06-02 15:50:36 | ocena = 4 Zgadzam się w całej rozciągłości z penjan a te znikające maki dodają dodatkowego wymiaru :) | |
ismena 2016-06-02 15:49:28 | ocena = brak oceny uciełam odrobinę * | |
ismena 2016-06-02 15:48:31 | ocena = brak oceny Mam kilka innych ujęć pewnie niektóre bardziej.poprawne kompozycyjnie mak w mocnym punkcie kadru itd. A z tych innych ten najbardziej mi się podoba. Co do góry było jej odrobinę więcej ale uciekałam odrobinę, bo tak.mi się lepiej domykał obrazek. A,że to jedynie tło nie sądziłam, że cięcia blisko.płatków aż tak zakłóci odbiór :-)... Bo.mi nie zakłóca. | |
jabe 2016-06-02 15:15:37 | ocena = brak oceny Penjan - tego się nie da pokazać lepiej w innym ujęciu, żadne inne formatkowanie nie pomoże, w tym pełna zgoda. Trzeba po prostu w momencie naciskania migawki widzieć nie tylko motyw, ale i cały pozostały bałagan, który będzie tło tworzył. Pewnie trzeba by było niżej, lub wyżej ustawić się z aparatem , by pozostawić główki makówek bez równoczesnego cięcia po płatkach.
No chyba że to cięcie po kwiecie jak teraz wnosi dla Ciebie wartość dodaną :) | |
penjan 2016-06-02 14:23:10 | ocena = brak oceny dla mnie góra nie jest żle cięta - próbowałem wyobrazić sobie jak można by to pokazać w jakimś innym ujęciu i......dochodzę do wniosku że własnie tak jak teraz jest pięknie biorąc pod uwagę zamysł autorki / mam nadzieję że zgaduję słusznie choć oczywiście mogę się mylić/ Na mnie wrażenie robi nie tylko ten mak jako motyw główny , podoba mi się ze względu na całośc kompozycji , te cztery wysokie łodygi w dalszym planie są równie istotnym i ważnym elementem tej całości , one "tworzą" ład w haosie łaki,wprowadzaja jaki uporządkowany rytm ale..... nie wiem co jest z bokow czy powyżej ,czy nie ma tam "czegoś" co "zakłóciłoby" klimat i przekaz tej pracy.Mnie podoba się ten fragment całości w formie takiej jak wiidać.Ja widzę to ujęcie jako całość a nie jako mak jako "motyw pprzewodni" i w takiej właśnie formie ta praca do mnie przemawia , ładne opracowanie całości - podoba mi się.pozdrawiam | |
ismena 2016-06-02 11:05:09 | ocena = brak oceny ależ o tym właśnie pisze ,że można by rzec co "kraj to obyczaj " ): .. na innym portalu zostało dość wysoko ocenione jakoś kompozycja została pozytywnie przełknięta :) ... inne makowe które tu mam skomentowało zaledwie 3 osoby tutaj a tam było zdjęciem tygodnia , w kategorii zdjęcia miesiąca też uplasowało się wysoko , wiec tak naprawdę luz :) .... nie ma potrzeby brać zbyt dosłownie wszystkiego co się w galeriach czyta . Bo jest naprawdę bardzo różny odbiór i zgoła odmienny ,trudno wybrać który bardziej prawdziwy :))) | |
atsf 2016-06-02 10:54:14 | ocena = 2 Jabe ma rację ;) | |
jabe 2016-06-02 10:52:34 | ocena = brak oceny tu na pewno nie chodzi o cel sam w sobie, nie w tym rzecz, by ślepo podlegac regułom ... uniesmy się choć lekko ponad :) | |
ismena 2016-06-02 10:27:11 | ocena = brak oceny no cóż poprawność kadrowania /złote i inne podziały jakoś nieszczególnie są moim celem , na pewno to wada , ale dla mnie do zaakceptowania ... mam inne wyobrażanie tego co chce pokazać i to pokazuje ...dzięki za wpisy , rozumię ,że to się może nie podobać . | |
Akrim 2016-06-02 10:16:13 | ocena = 2 Jabe ma rację :) | |
s_tfur 2016-06-02 09:55:46 | ocena = 2 | |
jabe 2016-06-02 09:38:33 | ocena = 1 góra źle cięta moim zdaniem, plus za kolorystykę | |
Zaloguj się aby dodać komentarz. | |