Jedzie na miejsce i co? to jest główny argument kk? Ludzie... :D :D
jeden potrafi miejsce pokazać zaj.. cie, a drugi nie, na tym polega
fotografia, jeden pokaże modelkę jako paskudę, a drugi z niej
wyciągnie Anję Rubik, czy to wina modelki? NIE! to zaleta fotografa!
Żenująca jest dyskusja pod tym foto :)
"pejzaż daje spore możliwości kreacji w trakcie
postprocessingu" jak dla mnie to juz za duzo tej kreatywnosci, z
Beskidow zrobily sie Himalaje.
http://www.obiektywni.pl/galeria/fotografia-702963.php
Troche to bez sensu wyglada, jedno takie, drugie inne. Bywam w tamtej
okolicy dosyc czesto i tak manipulacja mnie poprostu boli, oklamywanie
odbiorcy, ktos kto tam nie byl zobaczy zdjecie, jedzie na miejsce i
co? To juz nie kategoria pejzaz.
Co do problemow z poprawna ekspozyja, filtry ND i nie tylko polecam.
Jakimś wielkim znawcą malarstwa nie jestem, ale jakoś nie kojarzę
obrazów martwej, czy ledwo żywej natury, na których bajzel udawał by
porządek. Kompozycja kompozycją, coś musi ją tworzyć, ale czemu
walająca się po suknie truskawka, skoro miejsce truskawek jest w
misce; czemu konwalia luzem, skoro stoją one w wazonie? Jakiś
kieliszek zamiast tej truskawki, jakieś stokrotki zamiast tej
rozsypanej konwalii bardziej by mi się widziały. Kreacja ważna rzecz,
lecz mocno podatna na przekraczanie granicy absurdu. Trzeba być
fotografem, aby łykać takie kompozycje, bo pierwszą lepszą gosposię
szlag by trafił na ten widok ;-)
Główny motyw zlewa się z tłem a wrażenie to potęguje nadmiar nieba.
Były by aż 3 wyjścia z tej sytuacji: albo b. jasny obiektyw na pełnym
otworze, albo podpuszczenie tych łodzi bliżej, albo opuszczenie
aparatu nad poziom wody, aby wyeksponować gondolierów na tle nieba. Z
przyczyn zależnych od Autora najpewniej zadziałał by ostatni sposób
;-) Poza tym format panoramiczny bardziej mi się tu widzi.
Brakuje mi tu światła.
Kadr - miły dla oka, tylko w lewym dolnym włazi trochę coś, co nie
pasuje do reszty tła.
Co do tła ogółem - próbowałabym uniknąć tego czegoś czarnego z prawej
strony (pień drzewa?).
Tak na dobrą sprawę to mamy tu 10 zdjęć...zależy od której strony
spojrzeć i wymierzyć i pstryknąć...od góry????
od dołu??? szczególnie z lewej bądź z prawej.....ale farmazonów się tu
doczekałam(em)....a moze trochę wyobraźni???
i ja żałuję, że nie widać struktury płatków rzepaku, zwłaszcza na tym
1324 od lewej :)
nie za dobre foto sobie wybraliście do bicia? Zła godzina zrobienia
foty? bzdura...
Nie jest poprawna artystycznie? Chętnie posłucham szerszego
wyjaśnienia :) Jak dla mnie wszystko wykonane ok, a czy temat kogoś
porywa czy nie, to już nie na rubrykę kk mz ;)
osobiście nie przepadam za rzepakiem ;)
Tak na dobrą sprawę mamy tu dwa zdjęcia i wzrok goni mi po całym
kadrze, bo nie mogę wyłapać która część jest ważniejsza, ewentualnie
co tu jest tematem zdjęcia?
Skoro centralnie jest ustawiony między dwoma słupami zeschnięty pień,
to po prostu on znika bo jest przytłoczony przez to wszystko co dzieje
się z lewej i prawej strony. A może najważniejsze są te dwa duże
drzewa- o.k. tylko po co tyle innych dodatkowych rzeczy z lewej? Może
wystarczyłby centralny kwadratowy kadr, bo te dwa drzewa są na tyle
interesujące, że zasługuja na dobrą fotografię.
Można też całkiem ciekawie pokazać samą lewą część kadru, czyli słupy
i pomiędzy nimi uschnięty mały kikut. Spokojne, stonowane i
minimalistyczne, choć nudne ujęcie.
Oceniając ujemnie czyjąś krytykę wypada napisać własną. Oczywiście nie
dotyczy to trolli itp. wybitnych foto miszczów.
Autorze Golum37 zaliczyłeś minus ponieważ napisałeś oklepane ogólniki
nieomal nic nie mające wspólnego z tą pracą.
Mało tego jedyne słowa z którymi się zgodzę to ... Kolorystyka tez gra
bardzo ważną rolę i o innych porach dnia inaczej to wygląda ...
Po pierwsze fotek jest chyba cztery, nie ma cięć i podmiany motywu
tylko motyw i kadr jest podobny.
Po drugie ta praca (dokładnie jej prezentacja) absolutnie nie jest
poprawna technicznie z powodu braku detali/szczegółów oraz jak mi się
wydaje przepaleń na kwiatach rzepaku.
Jedynie kolorystyka jest akceptowalna.
Domniemanie walorów artystycznych w tej pracy oraz jak to nazwałeś
oklepanie tematu to już wybacz ale przegięcie o którym nie będę się
wypowiadał.
KK esencjonalnie dla tych co w tym powyżej jej nie dostrzegli.
Warsztat do poprawki, pobaw się z stosując DRI z RAW-a, wrzucaj
mniejsze ale czytelne stosując minimalną kompresję formatu jpg oraz PE
gdzie masz bodajże 450kb.
golumie...wyobraź sobie, ze tak wyglądała wczoraj "złota
godzina" :)
też bolałam (em), że chmur brak, myślałem o sztucznej mgle, ale
wszystka "poszła" wiadomo gdzie...
czy temat oklepany, pewnie tak...ale zatem jaki nie jest???
Dwie fotki , dwa cięcia i jeden kadr (jest jeszcze trzecia fota tylko
chyba inne dzewo) i niezbyt to się prezentuje chociaż poprawnie
technicznie ale nie artystycznie. ..
Foografowanie takich motywów o tej porze dnia jest mało efektywne w
odbiorze i nudne. Inaczej by to wyglądało o wschodzie albo zachodzie a
jeszcze lepiej z dodatkiem chmur na niebie i bardziej burzliwe tym
lepiej .Kolorystyka tez gra bardzo ważną rolę i o innych porach dnia
inaczej to wygląda ......Podsumowując dodam że nawet jakbyś sutorze
(autorko) zastosował(a) się do powyżej zalecanych instrukcji to
odpuścił bym ten projekt bo zbyt oklepany i naprawdę trzeba
"drzewa" żeby zadziwić. .....pozdrawiam
po drugie
Tu nie ma o czym gadać. Zdjęcie jest wykonane poprawnie. W naturalny
sposób wykonane, dobrze ułożone kompozycyjnie, poprawnie wykonane od
strony technicznej.
Patrząc na tak cudną istotę ziemską dziewczęciem zwaną cała reszta
wszechświata nie istnieje.
Piegi to pocałunki księżyca które uwidacznia i odwzajemnia słońce.
Dawno temu księżyc i słońce byli parą kochanków wspólnie
rozświetlających zakątki wszechświata. Bogowie Olimpu zazdrościli im
ich mocy światła. Dziś nocą księżyc obdarza swymi pocałunkami
najpiękniejsze dziewczęta, a słonce je złoci.
K.K. o pracy gdyż msz. warto nad nią siąść i poprawić sporo
drobiazgów.
Dodatkowe zmiękczenie GO w raz z ostrymi krawędziami później dołożonej
fakturki tła nie wygląda zbyt dobrze.
Jeśli już to sugerował bym zachować autentyczną Go i jedynie
delikatnie ją rozmyć również z fakturą tła.
Obraz stałby się znacznie bardziej akceptowalny.
Po drugie delikatne rozjaśnienie cienia po lewej stronie ust msz.
wyszło by korzystniej.
Po trzecie nadmierne ostrzenie stworzyło brzydką jasną linie pod
brodzą oraz naszyjniku.
Po czwarte ... CUDO.