fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Polecane krytyki
fotografia cyfrowa
Kategoria:
fotografia cyfrowa
Zdjęcie / AutorKrytykaOkres
fotografia cyfrowa

askotar1
snupolek (2234) fotografia cyfrowa2008-12-28 17:39:07

Lubię pejzaż.Sam próbuję je robić.Ale lubie gdy zrobione są w niekonwencjonalny sposób poprzez
kadr,zwrócenie uwagi na symetrię odbić, grę ziemi z niebem, dynamiczny i szeroki rozstaw planów
Pejzaż taki,że aż otwiera szeroko oczy widzowi,że powoduje to,że przez chwilę nie możemy od niego oderwać wzroku....
tu tego zabrakło, zbyt wiele elementów w sumie w nieciekawym kadrze i świetle spowodowało
pospolitość tego ujęcia m.s.z.
plus


2020-05-20 10:00:00

2020-05-20 17:59:59
fotografia cyfrowa

background
kellindil (254) fotografia cyfrowa2008-12-25 11:49:48

nie jestem żadnym specem fotografii zaznaczam od razu, jednak moim zdaniem w tym zdjęciu jest stanowczo za dużo przepaleń, modelka wtopiła się całkowicie w tło suknią, brak jest z lewej odróżnienia sylwetki od tła a i z prawej wtapia się bardzo mocno, mnie osobiście taki efekt nie przekonuje. Zakładam że to wtopienie w tło jest efektem obróbki? Modelka po zastosowaniu wycięcia z poprzedniego zdjęcia(tak to wygląda) lub doostrzeniu krawędzi trochę boleśnie odcina się od tła w okolicy głowy i ramion. Ogółem ładna kreacja, ładna modelka, może trochę zbyt podkreślone perły na szyi ale obróbka i przepalenia bardzo obniżają wartość zdjęcia. Przy białych ubraniach trzeba szczególnie uważać by nie zniknęła ich faktura, warto eksperymentować;) jak napisalem na początku jestem amatorem więc masz pełne prawo się nie zgodzić;)
plus plus


2020-05-20 02:00:00

2020-05-20 09:59:59
fotografia cyfrowa

jacky
bjorker (3918) fotografia cyfrowa2008-12-25 13:34:37

Dobre światło i modelka to nie wszystko. Relacja fotograf modelka oraz atmosfera podczas sesji wychodzi na zdjęciach. To zdjęcie można potraktować jako próbę światła ale absolutnie nie można po takim strzale uznać jej za owocną. Widać że modleka nie czuje się za dobrze w wymyślonej pozie przez autora i nie do końca pewnie. Często zdarza się że 'modele' potrzebuja troche czasu na oswojenie się przed obiektywem, a sam fotograf powinien im w tym pomóc.
plus plus


2020-05-19 18:00:00

2020-05-20 01:59:59
fotografia cyfrowa

schymon
bosch (8353) fotografia cyfrowa2008-12-23 11:35:25

fajne swiatlo, klimat i poza modelki, szkoda tylko tej ucietej stopy... zapewne lepiej byloby przesunac caly kadr w prawo, rezygnujac z widocznego zrodla swiatla pozostawic postac w calosci...
pozdrawiam
plus plus


2020-05-19 10:00:00

2020-05-19 17:59:59
fotografia cyfrowa

ANsako
vagabond (19817) fotografia cyfrowa2008-12-26 06:16:23

Mario - czym bardziej sie przygladam, tym bardziej pasji nie widze!...co prawda nigdy nie bylem zbyt spostrzegawczy, wiec z dostrzezeniem pewnych rzeczy zawsze mialem trudnosci. Moze wiec jakas wskazowka na co powinienem patrzec, aby dostrzec pasje? Dla mnie byloby to na przyklad wejscie do zimnej wody, by zblizyc sie do wedkarza, zalozyc obiektyw ze znacznie krotsza ogniskowa i zejsc na przyklad z punktem widzenia do poziomu wody...przypuszczam, ze takie ujecie byloby ciekawsze, ale jseli nawet nie, to w tym dostrzeglbym faktyczna pasje. Teraz widze jedynie bezmyslne powtarzanie frazesow...i nie mam tu na mysli autora zdjecia.
plus


2020-05-19 10:00:00

2020-05-19 17:59:59
fotografia cyfrowa

siodmeniebo
bjorker (3918) fotografia cyfrowa2008-12-25 14:35:43

Ostatnio często przeglądam portrety studyjne i stwierdzam że powyższy wzór portretu powielany jest bardzo często i staje się owe męcząco-nieciekawe pośród setek podobnych. Wzór - białe, czyste tło + wiatrak i ładny uśmiech mam na myśli. Mam wrażenie że nie ma tu żadnego pomysłu autora, jakiejś jego inicjatywy. Postarajmy się wnieść jakąś myśl w to w szystko, jakąś prawde. Przełóżmy emocje
plus plus plus
minus

2020-05-19 10:00:00

2020-05-19 17:59:59
fotografia cyfrowa

rawa
wiosna77 (3) fotografia cyfrowa2008-12-23 19:26:38

Ja bym to zdjęcie zatytułował:Dwa oblicza samotności.Tak już na marginesie nic dodać nic ująć.Henryk S.Chwila zadumy nad biegiem życia...
plus


2020-05-19 02:00:00

2020-05-19 09:59:59
fotografia cyfrowa

qstra
bjorker (3918) fotografia cyfrowa2008-12-20 16:46:22

Bardzo ładnie rozplanowany kadr, nadanie dodoatkowej głębi poprzez odbicie w lustrze, spojrzenie modelki i umiejętna późniejsza obróbka (nakładka + tonacja) - wszystko to zaowocowało pięknym, zmysłowym portretem. Dopracowane w każdym szczególe.
plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
minus minus

2020-05-18 18:00:00

2020-05-19 01:59:59
fotografia cyfrowa

darek73n
Skylines (3558) fotografia cyfrowa2008-12-21 16:53:09

Fajny pomysł z takim kadrem w kwadracie z profilu bez widocznych oczu,szkoda że padła jakość, światło jest zdecydowanie nieopanowane i na wlosach widać przeostrzenia
plus plus plus


2020-05-18 10:00:00

2020-05-18 17:59:59
fotografia cyfrowa

bydz
snupolek (2234) fotografia cyfrowa2008-12-19 21:40:18

Krótko
- całkowity brak pomysłu na kadr
fotografia ani nie przyciąga widza wyrafinowaniem technicznym, ciekawym światłem , ciekawym kadrem a w końcu atrakcyjnością obiektu

Zwykłe niestety pstryk z wycieczki po łące i to w najgorszej fotograficznie porze dnia

Zdjęcie o niczym, którego raczej nikt nie zapamięta na dłużej niż 3 sekundy
plus


2020-05-18 02:00:00

2020-05-18 09:59:59
fotografia cyfrowa

CannonCat
bosch (8353) fotografia cyfrowa2008-12-19 22:15:43

bardzo podoba mi sie konstrukcja i technika tej pracy..., malarskie, przemyslane i dopracowane pod kazdym wzgledem, piekne swiatlo, nawet niedoskonalosci modelki przemawiaja na korzysc, to jest juz sztuka...
pozdrawiam i gratuluje
plus plus plus plus plus
minus

2020-05-17 18:00:00

2020-05-18 01:59:59
fotografia cyfrowa

ija
snupolek (2234) fotografia cyfrowa2008-12-20 13:59:52

Myślę,że dobrym zabiegiem będzie zacytowanie krytyki tegoż autora pod podobnym do tego zdjęciem innego autora
"Albo to zdjęcie jest za jasne bo widać coś a nie same kontury albo jest za ciemne jeśli miało być widać że kościół jest z kamienia a nie z drewna. Jeśli się więc skupiłeś na na chmurach (ciekawą formę przybrały) to po co tyle dołu pokazujesz. Jeśli miał to być kościół pokazany zdecydowanie ciąć górę i zrobić jaśniejsze. Wybrałeś coś takiego pośredniego "

Pytanie jest innego rodzaju. Czy robiąc takie zdjęcia jak się ma w swoim dorobku można rzeczowo krytykować innego autora?

Bo co przedstawia nam tutaj na swoim przykładzie pracy, ija

- kadr z pozycji leżącego w trawie komandosa Specnazu,szykującego się do ataku na jakiś jasny obiekt
- ikonkowa forma prezentacji zdjęcia jest całkowicie nie do przyjęcia,bowiem jest wyrazem braku szacunku dla odbiorcy

- kadr nie przemyślany,chaotyczny,niechlujny
- temat mało atrakcyjny,fatalnie zaprezentowany i podany szerszemu odbiorcy
- automatyka aparatu nie poradziła sobie z jasnym żródłem światła, a skompensowanie go fleszem spowodowało dziwny efekt rozjaśnienia traw

Jak dla mnie zdjęcie do kosza.
plus plus plus plus
minus

2020-05-17 10:00:00

2020-05-17 17:59:59
fotografia cyfrowa

pablo77
next7159 (210) fotografia cyfrowa2008-12-17 01:24:19

Zdjęcie słabe technicznie ale nie chodzi mi o jakość zdjęcia bo tu nie mam zastrzeżeń. Kadr się chwieje jakby autor zrobił to zdjęcie przez przypadek. silniej by oddziaływało gdyby było czarno białe i kadr prosto. Podoba mi się bardzo fakt że modelka nie patrzy bezpośrednio w obiektyw jakby nie miała zamiaru być seksowna ale rozchylone usta już to sugerują. erotyka czy nie erotyka akt nie musi działać jak płachta na byka może być wręcz odrażający ale ta fotografia nie ma w sobie ani jednego ani drugiego
plus plus plus


2020-05-17 02:00:00

2020-05-17 09:59:59
fotografia cyfrowa

neojmx
buddabar1 (13657) fotografia cyfrowa2008-12-15 18:48:02

Lubię muzykę, ale najtrudniejsze jest przy fotografii pokazać muzykę. Można powiedzieć że fotografia jest trudna bo mamy warunki świetlne na które nie mam wpływu, ale można tez powiedzieć że jest łatwo się tłumaczyć że nie wyszło bo kiepskie światło. Najlepszy jest oczywiście jasny zoom ze stabilizacją obrazu . Stabilizacja pozwala na ustawienie 1/20 - 40 czasów – a dzięki temu wykonać dobrej jakości fotografię.
plus plus


2020-05-16 02:00:00

2020-05-16 09:59:59
fotografia cyfrowa

Krasuski
fury (844) fotografia cyfrowa2008-12-15 19:21:33

dożo lepiej by wyglądał gdybyś mniej wykontrastował i wyostrzył sztucznie budynek.. na histogramie było przyłożyć bardziej wagę do pół cieni, których to bardzo mało , i ten dach.. wydaje mi się że to po wyostrzaniu zdjęcia..ogólnie gdyby nie tak intensywna obróbka fotografii p[raca była by bardzo fajna.. no ale jesteś na dobrej drodze
plus plus plus


2020-05-15 18:00:00

2020-05-16 01:59:59
fotografia cyfrowa

venom809
gregsk (19932) fotografia cyfrowa2008-12-15 20:56:49

Z uporem maniaka będę "zjeżdżał" fotografie w typie widzianym wyżej, czyli "pochylam się nad kwiatkiem i pstryk". Bałagan w kadrze (temat centralnie złapany a w tle mnóstwo rozpraszających "przeszkadzajek"). GO nie do przyjęcia (zbyt słabo rozmazane tło "temat" się częściowo zlewa z kwiatkami w tle), na koniec nieostro. Bratek jak bratek, foto jednak totalnie wręcz pospolite i nieprzemyślane jakby testowanie aparatu.
plus plus plus


2020-05-15 10:00:00

2020-05-15 17:59:59
fotografia cyfrowa

Pl_aneta
meczysalaw (1391) fotografia cyfrowa2008-12-15 22:21:30

świetnie zauważona gra światła. dla nie jedynie można przesunąć kadr nieco do góry. Góra zbyt ciasna, a na dole za dużo niepotrzebnej przestrzeni.
plus plus


2020-05-15 02:00:00

2020-05-15 09:59:59
fotografia cyfrowa

eveline_b
neojmx (5821) fotografia cyfrowa2008-12-15 10:26:03

To będzie trochę inna krytyka, bo nie dotycząca foty, ale całego profilu, a piszę ją po to, aby przestrzec innych Autorów.
Evelino, to, co piszesz w "o sobie", to Twoja prywatna sprawa, natomiast na portalach fotograficznych prace wystawiają ich autorzy, a nie modelki, które znajdują się na zdjęciach. Utworzenie tego konta nie jest zgodne nie tylko z regulaminem, ale i z prawem.
plus plus plus plus plus plus


2020-05-14 18:00:00

2020-05-15 01:59:59
fotografia cyfrowa

eveline_b
Glavo (6195) fotografia cyfrowa2008-12-15 11:12:33

Autorskie prawa majątkowe

"Autorskie prawa majątkowe (ang. copyright) to monopol praw majątkowych na rzecz autora utworu (albo w określonych przypadkach wydawcy lub producenta).
Zasadą w prawie autorskim jest, iż z utworu może korzystać lub nim rozporządzać tylko osoba uprawniona. Najczęściej będzie to sam twórca lub osoba, która nabyła określone prawa majątkowe, lub na rzecz której ustanowiona została licencja."

Jażeli pani nie spełniła powyższego warunku a zaznaczyła Pani takst poniżej

"Oświadczam, że posiadam pełne
prawa autorskie do
zamieszczonego zdjęcia oraz, że w wypadku prezentowania na nim wizerunków osób, posiadam ich zgodę na publikację fotografii (zgodnie z ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Dz.U. 1994 nr 24 poz. 83 wraz z późniejszymi zmianami)."

Złamała Pani Prawo
plus


2020-05-14 10:00:00

2020-05-14 17:59:59
fotografia cyfrowa

cranium84
pablo77 (12441) fotografia cyfrowa2008-12-12 22:29:38

Zacznę od tego co mi się podoba: kolory - nasycone, żywe aż się chce patrzeć na Twoją fotkę. Piękna głębia ostrości. To co ma być ostre jest idealnie ostre a to co powinno być rozmyte właśnie takie jest. Świtało, łagodne, przyjemne. Ale kiedy przyglądałem się zdjęciu coś mi przeszkadzało w odbiorze. Wtedy przyłożyłem sobie kawałek czarnej tekturki do ekranu i odciąłem zdjęcie tak z 1-1,5 cm pod ostatnią bilą. No i jak dla mnie radykalnie lepiej. Tak duża zielona, agresywna powierzchnia staje się moim zdaniem troche zbyt dużą konkurencją dla modelki. Ale ogólnie fotka bardzo fajna.
plus plus plus


2020-05-14 02:00:00

2020-05-14 09:59:59
fotografia cyfrowa

evegetsnaked
pablo77 (12441) fotografia cyfrowa2008-12-12 23:52:39

jak dla mnie trochę tu za dużo tego wszystkiego ;-)) Wzrok lata po zdjęciu i nie wiadomo na co patrzyć. Jakbym mógł coś zmienić to zostawiłbym paznokcie niepomalowane - stanowią fajne nawiązanie do oczu ale zbyt mocne. No i klips zagłusza oczy. Proponuję doświadczenie: zasłonić klips kciukiem na ekranie. Wg,. mnie od razu lepiej. Nie przekonują mnie też kolczyki - szczególnie ten w nosie. Za dużo tego dobrego. Za to ładne światełko, piękne bliki w oczach i generalnie fajny pomysł tylko ciut za dużo tego. Kuknąłem na poprzednie fotki w podobnym stylu i tam jest znacznie fajniej.
plus plus plus


2020-05-13 18:00:00

2020-05-14 01:59:59
fotografia cyfrowa

mmow
neojmx (5821) fotografia cyfrowa2008-12-12 23:53:52

Z poprzednikiem nie zgodzę się w kwestii ISO. Im wyższe, tym więcej traci plastyka foty.
W tej pracy widzę, że autor starał się pokazać więcej niż trzeba i można - chciał artystycznie. W rezultacie skończyło się na niezrealizowanym zamyśle. Kompozycyjnie fota pływa, tematem staje się ramię modelki, a ona sama jest nieczytelna. Nagle pojawia się jakaś niebieska plama, która nie wiadomo skąd się wzięła i jakie ma znaczenie dla foty. Pozornie stabilizuje kadr, ale kompozycja to nie tylko układ linii, kierunków, elementów - to także barwa, to gra światła, stopniowanie planów, a tutaj tego nie ma.
Autor pisze w opisie, że zastanawiał się nad b&w - po co? Jeśli materiał wyjściowy nie jest wystarczająco dobry, to żadna obróbka nie jest w stanie go obronić.
Już sam temat został pokazany w sposób nieciekawy. Pomijając tytuł, który dla obrazu nie może być treścią, a jego uzupełnieniem, to praca nie mówi o subtelnościach, które niosą muzyka i artysta grający na tak pięknym instrumencie jak skrzypce.
Pozytywem tej pracy jest to, że autor niewątpliwie ma wrażliwość, ale - aby ją uwolnić i... pozwolić grać - najpierw potrzeba solidnego warsztatu, tak solidnego, jak - domniemam - ma artystka, która miała być tematem tej foty.
Pozdrawiam.
plus plus plus plus plus


2020-05-13 10:00:00

2020-05-13 17:59:59
fotografia cyfrowa

KATARZYNAXXX
Zimbabwe (9660) fotografia cyfrowa2008-12-13 14:02:16

1) za małe
2) za mało ostre
3) za mocne oświetlenie twarzy
4) nie wiadomo co przedstawia
5) inne...
plus
minus

2020-05-13 02:00:00

2020-05-13 09:59:59
fotografia cyfrowa

panzer_44
Lachim (2480) fotografia cyfrowa2008-12-13 14:23:24

No, panzer_44, tu sam dałeś świetny przykład na to, że czasami lepiej powstrzymać się od publicznego interpretowania własnych prac przez autora.
W ten sposób, pozostawiając dowolną interpretację odbiorcy, czynisz fotografię bardziej uniwersalną. Nie mówisz też już na wejściu pewnemu określonemu kręgowi widzów: "to nie dla was".

Widzę tu całe mnóstwo możliwości interpretacyjnych:
(1) Pnącza czasu zarastają nas i nasz świat. Wszystko przeminie. Nie pozostanie nawet to, co dla nas najważniejsze.
(2) Po dwudziestu wiekach któż jeszcze pamięta Dobrą Nowinę, którą On głosił?
(3) Chrystus - obumarłe ziarno pszenicy, z którego wyrasta... (co?)
(4) Dobiega kres religii opartej na śmiesznej mitologii.
(5) Europo, czy zapomniałaś o swych korzeniach?
(6), (7), ... (i wiele, wiele innych).

Tytuł, co prawda, zawęża nieco pole interpretacji, ale pozostawia mi jednak miejsce na własną refleksję. Być może mój własny sposób odbioru Twojej pracy nie jest zgodny z Twoim zamiarem twórczym, ale... zyskałeś widza ! pobudziłeś go do refleksji ! A może nawet sam zauważyłeś w Twojej pracy to "coś jeszcze", czego nie uświadamiałeś sobie przed rozmową z widzem?

(Miał to być komentarz do tej konkretnej fotki, ale ponieważ nabrał cech bardziej ogólnych rozważań - zamieszczam w KK z prośbą o wyrozumiałość czytelników :)
plus


2020-05-12 18:00:00

2020-05-13 01:59:59
fotografia cyfrowa

next7159
FZpablo (34601) fotografia cyfrowa2008-12-13 18:17:07

Witaj autorze. Nie mam pojecia co chciales nam pokazac. Nic na tej fotografii nie ma co by moglo przykuc moja uwage. Suche badyle chyba nie sa zbyt fotogeniczne. Techniczne slabo. Ostrosc kiepska, zabraklo swiatla.
Proponuje sie troche porozglądać po innych fotografiach zanim cos sie opublikuje
Powodzenia zycze w kolejnych pracach.
Pozdrawiam
Paweł
plus plus plus
minus

2020-05-12 10:00:00

2020-05-12 17:59:59
fotografia cyfrowa

Joyla
Andrzejch (37680) fotografia cyfrowa2008-12-11 17:07:31

przede wszystkim słońce umieszczone centralnie to nie jest dobry pomysł, dodatkowo przepalenie w centrum kadru. Sylwety ( czarne budynki ) muszą mieć charakter, być dobrze umieszczone w kadrze, nie ucięte w pół, no i muszą być ostre. Samo niebo nie zbuduje zdjęcia, pozdrawiam i powodzenia.
plus


2020-05-12 02:00:00

2020-05-12 09:59:59
fotografia cyfrowa

jedker
Rafi30 (16) fotografia cyfrowa2008-12-11 22:39:46

Ja w przypadku tego zdjęcia nie widzę sensu ,żeby łódki zostawić w kolorze.Tutaj ten kolor odciąga uwagę od wędkarza ,a nie powinien.Osobiście nie jestem zwolennikiem takich zabiegów,pozdrawiam
plus plus


2020-05-11 18:00:00

2020-05-12 01:59:59
fotografia cyfrowa

purplecow
pablo77 (12441) fotografia cyfrowa2008-12-12 00:59:22

Świetne operowanie głębią ostrości. Piękne miękkie światło. Super kadr i dramaturgia. Jakby jeszcze ta pani spojrzała w górę i pokazała oczy byłoby idealnie jak dla mnie.
plus plus plus


2020-05-11 10:00:00

2020-05-11 17:59:59
fotografia cyfrowa

wojciech7777
meczysalaw (1391) fotografia cyfrowa2008-12-09 15:32:24

bardzo podobny zamysł i wykonanie do kilku poprzednich zdjęć. Główny motyw w domyśle. Wyostrzony szczegół z prawego planu nie jest istotny a jednak zatrzymujący wzrok... całe szczęście, że myśl idzie dalej! A może tryptyk...?, który dopełni myśl.
plus plus


2020-05-11 02:00:00

2020-05-11 09:59:59
fotografia cyfrowa

Daniel_M
BlackHoleSun (2105) fotografia cyfrowa2008-12-10 10:34:55

moim zdaniem przede wszystkim dół czarny, niedoświetlony, nie widać w nim żadnych szczegółów, więc kłania się tutaj również naświetlanie, odpowiednio dobrana ekspozycja, może stosowanie filtrów np. połówkowych i fotografowanie w bardziej złotej godzinie, kiedy jest jeszcze jaśniej, polecam również kupno i stosowanie statywu i dzięki niemu najniższych czułości w aparacie, pozwoli to uzyskać zdjęcia względnie niezaszumione, zwłaszcza w przypadku takich, nocnych zdjęć, gdy światła jest mało, z jakością poprzednicy mają trochę racji, widać efekty prawdopodobnie zbyt mocnej kompresji ( zdjęcie ma wielkość 82kb ), staraj się tak dobierać stopień kompresji, aby w pełni wykorzystać przysługujące Ci na zdjęcie 210kb, i jeszcze jedno, jeśli publikujesz zdjęcie w kategorii Panoramy to warto zrobić jego większą wersję ( z tego co wyczytałem może być aż 3000x3000 pikseli i aż 450kb wielkości pliku ) i dodać jako dostępną na pełnym ekranie, na pewno ( dzięki mniejszej kompresji ) pomoże to uzyskać ciekawsze efekty i poprawi odbiór takiego zdjęcia...
wybacz, że się tak rozpisałem, miał być komentarz, wyszła krytyka :-)
mam nadzieję, że te moje uwagi przydadzą Ci się Autorze w przyszłości choć trochę, pozdrawiam...
plus


2020-05-10 18:00:00

2020-05-11 01:59:59
fotografia cyfrowa

czarek691
pablo77 (12441) fotografia cyfrowa2008-12-10 17:04:07

Podobno góry to samograj fotograficzny - wszystkie zawsze ładnie wychodzą. Może i tak ale uważam że są zdjęcia które wychodzą ponad przeciętność i to moim zdaniem do takich należy. Piękna kolorystka, bijąc od gór moc podkreślona przemyślaną kompozycją. Podoba mi się!
plus


2020-05-10 10:00:00

2020-05-10 17:59:59
fotografia cyfrowa

merlin
bosch (8353) fotografia cyfrowa2008-12-08 19:17:45

zuwazylem taka prosta zaleznosc: jak cos wybiega poza przyjete ramy, lub jest chociaz lekko eksperymentalne prezentowane jest czesto, z chwalebnymi wyjatkami, anonimowo... mozna zrozumiec ta niepewnosc, ale tutaj jestesmy wszyscy prawie anonimowi... mozna jedynie utracic kilku wielbicieli :-))
mnie sie bardzo podoba, wykadrowalbym jedynie to tak, zeby pozostawic cien glowy w calosci, kosztem dolnej partii, w ktorej i tak sie niewiele dzieje... i zatytuowal: po_ciagi liczbowe...
pozdrawiam
plus


2020-05-10 02:00:00

2020-05-10 09:59:59
fotografia cyfrowa

Kobieta
snupolek (2234) fotografia cyfrowa2008-12-07 16:09:13

Tylko jedno zdanie: Nie podoba mi się technicznie to zdjęcie.Nie jego dokładność techniczna
ale kreatywność autorki, która sprowadziła się do zwykłej fotoszopowej obracanki i wklejanki

Jestem zwollenikiem szukania symetrii w przyprodzie,i fotografowania takich właśnie zastanych symetrii, bo świadczy to o umiętności szukania i wychwytwanie przez autora takich motywów

tu niestety poszła Pani po najmniejszej linii oporu, skrypt z PS'a
plus


2020-05-09 18:00:00

2020-05-10 01:59:59
fotografia cyfrowa

Machnac
Napcio (5147) fotografia cyfrowa2008-12-07 20:31:45

Pewnie szalenie trudno jest wypatrzeć taką łasicę. Zdjęcie jednak jest takie sobie. Najbardziej rzuca się w oczy LD róg i to "coś" tam. Plątanina trawska też oddala od nas zwierzątko. Przydałoby się rozmyć tło. Ciekaw jestem też jak taka łasica wygląda w całości. Proszę więc nie osiadać na laurach i "polować" dalej.
plus plus


2020-05-09 10:00:00

2020-05-09 17:59:59
fotografia cyfrowa

bosch
sled (302) fotografia cyfrowa2008-12-07 21:06:44

hej ! mnie sie podoba wlasnie bez tej reki, taka odrealnionapostac, wyglada to tak, jakby lewa czesc modelki byla jakims posagiem, monumentem, ciemna strona tej sympatycznej i slicznej dziewczyny. Jesli czegos tu nie rozumiem to znaczenia tej muszli w rogu na parapecie, tak tam po prostu lezala, czy znalazla sie tam celowo ?
plus plus


2020-05-09 02:00:00

2020-05-09 09:59:59
fotografia cyfrowa

wojciech7777
Andres (27914) fotografia cyfrowa2008-12-07 22:32:24

fajne.... i niestety baaardzooo prawdziwe :( tak niestety wygląda sytuacja polskiego sportu, a kosza w szczególności... dzieciaki nie mają gdzie grać, nikt nic nie robi w tym temacie. Dochodzi do takich paranoi, że ludziom na osiedlach przeszkadza stukanie piłką i na ich wniosek są likwidowane boiska, a później wszyscy narzekają, że w polskim sporcie panuje stagnacja i nie pojawiają się nowe talenty. A ja się pytam jak mogą się pojawiać skoro boiska wyglądają tak jak to tutaj przedstawione? Gdzie próby jakiegokolwiek grania są groźne dla zdrowia młodych "sportowców".
Odbieram to zdjęcie zdecydowanie w szerszym kontekście. Tutaj już nie chodzi o kosza/siatkówkę/piłkę nożną. Tutaj chodzi o podejście naszego społeczeństwa do aktywności fizycznej, tutaj chodzi o brak boisk, brak ścieżek rowerowych, brak hal dla dzieciaków, brak wykształconych na poziomie europejskim nauczycieli/trenerów.
plus plus plus
minus

2020-05-08 18:00:00

2020-05-09 01:59:59
fotografia cyfrowa

pyton
PawelG (146) fotografia cyfrowa2008-12-07 23:12:14

No moze nie bardzo slabe. To przesada. Zdarzaja sie tu duzo gorsze ;)
Ale troche brakuje ostrosci, narzuta w LD nie bardzo pasuje do reszty, modelka tez moglaby nie patrzyc w obiektyw, moze wyrazac jakies uczucia? radosc, smutek, zamyslenie, cokolwiek ;)
Nad kadrem tez moznaby popracowac. Albo zdecydowac sie na pokazanie torsu (wtedy tez odpowiednia poza i swiatlo, bo obecnie tam jest cien) albo ograniczyc sie do twarzy. Taka moja malenka sugestia ;)
plus plus plus plus plus


2020-05-08 10:00:00

2020-05-08 17:59:59
fotografia cyfrowa

arti
przemowlkp (123) fotografia cyfrowa2008-12-06 10:13:06

Jestem tu nowy tak więc jeszcze nie mogę zamieścić zdjęć żużlowców ale między innymi takie robię. To co opisał w krytyce PawelG jest poniekąd słuszne. Tzn wiadomo i większa waga pliku i mniejsza kompresja tym lepiej, odnośnie dłuższych czasów migawki to poczytaj o panoramowaniu tam się dowiesz jak robić dynamiczne zdjęcia w ruchu z tym że byś musiał wtedy być na murawie wewnątrz toru bo od zewnętrznej strony z doświadczenia wiem ze nie bardzo wychodzą (bynajmniej nie na wyjściu z łuku a tam właśnie stałeś) Szkoda tez że nie napisałeś jakiego szkiełka używasz i czy masz włączoną stabilizacje bo to też wpływa na "żużlowe" zdjęcia. Póki co nawet nie wiem jak tu glosować więc zostawiam tylko komentarzyk :)
PS. co do zdjęcia ja bym poczekał jeszcze chwilkę jak by był niżej i bandy do wycięcia.
Pozdrawiam
plus


2020-05-08 02:00:00

2020-05-08 09:59:59
fotografia cyfrowa

jarekzon
skimi (8620) fotografia cyfrowa2008-12-06 12:15:26

jak na abstrakcję to za bardzo twarz widać. A jak ją już widać, to widz zaczyna się zastanawiać o co tu chodzi i dlaczego. I jak po tym zastanowieniu dalej nie wie dlaczego i o co tu chodzi to pracę taką zaczyna traktować jak nieprzemyślaną czyli pstryk z bajerami. Eksperymenty to świetna sprawa ale powinny dawać jakiś efekt, efekt dokądś zmierzający i mający coś na celu. Jeśli eksperyment nie osiągnął jeszcze skończonej (w powyższym rozumieniu) formy to nie ma sensu publikować półproduktu, nawet jak jest dość niezwykły.
Czym różni się ta praca od bylejakiego portretu przetworzonego w 5 sekund w programie graficznym? Z punktu widzenia sensu i treści niczym. Fajnie, że umiesz to zrobić samodzielnie, bez programu. Teraz wymyśl tylko jak to wykorzystać by nadać tej umiejętności jakiś sens, a pracy treść :)
plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
minus

2020-05-07 18:00:00

2020-05-08 01:59:59
fotografia cyfrowa

pawello91
lenny_cava (512) fotografia cyfrowa2008-12-06 22:35:20

zdjęcie generalnie jest ciekawe, jak to niektórzy piszą "miejsce z potencjałem"
ja bym tylko poprawił tylko kadr troszkę z lewej tak aby nie było widać kolejnego falochronu i zakończył inaczej z pawej w ciekawszym miejscu, chociaż nie wiem jak to dalej wygląda ale podejżewam, że gdzieś się kończy.
plus


2020-05-07 10:00:00

2020-05-07 17:59:59
fotografia cyfrowa

Gundross
slonko (44450) fotografia cyfrowa2008-12-05 15:07:24

rzadko to czynię ale pozwolę sobie na kilka słów na temat tej pracy..
1. brak kadru i jakości a technika ważna jest zawsze, chyba że robione z narażeniem życia :(
2. takich świetnych strzałów a może i lepszych, można w tym gronie i tym czasie wykonać bez liku
3. moment, zwykłe wygłupy po odpowiedniej ilości piwa, mało śmieszne mz
......ogólnie nie ma nad czym się rozwodzić ot kolejny przystanek
pozdrawiam autora
plus


2020-05-07 02:00:00

2020-05-07 09:59:59
fotografia cyfrowa

Sigmar
bosch (8353) fotografia cyfrowa2008-12-05 16:28:49

osobiscie nie przeszkadza mi tak stolik, ktory mozna bylo po prostu wyniesc, ani wypalony parapet, jak czarne plamy na plecach i posladkach modelki powstale zapewne poprzez poniesienie kontrastu, gdyby tego uniknac i parapet nie bylby wypalony... :-))
pozdrawiam
plus plus plus plus plus plus plus plus plus
minus minus minus minus

2020-05-06 18:00:00

2020-05-07 01:59:59
fotografia cyfrowa

fotogram
Lifter (47259) fotografia cyfrowa2008-12-05 20:44:21

"taka scene mozna zauwazyc w kazdym zakatku mego kraju". tak jest. W kazdym miejscu mozna namalowac Mone Lise czy skomponowac V symfonie. Tylko tyle, ze nie kazdy potrafi to zrobic.
plus plus plus


2020-05-06 10:00:00

2020-05-06 17:59:59
fotografia cyfrowa

marlena65
remwoj (6323) fotografia cyfrowa2008-12-05 20:57:58

Powiem tak :
Za jasno na górze za ciemno na dole, drzewo (gałęzie) z lewej przeszkadza, brak kontrastu, zgniła zieleń, drzewa bez liści w kolorze bursztynu, który ni jak się ma do całej kompozycji. Nie każde zdjęcie o zachodzie jest warte uwiecznienia. Przy takich ujęciach polecam użycie filtra połówkowego.
Pozdrawiam
plus plus


2020-05-06 02:00:00

2020-05-06 09:59:59
fotografia cyfrowa

m00n
mimosa (16045) fotografia cyfrowa2008-12-05 22:26:32

jeśli chodzi o to zdjęcie mam kilka uwag:
-kadrowanie - dół zdjęcia w postaci zielonej trawy niczego do zdjęcia nie wnosi. byc może z klifu ma się utrudnione zadanie jednak pierwszy plan powinien też coś w sobie mieć. zieloność może być przeciwwagą do ciemnego tła i wnosić nieco ożywienia ale z drugiej strony jest monotonne
-sam klif dosyć ciekawy, jest ciemny, dosyć spora rozpiętość tonalna, jednak z przewagą ciemniejszych, akceptowalnych partii, byc może nie do końca ostry.
-delikatne slady obróbki na styku nieba z klifem

oczywiście oceniam jak najbardziej pozytywnie.
plus plus
minus

2020-05-05 18:00:00

2020-05-06 01:59:59
fotografia cyfrowa

cappucino
mimosa (16045) fotografia cyfrowa2008-12-05 22:48:40

to jest właśnie doskonały przykład fotografii konturowej, gdzie przy tak ciemnym zdjęciu można jednak odczytać szczegóły w ciemniejszych jego partiach i doskonale zachowuje dramaturgię sceny. do tego wspaniała kompozycja, gałęzie drzewa na linii złotego podziału kierują wzrok na dalszy plan z niesmużącym, schludnym niebem.

nie pozostaje nic innego jak dac najwyższą notę i polecić zdjęcie z czystym sumieniem (jak niewielu to robi)
plus plus plus plus plus plus plus


2020-05-05 10:00:00

2020-05-05 17:59:59
fotografia cyfrowa

arti
PawelG (146) fotografia cyfrowa2008-12-05 23:55:16

przede wszystkim wrzucaj ciut wiekszy format ;) Mozesz tez sprobowac robic na w miare dlugim czasie - ciagniesz wtedy aparat za obiektem. Wg mnie najlepiej byloby uchwycic taki moment, gdzie "idzie bokiem" (jak u Ciebie) z duza szybkoscia. Dobierz tak czas, by obiekt byl jeszcze ostry a tlo rozmyte. Doda to zdjeciu dynamiki. Oczywiscie dla kazdej ogniskowej odpowiedni czas bedzie inny! Pare razy poprobujesz i na pewno wyjdzie dobrze!
plus


2020-05-05 02:00:00

2020-05-05 09:59:59
fotografia cyfrowa

MrWoland
schymon (664) fotografia cyfrowa2008-12-02 13:58:39

Witam. Podoba mi się ta praca. Mam trzy uwagi jeżeli chodzi o ledwo dostrzegalny ale jednak obecny "bałagan" na zdjęciu:
1. łańcuszek na szyi - powinien być imho albo usunięty albo bardziej pokazany, teraz wygląda jak paproch lub ślad po obcięciu glowy
2. na końcu kręgosłupa przy brzegu kadru biała plama - albo majtki albo nie wiem co - wystemplować w photoshopie albo skadrować o 2 pixele wyżej
3. rzecz dyskusyjna - ślad po opaleniźnie, wiem że nie do przeskoczenia nie przeszkadza tak bardzo ale chciałbym zobaczyć wersję wyszopowaną
i jeszcze jedna rzecz - lewa ręka trochę dziwnie przyczepiona do ciała - czy podczas obróbki nie zgubił sie kawałek barku?

Duży plus za kadr, światło, stylizację - ziarno
Ogólnie - bardzo dobre, podoba się
plus


2020-05-04 18:00:00

2020-05-05 01:59:59
fotografia cyfrowa

jedii70
Napcio (5147) fotografia cyfrowa2008-12-02 20:57:47

Zdjęcie nieczytelne. Galimatias zmuszający oglądającego do rozplątywania odnóży nie służy zdjęciu. Autor dał tytuł zapasy, ale muszę mu uwierzyć na słowo. Na zdjęciu te pajączki wyglądają trochę jak potraktowane kapciem. Stworzonka są ostre i bardzo dobrze, ale tło musi być bardziej rozmyte bo przytłacza temat główny.Przydałaby się więc mniejsza głębia ostrości.
plus plus


2020-05-04 10:00:00

2020-05-04 17:59:59
fotografia cyfrowa

Kichus
EPHMOC (16107) fotografia cyfrowa2008-12-02 23:13:18

Krótko - MZ pozycja do zrobienia fotki była nieszczęśliwa, przez co kadr nie jest dobry: w takich fotkach, gdzie mamy zachód słońca i sylwety, te ostatnie powinny być czytelne, tj. nie nachodzić na siebie jak to ma miejsce w tym przypadku, gdzie pomost (?) zlewa się z horyzontem... co wiecej linie poziome zmiejszają napięcie - byłoby dobrze, poszukać wyższej pozycji i "zmusić" pomost, by jako skośna dynamizował kadr...
plus


2020-05-04 02:00:00

2020-05-04 09:59:59
fotografia cyfrowa
1 ..... | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | Strona 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 ..... | 105
fotografia cyfrowa