fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Polecane krytyki
fotografia cyfrowa
Kategoria:
fotografia cyfrowa
Zdjęcie / AutorKrytykaOkres
fotografia cyfrowa

heartbeats
Iness (23812) fotografia cyfrowa2007-08-03 12:01:41

Dlaczego nie jest "dobre"?
- Pierwsze i najważniejsze (dla mnie) > topielica powstała z martwych... Kolor skóry jest bardzo niekorzystny, skóra aż świeci sino-błękitem i fioletami
- Piersi w sportowym staniku na przód marsz! A ja jednak chyba bym wolała ostrość na twarzy...
- Amputacja dłoni nieuzasadniona mi się wydaje
- mały paseczek od majtek ucięty w dole kadru to niedopatrzenie, niedbałość
- światło jest moim zdaniem zbyt płaskie
- tło też nie tłumaczy gdzie i dlaczego Pani taka wygięta... Napad szału? Kajdany? Erotyczna gra? szukajcie a i tak nie znajdziecie sugestii.
plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus


2018-12-10 02:00:00

2018-12-10 09:59:59
fotografia cyfrowa

gregino
wowa (20365) fotografia cyfrowa2007-08-03 16:40:52

Witam!
Wywołany do tablicy werbalizuję myśl:
- fota nie ma tematu, nie wiadomo na co patrzeć
- światło niedobre: w centralnym punkcie wypalona plama, blik powyżej, boki czarne
- kadr przypadkowy, "coś" na pierwszym planie, w tle mnóstwo nic nie wnoszących elementów
- brak ostrości
Dlatego uważam, że dobrze byłoby powtórzyć ujęcie, jeśli nadal uważasz, że samo miejsce na to zasługuje.
Pozdrawiam!
plus plus plus plus


2018-12-09 18:00:00

2018-12-10 01:59:59
fotografia cyfrowa

artzi
vinc (4525) fotografia cyfrowa2007-08-01 22:30:43

A ja pozwolę sobie nie zgodzić sie z niektórymi tezami przedmówców.
To NIE ostrość wyznacza temat zdjęcia, nie wszytsko też trzeba na zdjęciu zobaczyć, wystarczy, że jest się na podstawie czego domyśleć. Podoba mi się zasłonięcie modelki trawą, skojażenie ze wstydem bardzo dla mnie czytelne.

Akt niekoniecznie musi oznaczać podaną na tacy gołą dupę, panowie.

Ale kadr faktycznie bym zmienił troszkę, ciaśniej z prawej. drażni mnie też to malutkie drzewko w kępce traw, 'wcina' się w ramię dziewczyny.
Za to plus za drzewa w tle i kolorki :)
plus plus plus plus plus plus plus


2018-12-09 10:00:00

2018-12-09 17:59:59
fotografia cyfrowa

oszczepnik
M6 (15507) fotografia cyfrowa2007-08-01 23:06:05

Powiem najpierw czego nie ma:
1. Dobrego światła.
2. Ciekawej pozy głównego modela.
3. Jakiejś dynamicznej akcji.
4. Należytej jakości jaką można wyciągnąć z podanego sprzętu.
Teraz powiem co jest:
1. Pospolity, by nie powiedzieć wyświechtany temat, niezbyt ciekawie pokazanay.
2. Ciasny, banalny i nieciekawy kadr.
3. Główny model pokazany w nudnej pozie.
4. Widoczny jedynie korpus owada.
Żeby w obecnej dobie zaistnieć m kategorii makro koniecznie musisz zwrócić uwagę na powyższe elementy. Jeśli tego nie zrobisz - to zginiesz w zalewie przeciętnych zdjęć, a tego byś chyba nie chciał.
plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus


2018-12-09 02:00:00

2018-12-09 09:59:59
fotografia cyfrowa

EwaW
Kuba_man (17495) fotografia cyfrowa2007-08-02 10:42:02

tak szczerze i z sympatią - Twoje makro jest dziesięć razy lepsze, a zdjęcia ptaków takie sobie. Oceny są zdecydowanie nieadekwatne - zapewne z powodu marki jaką sobie wcześniej wyrobiłaś.

Gdybym miał obiektywnie ocenić to zdjęcie dałbym 1. Dlaczego?? :
ptak na tle nieba, co zazwyczaj wzbudza tu masę krytycznych komentarzy - i słusznie. Słaba jakość, a zwłaszcza ptaka. Widoczne artefakty szumu i kompresji, ptak wyraźnie przeostrzony. Fioletowe zafarby CA na gałązkach. Nieciekawy, niezdecydowany kadr. Na koniec, choć to już zupełnie normalna sprawa - ptak w podstawowej, statycznej i "atlasowej" pozie. Rzecz do wybaczenia jeśli pozostałe elementy zagrają jak trzeba.

życzę udanych dalszych prób
pozdrawiam
Kuba
plus plus plus


2018-12-08 18:00:00

2018-12-09 01:59:59
fotografia cyfrowa

proxyl
separatysta (7055) fotografia cyfrowa2007-08-02 12:10:36

Łatwo jest napisać krytykę dla zdjęcia już wykonanego. Trudniej jest zrobić zdjęcie tak nieskazitelne, żeby jakakolwiek krytyka była zbędna. Niestety ta trudność Cię przerosła.
Brak komentarzy. Przykre to dla fotografa. Komentarze, jakie by nie były, każdy okazywałby przynajmniej zainteresowanie.
Ja pójdę na wspomnianą łatwiznę i wyleję parę słów krytyki na monitory innych, i Twój przede wszystkim.
Będę pisał w kolejności elementów najbardziej rzucających się w oczy.
1. Obramowanie. Jego proporcje w stosunku do obiektów fotografowanych są zbytnio przytłaczające. Elementy tego typu powinny być dodatkiem, a nie powierzhnią dominującą. Wyjątkami mogą być np. gałęzie, liście, kwiatki. Rzeczy o nieregularnych kształtach, z wybiórczymi prześwitami i przy zastosowaniu odpowiedniej głębi. Ostatnie zależne od głównego obiektu fotografowanego. W powyższym zdjęciu łuk sklepienia miał zapewne wnosić jedynie czarne, odgórne wykończenie kadru, tak aby ten był w miarę oryginalny i niestandardowy. Przy takim kształcie należałoby skupić się na symetrycznym jego ujęciu i oczywiście, jak już wspomniałem w "mniejszej jego ilości". Punkt zejścia łuków znajduje się jakieś 3cm od górnej krawędzi zdjęcia (przy wielkości monitorowej). 1cm (góra) w zupełności by wystarczył, wykończenie łukowe skupiałoby się na LGR i PGR.
2. Kadr. Jak tytuł wskazuje, główny obiekt na zdjęciu też, tematem jest Kościół Mariacki. A konkretniej jego wieże. Zapewne da się zauważyć, iż wieże z reguły są wyższe niż szersze. Fakta ten sugeruje, aby przy fotografowaniu tego typu obiektów stosować właśnie kadr pionowy, a nie poziomy. Wyjątkiem mogą być wieżyczki, które są dodatkiem (takim sztafażem) w pewnym krajobrazie. Wyjątkami mogą być również wyimaginowane wizje autora, pod kątem abstrakcji itp. Są to wybiórcze przykłady. Powyższego zdjęcia nie można zaliczyć ani do jednych, ani do drugich. Sam nadałeś kategorię architektura, więc kadr pionowy, przy tym motywie jest wymagany. Przy okazji zauważ, że i sklepienie w formie wykończenie mogłoby być o wiele ciekawsze przy pionowym ujęciu.
3. Latarenka. Zupełnie niepotrzebna, to po pierwsze. Po drugie, jeśli nawet musi być (w sumie ciekawy dodatek), to niechby rzeczywiście była tym dodatkiem. Problem podobny jak ze sklepieniem. Wszystko dominuje, poza docelowym elementem zdjęcia. Jak z niej zrobić dodatek. Przy tej odległości w jakiej się znajdowałeś, zmniejszenie jej gabarytów było niemożliwe. Możliwym natomiast było nadanie dużo mniejszej GO. Zauważ, że przy pionowym kadrze jej powierzchnia również uległaby zmniejszeniu. Sam osobiście wychodze z założenia, że jest zbędna i znalazłbym (w miarę możliwości sklepienia bez latarenki.
4. Taki dodatek. Zdjęcie leci na lewo.

Dziękuję za uwagę i pzdr.
plus plus plus


2018-12-08 10:00:00

2018-12-08 17:59:59
fotografia cyfrowa

lukaskal
Swistakolis (27574) fotografia cyfrowa2007-08-02 14:46:26

Nie podzielam zachwytów...
-Po pierwsze przeostrzone
-Po drugie przerost ramki nad zdjęciem. Ramka fajna rzecz, ale subtelniejsza i ładnie dobrana. Te dwa jasne paski są po prostu za grube i za bardzo rzucają się w oczy.
-Po trzecie na tak małym formacie wszysdtko zlewa się w jasne i ciemne plamy. Może na dużej wersji lepiej by było...
-Nie jest to łądnie naświetlone foto... Drzewa, chmury, ląd tworzą czarne plamy. W tym przypadku uważam to za minus.
-Przydałby się jakiś dodatkowy motyw... może promień słońca spomiędzy chmur, ptak, łóódka, cokolwiek. Nie jest to konieczene, ale wpłynęło by pozytywnie na odbiór zdjęcia.

+Na plus jest kolorstyka zdjęcia.
+Także kadr jest w porządku.

miałeś bardzo ciekawe niebo, ale niestety oddałeś tylko część jego uroku...
plus plus plus plus


2018-12-08 02:00:00

2018-12-08 09:59:59
fotografia cyfrowa

pees
Lifter (47248) fotografia cyfrowa2007-08-02 15:19:23

Tu sie az prosi o zastsowanie filtra polowkowgo szarego, dzieki ktoremu mialbys "niewyprane" z kolorow nieba i jasny dol. Poza tym mankamentem fotka jest OK.
plus plus plus plus


2018-12-07 18:00:00

2018-12-08 01:59:59
fotografia cyfrowa

Spinifer
czarnobialykwadrat (29313) fotografia cyfrowa2007-08-01 14:55:27

Do makro kwiatów trzeba podejść z sercem, bo kwiaty sa jak kobiety, delikatne, kapryśne nieokiełznane. Nie możesz ot tak sobie sfotografować kwiatu. Musisz wczuć się w jego nastrój, poznać jego zachowanie, być dlań ciepłym i nie chcieć nic na siłę, kwiat sam zdecyduje kiedy dać ci się sfotografować. Musisz znaleźć tę jedną, jedyną chwilę z tym jednym jedynym światłem, które wprowadzi do zdjęcia delikatność, uniesienie, pożądanie niepowtarzalność i ulotbość chwili. Musisz znaleźć tę jedną jedyną głębię ostrości która pokaże dokładnie to co należy, nie za dużo oczywiście, bo makro kwiatów jest jak akt. Pokażesz za dużo zdjęcie traci wszystko. Samą skalą odwzorowania i zbliżeniem dobrze kwiatu nie sfotografujesz. Imho, ta fota jest na -1.
plus plus plus


2018-12-07 10:00:00

2018-12-07 17:59:59
fotografia cyfrowa

Hix
naga (1539) fotografia cyfrowa2007-07-31 00:24:48

zwykle składam wyrazy uznania, jeśli uda się komuś pokazać coś ciekawego w rejonach pełnych nudnej sztampy i jednocześnie z mocną konkurencją.
bardzo dobra kompozycja. w krajobrazówce prowadzenie wzroku jest szczególnie ważne - tutaj osiągnięte dzięki dobremu wykorzystanie szerokiego kąta (i obróceniu jego wad w zalety - btw, to tym 17-40 który mi się kojarzy jako słaby kitowiec do 300d?). które to wzroku prowadzenie jest dobrze wspierane kolorami. o kolorach nawet bym powiedziała, że kontrastowe - bo ciepłe brązy, złota, ochry są przeplatane chłodniejszym błękitem.
całość bardzo przyjemna i prosi się o wydruk, bo na ekraniku smaczki trudno dojrzeć.
pozdrowienia
plus plus plus plus plus plus plus plus


2018-12-07 02:00:00

2018-12-07 09:59:59
fotografia cyfrowa

Lawdanski
Iness (23812) fotografia cyfrowa2007-07-30 14:46:06

Moja siostra robiła kiedyś serię z erotycznym wskazaniem wykorzystując owoce. I jej się udało a Tobie nie z kilku względów:
- za duża głebia ostrości
- nieciekawe tło
- nieciekawy kadr
- nieciekawa kompozycja
- nieciekawe odblaski na owocach
- brak subtelności skojarzeń
Moje skojarzenie: włoskie porno pomidores.
plus plus plus plus plus


2018-12-06 18:00:00

2018-12-07 01:59:59
fotografia cyfrowa

gregino
BoNeo (375) fotografia cyfrowa2007-07-27 13:46:57

Niestety podstawowe błędy nie do przyjęcia.
1.Bałagan w kadrze
2.Przepalenia
3.Brak ostrości
4.Brak mocnych punktów obrazu
http://pl.wikipedia.org/wiki/Mocne_punkty_obrazu

Jak na pierwszą pracę pomysł dość ciekawy a tytuł nie oryginalny.
Pozdrawiam.

plus plus


2018-12-06 10:00:00

2018-12-06 17:59:59
fotografia cyfrowa

gregino
BoNeo (375) fotografia cyfrowa2007-07-27 14:02:02

Niestety fotografowanie tego typu tematów jest techniką arcy ciężką.
Nie uważam się za specjalistę w tym temacie ale wiem jedno, umiejętne dobranie filtrów połówkowych czy też polaryzacyjnych w znacznym stopniu poprawia jakość zdjęć.
Często trzeba zrezygnować ze zbędnych obiektów w kadrze jak choćby widoczne ptaki na niebie chociaż autorowi może się wydawać iż podnoszą walory zdjęcia to tak naprawdę rozpraszają uwagę
Możesz też spróbować sił w HDR, jednak będziesz musiał wykazać się cierpliwością i pomysłowością godną artysty malarza a wierzę że takową posiadasz.
plus plus plus


2018-12-06 02:00:00

2018-12-06 09:59:59
fotografia cyfrowa

monalisa
soundchaser (8914) fotografia cyfrowa2007-07-27 22:47:45

Mocne TWA. ;-)
Do wybitnego, czy mistrzowskiego trochę brakuje.
Ja rozumiem, że to jest portal towarzyski i trzeba sobie
najwyższe ocenki wstawiać, ale tak z ręką na sercu, to nikt z Was
nie uważa tej fotki za taką rewelacyjną.

To jest przeciętny portret roześmianej Pani, dobrze uchwycony,
ale nie do końca dopracowany.
Ciemne tło wokół, a jednak widoczne fragmenty ubrania,
a z lewej jakieś białe rozmycia co nie wpływa pozytywnie na całość kadru.
Podobnie jak ta niedoróbka z prawej strony nosa Modelki...
Do ostrości też można mieć zastrzeżenia.
To jakaś kpina moim zdaniem.
Wchodzą tu Autorzy, którzy mają pojęcie o fotografii,
portreciści i oceniają maksymalnie.
Zgroza... Czy dlatego, że Autorka wróciła po przerwie?
Może ktoś napisze kontrkrytykę i wyprowadzi mnie z błędu.
Dlaczego to zdjęcie jest wybitne?
plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus


2018-12-05 18:00:00

2018-12-06 01:59:59
fotografia cyfrowa

dorota
regis (31289) fotografia cyfrowa2007-07-27 12:45:59

Dość typowy widok z przełęczy.
Lewa strona minimalnie za bardzo ciąży.
W celu pokazania lepszej przestrzenności nie rozjaśniał bym tak bardzo szczegółów w cieniach.
Nie zawsze wszystko musi być tak widoczne - bo niepotrzebnie wtedy całość staje się bardziej płaska.
Widoczność dalszych planów trochę szwankuje - po części to pewnie zasługa takiej a nie innej pogody ale nie wiem czy jakiś filtr był tu w użyciu. W górach czasem nawet zwykły UV(0) potrafi dość znacząco poprawić sprawę - ewentualnie polar (nawet skręcony na zero).
W górze zdjęcia bielutkie chmury wymykają się już trochę spod kontroli. Leciutka korekta EV na minus (w aparacie) myślę, że poprawiła by to.
Całość można jeszcze minimalnie bardziej podostrzyć.
To chyba tyle
Pozdrawiam
plus plus


2018-12-05 10:00:00

2018-12-05 17:59:59
fotografia cyfrowa

veyroo
Robert (8245) fotografia cyfrowa2007-07-21 17:55:18

No tak, wszystko widac, auto, laske, pajaca i pomarańczowe paskudztwo. Dwa pierwsze elementy sa ok, dwa pozostałe nie. Przesuniecie fotografa w lewo na pewno by wyeliminowało pomarańczowe paskudztwo, a chyba nie wniosło by do kadru czegos równie paskudnego. Użycie GO spowodowałoby rozmycie pajaca, który jakos tu nie jest zbyt estetyczny.
plus plus plus plus
minus

2018-12-05 02:00:00

2018-12-05 09:59:59
fotografia cyfrowa

Mopar
Iness (23812) fotografia cyfrowa2007-07-19 13:44:13

Pierwszy raz od baaardzo dawna (dokładniej rzecz biorąc od fotki Magusa) mogę utożsamić sie z wyborem fotografii tygodnia, choć zdaje się, że się do jej wyboru nie przyłożyłam. Jest to fotografia warta wyróżnienia i polecenia choćby z tego względu, że codzienność i szara rzeczywistość najtrudniejsze są do ciekawego zaprezentowania. Bo mamy je na codzień. Bo za często uszami wychodzą i powodują marzenia o ucieczce, o wygranej w Totka, o zmianie wszystkiego w życiu.

Zgadzam się z nagą - działa na wszystkie końcówki neuronów ten mały, zatrzymany w kadrze frgment czyjejś codzienności...
plus plus plus plus plus plus plus plus plus


2018-12-04 18:00:00

2018-12-05 01:59:59
fotografia cyfrowa

IgnasiakB
separatysta (7055) fotografia cyfrowa2007-07-26 15:55:25

Dla obrony zdjęcia, w nawiązaniu do poniższej krytyki.
Autor chciał pokazać Capoeirę. Nic więcej.
Domysł godny podziwu. W tym przypadku rzeczywiście chodziło o uczestniczkę.
Przy cięciu gościa z prawej, cięcie leci jak domino, gdyż dalej jest następny gość i następny, i następny. Aż w końcu pocięlibyśmy uczestniczkę.
Reklamę należałoby zdjąć, ale sponsor by się nie zgodził. Poza tym nie wiem czy satysfakcjonującą sprawą jest wystemplowanie połowy zdjęcia.
Tak zwani gapie - złe słowo - bo tutaj to są widzowie. I są elementem pokazów. Wystarczy, że giną w cieniu. Choć mniejsza GO rzeczywiście byłaby lepsza, to i tak raczej nie do uzyskania. Szkło było jakie było na sprzęcie. Spodziewam się, że przysłona i tak 2,8 (?), a dłuższa ogniskowa ucięłaby "fighterkę". A i zmienianie pozycji fotografa byłoby głupotą. ;)
Ogólnie. W pewnych warunkach nie da rady myśleć i bawić się sprzętem, bo przez ten czas pokaz się dawno zakończy.
I te stemplowanie. :/ Zły nawyk. Choć czasem nie do uniknięcia, ale powinien być stosowany z umiarem.
Róznież życzę miłego dnia.
plus plus plus plus


2018-12-04 10:00:00

2018-12-04 17:59:59
fotografia cyfrowa

QBA
Iness (23812) fotografia cyfrowa2007-07-27 11:01:12

Niestrudzony we wstawianiu przeciętności... Krajobraz tylko pozornie jest tematem "łatwym". Jak widać po Twoich fotkach dostępność tematu to nie to samo co łatwość jego fotografowania. Żeby krajobraz był dobry musi łącznie występować kilka czynników:
> dobre, ciekawe światło
> kadrowanie takie by prowadzić wzrok oglądającego przez przestrzeń w kadrze
> dobry dobór głębi ostrości do warunków fotografowania i fotografowanego miejsca
> ciekawy pierwszy plan
> ciekawy układ linii w kadrze
> ciekawy "pretekst" do wybrania akurat tego a nie innego fragmentu krajobrazu
> ciekawie komponujące się i współgrające ze sobą elementy

No i... u Ciebie to nigdy nie występuje. Zatrzymujesz się i robisz zdjęcie nie zwracając uwagi na to co jest w pierwszym planie, nie starasz się prowadzić wzroku, pokazujesz fragmenty krajobrazu jakich wszędzie pełno, nie używasz filtrów fotograficznych, nie interesuje Cię czy w fotografowanej scenie jest cokolwiek co może zainteresować i zatrzymać wzrok.

Rzuciłam kiedyś propozycję cięcia limitów za uparte wstawianie fotek do moderacji. Gdyby admini się przychylilibyłbyś jednym z 2 głównych kandydatów zgłoszonych przeze mnie.
plus plus plus plus plus plus


2018-12-04 02:00:00

2018-12-04 09:59:59
fotografia cyfrowa

SHF_17
Iskierka (32993) fotografia cyfrowa2007-07-25 17:26:17

Twoja miłość... piękna. Ale zdjęcie jak dla mnie nieco za "miękkie". Brakuje mi trochę bardziej wyrazistego koloru, albo... powinno być czarno-białe. Mimo wszystko 2 pkt.
plus plus


2018-12-03 18:00:00

2018-12-04 01:59:59
fotografia cyfrowa

slonko
stavros (6579) fotografia cyfrowa2007-07-25 19:21:52

Słonko, nie ufaj tym czwórkom i trójkom!
Kadr nie jest dobry, cała kompozycja jest przeładowana - za dużo tu jest wszystkiego. Nie wiadomo nad czym się skupić: na roślinach, na motylu, czy na kolorach?
Gdyby wyrzucić dolną połowę kadru i trochę z lewej - to, kompozycja znacznie by się uspokoiła.
Od strony technicznej fota jest starannie wykonana - dobrze wykorzystane światło i ładna głębia ostrości.
plus plus plus plus
minus

2018-12-03 10:00:00

2018-12-03 17:59:59
fotografia cyfrowa

yosia86
tomcio1982 (1561) fotografia cyfrowa2007-07-26 13:48:24

Linie z pewnością zainspirowały autora ale zdjęcie jako całość nie przedstawia większych wartości.
Kadr w miarę ciekawy jednak niedoświetlenie pierwszego planu który może być bardzo ciekawy choćby ze względu na fakturę słupka.
Jakieś śmieci sie znalazły w kadrze, mogłeś je usunąć.
Gdybyś spróbował tak dobrać kadr żeby murek i lampa były równolegle do siebie.
Niebo niezbyt ciekawe, zrobienie zdjęcia podczas zachodu dodało by uroku, zapalona lampa przy ty ślicznie by wyglądała.
Pozdrawiam
plus plus plus


2018-12-03 02:00:00

2018-12-03 09:59:59
fotografia cyfrowa

ja_majka
soundchaser (8914) fotografia cyfrowa2007-07-24 21:34:36

Ja również zachęcam Cię do pokazywania swojej twarzy,
bo jest wielce fotogeniczna.
Staraj się za każdym razem wprowadzać jakiś element zaskoczenia,
żeby te autoportrety czymś się różniły i abyśmy zawsze czekali
na następne, wiedząc że nie będzie wiało nudą. ;-)

Tutaj jest trochę inaczej niż w poprzednich.
Lekko perwersyjnie rozchylone usta i oczy wyczekujące...
Całość prezentuje się bardzo korzystnie.
Usunąłbym zakłócający odbiór fragment jakiegoś mebla w PD.

Pozdrawiam. ;-)
plus plus plus plus


2018-12-02 18:00:00

2018-12-03 01:59:59
fotografia cyfrowa

Czadek
piotr2505 (11854) fotografia cyfrowa2007-07-24 22:45:39

jakoś widzę , że wszyscy ci odpuścili, ale to jest niestety bardzo słaba fotografia
i nie chodzi tylko o t , że motyl jest delikatnie mówiąc nie ostry, ale również kompozycyjnie zdecydowanie zawodzi:
dominuje nad całym zdjęciem ten oset na pierwszym planie, on mógłby byc nawet ok gdyby za motylem coś sie działo np jakiś kolor, ale niestety przepalane niebo jest fatalnym tłem
na koniec jeszcze tylko jedna uwaga, zanim opublikujesz zdjecie czyśc brudy powstałe na matrycy, ta plama w LG , jest zupełnie niepotrzebna

pozdrawiam i życzę powodzenia
plus plus plus


2018-12-02 10:00:00

2018-12-02 17:59:59
fotografia cyfrowa

meoplus
renegade (274) fotografia cyfrowa2007-07-25 02:21:40

czasami lepiej jest poświęcić trochę więcej czasu przy ustawianiu kadru i ostrości niż potem przy papraniu w programach graficznych.
twarz dziecka wręcz zdeformowana software'owo,
jeśli to ma być portret, to stara szkoła mówi, że ostrość na bliższe oko
cyjan z kołnierzyka odbił się niemiłosiernie na żuchwie i przy ustach
człowiek w czapce zglądający dziewczynce w oczy? po co w kadrze?
modelka natomiast to potencjalny "materiał" na dobre foty, których ci życzę
plus plus


2018-12-02 02:00:00

2018-12-02 09:59:59
fotografia cyfrowa

gosiats
separatysta (7055) fotografia cyfrowa2007-07-23 17:27:52

Aż to napiszę w krytyce.

Zrozumiałe. Niestety dobre zdjęcia wymagają wysiłku. Szczególnie jeśli weźmie się pod uwagę takie motywy jak jeden prze Ciebie zaprezentowany. Wczesna pobudka lub też późne pójście w miejsce. Mimo, że dzień był męczący. "Dla chcącego nic trudnego". Zależy kto ile serca wkłada do tego co robi. Wierzę, że Ty duże. :)
A co do zoom'u - no tak. Albo robisz zdjęcie typu na jaki pozwla Ci sprzęt, albo, jeżeli zależy Ci na bliższym spotkaniu z obiektem, to trzeba podejść bliżej. Najwyżej bedzie inne ujęcie.
Pzdr.
plus plus plus plus plus plus


2018-12-01 18:00:00

2018-12-02 01:59:59
fotografia cyfrowa

gosiats
Iness (23812) fotografia cyfrowa2007-07-23 19:04:05

Popełniasz zatem zasadniczy błąd w selekcji. Nie wystarczy, że nie ma w pierwszym planie uśmiechniętych buzi rodzinki. Żeby publikować w publicznej galerii przydałoby się jeszcze, żeby jakość techniczna fotografii, ich kompozycja i temat były dobre i ciekawe dla przeciętnego "Kowalskiego"
plus plus plus plus


2018-12-01 10:00:00

2018-12-01 17:59:59
fotografia cyfrowa

marcowa
revers (7583) fotografia cyfrowa2007-07-24 15:02:35

Od strony technicznej to ostrość nienajlepsza i praktyczny brak pomysłu na kadr. Te dwie rzeczy można poprawić dość szybko. Ale nie one są tu najważniesze. Miejsce to jest dość mocno obfotografowane. Można tam zrobić piękne zdjęcie ale aura musi dopisać, co przy wlasciwej porze dnia da niebanalny efekt. Poluj na swiatło i dramatyturie nieba ! Powodzenia.
plus plus plus plus


2018-12-01 02:00:00

2018-12-01 09:59:59
fotografia cyfrowa

pjk
biderus (7739) fotografia cyfrowa2007-07-20 14:56:38

kompresja do 40 kB powoduje, że kontur morza jest szczerbaty a samo morze szumi - od widocznych gołym okiem pikselów. Jeśli mogę doradzić to spróbuj zdjęcie wrzucić przede wszystkim w trochę większym formacie (np. szer. 800-900 a wys. ok. 550-700 pixeli) i kompresuj je tak, żeby warzyło co najmniej 150-200kB.
pozdrawiam !
plus plus


2018-11-30 18:00:00

2018-12-01 01:59:59
fotografia cyfrowa

carvos
Iness (23812) fotografia cyfrowa2007-07-19 14:47:34

Patrzę sobie na VP i widzę od kilku dni to samo dziecko w różnych kadrach 4 różnych autorów... i przypadkiem wpadam pod "taką" fotografię, w której wszystko jest dopracowane - kompozycja, kadr, temat - przede wszystkim temat. Ta fotka nie trafi do VP bo nie ma ładnej buzi, mimo tego, że ma doskonałe szarości i piękną wartość dokumentalną.

Szkoda!
plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus plus
minus minus minus

2018-11-30 10:00:00

2018-11-30 17:59:59
fotografia cyfrowa

gustek
marekmarian (3827) fotografia cyfrowa2007-07-19 20:37:09

usunąłem prawie wszystkie swoje IR. doszedłem do wniosku, iż znów za mocno popadłem w zachwyt efektem zapominając o szukaniu historii i wykorzystaniu IR tylko jako środek do opowiedzenia czegoś ważnego (sam efekt nie jest ważną opowieścią). i to doradzam, ten efekt jest bajeczny ale zbyt łatwo wrzuca nas na tory smacznej, przeoryginalnej foty, zabijając w nas kreację patrzenia, szukanie ciekawych opowieści... wymądrzam sie pewnie, ale warto szukać i eksperymentować krok dalej niż dokumentacja w full wypas IR :-)

samo zdjęcie jest ładne, dla wielu nawet bardzo. tylko czy to wystarczy ? nie wiem.
plus plus plus


2018-11-30 02:00:00

2018-11-30 09:59:59
fotografia cyfrowa

QBA
Kristoff (410) fotografia cyfrowa2007-07-19 21:53:20

Domyślam się że uważasz edycje zdjęć za zbrodnie w biały dzień, ale tutaj drobne poprawki kontrastu, kolorów dałyby bardzo dużo... Oczywiście z edycją nie możemy przesadzić bo zamiast poprawy otrzymamy plastikowy kicz i w nienaturalnych barwach... Tutaj edycja zdecydowanie by pomogła... niestety rewolucji w każdym zdjęciu wprowadzić się nie da, ale.... np. poprawienie kontrasów na niebie uwidoczniłby chmury, które rysują się bardzo ładnie, jaskrawości traw poprzez zwiększenie zasycenia koloru i kontrast cieni poprzez pogłębiebie koloru czernego...
...ale wybór należy do Ciebie ! Ja lekką obróbkę polecam....

Pozdrawiam !
plus plus


2018-11-29 18:00:00

2018-11-30 01:59:59
fotografia cyfrowa

Magus
Iness (23812) fotografia cyfrowa2007-07-20 09:25:29

Fotka z cieniami i flagą, gdy ją zobaczyłam na miniaturce wydawała mi się dopracowana w każdym calu... ale zabrakło w niej emocji... Tych emocji, które są pod tą właśnie fotografią. Ktoś się zapyta... Gdzie ta baba tu widzi emocje? Wszyscy tyłem... W tle tylko setki plam...

Wszyscy stoją, a cała hala faluje flagami i szalikami. Cała hala jest biało-czerwona. I to są właśnie porządnie pokazane sportowe emocje zamknięte w szerokim, świetnie skomponowanym kadrze.
plus plus plus


2018-11-29 10:00:00

2018-11-29 17:59:59
fotografia cyfrowa

jacki102
tonito (2737) fotografia cyfrowa2007-07-18 13:03:40

moja pierwsza KK ale:
- zdjątko technicznie slabe a aparacik taki dobry;)
- nieostro albo blur za duży...chyba nieostro
- ten pal w rogu wg mnei powinien byc "utopiony" wogóle niepowinien sie tam znajdowac
- krzywo jest....mam wrazenie ze zaraz sie "woda wyleje"
- niebo z lekka przekolorowane
- szumi lekko (chyba wiatr był;))
- ten krzaczor na pierwszym planie tez nie powinien sie tu znajdowac...wprowadza lekki bałagan....
no i witamy na OB;)
plus plus


2018-11-29 02:00:00

2018-11-29 09:59:59
fotografia cyfrowa

marxus
roldal (2233) fotografia cyfrowa2007-07-18 21:41:58

No no no! Szarpnąłeś się na fotografowany obiekt jak z motyką na słońce. (to nie drwina ;-) Pomysł świetny fotka zwraca uwagę ale w tego rodzaju fotografii jakość musi być zdecydowanie na 1 miejscu. Ulice, widoczki można potraktować czasami ulgowo (sam to często robie :-/), ale tutaj należy zadbać o warsztat. Po pierwsze. Zdjęcie wykonane obiektywem o zdecydowanie za małej ogniskowej (najprawdopodobnie wykadrowane i wyostrzone) i o małej sile światła. Przy tak słabym świetle obiektywu, aparat nie poradził sobie z ostrością. Z tego powodu aparat dobrał zbyt długi czas naświetlania. A księżyc niestety szybko zmienia położenie. Przy jasnym świetle obiektywu mozna użyć czasu bardzo krótkiego,nawet rzędu 1/60. Po drugie, najlepszy efekt tego rodzaju fotografi to struktura powierzchni księżyca:góry a przede wszystkim fantastyczne kratery. Na prezentowanej przez Ciebie fotografii tego nie widac. I to moim zdaniem dyskwalifikuje tę fotkę. Niestety jest to bardzo kosztowne zamiłowanie i raczej będziesz zmuszony skierowac aparat trochę niżej bądz wykosztować się na odpowiedni obiektyw. Czy to Ci się kalkuluje sam musisz o tym zadecydować.
plus plus plus plus plus


2018-11-28 18:00:00

2018-11-29 01:59:59
fotografia cyfrowa

Yrmo
mema (2778) fotografia cyfrowa2007-07-18 23:15:58

To był ponury wietrzny dzień - to widać. i to zdjecie mogłoby niezle oddać ów kilmat, gdyby nie kilka kwestii:
pierwszy plan nieostry, drugi zreszta tez.
badyle na pierwszym planie poucinane i w dodatku 'włażą' na badyle w tle.
kadr podzielony na pół, chociaz niebo ewidentnie nieciekawe. ja bym obcięła tak, zeby usunąć te zwracającą uwagę jasną plamę w LG.
oko błądzi po kadrze, bo wszystkie elementy zostały potraktowane jednakowo, więc nie wiadomo, na co chciał uwagę zwrócic szanowny Autor.
Żeby chociaz tytuł podpowiadał, na co patrzec...
plus plus


2018-11-28 10:00:00

2018-11-28 17:59:59
fotografia cyfrowa

mademoiselle
Magus (35909) fotografia cyfrowa2007-07-17 12:43:28

Patrzę na tę fotografię i podoba mi się jej strona ... powiedzmy merytoryczne, przekaz który odczytuję.. kobieta w cieniu mężczyzny i jej wołanie "Chroń mnie kochanie, przed światem" :)

Nie podoba mi się, że zdjęcie jest koszmarnie płaskie - nie dość, że światło jest płaskie to i GO nie nadaje głębi.
plus plus


2018-11-28 02:00:00

2018-11-28 09:59:59
fotografia cyfrowa

magda_b
Iness (23812) fotografia cyfrowa2007-07-18 09:36:55

I to się nazywa świetne STREET Foto!!!
Trzeba mieć zmysł reporterski, oczy szeroko otwarte, umieć grać kontekstem...
Trzeba dostrzegać i wykorzystywać sytuacje ciekawe, ruch...
Gratuluje!
plus plus plus plus


2018-11-27 18:00:00

2018-11-28 01:59:59
fotografia cyfrowa

Altul
sniper (5850) fotografia cyfrowa2007-07-15 11:16:39

jeśli mam być szczery to niekorzystnie przedstawiłeś nam modelke, zły moment, złe ułożenie dłoni... nawet jesli nie było to pozowane trzeba było poczekać... poszukać innej pozy, do tego niechlujne tło ,ktore bardzo psuje to ujęcie... takie me zdanie, pozdrawiam
plus plus


2018-11-27 10:00:00

2018-11-27 17:59:59
fotografia cyfrowa

klossek
falko (19343) fotografia cyfrowa2007-07-15 19:58:30

Malarskośc jest wyjątkowym atutem tego zdjęcia. Światło rozproszone na mgłach, czy też snujących się dymach maluje piekne efekty. Lekką wadą jest nadmiar meganty na niebie. Lepiej by tu prezentował się blady błękit z plamami białych obłoków. No ale z tymi obłokami to jest tak, że kiedy potrzebne to ich nie ma. Przydymione zielenie są bardzo naturalne i malownicze. Podoba mi się też niebiesko stalowy dach zamku.
plus plus plus


2018-11-27 02:00:00

2018-11-27 09:59:59
fotografia cyfrowa

sawyn
madziar (629) fotografia cyfrowa2007-07-15 21:24:53

Nietsety ale nie jest to dobre makro moim zdaniem zdjęcie zostało zrobione w za dużym słońcu, co spowodowało przepalenia i dziwną poświatę,należałoby popracować nad ostroscią(troszkę większe GO wydaje mi się było by lepsze no i bałaganik wokół też za duży(poczytaj sobie o makro artykuł na OB -jest świetny i dużo pomaga, też próbowałem zaczynać od foto makro ale to bardzo trudne zadanie - Na początek proponuję pooglądać fotki innych pstrykać i próbować- Powodzenia
plus plus plus plus


2018-11-26 18:00:00

2018-11-27 01:59:59
fotografia cyfrowa

Darlos
raider (4712) fotografia cyfrowa2007-07-10 15:12:31

Proszę, opanujcie się trochę... podnieca Was takie wyżywanie się? fotka jest beznadziejna, ok, ale autor napisał, że to jego pierwsze zdjęcie... i oto piękne powitanie: -6 punktów, ale do moderacji nikt nie zgłosi... niech się inni też poznęcają...
To nie jest krytyka zdjęcia, tylko Waszego podejścia... możecie mi wystawić sto minusów jeśli dzięki temu poczujecie się lepiej...
plus plus plus plus plus plus plus
minus

2018-11-26 10:00:00

2018-11-26 17:59:59
fotografia cyfrowa

dante79
Magus (35909) fotografia cyfrowa2007-07-10 16:00:21

Nie zgodzę się z przedmówca odnośnie pozy modelki, poza modelki jest co najmniej dobra - mogła natomiast zostać pod lepszym katem sfotografowana.
Również pretensje odnośnie jaśniejszego dekoltu od reszty ciała są zupełnie nieuzasadnione IMHO, gdyż widać taki był zamysł autora by tę część ciała wyróżnić - kto postanowił autorytarnie, że wszystko ma być równo oświetlone?
plus plus plus plus plus plus
minus

2018-11-26 02:00:00

2018-11-26 09:59:59
fotografia cyfrowa

unique
naga (1539) fotografia cyfrowa2007-07-08 22:10:51

zabawka estetyczna. nie widzę znaczenia, nie czuję nic, poza niedokończoną ładnością sztucznie wywołanego obrazka.
fajnie się pobawić pięknem ciała i pięknem deseni. nic mi tu jednak nie spaja jednego i drugiego (znowu na myśl przychodzi mapplethorpe - jego obrazy są najpierw przesycone seksualnością, a dopiero długo potem doskonale estetyczne). może to zaleta, ten czysty estetyzm obrazka, bez jakichkolwiek opowieści. może za bardzo przyzwyczaiłam się do fotografii, które istnieją po coś innego, niż ich własna, wewnętrzna uroda.

mimo wszystko nie umiem przyjąć bezkrytycznie czysto estetycznego wydania rzeczywistości.
plus plus


2018-11-25 18:00:00

2018-11-26 01:59:59
fotografia cyfrowa

alig
Marrgitt (9999) fotografia cyfrowa2007-07-08 22:31:43

witaj, kilka słów o zdjęciu
Wybrałeś ciekawy obiekt, kwiat jest ładny, ma ciekawy środek, fajnie pozakręcane pręciki i bonus w postaci pajączka. Niestety jakość zdjecia jest dość słaba, płatki po środku zbiły sie w jasną plamę pozbawioną szczegółów, centralny kadr też nie jest najlepszym wyborem, a z lewej strony wystaje jakiś uschniety fragment. MZ warto było by pokrecić sie z aparatem wokół kwiatka, znaleźć ciekawe ujęcie , może z boku a moze sam środek. Mysle także, że mógłbyś wybrac inną porę dnia (wczesny ranek, wieczór) gdy światło nie jest tak ostre. pozdrawiam
plus plus plus


2018-11-25 10:00:00

2018-11-25 17:59:59
fotografia cyfrowa

sawyn
danthe (582) fotografia cyfrowa2007-07-08 22:56:01

moim skromnym zdaniem
1.zle podzielony kadr, podzielony jest niemal ze na polowe a powinien byc 1 do 3 tak zeby wyeksponowac albo chmury albo ziemie
2.brak obiektu - zdjecia bez obiektu w mocnym punkcie musza byc zyleta techniczna tutaj tego zabrakol
3.wydaje sie ze autor manipulowal w edytorze graficznym (nienaturalne kolory nieba)
4.radzilbym zakupic filtry np polar, polowkowy szary i sprobowac jeszcze raz z jakims konkretnym obiektem plus zachod (obiektem moga byc np maki)
5.przepalone niebo tez jest minusem
pozdrawiam
plus plus


2018-11-25 02:00:00

2018-11-25 09:59:59
fotografia cyfrowa

biniufarai
Wyso (9783) fotografia cyfrowa2007-07-08 23:33:46

Gdybyś trochę skrócił czas naświetlania lub/i zwiększył liczbę przesłony lub/i użył polaryzatora ew. filtra szarego, to może udałoby Ci się zniwelować trochę tak straszne przepalenia, bo one najbardziej wg mnie psują odbiór tego zdjęcia, kadr mógłby być bez dołu, bo wg mnie nic nie wnosi. Pozdrawiam
plus plus


2018-11-24 18:00:00

2018-11-25 01:59:59
fotografia cyfrowa

attaboy
naga (1539) fotografia cyfrowa2007-07-09 00:02:47

średni format wiosny nie czyni. nie wstawiłabym czegoś tak poniżej przeciętności gdziekolwiek. pani w pozie i minie niewskazującej na cokolwiek, tło za to wskazuje na przypadkowość, szczególnie z paprochami z lewej. brak treści, brak wartości estetycznych nawet, dla mnie to gniot poniżej poziomu wprawki nawet.
plus plus plus plus plus plus
minus

2018-11-24 10:00:00

2018-11-24 17:59:59
fotografia cyfrowa

pepeq
naga (1539) fotografia cyfrowa2007-07-09 00:13:48

jedna z nielicznych, bardzo nielicznych fotografii w galeriach netowych.
mam taki background, że mnie ciągnie do definicji. i jedna z definicji sztuki, która mi się spodobała, mówiła o opowiadaniu człowieka. o głębokim humanizmie. o dawaniu do dotknięcia wyjętego, precyzyjnego skrawka istnienia ludzkiego.
i tu tak jest. jest precyzyjny skrawek istnienia, ale broń boże wycięty w jednym wymiarze. można go pod słońce oglądać i za każdym razem inna tęcza z niego wyjdzie. mogę wydać jakąś swoją wersję o pierwotnym - globalnym oceanie - źródle życia, ale żal mi dopychać do ziemi czystej wielowymiarowości wspaniałego obrazu.
gratuluję.
plus


2018-11-24 02:00:00

2018-11-24 09:59:59
fotografia cyfrowa

LivKristine
danthe (582) fotografia cyfrowa2007-07-09 13:28:08

bardzo zle zdjecie od strony technicznej
1przepalone niebo czyli zbyt dluga ekspozycja
2nieciekawe kolorystycznie
3brak konkretnej tematyki i calkowicie beznadziejna kompozycja
4nic nie uzasadnia przekrzywionego kadru w tym ujeciu
pozdrawiam
plus


2018-11-23 18:00:00

2018-11-24 01:59:59
fotografia cyfrowa
Strona 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 ..... | 59
fotografia cyfrowa