fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Przeglądaj zdjęciapoprzedniefotografia cyfrowaFotoreportazefotografia cyfrowanastępnefotografia cyfrowapoprzedniefotografia cyfrowaAutorafotografia cyfrowanastępnefotografia cyfrowapoprzedniefotografia cyfrowaWszystkiefotografia cyfrowanastępne
fotografia cyfrowa
piotrekwas / BEZDOMNA
fotografia cyfrowa
zdjęcie
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego zgody jest zabronione.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Szczegóły zdjęcia
fotografia cyfrowa
Autor:piotrekwas
Tytuł:BEZDOMNA
Data publikacji:2006-07-15 16:27:40
Liczba wyświetleń:1445
Ocena średnia:3.2
Liczba punktów:55
Liczba poleceń:0
Liczba komentarzy
i krytyk :
51
Kategoria:Fotoreportaze
Aparat:

Rodzaj fotografii:Fotografia tradycyjna
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
Komentarz autora
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Konstruktywna krytyka
bg
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze. Krytykując fotografię, powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa plus. Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.

Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne uwagi zamieść w komentarzach.
fotografia cyfrowa
Motocyklista 2006-08-08 04:39:18plusminusminusminus
fotografia cyfrowa
"skulonej wśród tłumu ludzi obojętnych, którym się "udało"" nie pokazałeś tego jest starsza pani, jakich pełno na ulicach. Mówisz, że interesowała Cię twarz a nie ludzie otaczający kobietę trzeba było sfotografować TYLKO twarz uniknąłbyś polemiki. Ogolenie uważam ze chodzenie po ulicy i wyłapywanie cudzych nieszczęść nie jest najlepszym zajęciem. Jest taka staruszka na dworcu centralnym można ją spotkać ma zawsze ze sobą takie małe elektroniczne organki i zawsze coś na nich gra bez składu i ładu czasami się przy tym uśmiecha jak małe dziecko. Postaraj się może pokazywać ludzi tak jak napisałeś o poprzednim zdjęciu "O dwóch takich..." Bo pokazywanie nędzy, biedy i rozpaczy, których jest pełno wokół nas nie jest sztuką – sztuką jest przedstawienie tego przez różowe okulary. Choć niekiedy nie ma takiej możliwości wtedy należy w świętym spokoju zostawić osobę i nie pokazywać tego czego nie udało się jej osiągnąć…
fotografia cyfrowa
Zaloguj się aby dodać krytykę.
fotografia cyfrowa
Komentarze & oceny
bg
fotografia cyfrowa
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.

-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.

Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
fotografia cyfrowa
Jaala1 2007-02-12 00:17:32 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
bdb pokazane, dzięki za to zdjęcie
fotografia cyfrowa
szemrana 2006-11-07 17:01:27 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
ciekawa dyskusja. Skłania do przemysleń. Motora krytyka ciekawa. Mozna sie z nią nie zgodzić lub zgodzić ale... inspiruje do moralnych rozważań.
fotografia cyfrowa
Motocyklista 2006-08-15 03:00:32 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Wiem ze chodziło Ci o reinkarnacje "ale ta kobieta jest po prostu chora" to widać na zdjęciu zamorzona itp... łącząc fakty bezdomna + Hitler + chora =? nie za bardzo rozumiem, co chciałeś przez to powiedzieć
fotografia cyfrowa
abhaod 2006-08-12 22:11:55 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
motocyklisto-idea reinkarnacji, ale ta kobieta jest po prostu chora
fotografia cyfrowa
Motocyklista 2006-08-10 03:48:55 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Zgadzam się z tobą w jakiś 80 % w temacie rozterek moralnych fotografa. Piszesz „zdjęcie zrobione w Chicago, w samym centrum, pełno bogatych ludzi dookoła ale jakoś nikt jej niezauważa” (swoją drogą myślałem, że to w Warszawie) oraz „takie zdjęcie może dotrześ do tysięcy osób, które zastanowią się na tą sytuacją głębiej i może zrobią coś żeby takich sytuacji było mniej” tylko że nie dotrze bo nie opowiadasz tym zdjęciem historii dopiero opisujesz ją słowami a zdjęcie ma samo w sobie opowiadać to co chcesz przekazać (ja nawet tytułów nie lubię dawać do zdjęć chyba ze jest to BARDZO potrzebne i uzasadnione) pokazujesz biedną staruszkę i ok. zdjęcie biednej staruszki jest dobre pod względem wykonania zdjęcia i pokazania emocji, co do reszty w tym temacie już się wypowiadałem, ale cały czas podkreślasz jak tam było dużo ludzi i jak chciałbyś wpłynąć zdjęciem na ludzi… ale staraj się pokazać to chcesz na zdjęciu bez dopisywania historii jak tam było tłoczno i bogato.
- Abhaod - a co do tej kobiety ma A.Hitler ?
fotografia cyfrowa
piotrrodzoch 2006-08-09 22:11:09 | ocena = 5
fotografia cyfrowa
bezlitosne zdjecie - przez to prawidzwe ;( ... technicznie - mozna by troszeczke wykadrowac wyzej i nie obcinac nog,,,, z drugiej strony wtedy twarz bylaby dalej i nie byloby tak dokladnie widac emocji, "historii twarzy".
fotografia cyfrowa
akwar 2006-08-09 21:56:11 | ocena = 1
fotografia cyfrowa
raczej przerażona i potrzebująca/może/?
Ciekaw jestem,dlaczego bezdomna?
fotografia cyfrowa
krokodyl 2006-08-09 21:08:06 | ocena = 2
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
nemo 2006-08-09 19:07:50 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
abhaod 2006-08-09 11:59:49 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
Motocyklisto, gdyby w poprzednim zyciu byla A.Hitlerem, tez bys jej nie chcial fotografowac?
fotografia cyfrowa
okamgnienie 2006-08-09 10:29:35 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
szara rzeczywistość...nawet bardzo szara ....
fotografia cyfrowa
piotrekwas 2006-08-08 22:00:54 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
MOtocyklisto, trochę rozjaśniłeś sytuacje. Powiem Ci szczerze, że nieraz sam mam wiele wątpliwości robiąc takie zdjęcia. Ale doszedłem do wniosku, że takie zdjęcia są bardzo potrzebne, bo pokazują coś czego ludzie czasem nie chcą widzieć. Cały czas mam w głowie fotografie z World Press Photo ( jak mieszkałem w Krakowie to co roku chodziłem na tą wystawę), które bardzo na mnie wpłyneły. Między innymi dzieki takim zdjęcią kształtuje sie pogląd człowieka na świat, na wojny, na bięde. I tu pojawia sie kwestia fotografa robiącego takie zdjęcia, bardzo kontrowersyjna kwestia. Czy widząc bitego na śmierć człowieka czy umierające z głodu dziecko czy powinnien robić zdjęcia czy tez jakoś pomoc tej osobie. Bardzo cięzkie pytanie, nie wiem sam jak na nie dokońca odpowiedzieć, ale wiem napewno że jeśli nie zrobi takiego zdjęcia, to świat nie dowie sie do końca jak wygląda wojna itp,. Może to wyglądać jak zachowanie hieny w obliczu nieszcześcia drugiego człowieka, lecz myśle że ostatecznie takie zdjęcie może dotrześ do tysięcy osób, które zastanowią sie na tą sytuacją głebiej i może zrobią coś zeby takich sytuacji było mniej.
Podobnie jest z tą kobietą na moim zdjęciu, zdjęcie zrobione w chicago, w samym centrum, pełno bogatych ludzi dookoła, ale jakoś nikt jej niezauważa. Może jak ludzie zobaczą takie zdjęcie to następnym razem biegnąc ze sklepu do sklepu wrzuca pare groszy do kubka...
fotografia cyfrowa
hAs 2006-08-08 14:43:55 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
mnie jakoś nie teges
fotografia cyfrowa
Motocyklista 2006-08-08 14:40:15 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Napisałem przecież, że nie zawsze da się wszystko pokazać przez różowe okulary. Domyślałem się ze na piszesz o World Press Photo tylko jest jedna mała różnica człowiek na fotografii wojennej (oczywiście podaje przykład, bo zaraz wszyscy stwierdzą ze znowu generalizuje) nie ma wpływu na to, kiedy spadnie bomba na jego dom i czy przy okazji nie straci swoją rodziny lub matka 4 letniego dziecka, które zginęło od zabłąkanej kuli…ale w tym przypadku to nie ten człowiek wybrał sobie takie życie taki zgotowali mu los inni ludzi (być może tej staruszce tez ktoś zgotował takie a nie inne życie) fotoreporter pokazuje całą sytuację i opisuje ją w innym kontekście niż tylko staruszka z kubkiem (tu chciałem powiedzieć ze nie uważam, że zdjęcie jest złe, że nie powinno się robić takich zdjęć POWINNO się robić, ale w jakimś kontekście np. może, gdy udało Ci się sfotografować biedną staruszkę na tle pałacu prezydenckiego wtedy pokazałbyś biedę panującą w Polsce i bardziej dobitnie trafiłbyś do odbiorcy (podaje przykład, więc nie rozpisujmy się czy takie zdjęcie jest możliwe do zrobienia pewnie jest gdyby się postarać a łatwym zadaniem to nie jest). Zmierzając swój wywód do końca zgadzam się z Tobą masz swoje racje rozumiem, czemu chcesz i robisz takie zdjęcia sam tez chodzę po ulicy i widzę, co dzieje się do dokoła mnie (w okolicach Krakowskiego Przedmieścia 7 obok przystanku autobusowego jest staruszka bardzo zgarbiona, pomarszczona siedzi na małym krzesełku z kubeczkiem w ręku widują ją już od kilku lat wiele razy myślałem żeby ją sfotografować, ale zawsze zadawałem sobie pytanie: po co? co to da ? co to zmieni ? oprócz tego ze ludzie powiedzą „O dobra fotografia...”, „Chwyta za serce” itp. zakładając ze udałoby mi się dobrze sfotografować) mam nadzieje ze wyjaśniłem, co nieco i o co dokładnie mi chodzi w tego rodzaju zdjęciach (jak sam powiedziałeś „akurat w tym zdjęciu, bardziej mnie interesowała ta Kobieta, jej zmęczona twarz, niz ludzie ją otaczający „ jak pisałem wcześniej, jeżeli interesuje Cie tylko twarz pokazuj tylko twarz bez symboli, (bo kubek opowiedziany w tej historii staje się pewnym symbolem) powtarzam każdy ma prawo do swojego zdania i to, jakie robimy zdjęcia zależy tylko od naszej wrażliwości, bo nie każdy „poluje” na wypadki samochodowe i marzy o rozbryzganym mózgu na przedniej szybie… Nie porównuje Ciebie Piotrku do takich Hien a nikogo tez nie zamierzam obrazić tym stwierdzeniem więc bez urazy. Pozdrawiam.
fotografia cyfrowa
stz 2006-08-08 08:48:40 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
wkg - ależ jest uzasadnienie ... w ten sposób stawia Ci przed oczy to, co na ulicy omijasz wzrokiem (i szerokim łukiem :> )
fotografia cyfrowa
wkg 2006-08-08 08:39:41 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
No mnie nie porusza.
Obrazek jakich wiele i chyba bez wiekszego uzasadnienia ...
fotografia cyfrowa
Mysza 2006-08-08 08:31:35 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
Bardzo porusza.I wbrew temu co napisał @Motocyklista, nie uwazam że nie nalezy pokazywać "takich" tematów, a co z reporterką wojenną? Czy taki obraz biedy,rozpaczy i tragedii tez pokazywać przez "rózowe okulary" absurd i bardzo subiektywne podjeście do tematu. Fota dobra.
fotografia cyfrowa
piotrekwas 2006-08-08 05:11:41 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Motocyklisto, ciekawy komentarz, ale podążając za Twoim rozumowaniem, nie powinno się robić zdjęć z wojen, z Etiopii itp, itd. Mnie bardzo pociągają tego typu zdjęcia, gdyz widziałem wiele bardzo wzruszających zdjęć (patrz World Press Photo) i za każdym razem zmuszały mnie do zastanowienia się właśnie nad cudzą biedą, nieszczęściem i cierpieniem. Czy to sztuka czy nie, tego nie wiem, może moje zdjęcia nią nie są, lecz uważa ze sztuką jest pokazanie czegoś, w taki sposób by przykuło uwage nie samą formą zdjęcia lecz właśnie jego treścią. Czasami nie da sie wszystkiego pokazać przez rózowe okulary
fotografia cyfrowa
Motocyklista 2006-08-08 04:41:47 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Przepraszam za coś takiego … ale wyskakuje czasami zamiast cudzysłowu, trzykropku itp. nie wiem, czemu jak ktoś wie proszę o poradę, co zrobić żeby tego nie było.
fotografia cyfrowa
briken_miken 2006-08-07 20:23:01 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
this is hienizm :(
fotografia cyfrowa
Noton 2006-08-07 19:41:43 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
super
fotografia cyfrowa
slawol80 2006-08-07 16:30:33 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
mnie zalpalo to zdjęcie, bardzo mi się podoba
fotografia cyfrowa
.. ... ..... 2006-07-17 08:58:29 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
madcoy 2006-07-15 22:24:06 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
nie wiem co wyczuwasz, ciekaw jestem jednak odpowiedzi na moje pytania.
fotografia cyfrowa
emzet 2006-07-15 22:22:37 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
czyżbym wyczuwał sarkazm?
fotografia cyfrowa
madcoy 2006-07-15 22:19:16 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
oj szwankuje, pytałem o brak kontekstu i szablonowość.
Ale nie spiesz się, nie musisz dzisiaj, nie chcę Cię naciągać na koszty w kafejce.
fotografia cyfrowa
emzet 2006-07-15 22:16:55 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
widocznie coś szwankuje w kanale komunikacji między nami. pytałeś czego mi brak, więc odpowiedziałem
fotografia cyfrowa
photomar 2006-07-15 22:14:28 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
Bardzo dobre zdjęcie. Spojrzenie tej kobiety mówi o wiele więcej niż gdyby na tym zdjęciu znalazło się otoczenie. A odnośnie szablonów w fotografii mi się dzisiaj oberwało że wyszedłem poza szablon :)
fotografia cyfrowa
piotrekwas 2006-07-15 22:08:52 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
wiesz, akurat w tym zdjęciu, bardziej mnie interesowała ta Kobieta, jej zmeczona twarz, niz ludzie ją otaczający, dlatego ich nie pokazywalem, to jest bardziej portret, niz reportazowe, ale ci ludzie tam byli, moge cie o tym zapewnic;)
fotografia cyfrowa
madcoy 2006-07-15 22:07:10 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
brak i brak - w ten sposób to na dobrym krajobrazie może być Ci brak gołej dupy - co jest tu Emzecie szablonem? Co z tym kontekstem? NIe ślizgaj się, tylko rozwiń swoją wypowiedź pierwotną, bo dla mnie jest ona po prostu niezrozumiała, żeby nie napisać: głupia.
fotografia cyfrowa
emzet 2006-07-15 22:05:53 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Piotr: właśnie tak widziałbym to zdjęcie! z życiem, w którym uczestniczyła bohaterka, a które teraz przepływa obok niej
fotografia cyfrowa
emzet 2006-07-15 22:03:47 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
speszyl for ju zajrzałem po drodze do kafejki
fotografia cyfrowa
piotrekwas 2006-07-15 22:03:20 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
widzę ze ciekawa dyskusja sie wywiązała, nie wiem czy to zdjęcie jest szablonowe czy nie, mnie widok tej bidulki poruszył, wystraszonej, skulenej wsród tłumu ludzi obojętnych którym sie "udało". Dlatego zrobiłem to zdjęcie. Ogólnie robie dużo takich zdjęć, gdyż tacy ludzie mnie po prostu interesują, jakie mieli życie, co spowodowało że wylądowali na ulicy. Jedno z moich poprzednich zdjęc "O dwóch takich..." przedstawia dwoch facetów wbrew pozorom bardzo zadowolonych z życia. Rozmawialem z nimi, mieli rodziny, domy,prace itp, itd. "normalne życie", ale żucili to wszystko, bo teraz mają wolność. NIe sa zależni od nikogo, nie muszą gonić za pieniądzem. Ciekawe, nie?
fotografia cyfrowa
emzet 2006-07-15 22:02:58 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
postaram się wyjasnić czego mi brak: otoczenia, środowiska na marginesie, którego wegetuje bohaterka zdjęcia.
fotografia cyfrowa
madcoy 2006-07-15 22:02:48 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
luzik, poczekam, kiedy będziesz ponownie?
fotografia cyfrowa
emzet 2006-07-15 21:14:48 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
niestety dziś znikam, więc nie mogę się teraz wytłumaczyć z mojej oceny.
fotografia cyfrowa
kajtek 2006-07-15 21:10:13 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
duży przekaz emocji
fotografia cyfrowa
madcoy 2006-07-15 21:06:32 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
co z tą szablonowatością i kontekstem bo jestem niemiłosiernie ciekaw.
fotografia cyfrowa
emzet 2006-07-15 21:06:08 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
a no nic
fotografia cyfrowa
madcoy 2006-07-15 21:03:02 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
a mi się podoba Kasia Nosowska i co z tego?
fotografia cyfrowa
emzet 2006-07-15 21:01:11 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
http://www.obiektywni.pl/galeria/fotografia-21023.php
to mi się podoba
fotografia cyfrowa
madcoy 2006-07-15 21:00:48 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
nie pytałem co byś widział, pytałem co tu jest szablonowego i jakiego kontekstu Ci tu brak.
fotografia cyfrowa
emzet 2006-07-15 20:59:04 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
widziałbym tu nogi obojętnych przechodniów, bezdomna mijana jakby była niewidoczna.
fotografia cyfrowa
madcoy 2006-07-15 20:54:26 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
a co jest Emzet tu szablonowe i jakiego kontekstu tu Ci brak?
fotografia cyfrowa
emzet 2006-07-15 20:53:22 | ocena = 1
fotografia cyfrowa
ja odbieram to zdjęcie dokładnie odwrotnie niż madcoy. niespecjalnie mnie rusza, brak mi kontekstu. dla mnie jest właśnie szablonowe
fotografia cyfrowa
madcoy 2006-07-15 20:46:42 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
zawsze się zastanawiam nad takimi zdjęciami... w większości przypadków jest to pstryk z ulicy, mający na celu schwytać widza za serce. tu widać jednak emocje, coś co wykracza poza szablon: żebrak+pstryk=efekt.
fotografia cyfrowa
aklyt 2006-07-15 17:10:01 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
fota jest fajna ale mało oryginalna.
fotografia cyfrowa
piotrekwas 2006-07-15 16:39:30 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
życie czasami jest smutne
fotografia cyfrowa
RAPTUS 2006-07-15 16:37:06 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
dobre choc smutne
fotografia cyfrowa
Birmo 2006-07-15 16:36:01 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
z życia wzięte,ladnie skadrowane
fotografia cyfrowa
Zaloguj się aby dodać komentarz.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa