fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Przeglądaj zdjęciapoprzedniefotografia cyfrowaPejzażfotografia cyfrowanastępnefotografia cyfrowapoprzedniefotografia cyfrowaAutorafotografia cyfrowanastępnefotografia cyfrowapoprzedniefotografia cyfrowaWszystkiefotografia cyfrowanastępne
fotografia cyfrowa
lightman / wszystkie drogi prowadzą do...
fotografia cyfrowa
zdjęcie
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego zgody jest zabronione.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Szczegóły zdjęcia
fotografia cyfrowa
Autor:lightman
Tytuł:wszystkie drogi prowadzą do...
Data publikacji:2011-01-12 20:57:08
Liczba wyświetleń:955
Ocena średnia:3.4
Liczba punktów:41
Liczba poleceń:0
Liczba komentarzy
i krytyk :
25
Kategoria:Pejzaż
Aparat:

E-3

Rodzaj fotografii:Fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
Komentarz autora
fotografia cyfrowa
...Llyn Gwynant,najbardziej malowniczego jeziora w Snowdonii.
Zdjęcie to zrobiłem wczesnym,lutowym rankiem,kiedy zakończyłem już focenie i
wracałem zmarznięty na kość do auta.Zauważyłem ten pięknie oszroniony kamienny
mur,który dobrze komponował mi się z resztą ujęcia i postanowiłem zatrzymać ten
widok na dłużej.

Jest PE,czyli Pełny Ekran. :)
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Konstruktywna krytyka
bg
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze. Krytykując fotografię, powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa plus. Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.

Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne uwagi zamieść w komentarzach.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Zaloguj się aby dodać krytykę.
fotografia cyfrowa
Komentarze & oceny
bg
fotografia cyfrowa
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.

-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.

Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
fotografia cyfrowa
korpa1 2011-01-15 19:18:49 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
no skoro ktos z takim portfolio tak twierdzi ;-)
fotografia cyfrowa
lukapl 2011-01-14 08:10:51 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
lightman 2011-01-13 20:47:04 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
@korpa1 - takie jest brutalne prawo przyrody - liczysz się bardziej z większym niż mniejszym i tutaj to prawo ma również swoje przełożenie w jakimś sensie. ;) Sam powiedz - bardziej zaboli Cię jedynka od kogoś,kto dopiero raczkuje w fotografii czy od kogoś za kim stoi solidne pf i co za tym idzie fotograficzna wiedza? To samo w drugą stronę - czyja piątka sprawi Ci większą satysfakcję? Nie jest to jakieś moje odosobnione prawo - ono dotyczy każdego bez wyjątku - mnie,Ciebie,jego czy ją w różnym co prawda stopniu ale jednak. :) A co do Twojej samokrytyki - wcale nie masz niesolidnego portfolio i mnie tu nie czaruj. :) Masz ponad 2000 obiektywnych punktów i Twoja top praca zdobyła 72pkt. - to już naprawdę dobry wynik i nie masz czego się wstydzić.

@bartf - ja rozżalony jestem tylko wtedy,gdy klient wyśle mi maila z reklamacją ale jak dotąd (odpukać - puk puk),jeszcze takiego nie otrzymałem. ;)
W każdym razie dziękuję,że poświęciłeś swój cenny czas,teraz trochę jaśniej rozumiem Twoją decyzję,chociaż nadal z nią nie do końca się zgadzam.Również pozdrawiam.

Pisałem to wielokrotnie ale napiszę jeszcze raz - nie dokumentuję pejzażu,pokazuję go takim jakim go zapamiętałem i takim jakim chciałbym aby wyglądał na zdjęciu.Cyfrowy zapis na matrycy,jest dla mnie tylko zarysem,szkicem obrazu i doskonale rozumiem,że może się to podobać jak i nie podobać;nie zgadzam się tylko gdy ocenia się autorów lub wykazuje się nieznajomością przedmiotu i próbuje się mnie do tego przekonać. :)

A murek naprawdę był piękny...;)
fotografia cyfrowa
bartf 2011-01-13 19:03:26 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Lightman,

nie wiem co mam Ci jeszcze napisać,

jeżeli, jak twierdzisz, mało liczysz się z moim zdaniem, ponieważ mam kiepskie porfolio - w porządku, biorę to na klatę :)
Mylić się może każdy, zwłaszcza ten, kto - jak ja - stara się być obiektywny. Też niezawsze, ale w przypadku tego zdjęcia jak najbardziej. Ty Twierdzisz, że się mylę - w porządku, też to przyjmuję, ale przy swoim pozostanę :) Wywołałeś mnie do tablicy, wymagając uzasadnienia oceny - z chęcią uzasadniłem, odnosząc się do tego co widzę, i ani nie zaniżając ani nie zawyżając oceny, napisałem co myślę.

Jeszcze o zdjęciu; przez cienie miałem na myśli to co jest ponad murkiem z prawej, w tle pni drzew. Może są tam jakieś szczegóły, dla mnie jest to jednak zdecydowanie za ciemno. Nie mam nic przeciwko czarnym plamom, ale tu mi ona nie pasuje.

Drzewa z lewej - rozumiem, że celem było sylwetkowe ich przedstawienie na kontrastującym tle oświetlonych gór - i bardzo dobrze, ale brak ostrości (a może to problem zw. z kompresją) spowodował, że ... no wyszły po prostu nieciekawie. Nic nie wymyślam, po prostu to widzę! A tym bardziej rzutuje to na całościowy odbiór, ponieważ lewa strona zdecydowanie jest jaśniejsza od prawej, stąd jako pierwsza przyciąga wzrok.

Być może spędziłeś nad tym zdjęciem sporo czasu, dlatego jesteś rozżalony zbyt niską w stosunku do swoich oczekiwań oceną. Wyzwanie było niewątpliwie spore, chociażby z powodu dużych kontrastów.

W każdym razie nie chcialem Cię swoją oceną urazić. Pozdrowienia.
fotografia cyfrowa
ederlezi 2011-01-13 17:55:47 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Ten murek to mnie tu od wczoraj zastanawia , widzę go już na trzecim monitorze i sam nie wiem co o nim sądzić. RAW takiego zdjęcia to może być ciekawe wyzwanie dla ludzi lubiących grzebanie w cyfrowej ciemni.
fotografia cyfrowa
Fudal 2011-01-13 17:52:43 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
Podoba sie. Jakosc typowo litghtmanowka. Wiele twoich prac ma podobny problem jakosci. Juz kiedys o tym pisalem. Miejscami tak jak przeostrzone czy cus. Tutaj murek po prawej dziwnie wyglada MZ, a moze to tak musi byc..? Ciezko powiedziec.
fotografia cyfrowa
korpa1 2011-01-13 17:47:58 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
oszroniony murek boski zapomnialem dodac ;-)
fotografia cyfrowa
korpa1 2011-01-13 17:47:21 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
jestem wlascicielem malo solidnego portfolio, wiec moja ocena pewnie sie nie liczy ale zdaje sobie sprawe z pracy jaka zostala wlozona w ten obraz, aby w takich warunkach oswietleniowych stworzyc cos takiego. detale w cieniach sa widoczne u mnie na moim prymitywnym laptopiku. kadr mi sie podoba i kolorki tez. jako prosty chlop z wiochy. 4.
fotografia cyfrowa
NO NAME 2011-01-13 15:34:31 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
lightman 2011-01-13 15:17:26 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Tak bartf,mam na myśli,że zaniżyłeś tu z jakiś niewiadomych mi powodów ocenę i nie,nie jestem zbieraczem punktów ani trofeów i dlatego nie będę bronił tego zdjęcia pazurami;niech broni się samo.
Widzisz bartf,napisałeś,że ja trochę Cię zaskoczyłem ale Ty również,bo to tej pory miałem Cię za w miarę rzetelnego komentatora a tu pokazałeś się trochę z innej strony.Nie wnikam w to,że Twoje pf nie prezentuje się znacząco,chociaż nie ukrywam,że liczę się bardziej ze zdaniem komentatorów,za którymi stoi solidne portfolio.Nie uważam tym samym,że aby komentować i oceniać prace innych należy być dobrym fotografem(chociaż w takich miejscach jak to,trochę to obliguje) ale uważam,że trzeba mieć jakąś podstawową wiedzę z zakresu fotografii a nade wszystko - obiektywizmu a tu moim zdaniem go zabrakło.
Co do obróbki,tak zgadzam się że należy produkować prace,które podobają się samemu ale z jednym,jedynym zastrzeżeniem - będę je oglądał i kontemplował sam na sam,tylko w zaciszu własnych czterech ścian. ;)

@jabe - tu mnie rozgryzłeś,widzę że mam do czynienia z rasowym krytykiem. :) Tak,w przypadku tego zdjęcia,zastosowałem trochę innowacyjną dla mnie obróbkę,polegającą na mocnym podbiciu kontrastu na krawędziach.Widziałem prace wykonane tą techniką i mi się spodobały (nie w każdym przypadku,ta obróbka się sprawdzi) na tyle,że spróbowałem zaadaptować ją na własnym podwórku.Nie uważam,że zrobiłem to najlepiej ale jak na pierwszy raz,jestem całkiem zadowolony z rezultatu. ;)

@kumandrzej - mam ich całkiem sporo w zakładce "Snowdonia". :)

Dziękuję wszystkim za poświęconą uwagę i przy okazji - pozdrawiam . :)
fotografia cyfrowa
knietek 2011-01-13 14:39:31 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
w końcu podpis zdjęcia nie rzucający się w oczy i nie psujący zdjęcia a zauważalny. zdjęcie miodzio
fotografia cyfrowa
BAK 2011-01-13 13:19:08 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
ladny temat, ladny kadr, podoba mi się.
fotografia cyfrowa
Ritratt 2011-01-13 12:03:34 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
vieniava 2011-01-13 11:26:40 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
kumandrzej 2011-01-13 06:56:34 | ocena = 4
fotografia cyfrowa
Więcej lewej by się przydało mz.Piękne górki na drugim planie.Może pokazałbyś troche tych terenów?
fotografia cyfrowa
bartf 2011-01-12 23:49:04 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Masz na myśli, że zaniżyłem ocenę? Nie, zawsze oceniam tak, jak myślę/czuję, nie mam powodu aby stosować jakieś inne kryteria.

Trochę mnie zaskoczyłeś stwierdzeniem, że stosujesz taką a nie inną obróbkę "ze względu na widza". Może dlatego, że za normę uważam to, aby - przede wszystkim - samemu być zadowolonym z efektu końcowego. Ale przyjmuję Twoje podejście, każdy ma takie kryteria, jakie mu pasują.
fotografia cyfrowa
dreptaq 2011-01-12 23:35:23 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
jabe 2011-01-12 23:33:58 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
wiesz co .... bo tez tą fotę oglądam i oglądam - ona jest jakby przerysowana - błagam tylko nie każ mi tego definiować :) - jest jakby taką grubą kreską rysowana i na pewno nie jest to efekt ostrzenia, czy nie ostrzenia - sprawia wrażenie jakby była poruszona ? - trudno mi to określić - natomiast szczegóły w cieniach widzę :) - pozdrawiam dyskutantów
fotografia cyfrowa
lightman 2011-01-12 23:28:03 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Dzięki za wyjaśnienie bartf,rozumiem,że Twoja ocena wynika z dwóch rzeczy:z wrażenia słabej jakości w światłach(mam nadzieję,że widziałeś PE) oraz braków szczegółów w cieniach.Trudno mi polemizować z tą jakością bo ja nie widzę tu słabej jakości,natomiast co do szczegółów w cieniach się nie zgadzam - w większości są widoczne.

Natomiast jeśli chodzi o ostrość,to tu masz rację,taką stosuję obróbkę,gł.z uwagi na widza - jeśli ostrzyłbym 'normalnie',to większość mówiłaby,że jest przeostrzone i świeci na krawędziach,itd,itp.
Uważam bartf,że oceniłeś trochę na wyrost,no ale ja z tego powodu piórek wyrywał se nie bendem,trudno. :)

@GMG - tak,zgadza się - Snowdonia to magiczna kraina,zwłaszcza zimą i ja też lubię tam wracać jak tylko mam możliwość. :).
fotografia cyfrowa
bartf 2011-01-12 23:09:32 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Doskwiera brak szczegółow w zacienionym obszarze z prawej strony, odnoszę wrażenie słabej jakości (może kompresja) widoczny zwłaszcza w światłach. Pamiętam wcześniejszy kadr z tego miejsca, ale ujęcie w przeciwną stronę (drzewa po lewej) - całość zdecydowanie przyjemniej się prezentowała. Co do szronu - nie zauważyłem go, dopiero gdy przeczytałem opis.

Większość twoich fotek sprawia wrażenie lekko nieostrych, czasem to nie rzucza się w oczy, czasem - jak tutaj - trochę przeszkadza. Nie wiem z czego to wynika, może taką po prostu stosujesz obróbkę.
fotografia cyfrowa
GMG 2011-01-12 22:45:56 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
Zgadzam się w 100%,Llyn Gwynant jak i cała Snowdonia jest takim miejscem w którym przenosi się w czasie,mam wrażenie że ludzie tam mieszkający żyją bezproblemowo nie przejmując się tym co dzieje się w naszym świecie.Jest i bedzie to miejsce do którego będę wracał bo na prawdę warto.Pzdr.
fotografia cyfrowa
lightman 2011-01-12 22:23:10 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
A coś więcej bartf można? Tylko merytorycznie proszę. :)
fotografia cyfrowa
bartf 2011-01-12 22:09:11 | ocena = 1
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
lightman 2011-01-12 21:04:04 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Ptaszyska ale nie pelikany a plam na matrycy nie mam bo mam Olka. ;)
Dzięki.
fotografia cyfrowa
ajano212 2011-01-12 21:01:25 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
SZRONIK PRZYTULAŚNY :)))
jak zwykle ciekawe miejsce świetnie pokazane
na niebie w LG to jakieś rozmazane ptaszyska czy plamy na matrycy....
fotografia cyfrowa
Zaloguj się aby dodać komentarz.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa