| | |
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego
zgody jest zabronione. |
|
Autor: | czarnawredna | Tytuł: | | Data publikacji: | 2011-09-13 22:16:22 | Liczba wyświetleń: | 1303 | Ocena średnia: | 1.7 | Liczba punktów: | 19 | Liczba poleceń: | 0 | Liczba komentarzy i krytyk : | 26 | Kategoria: | Dzieci | Aparat: | | Rodzaj fotografii: | Fotografia cyfrowa |
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze.
Krytykując fotografię,
powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć
swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty
i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa . Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.
Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne
uwagi zamieść w komentarzach.
dokladnie tak;) dziewczyna nie była chyba za bardzo szcześliwa ze zdjecia.
Robione na jednej z sycylijskich plaż, wiec ciężko bylo dobrac do tego jeszcze odpowiedni kadr. Spodobało mi się światlo a dziewczynka przypadkiem ustawiła sie w dobrym miejscu ;) | | | |
Dodam od siebie, że na zdjęciu dziewczynka wygląda tak jakby rączki nie miała. To najbardziej rzuciło mi się w oczy. Trzeba uważać na takie rzeczy.
Pozdrawiam. | | | |
Tym razem, zanim napiszę parę słów odnośnie powyższej foty, na początek chcę się odnieść do wypowiedzi @Dreaka :)))
Cyt.: "Zupełnie nie rozumiem pouczania odbiorców odnośnie tego czy dana praca ma prawo im się podobać czy nie. Szeroko rozumiana sztuka ma to do siebie że jest skierowana do każdego z nas indywidualnie i każdy z odbiorców ma prawo i obowiązek do własnej interpretacji. Mnie to zdjęcie również się podoba, poza i mina modelki dają odbiorcy możliwość zobaczenia całej sceny, aktu tworzenia tego przemiłego portretu."
Wydaje się, że zupełnie nie o tym była mowa. Każdy ma prawo, ba, obowiązek, posiadać indywidualny gust, a o gustach, jak powszechnie wiadomo, nie dyskutuje się ;) Nikt nikomu nie narzuca, co ma się podobać, a co nie. Mówimy o zupełnie innym zjawisku. Ocenę fotografii można do pewnego stopnia zobiektywizować [!], a nie każdy pstryk jest od razu dziełem "szeroko rozumianej sztuki". Niekiedy jest wprawką tylko. Próbą.
Jesteśmy tu w większości po to, by nie tylko prezentować owoce własnych dokonań i poszukiwań, ale i czegoś się nauczyć. Oglądanie wielu prac, lepszych i gorszych, pomaga nam rozwinąć poczucie wrażliwości i estetyki. W miarę doskonalenia własnych umiejętności wyrabiamy też w sobie umiejętność oceny.
Łatwo można się zorientować, że mniej wyrobieni fotograficznie koledzy [zaznaczam, nic w tym złego, że niewyrobieni], z dużą łatwością szafują wysokimi ocenami pod pracami, które obiektywnie na to nie zasłużyły. Czynią to z różnych pobudek, nie tylko by wyrazić własne zdanie: czasem z wdzięczności za dobrą ocenę wlasnej pracy, czasem, by okazać się miłymi, czasem dlatego, że ich umiejetność oceny nie jest [jeszcze!] dopracowana :) Jednak w ogólnym rozrachunku taka postawa czyni nam wszystkim źle, obniża bowiem ogólny poziom portalu, działa anty-edukacyjnie, dezawuuje prace rzeczywiście wysokiej klasy, a początkującym adeptom fotografii miesza w pojęciach :)))
Lepiej więc trochę wyhamować zrazu, a więcej czytać i przyglądać się. Wszyscy na tym zyskamy :)
A teraz o zdjęciu powyższym.
Co na plus? Dobra pora i światło, śliczna dziewczyneczka, próba umieszczenia portretu na jednolicie fakturowanym tle, niezłe wykorzystanie głębi ostrości. Przeważają jednak minusy: stosunkowo słaba jakość, brak ostrości na oczach, poza, która pozbawiła małą modelkę naturalności i swobody oraz najnudniejszy kadr pod słońcem. Zabrakło trochę pomysłu.
Przypuszczam jednak, że będą kolejne próby, coraz bardziej udane, czego Autorce życzę :))) | | | |
Zaloguj się aby dodać krytykę.
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.
-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.
Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania
komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
roving 2011-09-23 21:35:04 | ocena = 2 | |
Andres 2011-09-16 12:50:19 | ocena = 1 brakuje światła na buzi, ostrości, plus uwagi z obu (!!) krytyk. | |
....... 2011-09-15 12:57:27 | ocena = 3 | |
Lifter 2011-09-14 23:42:26 | ocena = 2 A mi sie fotka podoba, choc naturalnie zgodze sie z kk. Ale widze to jako "portret uliczny" w ktorym sie nie "ustawia" modelki a to foci, co los podarowal - ona nie tyle pozuje, co dala sie sfotografowac (a sadzac z jej miny wcale nie byla z tego nadmiernie szczesliwa). A sam wiem, ze ciezko wowczas o myslenie o kadrze, precyzyjne ostrzenie, kadrowanie etc. Po prostu sie utrwala chwile.
BTW: Dziecko wyglada mi na "orientalne". Egipt? | |
Lachim 2011-09-14 21:43:12 | ocena = 1 | |
dreptaq 2011-09-14 17:38:07 | ocena = 2 | |
lihulito 2011-09-14 16:09:12 | ocena = 0 | |
becha 2011-09-14 11:57:43 | ocena = brak oceny Dobrze, że ktoś lepiej i delikatniej ubiera w słowa pewne kwestie niż ja, dzięki Sulku. To miałam na myśli. Co do zdjęcia, nigdzie nie napisałam, że to gniot, daleko temu zdjęciu do takowego. Ma potencjał a dziewczynka jest urocza i mam nadzieję, że nie raz jeszcze Autorka zaprezentuje nam swoją modelkę w lepszym wykonaniu. | |
jabe 2011-09-14 11:17:40 | ocena = brak oceny Zgadzam się, że fota ma swój urok. Zgadzam się, że to nie jest zła fota. Oceniłem ją pozytywnie, czy względnie pozytywnie, przykładając doń słowa "może być z plusem" +(+). :)
Każdy ma prawo do własnej oceny. Każdy ma też prawo się zdziwić czyjąś oceną.
Pozdrawiam wszystkich dyskutantów :) | |
Pojawiają się zarzuty na temat ostrości lub jej braku. Mi tej ostrości nie brakuje, natomiast można zrobić prosty zabieg w programie graficznym, który być może niektórym poprawiłby odbiór zdjęcia:
- selektywnie wyostrzyć oczy ( praca na warstwach)
- selektywnie lekko rozmyć bluzkę ( również praca na warstwach )
Po tych zabiegach może zdjęcie nie jest ostre jak żyleta, ale jest dość miękko rysowane i jak na mój gust nic nie podpada.
Samo zdjęcie natomiast ma swój urok dzięki kolorystyce i młodej modelce, która bardzo wdzięcznie nam się zaprezentowała. W mojej ocenie jest niezłe, dziecko jest dzieckiem ze swoimi smutkami czy radościami. | |
Zimbabwe 2011-09-14 08:06:07 | ocena = 2 fota ma swój urok | |
Dreak 2011-09-14 01:47:54 | ocena = brak oceny Zupełnie nie rozumiem pouczania odbiorców odnośnie tego czy dana praca ma prawo im się podobać czy nie. Szeroko rozumiana sztuka ma to do siebie że jest skierowana do każdego z nas indywidualnie i każdy z odbiorców ma prawo i obowiązek do własnej interpretacji. Mnie to zdjęcie również się podoba, poza i mina modelki dają odbiorcy możliwość zobaczenia całej sceny, aktu tworzenia tego przemiłego portretu.
- Kochanie zatrzymaj się na chwilkę
-znowuuuu???
- no proszę... ostatni raz obiecuję!
Może i koledzy mają rację że praca ma niedoskonałości ale czy to w tym portrecie jest ważne?
Pozdrawiam | |
becha 2011-09-13 23:59:19 | ocena = brak oceny Shamanta dobrze zatem, że czasem ludzie własne zdania zmieniają. Jest nadzieja. | |
modelinka przeswietna...ale samo zdjecie juz nie...brakuje mi pomysłu...dobrej realizacji...swiatła...i lepszego kadru...i jakośc tez kuleje...popracuj nad tym tematem...bo mała jest super:)
pozdrawiam :) | |
shamanta 2011-09-13 23:23:04 | ocena = brak oceny Żenujący becha, jest brak tolerancji dla kogoś, kto ma własne zdanie. | |
becha 2011-09-13 23:17:46 | ocena = brak oceny Ponownie za jabe dziś. W ogóle rzucanie 4-kami i 3-kami na prawo i lewo pod przeciętnymi pracami jest żenujące i nie wnoszące korzyści dla nikogo. Ani dla oglądających (tudzież uczących się) ani dla samego autora. | |
mubus 2011-09-13 22:53:50 | ocena = brak oceny lol | |
shamanta 2011-09-13 22:51:19 | ocena = brak oceny Jakim pracom? | |
jabe 2011-09-13 22:45:28 | ocena = brak oceny wiesz, jak już rozmawiamy, to pozwolę sobie zauważyć, że nawet mając świadomość ze ocena jest zawsze indywidualną sprawą, to jednak wstawianie 4 takim pracom nie przynosi na dłuższą metę ani korzyści, ani przyjemności tak Autorowi jak i oceniającemu
zakładam w dobrej wierze, że po prostu dojrzewasz jeszcze :) | |
shamanta 2011-09-13 22:41:30 | ocena = brak oceny To zastanawiaj się jabe dalej :) | |
jabe 2011-09-13 22:25:00 | ocena = brak oceny zastanawiam się jaki to drobiazg zaważył, że zdjęcie nie otrzymało maksymalnej oceny ?
wg mnie co najwyżej średnich lotów +(+) | |
shamanta 2011-09-13 22:22:43 | ocena = 4 | |
Zaloguj się aby dodać komentarz. | |