fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Przeglądaj zdjęciapoprzedniefotografia cyfrowaFotoreportazefotografia cyfrowanastępnefotografia cyfrowapoprzedniefotografia cyfrowaAutorafotografia cyfrowanastępnefotografia cyfrowapoprzedniefotografia cyfrowaWszystkiefotografia cyfrowanastępne
fotografia cyfrowa
golum37 / Rozczarowanie ...
fotografia cyfrowa
zdjęcie
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego zgody jest zabronione.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Szczegóły zdjęcia
fotografia cyfrowa
Autor:golum37
Tytuł:Rozczarowanie ...
Data publikacji:2013-02-11 16:22:40
Liczba wyświetleń:850
Ocena średnia:1
Liczba punktów:4
Liczba poleceń:0
Liczba komentarzy
i krytyk :
43
Kategoria:Fotoreportaze
Aparat:

Rodzaj fotografii:Fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
Komentarz autora
fotografia cyfrowa
Uchwycone na stacji w Willingen po niedzielnych,nieodbytych skokach
narciarskich......
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Konstruktywna krytyka
bg
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze. Krytykując fotografię, powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa plus. Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.

Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne uwagi zamieść w komentarzach.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Zaloguj się aby dodać krytykę.
fotografia cyfrowa
Komentarze & oceny
bg
fotografia cyfrowa
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.

-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.

Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
fotografia cyfrowa
jabe 2013-02-12 16:08:50 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
wydaje mi się, ze kicz może być doskonały technicznie, jak i technicznie skopany ... kicz to chyba jednak specyficzny "sposób na opowieść" polegający na wykorzystaniu tanich pseudoartystycznych chwytów w celu opowiedzenia banalnej historyjki ... z tym, ze kicz musi być przede wszystkim "ładniutki" :)
fotografia cyfrowa
aga_piet 2013-02-12 15:45:18 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Nie chodzi mi o definicję kiczu, jeno o jego miejsce między "art" a "tech" ;)
fotografia cyfrowa
....... 2013-02-12 15:37:59 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
@Aga: Beniowski chętnie używa określeń: "efekt tandetny, jarmarczny, prostacki, masakra".
Może to on odpowie nam na pytanie: co to jest kicz.:-D
fotografia cyfrowa
aga_piet 2013-02-12 14:59:39 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
P.S. Sorki za twór "umiejscowić w miejscu" - to z powodu pośpiechu ;)
fotografia cyfrowa
aga_piet 2013-02-12 14:58:04 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
A w którym miejscu umiejscowić kicz? Czasem trzeba się nieźle nakreować aby wyprodukować wypasionego gniota (nie mówię tu o zdjęciu powyżej, dyskusja nam się uogólniła nieco) ;)
fotografia cyfrowa
....... 2013-02-12 14:35:51 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
...dla wprawnego oka jest.:-D
Oczywiście żartuję.:-D
fotografia cyfrowa
jabe 2013-02-12 14:32:30 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
dochodzimy powoli do chyba do słusznego wniosku, że nie ma ścisłej granicy pomiędzy stroną art i tech :)
fotografia cyfrowa
....... 2013-02-12 14:18:20 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Strona art, to np. stylizacja, wizaż, siła aktorska modelki.:-D
Oraz ze strony artysty, to tworzenie dzieła w oparciu o swoją koncepcje zmierzającą do nadania mu niepowtarzalnego charakteru.:-D
Powyższy czerwony szalik w foto BW, to wykonanie Goluma - owszem. Czy też jego pomysł? Można by polemizować. Ale ok, załóżmy, że to też jego idea. Pytanie więc, czy ten zabieg jest niepowtarzalny? Czy ten ruch czyni prace art a jego autora artystą? Czy można powiedzieć, że taka zabawa w PS-e jest charakterystyczna tylko i wyłącznie dla niego? Czy oglądając obrazek gdziekolwiek indziej można by bez wahania wskazać jego autora? Odpowiedź jest raczej prosta. Zgadza się, różnica między art a tech nie jest jednoznaczna. Dlatego, że wszystkie techniczne zabiegi zmierzają ostatecznie w kierunku nadania pracy charakteru art.:-D O art nie ma jednak mowy bez wcześniejszych zabiegów tech.:-D Czyli najpierw rozmawiamy o tech a dopiero później o art.:-D

Zdecydowanie bardziej artystycznym (:-D) podkreśleniem tematu/motywu jest użycie światła, perspektywy, plam, linii, głębi ostrości ...niż takie właśnie kolorowanki. Pisałem już pod innymi pracami: takie zdjęcia jak powyższe kojarzą mi się z czarno-białymi fotkami rozebranych panienek trzymających w ustach ...soczyście czerwone różyczki.
fotografia cyfrowa
aga_piet 2013-02-12 11:13:19 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Myślę, że różnica między "art" a "tech" nie jest jednoznaczna. Po części zgadzam się z tym co napisał jabe o "odjeżdżaniu", to by jednak dotyczyło tylko tej kreacyjnej strony foto. Czasem jednak wystarczą drobne zabiegi "tech" aby coś wykreować bez odjeżdżania, chociażby w abstrakcyjno-geometrycznych fotografiach architektury (np. u nas gregsk, czy Kazkar).
fotografia cyfrowa
jabe 2013-02-12 11:02:23 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Ty jak zawsze swoje ... ale oki :)

pozdrówka :)
fotografia cyfrowa
prorok 2013-02-12 10:45:55 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
przepraszam Cię , ale ja już się wypowiedziałem w temacie , również i wtedy kiedy sobie drwiłeś z moich wypowiedzi
fotografia cyfrowa
jabe 2013-02-12 10:40:33 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
a czym będzie w takim razie dla Was strona art obrazu ?
fotografia cyfrowa
jabe 2013-02-12 10:39:36 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
a jesteś Prorok :) fajnie, bo Ciebie ta rozmowa tez dotyczy

różne podejścia do tego samego manewru, jak mówisz :)
fotografia cyfrowa
jabe 2013-02-12 10:38:26 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
a to mnie zadziwiłeś Blexen, niemniej z pokorą czytam, co to strona art, co tech :)

bo chyba jednak inaczej to traktujemy ... i tak jak zgodzę się, ze każda "czynność" nad zdjęciem jest ze swej natury techniczna, to jednak różnym 'czynnościom" przyświeca różny cel, i dla mnie ten cel właśnie będzie wyznacznikiem szeregowania danej "czynności" - tak na przykładzie skrajnym, bo dotyczącym tej samej "czynności"; jeżeli poprawiamy balans bieli, tak by uzyskać wierność kolorystyczną, to jest to strona techniczna zdjęcia, ale jeżeli balans bieli "twórczo" korygujemy i odjeżdżamy kolorystycznie, to jest to dla mnie działanie nad wyrazem obrazu i traktuję jako stronę art

niemniej ciekawy to temat :)
fotografia cyfrowa
prorok 2013-02-12 10:38:00 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
każda zmiana w projekcie poprzez dodanie kolejnego elementu to ingerencja w stronę techniczną .
aneks do projektu w którym zaleca się przesunięcie otworu drzwiowego o 20 cm to ingerencja w stronę techniczną pierwotnego projektu .
i nie ma tu różnicy czy jest to fotografia , czy może kreskówka .
zabieg kolorowania którym się posłużył Autor to w pełnym tego słowa znaczeniu manewr techniczny .
fotografia cyfrowa
....... 2013-02-12 07:31:11 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
...na upadłego* :-D
fotografia cyfrowa
....... 2013-02-12 07:29:51 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Najprawdopodobniej na peronie świeciły różowo-pomarańczowe rtęciówki.
Znaczna przewaga jednego kanału dała takie a nie inne BW. Ale mogę się mylić.

@Prorok: odnośnie dnia ...przedwczorajszego.:-D
Trzeba na to wszystko spojrzeć z jeszcze innej perspektywy.
Wszyscy tutaj powinniśmy fotografować i publikować swoje prace
nie na zasadzie konkurenci/rywalizacji.
Nie ścigać się na opadłego/za wszelka cenę. Nikt wtedy nie będzie się czul z tyłu.:-D
A i opinie na pewno też będą życzliwsze.:-D Jeden drugiemu nie będzie podstawiał nogi.:-D
Jeden drugiemu nie będzie na SIŁĘ szukał co jest źle tylko dlatego żeby było źle.
:-D

Powracając jeszcze do rozmowy Jabe & Proroka o stronie/nie stronie technicznej.
Jakiekolwiek zabiegi manualne przed, w trakcie i po zrobieniu zdjęcia, to zabiegi techniczne.
Jakiekolwiek czynności powodujące podkreślenie przesłania, poprawiające jakość, kształtujące Art, to czynności techniczne. Obojętnie czy jest to podostrzenie obrazu, nałożenie na słoik "połówki" czy selektywna kolorowanka. To wszystko, to strona techniczna zdjęcia. Tak mi się przynajmniej wydaje.:-D
fotografia cyfrowa
golum37 2013-02-11 22:34:38 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Tez sie nad tym zastanawialem ale przynajmniej wiem(y) co w trawie piszczy.....;)
fotografia cyfrowa
soundchaser 2013-02-11 22:30:11 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Ciekawe jak potoczyłyby się komentarze, gdybyś jednak szalika nie pozostawił w kolorze,
czyli całość w b/w, w trochę lepszej jakości i bez tytułu/opisu.
Myślę, że odbiór mógłby być zgoła inny.
fotografia cyfrowa
jabe 2013-02-11 22:28:31 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
:)

ja najbardziej żałuję, że nigdy nie wybrałem się na Małysza ... w życiu nie można tak bezkarnie odkładać na później :)
fotografia cyfrowa
golum37 2013-02-11 22:20:41 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Zmienie kategorie i dolacze to do konkursu "Foto zarcik"
fotografia cyfrowa
aga_piet 2013-02-11 22:16:35 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Uważam, że kolorowanka ukiczowiła zdjęcie, chociaż sama konwersja do cz-b (zwłaszcza sama postać) również niezbyt mi się podoba
fotografia cyfrowa
golum37 2013-02-11 22:16:24 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
OK.....moze niepotrzebnie to podkreslilem.....
fotografia cyfrowa
beniowski 2013-02-11 22:10:29 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
po 4 te w kolorze!!..rz!!!
fotografia cyfrowa
beniowski 2013-02-11 22:10:01 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
czerwono bialy szalik....to 1 dno( efekt tandetny, jarmarczny...i prostacki)
a suwaki to drugie
kadr to 3 cie...sredni
temat pewnie i byl ale się zbył....
fotografia cyfrowa
jabe 2013-02-11 22:08:15 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Golum - to wszystko o czym piszesz, ten przekaz, ta opowieść jest widoczne bez kolorowania, to zbędny (dla mnie) zabieg ... nie masz zaufania do odbiorcy, ze sobie poradzi ? nie trzeba łopatologicznie wciskać :)
fotografia cyfrowa
golum37 2013-02-11 22:04:07 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Zdumiony jestem ze pozostawienie szalika w koloze wzbudzilo to az takie kontrowersje.szalik nie jest tematem pracy ale czescia calosci i wedlog mnie b.wazna,dlaczego? a no dlatego ze ta kibicka z polski pierwszy raz przyjechala z tak daleka na na "impreze" ktora sie nie odbyla.....Rozczarowana..........moze byloby lepiej kompletnie w B&W przectawic albo w koloze ale nie sadze ze taki obraz moze zawazyc nad caloscia......dziekuje
fotografia cyfrowa
beniowski 2013-02-11 22:03:43 | ocena = 0
fotografia cyfrowa
masakra
MMM
fotografia cyfrowa
prorok 2013-02-11 22:03:26 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
to dobrze bo ja z tymi twoimi personalnymi podjazdami odnoszę wrażenie , że ciągle jesteś na
X Zjazdzie PZPR-u

29 czerwca - 3 lipca 1986
fotografia cyfrowa
jabe 2013-02-11 21:56:36 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
jesteś rozbrajający ... z Tobą człowiek się czuje, jakby był w Rejsie :)
fotografia cyfrowa
prorok 2013-02-11 21:48:54 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
przypominam tym bujającym w obłokach i przytykającym -
fotografia nie jest nauką ścisłą
fotografia cyfrowa
jabe 2013-02-11 21:46:18 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
jak zawsze łepetynka zbyt mała :)
fotografia cyfrowa
prorok 2013-02-11 21:42:31 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
ma tyle samo co pomoc dydaktyczna
fotografia cyfrowa
jabe 2013-02-11 21:41:58 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
tak jak piszesz Prorok ... rozczarowanie, tu zgoda oczywiście, ale kolorowanie szalika to wyraz artystyczny mający podkreślić wymowę, a nie strona techniczna :)
fotografia cyfrowa
jabe 2013-02-11 21:39:50 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
"strona techniczna w postaci kolorowego szalika ... " ???

litości Prorok :) co ma zabieg kolorowania do strony technicznej ...
fotografia cyfrowa
prorok 2013-02-11 21:39:20 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
blexen -
dla mnie rozczarowanie . miało być dobrze a wyszła kicha .
to tak jak z tym wczorajszym dniem .
bezsilność , inni wygrywają a my ciągle z tyłu .
wreszcie rozpacz tych bardzie zaagażowanych kibiców .
fotografia cyfrowa
prorok 2013-02-11 21:32:57 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
tu strona techniczna w postaci kolorowego szalika nie może zaważyć na całości obrazu .
jest przekaz i to bardzo wyrażny . ten przekaz wyróżnia ten obraz czyniąc go automatycznie atrakcyjnym .
fotografia prasowa
fotografia cyfrowa
....... 2013-02-11 21:31:45 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Co miało być tematem pracy? Nie wiem. Szalik?
fotografia cyfrowa
jabe 2013-02-11 21:28:05 | ocena = 1
fotografia cyfrowa
tanie chwyty zazwyczaj dobrze sztuce nie służą, pomoc dydaktyczna w postaci kolorowania działa mniej więcej, jak reklama "nie tylko dla idiotów" Media Markt ... a szkoda bo tematem ciekawe, kadrem niezłe ... szkoda, że popsute , przynajmniej dla mnie +(-)
fotografia cyfrowa
prorok 2013-02-11 21:17:08 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
tu wszystko jest na swoim miejscu .
człowiek ,
miejsce i dla podkreślenia całości szalik . to wystarczy by powiedzieć , że Autor zaprezentował przemyślany obraz .
może na PE należało zapodać full b/w

pozdr!!
fotografia cyfrowa
golum37 2013-02-11 21:09:05 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Co twoim zdaniem mialo byc motywem PP?Fotka realna zrobiona po przyjsciu na stacje a kolor celowo podkreslony..........
fotografia cyfrowa
....... 2013-02-11 20:56:51 | ocena = 0
fotografia cyfrowa
Takie selektywne kolorowanki, to brak inwencji twórczej i pomysłu na wydobycie motywu na plan pierwszy. Moim zdaniem.
fotografia cyfrowa
prorok 2013-02-11 20:44:55 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
oj dobre , a teraz taki kawał drogi do domu
fotografia cyfrowa
Zaloguj się aby dodać komentarz.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa