| | |
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego
zgody jest zabronione. |
|
Autor: | pablo1 | Tytuł: | (To) wszystko co mam | Data publikacji: | 2013-03-19 22:46:07 | Liczba wyświetleń: | 1209 | Ocena średnia: | 3.3 | Liczba punktów: | 75 | Liczba poleceń: | 7 | Liczba komentarzy i krytyk : | 68 | Kategoria: | Ludzie w fotografii | Aparat: | | Rodzaj fotografii: | Fotografia cyfrowa |
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze.
Krytykując fotografię,
powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć
swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty
i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa . Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.
Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne
uwagi zamieść w komentarzach.
Zaloguj się aby dodać krytykę.
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.
-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.
Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania
komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
barola 2013-03-21 21:14:37 | ocena = brak oceny Blexen, ja tylko zapytałam :) bo tak słyszałam ale widać, nie zrozumiałam :D zdarza się | |
Joker - tę ostatnią kulkę zachowaj dla siebie.
;-) | |
Joker49 2013-03-21 20:47:38 | ocena = brak oceny Pamietaj blexen ,ze mi pozostał jeszcze jeden strzał;D
Możesz się przekonać jak strzelam;-D | |
pablo1 2013-03-21 20:46:58 | ocena = brak oceny blexen, wybory sie zblizaja, nowy premier bedzie potrzebny, masz gadane, duzo wolnego czasu, na pewno Ci sie uda. Tam jest dopiero pole do popisu dla ciebie. Finalnie i tak cała para pójdzie w gwizdek (tak jak lubisz).
| |
....... 2013-03-21 20:44:16 | ocena = brak oceny Ty Jokrze też nie zapomniałeś?:-D
Wierzę, że rany już się zagoiły.:-D
| |
Joker49 2013-03-21 20:36:20 | ocena = 3 Strzelaj Grzesiu ! Strzelaj! Do mnie tez strzelałeś pod "Joker Sekurity" ;D
Te same naboje miałeś co tutaj.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia
[jedynie ten wertikal mi nie za bardzo] | |
....... 2013-03-21 20:23:23 | ocena = brak oceny @Bywalec: jak będzie trzeba... :-D
Przypominasz sobie moje "na nie" pod Twoim street? Przypominasz sobie.:-D
Jakoś Cie tam nie odstrzeliłem.:-D
| |
bywalec 2013-03-21 20:18:13 | ocena = brak oceny blexen
łapiesz za colta przy każdym pozytywnym komentarzu pod tą fotką.
chcesz wystrzelać całe miasteczko ?!
;) | |
....... 2013-03-21 20:08:40 | ocena = brak oceny Boooosze, z jakim przekazem??? Kijevsky, wytłumacz mi ten "DOBRY PRZEKAZ".
Będę dozgonnie wdzięczny!!!
@Chemix: piłujesz coś do mnie?:-D Coś nie jasne? Za mało się naprodukowałem pod foto? Pisze po chińsku?
@Miro: nie każdy tutaj jest ...mecenasem sztuki - nie zapominaj kochanie.:-D
@Sound: zgadza się, street to uchwycenie chwili. Jednak nie każda chwila nadaje się do uchwycenia. A ta naciągana/bez sensu tym bardziej.
@Barola: Nie zgodzę się. Reklama jest dla publiki ale nie jest jej własnością. Inaczej, jest TYLKO do niej skierowana. Każda reklama ma swojego właściciela/autora. Fotograf pracujący dla jakiejkolwiek firmy reklamowej sprzedaje prawo do publikacji (tej firmie) ale NIGDY nie sprzedaje praw autorskich. Praca jest własnością publiczną dopiero 70 lat po śmierci danego autora.
Każdy człowiek ma prawo decydowania o swoim wizerunku - prawodawca wyraźnie to określa w odpowiednich ustawach. Na fotografii Pablo są tylko dwa wizerunki (rozpoznawalne). Ponieważ jeden jest z reklamy sprawa jest jasna. Drugoplanowość nabiera "mocy" w momencie dodania tytułu. Zgadza się, nikt nie jest w stanie zbierać podpisy od ludzi sfotografowanych np. w czasie koncertu Linkin Park.:-D Foto, powyżej to jednak nic w tym rodzaju. Więcej, foto powyżej pokazuje czyjąś niedolę. Czyjaś niedola jest publikowana. Czy człowiek na zdjęciu o tym wie? Czy wyraził na to opublikowanie zgodę? Dochodzi więc aspekt moralny, ...czyli trzeci krok Antygony.:-D
@Pablo: mylisz się z tym "ulżyj sobie". Wyrażam TYLKO swoją opinię. | |
Kijevsky 2013-03-21 17:52:34 | ocena = 4 ...no właśnie, ktoś mnie zachęcił linkiem, do obejrzenia kontrowersyjnej pracy..., nic tu nie widzę problematycznego, widzę, dobrze złapaną scenkę fotograficzną z właściwym kontekstem i przekazem...
...dobra fotografia ! | |
chemix 2013-03-21 14:53:33 | ocena = brak oceny Zestawienie proste a z tytułem wręcz łopatologiczne. Czytam i uwierzyć oczom nie mogę. Z drugiej jednak strony tłumaczy to pewne kłopoty komunikacyjne z pewnym jegomościem ;)
Autora pozdrawiam. resztę też. | |
miro72 2013-03-21 09:53:56 | ocena = brak oceny Klasyk Obiektywnych.
Człowiek coś pcha lub coś ciągnie, ważne by było bidnie, smutno, szaro-szaro ... bla bla bla
Jak się jeszczo doda tytuła ... typu; los nie los, mam to co mam, życie jest jak papier toaletowy .... bla bla bla ...
To mamy powalający na kolana pśryk.
Mnie nie dziwi fota ("klasyk" tutejszy to "klasyk"), mnie dziwią wpisy ludzi pod tym i to kogo.
Szok.
Zdjęcie jest bardzo przeciętne, wręcz słabe ... naciągane tematem do granic możliwości.
| |
mtz 2013-03-21 08:22:14 | ocena = 3 Dobry fot | |
Barola - słyszałem.
Rozśmieszył mnie komentarz jabe w kontekście
dziewczyny z plakatu z tym wszystkim co ma. ;-) | |
barola 2013-03-20 21:32:55 | ocena = brak oceny Sound - termin funkcjonuje bodaj od 2007r. | |
prorok 2013-03-20 21:27:54 | ocena = brak oceny 'o niezauwazaniu rzeczy waznych ' -
bardzo dobrze napisane . dzisiaj usłyszałem termin - 'wycofani społecznie' i tak sobie pomyślałem co ten sztuczny dobrobyt zrobił z tym światem | |
barola 2013-03-20 21:23:37 | ocena = brak oceny Blexen - jeśli postać drugiego planu jest mało ważna i można bez szkody dla zdjęcia ją wyklonować to zdaje się, że nie trzeba zezwolenia? bo tu wg mnie zdjęcie robi ona. | |
..."dodaizacji"... hahaha. ;-)))
Jabe - trafne spostrzeżenie, ale myślę że Pani Doda
nie byłaby zachwycona. | |
jabe 2013-03-20 21:10:22 | ocena = brak oceny dla mnie to protest przeciwko dodaizacji naszego zycia, to obraz o niezauwazaniu rzeczy waznych | |
bywalec 2013-03-20 21:00:33 | ocena = 2 niezła scenka,
trafnie skwitowana tytułem; | |
barola 2013-03-20 20:59:14 | ocena = brak oceny Nie odbieram tego zdjęcia tak jak tytuł sugeruje. Dlatego piersi, więc "wszystko co mam" jest dla mnie zbędne. Dla mnie to opowieść o marzeniach i tu zgadzam się z Blexem, że to zasługa kobiety i jej tęsknego, zapatrzonego nie wiadomo gdzie spojrzenia. Zamiast pana mógłby być ktoś inny. Ona i tak go nie widzi. Mogłoby nikogo nie być. Ona nie ma kontaktu z realnym światem.
Co do wykorzystywania takich reklam do własnych zdjęć - nie przeszkadza mi to. Reklama, choć ma autora, jest "własnością" publiczną w chwili jej powieszenia w publicznym miejscu, bez zastrzeżenia "nie fotografować". | |
jabe 2013-03-20 20:46:59 | ocena = 3 dobre zestawienie, dobra uliczna scenka ilustrujaca temat +++(+)
Blexen - Ty jak stara Pilarska marudzisz :) | |
Blex - coś Ty się tak uwziął na tę fotę. ;-)
Street to nie portret, który da się zaplanować od początku do końca.
To jest uchwycenie chwili.
Rzadko się zdarza, żeby przekaz był klarowny.
Tak też jest z tym zdjęciem. Puenta nie narzuca się od razu sama.
Autor podpowiedział trafnym tytułem, ja to kupuję.
Sztuką jest zrobić takie zdjęcie, które dociera natychmiast,
ba... rzuca na kolana treściową wyrazistością.
Dlatego tak często pod tego typu zdjęciami wymyślamy sobie historyjki,
różne interpretacje.
Ja osobiście nie miałbym nic przeciwko, gdyby na OB wyło więcej
streetów na takim, dobrym poziomie. | |
pablo1 2013-03-20 20:27:38 | ocena = brak oceny blexen nie mam w zwyczaju "ignorowac" nikogo, wiec w twoim przypadku postapie podobnie. Jak bys chcial cos jeszcze dopisac pod zdjeciem to prosze bardzo, ulżyj sobie.
| |
....... 2013-03-20 20:09:03 | ocena = brak oceny No cóż, chyba jestem jedynym malkontentem.:-D
Niemniej jednak, nadal nie zmieniam zdania.
Wszystkie pozostałe opinie na tak nie przekonują mnie w najmniejszym stopniu.
Chociaż, Barola była blisko - biust robi foto.
Dodam, ogólnie uroda i spojrzenie modelki robią foto. I nic innego!
Kobieta w odbiciu, to zdecydowanie inna bajka! I nie w sensie kontrastu. W sensie: ni w pięć, ni w dziewięć. Załóżmy, że odbicia brakuje. Ile foto byłoby warte? Miałoby ten sam "czar" co teraz? Na pewno nie. Podkreślę słowo CZAR! Nie przekaz, przesłanie, idea. Mają to być dwa światy? Ten w odbiciu nierealny, nieosiągalny przez bezdomnego? To pokarz Autorze taki świat. Np. wypasioną furę, odlotową chatę, złote piaski na Malediwach, nadzianego gościa z roleksem na łapie albo chociaż bogatą polską kuchnię! Mało do cholery takiej reklamy w miastach??? Pytam się??? Nie, takiej reklamy jest tyle że głowa boli. Stanąłeś nie przy tej szybie co trzeba. Dzidek z wózkiem przypadkowo napotkany? ...przy reklamie panny z soczystym biustem? Wystarczy dorobić ideologię i sukces gotowy? Na zasadzie: piękna dziewczyna zawsze będzie się podobać? Powtarzam, to nie ta bajka. Nie ta którą chciałeś opowiedzieć. Doceniam chęci, ale niestety to za mało by powyższe nazwać dobrą fotografią street. Oczywiście moim zdaniem.
@Aga: nie mówimy o jakimś tam procencie - mówimy o WIĘKSZEJ POŁOWIE KADRU!
@Arturdy: byłem niemal że pewny, że znajdzie się ktoś kto spróbuje w hiperboliczny sposób odczytać moje słowa.:-D Nie przypuszczałem tylko, że tym kimś będziesz Ty.:-D
No tak, w sumie to gościu od wózka też nie jest spłodzony przez Autora, (chyba nie).:-D
Obrona Antygony o krok za daleko powiadasz?:-D To patrz jak Antygona stawia krok ...drugi.:-D
Jestem ciekawy czy Autor posiada pisemną zgodę od pana z koszykiem na publikację tego foto.:-D
Czy teraz może znajdzie się ktoś, kto napisze: w koszyku dzidka jest tak niewiele, że PRAWO DO WŁASNEGO WIZERUNKU można osiusiać?
Budynek w tle nie jest tematem głównym pracy ...drogi Arturdy.:-D
Serdecznie Wszystkich pozdrawiam.:-D | |
norekck 2013-03-20 18:25:38 | ocena = brak oceny jest moc!
podoba się:) | |
Mana 2013-03-20 16:52:08 | ocena = 4 Opowieść wielowarstwowa. Lubię takie. | |
gazelala 2013-03-20 16:50:37 | ocena = 4 Z tytułem dobre ! | |
gratulacje... | |
etis 2013-03-20 13:29:58 | ocena = 4 Świetne zestawienie...dużo interpretacji...dla mnie jest to z pewnością bardzo interesująca fotografia. | |
aga_piet 2013-03-20 11:17:00 | ocena = brak oceny Usunięcie piersi??? Jeśli mnie wzrok nie myli, to chyba M. Bellucci - mogłoby to się skończyć linczem ;) | |
barola 2013-03-20 10:49:14 | ocena = brak oceny Usunięcie piersi powoduje, że widzę treść i to nie taką, jak sugeruje tytuł. | |
wordy 2013-03-20 10:46:13 | ocena = 2 dołączam do baroli. | |
ajano212 2013-03-20 10:38:47 | ocena = brak oceny chwileczkę Barola...czy biedak z wózkiem na zdjęciu powoduje, że jest ono lepsze???? | |
barola 2013-03-20 10:34:49 | ocena = 2 Dla mnie w tym obrazie dominują piersi. Po ich przysłonięciu widzę dobre zdjęcie. | |
bardzo dobre jest i tyle :) | |
Neofis 2013-03-20 09:45:54 | ocena = brak oceny Bardzo fajny pomysł :)
Zdecydowanie na tak
++++(+) | |
ajano212 2013-03-20 09:40:36 | ocena = brak oceny prsty świetny przekaz
SUPER! | |
aga_piet 2013-03-20 08:56:15 | ocena = brak oceny W fotografii ulicznej takie zbitki realu z reklamą/witryną są bardzo częste. Nie rozumiem skąd nagle pojawiły się wątpliwości natury etycznej. Chodzi o procentowe zapełnienie kadru czyimś zdjęciem? | |
tahapa 2013-03-20 07:19:42 | ocena = 4 | |
arturdy 2013-03-20 01:25:18 | ocena = 3 W sumie budynek w tle jest również czyjegość autorstwa, i to zbiorowego - architektów, budowlańców:) Chyba o krok za daleko poszła "obrona Antygony", Blexen:) | |
....... 2013-03-20 00:49:17 | ocena = brak oceny Nie jest bez znaczenia!
Cokolwiek byś nie sfotografował na tej ulicy co nie jest Twojego autorstwa a jest tematem głównym Twojej pracy nie jest ok. To, że jest to świat z "reklamy", to tylko nasze przypuszczenia. Kobietę w odbiciu MOŻNA traktować jako "real". Postać z wózkiem i "wszystko co mam" jak NAJBARDZIEJ ok. Ale NIE W POWIĄZANIU Z URODZIWĄ KOBIETĄ Z ODBICIA. Korelacja obrazów bardziej niż sporna. :-D
Również dobrej nocy.:-D | |
Dreak 2013-03-20 00:29:01 | ocena = brak oceny Blexen po pierwsze to street wiec to ze reklama jest kogoś innego jest całkowicie bez znaczenia. Lepszy swiat mialem na mysli swiat z reklamy, całkowicie poza zasiegiem Pana po drugiej stronie. Jak zauważył sound ten wozek byc moze jest wszystkim co ma (interpretacja nie stwierdzony fakt). Korelacja obrazów bezsporna :) dobrej nocy | |
....... 2013-03-20 00:22:05 | ocena = brak oceny @Dreak, nie zauważyłem, ...te cztery wpisy poniżej.
1. Oczywiście, że chodzi tu o odbicie, najprawdopodobniej reklamy.
2. W dalszym ciągu jednak reklama jest autorstwa kogoś innego.
3. "Korelacja": pani jest daleko do pokazania wszystkiego co ma. Baaaaardzo daleko. IMO.
3. O jakim "lepszym świecie" mówisz? Po czym tak wnioskujesz? Piękny dekolt, to Twoim zdaniem automatycznie piękny świat? Moim zdaniem dekolt (uroda) nie decyduje o pozycji społecznej, nie jest wyznacznikiem dobrobytu.
4. Nie droczę się. Uważam, ze Autor powyższego poszedł na łatwiznę!
| |
Dreak 2013-03-20 00:04:41 | ocena = brak oceny Blex napisalem Ci 4 komenty niżej | |
....... 2013-03-20 00:03:07 | ocena = brak oceny @Dreak: w takim razie słucham Cie.
:-D | |
Dreak 2013-03-20 00:00:28 | ocena = brak oceny Wg mnie dużą sztuką jest nie dostrzec kontekstu i zależności między tymi obrazami. | |
....... 2013-03-19 23:45:33 | ocena = 0 No dobrze Pablo - jak sobie życzysz.
Nie traktuj tego proszę jako dyskusji, nie musisz reagować na moje "bzdury".
Potraktuj to jako moją opinie.
Modelka jako plan pierwszy zajmuje zdecydowanie większą cześć kadru.
Poza tym jako suma jasnych plam króluje w tym kadrze.
Co za tym idzie, nie idzie jej pominąć.
Nie można więc rozmawiać tylko i wyłącznie o Twoim: "wszystkim co mam".
Wizerunek kobiety nie jest jednak wynikiem Twojej pracy.
Najprawdopodobniej nie Ty ją sfotografowałeś lecz ktoś inny.
Prostymi słowami, Ty skopiowałeś czyiś trud.
W zasadzie można by to jeszcze inaczej zdefiniować, ...dobitniej.
To jedno.
Drugie, to jak wspomniałem - nie widzę związku obu tych motywów.
Przykro mi bardzo, ale nie widzę tu innej oceny. | |
pablo1 2013-03-19 23:25:07 | ocena = brak oceny blexen nie zamierzam Ci na nic odpowiadac i nie wciagaj mnie bagno bzdurnej dyskusji. pozdrawiam
| |
pablo1 2013-03-19 23:24:58 | ocena = brak oceny blexen nie zamierzam Ci na nic odpowiadac i nie wciagaj mnie bagno bzdurnej dyskusji. pozdrawiam
| |
Dreak 2013-03-19 23:24:21 | ocena = brak oceny Blex droczysz sie tak??? Nie widzisz ze "modelka" to prawdopodobnie odbicie reklamy w szybie? Dwa swiaty, jeden prawdziwy ten za oknem i jeden wyimaginowany. Ten lepszy ale nie prawdziwy swiat spoglada na prawdziwą biede na ludzki los. To wszystko co mam. To jedna z wielu interpretacji bo obraz jest wielowymiarowy. Najprostrza to kontrasty :D | |
Widzę rytm. Hahaha... ;-)
A poważnie - jest korelacja - Pani pokazuje wszystko, co ma,
a Pan być może w tym wózku popycha też wszystko co ma.
Proste. ;-) | |
hakorn 2013-03-19 23:23:34 | ocena = 4 | |
....... 2013-03-19 23:22:19 | ocena = brak oceny @Pablo: nie odpowiedziałeś na moje pytanie. | |
pablo1 2013-03-19 23:18:13 | ocena = brak oceny blexen nic nie poradze na to, ze Ci nie lezy, bardzo mi przykro, ale pozostanie bez zmian | |
....... 2013-03-19 23:16:39 | ocena = brak oceny @Sound, może Ty mi wyjaśnisz dlaczego dobra fota. | |
Dobry tytuł, dobra fota. | |
..bdb...tytuł też... | |
....... 2013-03-19 23:10:45 | ocena = brak oceny Nadal nie jarze tej kombinacji... | |
prorok 2013-03-19 23:08:00 | ocena = 3 jest street | |
....... 2013-03-19 23:04:15 | ocena = brak oceny Modelka Twoja? Z krwi i kości?
Tak czy nie niestety nie dostrzegam żadnego powiązania tych dwóch motywów.
Moim zdaniem bez sensu... | |
yagna 2013-03-19 23:01:54 | ocena = 4 | |
Krasnolud 2013-03-19 22:59:44 | ocena = brak oceny Świetnie wypatrzone, bardzo dobra fota! | |
aga_piet 2013-03-19 22:59:18 | ocena = 3 fajne zestawienie (niekoniecznie z tytułem ;)) | |
Dreak 2013-03-19 22:50:29 | ocena = 4 Bdb | |
Wroclavska 2013-03-19 22:49:40 | ocena = brak oceny dobre z tytułem | |
Zaloguj się aby dodać komentarz. | |