fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Sony Alpha 200/300 czy jednak Nikon D80
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
AutorWiadomość
fotografia cyfrowa
anghan
fotografia cyfrowa
2008-05-30 11:30:32
fotografia cyfrowa
bgfotografia cyfrowa
Bardzo proszę o poradę w wyborze mojej pierwszej cyfrowej lustrzanki. Nie jestem profesjonalistą, a raczej amatorem, który w zakresie swoich funduszy chciałby się rozwijać. Wady i zalety tych dwóch modeli już mi mącą w głowie. Wybór mojej pierwszej lustrzanki powiązałem przede wszystkim z wyborem dobrego szkła. Dla Nikona znalazłem bardzo fajnego zastępcę KITa (jak mi się wydaje), a mianowicie Nikkor AF-S DX 18-70 mm f/3.5-4.5 IF-ED. Z systemem Alpha mam znacznie większy problem. Nie potrafię znaleźć tutaj ciekawej propozycji za cenę do około 1300 zł za obiektyw o podobnym zakresie ogniskowych i świetle. Jedyne co mi pozostaje to Sony DT 16-105 mm f/3.5-5.6, ale on jest już dla mnie troszkę za drogi. Oglądałem też obiektywy Sigmy czy Tamrona, ale testy pokazują, że bardzo często mają one maja pewne minusy: mydlane egzemplarze, problemy z złapaniem ostrości na obiekcie itp. Dlatego zrezygnowałem z Canona, który ma bardzo mało obiektywów w rozsądnych cenach... (dla matora, chyba tylko 18-85 mm) Ja wydając pieniądze chciałbym być pewny tego co kupie i nie musieć latać do sklepu z potrzebą wymiany. Wady mogę nie zauważyć, bo zdjęcia prawdopodobnie będą i tak znacznie lepsze niż w kompakcie Canon a610, którego używam. Bo po to kupuję lustrzankę...