fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Szumy matrycy
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
AutorWiadomość
fotografia cyfrowa
Qnaro
fotografia cyfrowa
2006-11-18 11:15:45
fotografia cyfrowa
bgfotografia cyfrowa
Witam! Jestem raczej laikiem , więc proszę o nie gromienie mnie odrazu Otóż sporo nasłyszałem się już o tym ze przy przejściu z matrycy 8Mp na 10Mp (Panasonic FZ30-FZ50) strasznie rosną szumy matrycy. Trąbi sie o tym wkoło, ale mam pytanko. Czy szumy te są zauważalne przy pełnej rozdzielczości zdjęcia, i czy można je wyeliminować w jakimś stopniu, ograniczając rozdzielczość matrycy (FZ50) do , powiedzmy, 8 Mp. Czy szumy takie bedą miały wpływ na jakość odbitki 10x15, albo 20x30?
fotografia cyfrowa
Magus
fotografia cyfrowa
2006-11-18 11:26:29
fotografia cyfrowa
bgfotografia cyfrowa
Generalnie szumy sa na wyższych czułościach dopiero.

Problemem prawdziwym nie sa szumy a to jak konstruktor matrycy i softu radzi sobie z małą wielkością fotoceli, która skutkuje efektem "zapychania się światłem". Im więcej fotofiod (pix dla uproszczenia) na matrycy określonych rozmiarów tym co do zasady słabiej aparat radzi sobie ze światłami.

Większy rozmiar fotodiody = większa dynamika matrycy

To sa ogólniki, bo generalnie produceni stosują wiele sztuczek by to zmienić.

Szumy dla odbitki 10x15 nie mają znaczenia IMHO dla 20x30 juz tak z tym, że delikatny szum nie przeszkadza zupełnie.

To co ogladane na monitorze 1:1 straszy na odbitce nie rzuca się w oczy.
fotografia cyfrowa
jacko
fotografia cyfrowa
2006-11-18 13:13:00
fotografia cyfrowa
bgfotografia cyfrowa
Zmniejsz sobie do pozadanego rozmiaru to co widzisz na monitorze ( no prawie) uzyskasz na papierze.
Ach jesli firma robiaca odbitki nie zchrzani roboty.