fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Prośba o pomoc w sprawie praw autorskich
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
AutorWiadomość
fotografia cyfrowa
jmk99
fotografia cyfrowa
2010-11-03 11:35:33
fotografia cyfrowa
bgfotografia cyfrowa
Witam,

Prosiłbym o prawną poradę bym mógł wiedzieć na czym stoję:

Jestem fotografem mającym własną działalność gospodarczą.
Od kilku lat współpracuję z większą firmą foto-video, z której sukcesywnie miałem trochę zleceń wykonywania reportaży ślubnych. Firma ta ma umowy z klientami o wykonanie usług foto na weselach, a ja jestem podwykonawcą podpartym przedwstępną umową o współpracę oraz wystawianymi fakturami na dokonane reportaże.
W związku z moją przeprowadzką postanowiłem, że zaprzestaniemy współpracę i rozpocznę poszukiwanie klientów tylko dla siebie. Odkąd mam firmę czyli jakieś 2 lata, mam również stronę www, na której od początku "wiszą" fotki zrobione przeze mnie dla mojego dotychczasowego zleceniodawcy i nigdy nie było o nich mowy. Teraz jak postanowiliśmy się "rozstać" i będę działał na własną rękę nagle pojawiły się problemy, że nie mogę upubliczniać zdjęć wykonanych dla nich. Dodam, że wszystko było wykonane na własnym sprzęcie, dostawałem tylko zlecenie i je wykonywałem.
Mam zatem pytanie, czy nagłe "pobudzenie" ze strony szefa tejże firmy, z którym defakto mam przyjacielski kontakt, jest zgodne z prawem, które faktycznie zakazuje mi upubliczniać na swojej stronie prac wykonanych pod szyldem innej firmy.
Moim zdaniem przy takim rozkładzie sytuacji powinienem mieć prawo, by móc korzystać z tych zdjęć.

Bardzo proszę o pomoc

Z góry dziękuję
Janusz
fotografia cyfrowa
Andres
fotografia cyfrowa
2010-11-03 12:16:09
fotografia cyfrowa
bgfotografia cyfrowa