| | |
Zdjęcie zostało usunięte przez użytkownika
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego
zgody jest zabronione. |
|
Autor: | | Tytuł: | | Data publikacji: | 2007-02-20 11:40:26 | Liczba wyświetleń: | 2365 | Ocena średnia: | 3.6 | Liczba punktów: | 157 | Liczba poleceń: | 0 | Liczba komentarzy i krytyk : | 87 | Kategoria: | Akty | Aparat: | | Rodzaj fotografii: | Fotografia tradycyjna |
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze.
Krytykując fotografię,
powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć
swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty
i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa . Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.
Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne
uwagi zamieść w komentarzach.
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze. Krytykując fotografię, powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa . Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.
Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne uwagi zamieść w komentarzach. | | | |
Świetna dyskusja świadcząca o różnym postrzeganiu tej jak i wszelkiej fotografii. Jedni oceniają wysoko bo jest to fotografia tradycyjna (takie zboczenie, jak np moje na punkcie kwadratów:)), inni ze względu na egzotyczną dość postać modelki. Najczęściej jednak oceniamy coś co jest "inne" wysoko, byle było dobre technicznie bo warto być uznanym za znawcę sztuki. Jednak należy mieć odwagę do prezentowania własnych poglądów, choćby były one niezgodne z większością oceniających. Tylko w ten sposób można dotrzeć do istoty przekazu danego zdjęcia. Myślę, że część osób wcześniej wystawiających tutaj wysokie oceny po przeczytaniu kolejnych komentarzy i krytyk już by inaczej oceniła to zdjęcie. Uczcie się fotografii z krytyk ale piszcie krytyki o własnych odczuciach, to najlepsza forma rozwoju fotograficznego tutaj. | | | |
No dobra, postaram się zinterpretować to, co widzę tutaj.
Zdjęcie po lewej - jasne, zapewne środek dnia. Skraj łóżka - samotność, wyobcowanie. Twarz ukryta w dłoniach - cierpienie, smutek. Być może z powodu wyobcowania, samotności.
Zdjęcie po prawej - późne popołudnie, wczesny wieczór. Telefon - sposób na nawiązanie kontaktu z drugą osobą. Dwuosobowe łóżko z dwoma poduszkami. Nasłuchiwanie. Czy już słychać kroki tej drugiej osoby?
"Już teraz wiem, że dni są tylko po to,
by do ciebie wracać każdą nocą złotą"
Dwa zdjęcia. Dwa obrazy. Będące w wymowie swoim przeciwieństwem. Yin Yang ludzkich stanów emocjonalnych, wynikających z potrzeby drugiego człowieka. | | | |
sound - spróbuję odpowiedzieć. Jest to trzecie zdjęcie tej autorki (podobno) które bardzo mi się podoba i którego nie rozumiem. Doszedłem więc do stanu, w którym stwierdziłem, że nie muszę rozumieć - chyba nie tędy droga. Oba powyższe zdjęcia mają coś wspólnego - tworzą łącznie nastrój, napięcie, atmosferę, dają jakieś pobudzenie choć nie bardzo wiem do czego, wywołują we mnie reakcję orientacyjną - usilnie chcę się dowiedzieć o co tu chodzi ale nie potrafię. Przeżycie tego "nie potrafię" jest fascynujące i rzuca nowe światło na rzeczywistość i mnie w rzeczywistości.
Jeśli autorka jest Japonką, jak gdzieś wyczytałem, to coś powoli zaczyna mi sie zamykać w jakąś całość. Po lekturze paru książek Murakamiego mam wrażenie, że on (przynajmniej) żyje w nieco innym świecie, może dotyczy to także sohiite? A może i wszystkich Japończyków?
Czasami przychodzi mi do głowy, że jak czegoś nie łapię to może wina jest po mojej stronie ;)) | | | |
Sukces tych 2 fotografii (jak dla mnie dziwnie połączonych) wynika pewnie z jednego.
Z przeładowania tej galerii - obiektywni.pl (innych również) cukierkowatymi widoczkami, portretami dzieci, ujmującymi fotkami ptaków, kotów, perfekcyjnymi fotami makro itp...
Wiele jest pięknych i zasługuję na wysokie oceny ale odbiorca instynktownie szuka już czegoś innego.
Ten obraz z całą pewnością jest inny ale czy to sztuka? Nie wiem…
Zrobienie rzeczy pięknej nie da się jednak oderwać od tła, na jakim się je prezentuje, więc tutaj ta fotografia dużo zyskuje.
Jeśli chodzi o resztę…. Hmmm
Osobiście bardzo źle odbieram tą linie łączenia! Robi tu straszny "bajzel".
Dwie fotki, które łączy jedna modelka i nic więcej. Inne światło i przypadkowe cięcia kadru na linii styku kłócą się tak, że podejrzewam autora o taką artystyczną prowokację.
Tytuł… może byłoby lepiej bez tytułu
Jak dla mnie… całość jest interesująca i niestety tylko interesująca.
Bardzo podoba mi się natomiast prawa strona… ale nie w takim zestawieniu.
| | | |
Przeczytałem komentarze.
Wszyscy się zachwycają, ale nie zauważyłem ani jednej próby
zinterpretowania tej foty, a raczej dyptyku.
Wszyscy jak w owczym pędzie piszą, że wspaniałe, świetne, dodoskonałe,
perfekcyjne... itd, ale nikt nie wyjaśnił dlaczego. Co tu jest takiego nadzwyczajnego?
Ja tu widzę dwa przypadkowe cyki egzotycznej Modelki zrobione na łóżku w jakimś hotelu,
w zabałaganionym kadrze, bez żadnej koncepcji,
do tego dołożony głupi tytuł...
Obydwa zdjęcia nie mają ze sobą nic wspólnego.
To pewnie jest jakiś nowy kierunek w modern art photography,
którego ja jeszcze nie rozumiem. | | | |
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.
-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.
Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania
komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
k_falcman 2007-02-28 15:31:36 | ocena = brak oceny O jakim współczesnym świecie mówisz? Współczesny świat schodzi na psy, właśnie z powodu zatracania dobrego smaku i podstawowych zasad dobrego wychowania. Wystawiasz wizytówkę nie tylko sobie, ale w tym przypadku także nam, polakom. Jest mi wstyd :( | |
och, nie mialem zamiaru nikogo urazac... Sadze, ze we wspolczesnym swiecie nie jest juz to wyrazenie o zabarwieniu negatywnym, tym bardziej, jesli uzyte zostalo w formie ironicznej... | |
walwax 2007-02-28 12:55:16 | ocena = 2 zdjęcie (zdjęcia) - jak widać - więcej niż kontrowersyjne ;-)
Dam 2 punkty, bo "Wyróżnia się spośród innych" - zgodnie z opisem punktacji | |
ale dysputa....tak azjatki piekne sa i trudno być obiektywnym ;) zresztą bycie obiektywnym jest niemożliwe w sferach niemierzalnych.... jak dla mnie prawe zdjęcie bardzo wciąga a lewe widziałbym jako kolejne w serii i całość jako serię w osobnych obrazach (albo nieco inaczej połączone). tak czy owak nie rozumiem ale nie odrzucam tego co widzę więc wstzymam sie z oceną aż odrobinę przetrawię... ;) | |
radzik100 2007-02-28 11:28:37 | ocena = brak oceny dałbym 3 ale jak widze "gołe baby:)" to przestaje być obiektywny :) | |
paladin07 2007-02-28 11:25:58 | ocena = brak oceny ).Hm. | |
Zlloty 2007-02-28 10:34:40 | ocena = brak oceny Piotrrodzoch >> po przeczytaniu Twojej krytyki jestem za tym, by przyznać Ci honorową gwiazdkę Straznika Teksasu ; )) | |
Zlloty 2007-02-28 10:31:58 | ocena = brak oceny "Europie wszystko co azjatyckie kojarzy z Arakim"
Eee, bez przesady, ja za punkt odniesienia przyjąłem anime typu "Ghost in the Shell" ;) | |
PREZES_KGT 2007-02-28 09:24:13 | ocena = brak oceny Sohiite gratuluję, może nie tyle co udanego zdjęcia ale skutku jekie ono odniosło. Spłniło soją rolę, podzieliło fotografów na tych co są za i na tych co są przeciw. Wywołało dyskusję a co za tym idzie zmusiło komentujących do myslenia abstrakcyjnego. A skoro spełniło swoją rolę to najwyraźniej zdjęcie jest dobre:)
Pozdrawiam | |
jeronimo 2007-02-27 22:50:34 | ocena = 4 | |
lopsided napisał:
lopsided (175) 2007-02-27 08:36:44 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
"soundchaser zjdecia tego typu sprzedaja sie jak cieple byleczki. ja nie interpretuje ja wchlaniam. ocena +4"
Gdzie się sprzedają jak ciepłe bułeczki i z jakiego powodu?
Dlatego, że na zdjęciach jest naga Azjatka?? | |
ukasus 2007-02-27 21:01:04 | ocena = 3 | |
Kobieta 2007-02-27 20:01:08 | ocena = brak oceny ::::::::::::: no i stało się
pierwszy raz udało mi się
ocenić niżej niż niektórzy...
znający się świetnie na fotografii... :)A. | |
sohiite 2007-02-27 19:53:29 | ocena = brak oceny D?:P | |
lester 2007-02-27 19:50:04 | ocena = brak oceny dziekuje zainteresujaca dyskusje ale ciagle nie wim co znaczy D:P | |
sohiite 2007-02-27 19:46:25 | ocena = brak oceny gdyby , martwic sie wiekszoscia , nigdy nie powstalo by nic dobrego:) Saudek i jego fotografia symboliczno-surelistyczna hmmm, widzialam kiedys jego wystawe gdzie obok prac z okresu 1960 , byly pokazywane najnowsze , ciekawa ewolucja ... pod plaszczykiem w sumie zadziwiajacej konsekwencji | |
sohiite 2007-02-27 19:37:51 | ocena = brak oceny zreszta jeszcze jedno :Europie wszystko co azjatyckie kojarzy z Arakim, chyba jego slawa jest lekko przesadzona majac na uwadze roznorodnosc tego co tworzy Azja. | |
lester 2007-02-27 19:36:53 | ocena = brak oceny widzialem kilka lat temu jego wystawe, mam rowniez opasle tomisko z jego fotografiami. i powiem ci ze jestem pod wrazeniem. zwlaszcza jak sie patrzy na cale cykle po kilkanascie , czy kilkadziesiat zdjec. jego prace sa bardzo dalekie od estetyki prezentowanej w tej galeri. i mysle ze wjekszosc by tego nie akceptowala. a co powiesz o Saudku?.les. | |
sohiite 2007-02-27 19:30:51 | ocena = brak oceny Lester Arakiego Nobuyoshi obserwuje z uwaga , to jak ukazuje czlowieka-erotyke-niepokoj,... lecz z dystansem:) | |
sohiite 2007-02-27 19:23:52 | ocena = brak oceny bylam daleka od nawiazywan do jego 'nastrojow':) | |
lester 2007-02-27 19:20:49 | ocena = brak oceny czy cie inspiruje? | |
lester 2007-02-27 19:19:22 | ocena = brak oceny jak mam rozszyfrowac D:P ? | |
sohiite 2007-02-27 19:17:41 | ocena = brak oceny Znam:D:P | |
X_t0f 2007-02-27 19:13:31 | ocena = 4 | |
lester 2007-02-27 18:57:01 | ocena = brak oceny a ja jeszcze raz spytam znacie zdjecia ARAKI,EGO? | |
O rany... jeszcze nigdy tyle plusów nie dostałem. ;-)
I minusów chyba też... | |
ennio 2007-02-27 16:37:43 | ocena = 2 | |
JanusZZZ 2007-02-27 16:32:33 | ocena = 5 fotografia jest sztuką, a w sztuce wszystko jest dozwolone. zdjęcie mi sie po prostu podoba i tyle | |
Zlloty 2007-02-27 14:20:22 | ocena = brak oceny Swoją drogą biorąc pod uwagę uwarunkowania kulturowe, to prezentowana na zdjęciu (ok, może nie wprost) otwartość emocjonalna jest równie śmiała, co przedstawienie kobiecej nagości. | |
bobanon 2007-02-27 13:16:01 | ocena = brak oceny fajnie jest wykonane , jednak nie rozumię tego zdjęcia | |
sohiite 2007-02-27 11:45:18 | ocena = brak oceny ( moze ktos mi ma do polecenia jakis dobry slownik jp-pl?:D) | |
sohiite 2007-02-27 11:36:31 | ocena = brak oceny no w koncu jakas dyskucja !:) | |
krystek102 2007-02-27 10:57:50 | ocena = brak oceny jak w kk z najwiekszą iloscia plusów | |
_M 2007-02-27 08:39:49 | ocena = brak oceny Widzę, że pojawiły się problemy ze zrozumieniem różnic kulturowych ;) | |
lopsided 2007-02-27 08:36:44 | ocena = brak oceny soundchaser zjdecia tego typu sprzedaja sie jak cieple byleczki. ja nie interpretuje ja wchlaniam. ocena +4 | |
"Ayra (258) 2007-02-26 16:36:21 | ocena = brak oceny
Zgadzam sie z opinia Soundchaser'a. To zdjecie jest poprostu zwyczajne. Koljena okladka nadająca sie playboya albo do CKM. I sie nie dziwie czemu obiektywni stawiaja wysokie noty,gdyż wiekszosc z nich to sami faceci, ktorym tylko jedno w glowie, ogladanie gołych bab. "
nie zdziw się jak się rozbierzesz przy facecie a on Ci powie: "ooo... goła baba" - jak można własną płeć obrażać??? baba, bo jest inną kobietą/dziewczyną niż autorka wypowiedzi? dorośnij, już czas... tylko mi się nie obrażaj zaraz... ;)
u nas to raczej nie występuje! vivat faceci! :)))
| |
_M 2007-02-27 00:20:10 | ocena = 4 | |
sound, tak na marginesie szkoda, ze twoja krytyka bardziej dotyczy zachowan innych userow niz samego zdjecia. | |
Paskuda 2007-02-26 22:57:34 | ocena = 1 A do mnie nie przemawia.... | |
Kobieta 2007-02-26 22:24:59 | ocena = 1 Za Niziutek, Ayra, Qbakra, Ajdukiewicz i oczywiście............. Soundem........ :)Anna | |
lester 2007-02-26 22:14:56 | ocena = brak oceny a co na to araki? | |
inez77 2007-02-26 22:10:07 | ocena = 4 świetne ^^-^^ | |
- "Ja tu widzę dwa przypadkowe cyki"
hahahhaa - ten sam sound ;)
moje 12 groszy do zdjecia...
interpretacja powiadasz sound... mozna interpretowac na rozne sposoby, ja jak zwykle powolam sie na swoje powiedzenie: granica obiektywnosci jest nasz gust... tak czy śmak...
aktualnie W TEJ CHWILI zaluje ze nie moge jednoczesnie patrzec na zdjecie... a nie... moge.. zaraz odpale notatnik i sobie bede patrzec na zdjecie i pisac ;) moment...
o juz... ahh ta technika :)
powracając...
ogolnikowo zdjecia do siebie nawiazuja, to fakt.
co mi sie osobiscie nie podoba... w pierwszym glowa - czarny kask nic wiecej, ale mozna to rowniez postrzegac jako swiatlo konturowe z doswietleniem kontrowym co bylo w "dawnej" fotografii uwazane za klasyk i niemalze wymog zwlaszcza w fotografii zakladow "Zorza".
Czyzby oldschool - come-back? :)
drugie zdjecie odbiega od pierwszego bo jest ciemniejsze.
uwazam ze oddzielnie zdjecia lepiej by sie zaprezentowaly, jednoczesnie uwazam ze Twoje oczekiwania przerosly odbior ogladajacych, ale wiele jest technik, wiele punktow patrzenia, dla kazdego sztuka znaczy co innego.
__________
Pozdrawiam
PR | |
ap 2007-02-26 19:52:46 | ocena = 3 | |
,.,. 2007-02-26 19:40:30 | ocena = brak oceny :D | |
1 | |
Redink 2007-02-26 17:07:59 | ocena = 5 doskonałe ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! | |
,.,. 2007-02-26 16:56:00 | ocena = brak oceny Ciesze sie że w koncu któros ze zdjec autorki trafiło do Voxdei bo mysle ze większosc z nich sie tu nadaje!!! | |
Ayra 2007-02-26 16:36:21 | ocena = brak oceny Zgadzam sie z opinia Soundchaser'a. To zdjecie jest poprostu zwyczajne. Koljena okladka nadająca sie playboya albo do CKM. I sie nie dziwie czemu obiektywni stawiaja wysokie noty,gdyż wiekszosc z nich to sami faceci, ktorym tylko jedno w glowie, ogladanie gołych bab. | |
podoba się... | |
wspaniałe | |
wordy 2007-02-21 15:17:52 | ocena = brak oceny ????? ocena = 0 | |
olutek 2007-02-21 15:10:37 | ocena = 5 . . . . . . . . . . . . . | |
tif 2007-02-21 01:08:44 | ocena = 4 4plus! | |
cwajaki 2007-02-21 01:06:25 | ocena = 4 bdb | |
,.,. 2007-02-20 23:23:56 | ocena = 4 Zastanawia mnie intencja robienia przez ciebie dyptyków, zwłaszcza wtedy kiedy oba zdjecia są osobno rewelacyjne !? Tu własnie mam zastrzeżenia co do sposóbu ich połączenia mam wrazenie braku proporcji co w tym przypadku mi przeszkadza...sądze ze było to zamierzone bo nie wierze ze pozwolił bys sobie na nieprzemyslane działanie... ciekawe jaki efekt chciałes osiągnąc? pzdr | |
tegieer 2007-02-20 23:00:09 | ocena = 4 super. ciekawe i wyraziste foty robisz. pzdr | |
jak zwykle...dobre :)) | |
bgajda 2007-02-20 15:21:51 | ocena = 4 | |
rex rex 2007-02-20 14:17:49 | ocena = 4 ładnie pokazane | |
dazz 2007-02-20 14:14:44 | ocena = 4 lubię te okolice | |
iceman 2007-02-20 13:51:59 | ocena = 5 swietne.
. . . . . . . . . | |
Nylonka 2007-02-20 13:44:58 | ocena = 5 w całości podpisuję się pod Krzysiem F - fotografia jest absolutnie perfekcyjna | |
Calme 2007-02-20 12:51:53 | ocena = 4 | |
amatorka 2007-02-20 12:43:10 | ocena = 4 | |
wrocilem tu i potwierdzam , ze to dobra fotografia ... | |
Kali187 2007-02-20 12:23:25 | ocena = 4 Podoba się. | |
Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.
| |
Sordyl 2007-02-20 12:02:18 | ocena = 4 Kapitalne | |
extra | |
Magus 2007-02-20 11:53:13 | ocena = brak oceny No i oczywiście "Z czasem idzie się wolniej" :D | |
Magus 2007-02-20 11:52:34 | ocena = 5 Doskonałe - chciałbym byś wstawił tu "panny w kąpieli" :) Gratuluję. | |
skimi 2007-02-20 11:52:11 | ocena = 4 bardzo ciekawe. Badasz jakieś nieznane tereny, odległe pustkowia - tak to odbieram, ciekaw jestem bardzo co odkryjesz. Moje próby zrozumienia są ciągle nieskuteczne, chyba muszę zmienić podejście :) | |
gregsk 2007-02-20 11:46:23 | ocena = 3 | |
mareks 2007-02-20 11:44:18 | ocena = 4 świetne jako całośc jak i każde z osobna | |
| |