| | |
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego
zgody jest zabronione. |
|
Autor: | kacper_no | Tytuł: | Nor-Way | Data publikacji: | 2007-02-23 18:56:45 | Liczba wyświetleń: | 1108 | Ocena średnia: | 3.8 | Liczba punktów: | 192 | Liczba poleceń: | 0 | Liczba komentarzy i krytyk : | 67 | Kategoria: | Pejzaż | Aparat: | Canon EOS 350D + UV + Polarek + statyw (ob. T | Rodzaj fotografii: | Fotografia cyfrowa |
Zdjecie zrobione w Bessheim, gory Jotunheimen, Norwegia :)
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze.
Krytykując fotografię,
powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć
swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty
i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa . Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.
Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne
uwagi zamieść w komentarzach.
superfly: Bardzo dziekuje za krytyke. Co do kamienia i kamyczkow, to wytlumacze to tak: jesli zostawilbym sam kamien, to ktos by powiedzial ze woda wylewa sie z kadru, czyzby tak nie bylo? Wydaje mi sie jednak ze lepiej zeby woda zostala na swoim miejscu i kamyczki tez ;)
Co do nieba to masz racje, jest to efekt przyciemnienia w Picasa2 (nie w PS! ;), chcialem przyciemnic niebo zeby chmurki nie byly przepalone, jednak wtedy byloby za ciemno w innych miejscach na tej powierzchni.
Jeszcze raz dziekuje i pozdrawiam =) | | | |
sugerowął bym ciecie brzegu do kamieni, kamień w wodzie lepiej by pracował za pierwszy plan,
a teraz przyczepić pora sie do nieba, w odbiciu nie ma tak drastycznego przejscia z jasnych tonów w ciemne tak jak na górze kadru, błedna obróbka w PS, albo bardzo mocny filtr połówkowy, jednak wydaje mi sie ze to jednak PS, | | | |
Zaloguj się aby dodać krytykę.
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.
-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.
Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania
komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
:)
| |
jendrek 2007-03-03 22:35:13 | ocena = 4 pięknie zbudowany kadr ... | |
areek 2007-03-03 08:30:36 | ocena = 4 bdb chodź bez tych mniejszych kamyczków chyba by mi sie bardziej widziało
Pozdrawiam | |
christof 2007-02-25 18:49:50 | ocena = 4 | |
tomekd 2007-02-25 18:48:58 | ocena = 4 bardzo | |
cwajaki 2007-02-25 02:26:33 | ocena = 4 bardzo ładne | |
Robaczek 2007-02-25 00:52:21 | ocena = 4 bardzo, bardzo mi się podoba | |
tysjusz 2007-02-24 21:29:58 | ocena = 3 Brakuje mi PE i wylewającej sie za kadr wody.
; ) | |
AS 2007-02-24 12:33:54 | ocena = 4 ładne | |
dobry landszaft:) | |
Grzybu 2007-02-24 11:05:17 | ocena = 4 Bardzo ładny obrazek. | |
dobra robota | |
heniek 2007-02-24 08:51:34 | ocena = 4 cudo | |
***** 2007-02-23 22:48:10 | ocena = 4 | |
Calme 2007-02-23 22:45:01 | ocena = 3 | |
EPHMOC 2007-02-23 22:40:19 | ocena = 4 dobre, tym bardizej ze bez hdr | |
keda 2007-02-23 21:49:51 | ocena = 4 bardzo ladny kadr i miejsce,,, (o niebie juz wspominali) | |
br0da 2007-02-23 21:36:39 | ocena = brak oceny Piękny widok. Ale niebo za bardzo chyba poPSute. | |
Bromo 2007-02-23 21:35:28 | ocena = 4 mam mieszane uczucia 3 czy 5 więc... jest 4 | |
nie wiem co powiedzieć , fotografia bardzo przyjemna i soczysta,norweskie pejzaze ładnie się prezentują | |
Hix 2007-02-23 21:20:41 | ocena = 4 git | |
Kobieta 2007-02-23 21:13:06 | ocena = 2 Zostawiłabym tylko 1/4 - z PD...
Kamienie są naprawdę ciekawe...
Chmury i reszta średnio_ciekawa,
a nawet nieciekawa... :)A. | |
Nylonka 2007-02-23 21:12:45 | ocena = 5 f e n o m e n a l n e . . . | |
Superfly,
superfly (10027) 2007-02-23 19:31:32 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
sounchaser, takimi komentarzami atakujesz autora, poluzuj pasek troche,
Wydaje mi się trochę, że źle odebrałeś mój koment.
Przeczytaj jeszcze raz. ;-) | |
rex rex 2007-02-23 21:02:50 | ocena = 4 niezły widok | |
basias 2007-02-23 20:39:43 | ocena = 4 | |
tbj 2007-02-23 20:32:43 | ocena = 4 zgadzam się z krytyką aale i tak 4 | |
jajacek 2007-02-23 19:55:20 | ocena = 3 | |
Gocha 2007-02-23 19:47:04 | ocena = 4 | |
wicio 2007-02-23 19:46:40 | ocena = brak oceny fakt że niebo nie odbiło się w wodzie... i szkoda, dawaj to bez ingerencji w nasycenie... poproszę znaczy się :) | |
aklyt 2007-02-23 19:44:05 | ocena = 5 Dobra mocna fotografia nic dodac nic ujac . . . | |
Rene 2007-02-23 19:43:49 | ocena = 3 | |
kacper_no 2007-02-23 19:43:49 | ocena = brak oceny superfly: Ale wiesz, szczerze mowiac to nie wiem dlaczego dalem akurat to z poprawionym niebem... Bo mialem dwie wersje gotowe do opublikowania :/ Czasami robi sie glupie rzeczy ;) | |
piękne | |
superfly 2007-02-23 19:38:35 | ocena = brak oceny kacper, wydaje mi sie z czasem kazdy to zauwaza, kiedy zaczynałem robić zdjęcia waliłem PSa ile sie dało, ale po jakims czasie zrozumiałem ze to bez sensu jest, fotki miałem mocno przekolorwane, czesto do przesady, a dopiero po długim czasie zacząłem przygladać sie surowym RAWom, i prawie w 80% zauwazałęm, ze to w nich jest siła, a nie w PSowskich postprodukcjach | |
kacper_no 2007-02-23 19:34:28 | ocena = brak oceny Soundchaser: Dam za jakis czas to samo zdjecie bez tego przyciemnionego nieba ;) Dziekuje ze mi zwrociliscie uwage :) | |
kacper_no 2007-02-23 19:32:11 | ocena = brak oceny superfly: wydaje mi sie ze ta nienawisc do PS-a narodzila sie u mnie od zdjec typu niby piekny portret ale bez malej (a raczej kluczowej) pomocy PS-a nie nadawaloby sie nawet do kosza. Na niektorych ludziach spowodowal PS ze zaczeli oni robic zdjecia bez pomyslunku i jedyne o czym mysleli jak robili zdjecie, to to ze w domu maja przeciez Photoshopa na swoim komputerze i nie ma znaczenia czy cos wyszlo za ciemne czy za jasne- przeciez mozna to rozjasci/sciemnic!
Wiem ze nie wszyscy w ten sposob do tego podchodza, i jak sie patrzy na Twoje prace to widac ze masz pozadne kadry, swiatlo, miejsca i bardzo ladnie wspolpracujesz ze wszystkim wokol ciebie, i ze PS to tylko pomoc. Chodzi mi jednak o ludzi wymienionych powyzej ;) Sam uzywam GIMP-a od niedawna do porawiania kontrastow i ewentualnie kolorow + ramki :) Ale staram sie robic to jak najzadziej, a wiekszosc piekna wyciagnac z fotografowanego miejsca =)
Pozdrawiam :) | |
superfly 2007-02-23 19:31:32 | ocena = brak oceny sounchaser, takimi komentarzami atakujesz autora, poluzuj pasek troche, | |
Eclipsea 2007-02-23 19:28:44 | ocena = 3 | |
Kacper - najbardziej podoba mi się ten fragment zdania w Twojej kontrkrytyce:
"...jest to efekt przyciemnienia w Picasa2 (nie w PS! ;)"
Hehe... no bo przecież ten paskudny PS to wróg czystej fotografii,
a Ty przecież go nie używałeś. ;-)
Niebo zepsute rzeczywiście.
W sumie banalna fotka, jakich tysiące.
Norwegia jest piękna, to prawda.
Dół moim zdaniem jest ok, ale całość
jest najwyżej poprawna. | |
Szamrok 2007-02-23 19:25:10 | ocena = 4 bardzo... | |
superfly 2007-02-23 19:24:09 | ocena = brak oceny lubią cukierki ;) | |
superfly 2007-02-23 19:23:50 | ocena = brak oceny kasper, czemu nienawidzisz PSa? ja wszystkie zdjęcia przygotowuje w CS2, wiem ze niektórzy mogą to odebrać tak, ze wtedy powstaje nowe zdjęcie ( niektórzy nazywają to grafiką ) ale np ja uzywam PS tylko do podstawowej obróbki, usuniecie paprocha, wywołanie RAWa, wyostrzenie, usuniecie wad powstałych w wyniku ostrzenia, dorabiam ramkę i w sieć wysyłam, tyle jest obróbki,
niektórzy przygotowując zdjecie w programach graficznych, tak uwypuklają jego zalety a maskują wady, ze to juz mozna nazwać grafiką, jednak mz taka obróbka nie jest ani skuteczna, ani efektywna, choć OBIEKTYWNI | |
dwamisie 2007-02-23 19:18:57 | ocena = 4 | |
kacper_no 2007-02-23 19:18:31 | ocena = brak oceny aha... pomylka przy sprzecie, nacisnalem to co sie wyswietlilo, ale obiektyw byl Tokina 19-35mm, przepraszam za pomylke, nie bede juz tego poprawial teraz ;) | |
kacper_no 2007-02-23 19:17:37 | ocena = brak oceny superfly: ja nienawidze PS-a, uzywam jedynie Picasa2, poniewaz nie mam jeszcze szarej polowki :-/ Niedlugo bede musial jednak zainwestowac, ale jak na razie to jeszcze moze potrwac. Bardzo mnie denerwuje to ze czesto jestem zmuszony poprawiac niebo, wolalbym miec wszystko zrobione za jednym przycisnieciem spustu :) | |
superfly 2007-02-23 19:13:47 | ocena = brak oceny wiem ze nie HDR, to było do komentarza eposa, mz lepiej nauczyć sie robić dobre zdjęcia podczas jednego wcisniecia spustu migawki, kiedys byłem zwolennikiem HDR, ale z czasem dojrzałem, ze nie wszystko musi być perfekcyjnie doswietlone | |
kacper_no 2007-02-23 19:10:01 | ocena = brak oceny superfly: To nie HDR ;) | |
Birmo 2007-02-23 19:07:48 | ocena = 3 podoba się....komentarz superfly - zasadny.....3+ | |
mum 2007-02-23 19:07:12 | ocena = 4 Kojący , piękny widok | |
superfly 2007-02-23 19:04:12 | ocena = 3 ostatnio HDR w modzie, ale czy to dobrze? | |
ja_majka 2007-02-23 19:03:57 | ocena = 4 piekny widok! | |
Miichal 2007-02-23 19:02:33 | ocena = 4 Fajne :) | |
epos 2007-02-23 19:02:15 | ocena = 4 spróbowałbym to ujęcie pokazać jako HDR , efekt byłby chyba ładniejszy.......ale w sumie niezłe | |
kacper_no 2007-02-23 19:01:57 | ocena = brak oceny RAPTUS: sam widzisz jakie swiatlo bylo, dal bym krotszy czas to dol bylby za ciemny ;) Tak to jest =) Pozdrawiam. | |
RAPTUS 2007-02-23 19:00:40 | ocena = 4 minimalny przepal na chmurce ale widok jest wspaialy dlatego 4 | |
soczysta piateczka na prawde , wybitne zdjęcie zapraszam do mnie | |
kathia 2007-02-23 18:59:15 | ocena = 4 piękne | |
wojtekb 2007-02-23 18:57:50 | ocena = 4 bardzo się podoba :) | |
Zaloguj się aby dodać komentarz. | |