| | |
Zdjęcie zostało usunięte przez użytkownika
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego
zgody jest zabronione. |
|
Autor: | Szamrok | Tytuł: | | Data publikacji: | 2007-03-08 23:07:57 | Liczba wyświetleń: | 3708 | Ocena średnia: | 3.8 | Liczba punktów: | 367 | Liczba poleceń: | 0 | Liczba komentarzy i krytyk : | 132 | Kategoria: | Miasto | Aparat: | | Rodzaj fotografii: | Fotografia cyfrowa |
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze.
Krytykując fotografię,
powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć
swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty
i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa . Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.
Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne
uwagi zamieść w komentarzach.
Od razu mówię, że nie chcę się czepiać ale: Regis użył słowa "sztuczność". Uważam, że słusznie i jest to moim zdaniem ogólniejszy problemzdjęć przetwarzanych w programach graficznych. Próbujemy uzyskać na zdjęciu zakres dynamiczny dorównujący obrazowi powstającemu w mózgu a osiągamy efekt odrealniony, właśnie jakby sztuczny. To temat do oddzielnej dyskusji. Zapominamy, że "obraz" jaki tworzy się w mózgu pochodzi z dzięsiątek "zdjęć" zrobionych przez ludzkie oko w czasie patrzenia!!! Rzucająć okiem po danej scenie nie mamy świadomości, że GBajty informacji tłoczone są do naszego mózgu a przy tym zapominamy, że oko każdorazowo zmienia przysłonę - gdy patrzy na słońce to się przymyka gdy na obszar zacieniony otwiera itd.... Ostatnio szukałem kalendarza, do powieszenia na ścianie. Po wielu wybrzydzaniach kupiłem i.. tragedia w odbiorze!! Zastanawiam się dlaczego. Zdjęcia niby eleganckie, prawie doskonałe itp... Doszedłem do wniosku, że winę ponosi przetwarzanie cyfrowe, które osłabia długofalowy odbiór fotografii, która na pierwszy rzut oka nie jest widoczna. To są fotki na kilka sekund. Czy macie podone odczucia? | | | |
Jest taka technika, którą się stosuje w programach graficznych. Polega na dodaniu warstwy w trybie "soft light" i wypełnieniu jej czarno-białym gradientem. Skutkuje to rozjaśnieniem partii fotografii przykrytych białym i przyciemnieniem partii "czarnych". Działa podobnie jak filtr połówkowy, założony na obiektyw.
W tej fotografii można by zastosować tę technikę, żeby zrównoważyć różnicę oświetlenia, choć nie pomoże to w dostosowanu cienia lewej strony do widocznego na zdjęciu źródła światła, a może pomoże?
Pozdrawiam | | | |
dzieki Regis. Twoje uwagi w przeciwienstwie do innych zawsze sa konstruktywne i raczej pouczaja niz tylko krytykuja. Posiadasz spora wiedze i co najwazniejsze potrafisz sie nia podzielic.
Co do HDR-ow - radze sobie z nimi, bo kiedys zasiegalem rady wlasnie u Ciebie. ;)
Aaa, nad tym holownikiem zastanawialem sie kilka razy. Juz go mialem wystemplowac, ale w koncu zostal... ;) | | | |
Szamrok - sam nie wiem. Chyba jednak zgodzę się z krytyką Zllotego.
Widzę, że ostatnio gustujesz w HDR-ach - i naprawdę sprawnie sobie z tym radzisz (ja jakoś nie mogę się przekonać i jak tylko mogę tak bronię się przed tym).
Wiesz - może i faktycznie pamiętasz jak to wyglądało na żywo i wydaje Ci się, że było tak a nie inaczej - tylko że mamy tu podstawowy problem. Oko ma znakomite zdolności rejestracji i potrafi zaobserwować całkiem spory zakres tonalny. Ma natomiast jeden podstawowy problem - za nic w świecie nie jest w staie tego utrwalić. Ty za pomocą aparatu i software'u próbujesz to osiagnąć - naśladując obraz jaki masz w pamięci.
W przypadku wielu zdjęć dla mnie liczy się głównie pierwsze wrażenie - fakt czy coś "gra" czy nie. Nie chodzi tu o wyszukiwanie na siłę błędów, niedociągnięć itd - bo takie można znaleść prawie w każdej pracy. Liczy się efekt "całościowy", który widzę od razu - bez specjalnej analizy.
Tutaj po prostu od razu rzuciła mi się w oczy sztuczność tej sceny (nie ukrywam, że chodzi o spójność tonalną lewa-prawa) i jakkolwiek byś nie argumentował swojej racji nie zmieni to tego wrażenia.
Co mogę Ci poradzić ? ... hmmm ... trudno powiedzieć - może w pierwszej kolejności spróbował bym wyrównać wspomnianą różnicę w tonalności - dopasowując jaśniejszą lewą stronę do prawej.
Kadr jest interesujący - idealną harmonię psuje minimalnie kawałek holownika (czy co to tam jest) - to właśnie jest to "wyszukiwanie dziury w całym" :)
Pozdrawiam | | | |
Porównaj "ciepłotę" barw (specjalnie nie piszę "temperaturę", żeby było jasne, że chodzi o odbiór, a nie techniczny bełkot) z lewej, jak i z prawej strony zdjęcia. Kompletnie do siebie nie pasują. Jaskrawością kolorów z lewej strony zabiłeś klimat zachodzącego słońca. Zgrzyt, zgrzyt, zgrzyt. | | | |
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.
-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.
Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania
komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
bardzo na tak | |
Gruhaa2 2007-08-12 10:06:55 | ocena = 4 | |
Majster 2007-07-12 20:30:05 | ocena = 4 | |
Wróciłem i piąteczkę postawiłem :)
Bo mogę, a co! :D | |
watercool 2007-07-02 14:11:50 | ocena = brak oceny Och nie...żeby tylko mógł, dałbym piątkę bez wahania...jest piękne po prostu. | |
daga2 2007-06-13 08:36:07 | ocena = 4 | |
madia 2007-06-02 10:45:19 | ocena = 4 lubię bardzo to zdjęcie :) | |
Porządna robota | |
Szamrok 2007-03-27 16:30:52 | ocena = brak oceny no tak, gniotami sa glownie jego komentarze... ostatnimi czasy zaobserwowalem, ze coraz wiecej do powiedzenia na temat fotografii (glownie w jej aspektach technicznych) maja ci, ktorzy maja z nia tyle wspolnego co przecietni pstrykacze robiacy zdjecia komorkami... ale to chyba tendencje panujace na wiekszosci forow niestety. | |
mustafa 2007-03-27 15:05:55 | ocena = brak oceny nie powiedziałbym że ennio robi gnioty to tyle na temat tego zdjęcia | |
pit 2007-03-26 22:11:53 | ocena = brak oceny Moim lamerskim zdaniem. Geometria : tak. Klimat: nie. | |
Szamrok 2007-03-26 04:36:05 | ocena = brak oceny tak ennio, fota tygodnia. musisz przestac robic swoje pseudoartystyczne, czarno-biale, kwadratowe gnioty, a zabrac sie za plastikowe HDR-y i bedzie dobrze... | |
swietne miejsce!! , tunel tez jest super.. mam u siebie zdjecie z wnetrza :) gratuluje ujecia | |
ennio 2007-03-25 18:28:06 | ocena = 0 foto tygodnia??? | |
świetne zdjęcie i fajna ta budowla ze szklaną kopułą :] | |
Szamrok 2007-03-25 12:08:59 | ocena = brak oceny dzieki mysza. :) slyszalem, ze masz byc w Londku... | |
Myshu 2007-03-25 11:07:40 | ocena = 4 a co mi tam, fajne jest chociaż kolorki troszkę jak dla mne zbyt kreskówkowe ;)) ale widzę pewne okolicności łagodzące ... | |
Szamrok 2007-03-24 22:43:24 | ocena = brak oceny tiaa.., kto przeszedl tunel kilka razy musi miec wielkie doswiadczenie. zwlaszcza w fotografii. ;P | |
abcd 2007-03-24 21:46:02 | ocena = brak oceny piekne kolory, aczkolwiek wyglada to zupelnie NIE naturalnie- i wiem, bo z doswiadcznia jak jest wyglada w rzeczywistosci (mieszkam od 6 lat w L, przeszedlem tunelem kilka razy). coz HDR...... | |
pgfoto 2007-03-24 19:59:02 | ocena = 4 4 | |
griev 2007-03-24 17:54:47 | ocena = brak oceny tak szczerze to nie trafia do mnie ta sztuczna zabawa ze swiatlem : ))
| |
hakaan 2007-03-24 09:55:28 | ocena = 5 nie moze byc inej oceny jak Pięć , fotografia idealna z klimatem i ze wsyzstkim czg potzrebuje :) brawo :) | |
Jolanta 2007-03-23 12:05:23 | ocena = brak oceny Piękna fota . Nic dodać nic ująć. | |
FielinA 2007-03-22 19:49:19 | ocena = 5 aaaaaaaaaaaaa -szerzej nie potrafie szczeki otworzyc ;) dla mnie max... kolory cudne! | |
***** 2007-03-22 18:30:02 | ocena = brak oceny Dla mnie świetna praca.. | |
wspaniałe, wyraziste, robi wrażenie.Jestem tu małym żuczkiem i nie bede sie wymadrzać, daję wyraz emocjom po obejrzeniu PIĘKNEJ foty. | |
deska 2007-03-22 10:54:36 | ocena = 5 dla mnie max. . . . . . . . . | |
gustek 2007-03-22 10:19:52 | ocena = brak oceny lubie takie, naprawde wyszlo i super sie na fotke patrzy. P:) | |
bardzo dobre... aż przyjemnie popatrzyć... | |
Szamrok 2007-03-21 22:33:50 | ocena = brak oceny ano fakt Oza, szeroki kat troche tu wygial sprawe. mi osobiscie to nie przeszkadza, a wrecz powiedzialbym, ze lubie takie kwasowe klimaty... ;)
tak w ogole wlasnie wrocilem do Londka i po paru dniach abstynencji odpalilem obiektywnych. wchodze na glowna strone, a tu taka niespodzianka... :D | |
cwajaki 2007-03-21 21:08:12 | ocena = 4 bdb | |
Oza 2007-03-21 12:45:26 | ocena = brak oceny London RZONDZI widze;) Fajnie ale ta kopula jakas wygieta jak po kwasie;) Ja sie w sumie nie znam na widoczkach wiec nie wiem czy to dobrze czy zle....;) | |
tran 2007-03-21 07:09:52 | ocena = 4 a mi gra, kadr zrównoważony, HDR ciekawy ;) nie przesadzony ... | |
lyrinx 2007-03-21 05:02:50 | ocena = 4 | |
rewelacja | |
Iskierka 2007-03-15 22:40:36 | ocena = 4 bardzo ciekawe :)) | |
EdytaBL 2007-03-15 15:12:51 | ocena = 4 ... upsss ... chyba przegapilam ... | |
Robaczek 2007-03-15 14:44:36 | ocena = 4 świetne.. dół swoje, góra swoje | |
lidka 2007-03-14 18:40:15 | ocena = 4 | |
christof 2007-03-11 01:04:25 | ocena = 4 | |
dobre bo polskie:) | |
Paulos 2007-03-10 22:09:01 | ocena = brak oceny niestety przerost formy nad treścią | |
sapphire 2007-03-10 16:28:07 | ocena = brak oceny Ciekawe, kolorystyka też, która nadaje atmosferę jakby z innej planety | |
kristop 2007-03-10 13:08:36 | ocena = 4 | |
dwamisie 2007-03-10 08:21:01 | ocena = 4 | |
Kobieta 2007-03-10 01:39:18 | ocena = 4 Bardzo mi odpowiada taka "ciepłota" stron... :)Anna | |
mik29 2007-03-10 00:57:34 | ocena = 4 | |
br0da 2007-03-10 00:50:04 | ocena = 4 | |
kozeta 2007-03-09 23:35:01 | ocena = 4 b.ładne | |
świetne:) | |
MartaPos 2007-03-09 23:28:11 | ocena = 4 ;-) | |
loki_p 2007-03-09 23:04:36 | ocena = brak oceny dwie bajki... | |
scieki to pokarm
a wieloryb zdechl bo spanikowal ;P | |
Szamrok 2007-03-09 22:57:51 | ocena = brak oceny bujne... : | |
Szamrok 2007-03-09 22:56:55 | ocena = brak oceny tia... a zycie organiczne w Tamizie takie byjne, ze jak wplynal do niej wieloryb, to juz zywy nie wyplynal... ;) | |
anya71 2007-03-09 21:38:11 | ocena = 4 dobre:) | |
im więcej ścieków tym bujniejsze życie organiczne w większości przypdków w zalezności od rodzaju ścieków
tia
powiedział co wiedział | |
Szamrok 2007-03-09 21:23:20 | ocena = brak oceny ta zielen troche juz przygasilem Gizmo. Sam nie wiem dlaczego te gloniska maja taki intensywny i soczysty odcien zieleni. chyba woda w Tamizie jest taka bogata w rozne odzywcze mineraly i mikroelementy... ;)
dzieki wszystkim nowoprzybylym. :) | |
gizmo 2007-03-09 20:46:22 | ocena = 3 kolorek faktycznie trochę do przygaszenia (zieleń szczególnie), ale poza tym ekstra | |
zojka 2007-03-09 20:43:43 | ocena = 4 Bardzo ciekawy kadr. Mam sporo fotek z tego miejsca, ale kopuły od tej strony nie. Podoba się... | |
tbj 2007-03-09 20:19:02 | ocena = 4 | |
wojtekb 2007-03-09 19:41:19 | ocena = 4 | |
papkin 2007-03-09 19:25:13 | ocena = 4 | |
areek 2007-03-09 18:40:52 | ocena = 5 napisze tylko tyle wyszło Ci to zdjęcie prześlnicznie i zasługuje całą gębą na 5
Pozdrawiam | |
szeroko i rewelacyjnie | |
mum 2007-03-09 16:54:16 | ocena = 4 Chrup dobrze prawi. Czuję przestrzeń. Fajne. | |
ja_majka 2007-03-09 16:13:47 | ocena = 4 wow! | |
bardzo dobra praca | |
bardzo dobra praca | |
Szamrok 2007-03-09 15:31:53 | ocena = brak oceny dziekuje wszystkim za odwiedziny.
pare slow do tych, ktorzy maja watpliwosci co do zgodnosci lewej i prawej strony kadru. oczywiscie, ze prawa strona jest bardziej ciepla, bo z tamtej strony operowalo swiatlo zachodzacego slonca. a ze z lewej strony jest swiatlo pochmurnego dnia jak ktos napisal, no tak bo lewa strona byla praktycznie calkiem w cieniu. coz wiec w tym dziwnego... wystarczy popatrzyc na kolor nieba pomiedzy chmurami z lewej i prawej strony. jest taki sam, wiec nie widze tu niezgodnosci. trzeba bylo tam byc, zeby widziec ze cala scena tak wlasnie wygladala. a ze roznorodnosc intensywnosci swiatla byla tak duza, niejako narzucilo to technike HDR. oczywiscie, moglem zarejestrowac tylko jedno ujecie z cala ulomnoscia matrycy (w jej mozliwosciach zarejestrowania rozpietosci tonalnej), ale robiac takie zdjecie pod slonce, to co jest w cieniu byloby calkiem czarne. czy ktos stwierdzi, ze takie rozwiazanie byloby bardziej naturalne..? Bzdura. Ludzkie oko, a przynajmniej moje widzialo to co jest w cieniu tak jak to jest na zdjeciu. Co do kolorystyki, to tez jestem przekonany, ze oddaje ona zarejestrowana scene. Nie widze tu zadnej przesady. Jest wiele zdjec zachodow slonca, ktore sa calkowicie czerwone i wszyscy pieja z zachwytu, ze to takie piekne chociaz niewiele ma wspolnego z naturalnymi barwami...
Swoja droga zauwazylem, ze najwiecej zarzutow do tego typu prac i techniki HDR maja Ci, ktorzy bez urazy pewnie chcieli by zrobic podobna fote, ale tego nie potrafia. Ot taka natura... I nie chodzi mi tu o moje zdjecie, ale naczytalem sie troche podobnych komentarzy pod naprawde swietnymi zdjeciami.
Pozdrawiam. | |
Marezzo 2007-03-09 15:26:26 | ocena = 2 jak jest swiatlo musi byc i cien. Wyglada to nienaturalnie | |
jacek_k 2007-03-09 15:16:28 | ocena = 2 | |
A mi się podoba tak jak jest. | |
lasz 2007-03-09 14:16:51 | ocena = 3 prawie ze wszystkim sie zgadam :)
Fota jest bardzo ciekawa ale rzeczywiscie lewa strona kluci sie z prawą. Na szczescie połączenie obu tych "światów" jest "na zakładke" (przenika sie) i do przełknięcia. Mimo wszystko przyjemnie się ogląda.... | |
Hix 2007-03-09 14:00:49 | ocena = 4 git | |
jajacek 2007-03-09 13:56:02 | ocena = 4 | |
red_eye 2007-03-09 12:30:50 | ocena = brak oceny nie wyszedł dobrze ten hdr .. | |
ElaM 2007-03-09 12:08:14 | ocena = 3 | |
midway 2007-03-09 12:00:25 | ocena = 4 | |
alekp 2007-03-09 11:52:13 | ocena = 4 | |
no ładne i też lubie to miejsce baardzo
a co do tego o czym zlloty pisze to bym sie nie zastanawial gdybym nie przeczytal | |
Nic mnie nie przekona do tego kolorystyki, która wychodzi z photomatixa. | |
gilek 2007-03-09 11:44:57 | ocena = 4 piękne | |
lukassz 2007-03-09 11:41:24 | ocena = 4 | |
mz bardzo dobre | |
Byłoby fajne gdyby nie zepsute PSem. lewa i praw strona zupełnie z innej bajki? | |
Nadmierne użycie programu Photomatix z filtrem ToneMaping dało bardzo nienaturalny efekt niebo kontra reszta zdjęcia. | |
Gocha 2007-03-09 10:40:40 | ocena = 4 z- | |
monalisa 2007-03-09 10:28:11 | ocena = 4 | |
matmod 2007-03-09 10:13:15 | ocena = 1 przekombinowane... | |
jpk 2007-03-09 09:19:28 | ocena = 3 Jak w KK. Z prawej jest ciepły zachód słońca, z lewej światło pochmurnego dnia.
Kompozycyjnie szalenie mi się podoba. | |
tomekd 2007-03-09 09:19:28 | ocena = 3 Fajne, lewa troszke za jasno ... | |
jezier11 2007-03-09 09:12:19 | ocena = 3 | |
PoulN 2007-03-09 08:49:32 | ocena = 4 Świetny kadr, jak i całość :) | |
jiggaman 2007-03-09 08:43:18 | ocena = 4 podoba se | |
Aleks_1 2007-03-09 08:39:50 | ocena = 4 | |
gregsk 2007-03-09 08:11:55 | ocena = 3 | |
kobra 2007-03-09 08:05:08 | ocena = 4 | |
rex rex 2007-03-09 07:50:56 | ocena = 4 bardzo fajne | |
adamski 2007-03-09 06:44:18 | ocena = 4 | |
xeon 2007-03-09 01:13:45 | ocena = 4 bardzo dobre... | |
RAPTUS 2007-03-09 00:51:52 | ocena = 4 ladnie | |
slonko 2007-03-09 00:34:35 | ocena = 3 | |
radampl 2007-03-09 00:01:23 | ocena = 4 Super. Bardzo ladna fotografia | |
jadzia 2007-03-08 23:40:57 | ocena = 5 tu sie czepiać nie można, marze o takim obrazku w swoim folijku, może kiedyś... | |
Amisz 2007-03-08 23:39:23 | ocena = brak oceny nic innego mi nie pozostaje jak tylko się nisko pokłonić - jest super poprostu nic dodać nic ująć
postaram się w przyszłości pokaż kilka zdjęć z Londynu, ale pewnie będzie mi trudno zmierzyć mi się z Tobą. Brawo !!!! | |
Szamrok 2007-03-08 23:31:08 | ocena = brak oceny TMS, a coz chcesz przyciemniac z prawej strony kadru, jak tam najbardziej operowalo slonce..?
Swistakolis dzieki. :) | |
sedi 2007-03-08 23:24:51 | ocena = 4 | |
raider 2007-03-08 23:23:38 | ocena = 3 | |
jacky 2007-03-08 23:19:40 | ocena = 4 dla mnie ok, bez żadnych usprawnień i obcinek proszę :)))) | |
Chwilę zastanawiałem się nad oceną i uznałem, że 5 będzie odpowiednią notą;) Świetna jakość, dobry ciekawy kadr, kolorki jak z bajki... Czegóż chcieć więcej?;) | |
TMS 2007-03-08 23:16:47 | ocena = 3 no pięknie, tylko trochę bym przyciemnił prawą stronę kadru | |
Chrup 2007-03-08 23:16:40 | ocena = 4 Dobre, ciut prawej bym jednak uciął | |
Bromo 2007-03-08 23:15:11 | ocena = 4 +4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie... i tyle... | |
Szamrok 2007-03-08 23:12:07 | ocena = brak oceny dzieki Pablo, Dundee widze tez jest milosnikiem moich zdjec... ;) | |
Vixen 2007-03-08 23:11:43 | ocena = 4 | |
ha i jeszcze jedno - jak krecisz sie w tych okolicach to DLR na excell podjedz tam jest niesamowite wybrzeze i chetnie zobaczyl bym je o zachodzie ;) | |
doskonale - znam to miejsce i swietnie je skadrowales - o jakosci nie wspomne bo jestes mistrzem przygotowywania fotek i nawet jak bym robil podobne ujecie to nie to samo - dzisiaj leci odemnie druga 5 dla londynu ale obie zasluzone!! | |
Dundee 2007-03-08 23:09:40 | ocena = 2 | |
| |