fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Przeglądaj zdjęciapoprzedniefotografia cyfrowaArchitekturafotografia cyfrowanastępnefotografia cyfrowapoprzedniefotografia cyfrowaAutorafotografia cyfrowanastępnefotografia cyfrowapoprzedniefotografia cyfrowaWszystkiefotografia cyfrowanastępne
fotografia cyfrowa
sapphire / Chatka Anglopuchatka
fotografia cyfrowa
Zdjęcie zostało usunięte przez użytkownika
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego zgody jest zabronione.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Szczegóły zdjęcia
fotografia cyfrowa
Autor:sapphire
Tytuł:
Data publikacji:2007-04-04 11:09:32
Liczba wyświetleń:724
Ocena średnia:1.4
Liczba punktów:20
Liczba poleceń:0
Liczba komentarzy
i krytyk :
42
Kategoria:Architektura
Aparat:

Rodzaj fotografii:Fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
Komentarz autora
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Konstruktywna krytyka
bg
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze. Krytykując fotografię, powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa plus. Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.

Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne uwagi zamieść w komentarzach.
fotografia cyfrowa
sapphire 2007-04-07 03:00:50
fotografia cyfrowa
Greencat709 - Zostałem niejako zmuszony do skomentowania Twojego komentarza (celowo użyłem błędu logicznego).
Powód - piszesz, komentujesz ale za bardzo nie wiesz o czym. Problem w tym, że
przylepiasz ludziom negatywne etykietki starając się uczynić siebie na siłę kimś ważnym na tym portalu. Niestety nie tędy droga.
Wracając do meritum sprawy zadajmy sobie pytanie w jakim celu najczęściej wykonuje się zdjęcia.
Odpowiedź brzmi aby je publikować. Kolejne pytanie jak? Odpowiedź brzmi najczęściej drukując.
Powstał pewien ciąg (tym razem logiczny), który implikuje kwestie jakiego typu druk jest obecnie najczęściej wykorzystywany? Odpowiedź brzmi druk offsetowy (nie wymagaj abym pisał co to jest - proponuje poczytać). Idąc na skróty należy stwierdzić, iż oparty jest on na trybie kolorów CMYK (czyli mieszaniny 4 a w zasadzie 3 barw - cjanu, magenty, żołtego i ten nieszczęsny czwarty czarny). W zasadzie z mieszaniny pierwszych trzech można uzyskać wszystkie możliwe kolory. Jednak po pewnym czasie zaczęto używać również koloru czarnego, jako uzupełnienie. Pytanie po co - dodatkowe nałożenie czerni na mieszaninę pozostałych powoduje wzmocnienie tych kolorów, zwiększa kontrast. Analizując krytykowane zdjęcie należy stwierdzić, że po rozbiciu na kanały w trybie CMYK - nasycenie czarnego koloru sięga 100%. Pytanie, jaki kontrast chcesz zwiększyć nie niszcząc dużej rozpiętości tonalnej zdjęcia i nie tworząc ślepych czarnych dziur oraz przepaleń bielą (pytanie - biel to też kolor - z mieszaniny jakich kolorów powstaje biel?). Nawiązując do innego Twojego zarzutu - braku kolorów - należy stwierdzić, że wym. zdjęcie składa się z milionów kolorów powstałych z mieszaniny podstawowych kolorów, o których pisałem wcześniej. Sprawdzając losowo zdjęcie zauważysz, że każdy ze sprawdzanych przez Ciebie kolorów osiąga nasycenie na poziomie 70 do 100%. Wniosek prosty Tobie się kolory nie podobają (co jest sprawą subiewktywną) a nie ich brak. Antycypując Twoje przyszłe pytanie - udzielam odpowiedzi dlaczego tyle pisze o tym CMYK, jak na ekranie monitora widzimy kolory RGB (mam nadzieję, że o tym Wiesz). Odpowiedź brzmi - ponieważ konstruktorzy monitorów stają na głowie aby emitowane kolory RGB maksymalnie zbliżyć do kolorów światła odbitego CMYK.
Reasumując - brak Twojej wiedzy w tym podstawowym temacie uniemożliwia Ci właściwe "czytanie" zdjęcia a co za tym idzie uniemożliwia jego ocenianie. Może Ci się ono nie podobać ale nie pisz, że jest do d...
Na koniec jeszcze jedna uwaga - błagam nie komentuj już moich zdjęć bo na tym portalu nie płacą mi za pisanie artykułów. W dodatku w nocy tak jak czynię to dzisiaj mam naprawdę przyjemniejsze rzeczy do robienia. Tradycyjnie pozdrawiam.
Tyle się napisałem, że chyba puszczę to do krytyki również.
fotografia cyfrowa
sapphire 2007-04-04 23:18:30
fotografia cyfrowa
Mario - dzięki za Twoje zdanie ale sorry - w tym przypadku nie interesował mnie zachód i wschód słońca ale ostre kreślenie światłem przy dużej rozpiętości tonalnej - dlatego trudno zrobić takie zdjęcie zwłaszcza białego budynku. Dlaczego trudno - chociazby z uwagi na wspomniane przepalenia. Właśnie tych przepaleń, ktore mi wytknąłeś tutaj nie ma. Zwróć uwagę na mały fragment budynku z lewej strony, który jest najbardziej naświetlony - jak się uważnie przyjrzysz to zauważysz rozgraniczenie białej ściany i białej futryny okna. Dodatkowym utrudnieniem jest aby takie zdjęcie wykonać bez HDR - pytanie po co - otóż aby możliwie wiernie przedstawić rzeczywistośc. Pozdrawiam
fotografia cyfrowa
mario1991 2007-04-04 14:52:04minusminusminus
fotografia cyfrowa
światło po porstu brak tu klimatu. moze nie o innej porze roku ale dnai to napewno np rano lub wieczorem podczas ładnego zachodu słonca switło jest bardziej miekkie i ładnie mauje. dzięki temy można tez uniknąc przepaleń na scianach. i zmienić kadr.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Komentarze & oceny
bg
fotografia cyfrowa
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.

-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.

Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
fotografia cyfrowa
K.S.N.S. 2008-03-08 11:40:53 | ocena = 2
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
kobra 2007-12-05 11:45:43 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
sapphire 2007-04-27 10:37:05 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Ponownie dziękuję wszystkim za komentarze - pozdrawiam.
fotografia cyfrowa
zacosky 2007-04-19 07:31:48 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
wybrales ciekawa droge... powodzenia
fotografia cyfrowa
EwaW 2007-04-18 00:31:23 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
Całkowicie zgadzam się z Walabią mnie także zdjęcie się podoba. Pozdrawiam
fotografia cyfrowa
Walabia 2007-04-17 14:49:31 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
Mnie się podoba, takie proste, zwyczajne i bez zadęcia, dobrze skomponowany kadr, zamknięty drzewami, dobrze ustawiony w kadrze dom, dobre naświetlenie, mimo sporych kontrastów nie ma prześwietlonych, ani nie doświetlonych miejsc. Osobiście dałąbym tylko czarne tło, bo nie lubię szarego. Doceniam dobry warsztat, a że nie koniecznie idzie w parze z pięknymi, egzotycznymi zdjęciami - cóż, cieszmy się z małych, prostych rzeczy, a życie będzie lepsze. Pozdrawiam :)
fotografia cyfrowa
sapphire 2007-04-12 11:04:50 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Ponownie dziękuję wszystkim za komentarze - wychodzi z nich całkiem ciekawa dyskusja (taki jest cel moich publikacji - co kilka głów to nie jedna).
Tytułem odpowiedzi:
Szymon - b.trafne spostrzeżenie - tym parametrem można sie pobawić wg uznania.
Chrup - dziękuję - Twoje uwagi trochę mnie natchnęły i za to jestem wdzięczny.
diZaster - dzięki - wiem ale po lewej raczej było już nieciekawie.
Rex_XIII - zgadzam się, że do subiektywnej oceny znajomość CMYK-u nie jest potrzebna. Generalnie obróbka w CMYK-u pozwala precyzyjniej określić wygląd zdjęcia po wydruku przed jego wydrukowaniem (taki paradoks) a także jest niezbędna przed DTP celem uniknięcia automatycznej konwersji na ten tryb przy przygotowywaniu np. pliku post scriptowego przed naświetlenie filmu, czy blachy offsetowej.
Jeszcze raz dzięki za komentarze i może ktoś coś jeszcze napisze. Zapraszam i pozdrawiam
fotografia cyfrowa
mateosite 2007-04-12 02:02:18 | ocena = 2
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Rex_XIII 2007-04-12 01:54:30 | ocena = 1
fotografia cyfrowa
sapphire, jesli uwazasz, ze do subiektywnej oceny fotografi niezbedna jest znajomosc mieszania barw w CMYK'u i RGB to jestes w bledzie ;) CMYK jest tak na dobra sprawe potrzebny jedynie do wydrukow, bo po wydrukowaniu fotografii zmienia ona barwy w zaleznosci od kata padania swiatla i kata patrzenia, po to aby precyzyjniej okreslic jak one beda wygladaly dodany zostal kanal K - czarny. Do samego wykonywania i retuszu fotografii w zupelnosci wystarczy znajomosc RGB, a zdjec nie robi sie po to aby pipetka najezdzac na poszczegolne piksele i oceniac ich nasycenie.. liczy sie ogolny odbior.
fotografia cyfrowa
diZaster 2007-04-11 08:46:35 | ocena = 1
fotografia cyfrowa
moze tylko wiecej miejsca po lewej niz po prawej. jako zdjecie do 'szmacidła o nieruchomościach' to mysle ze w sam raz:)
fotografia cyfrowa
sapphire 2007-04-10 14:41:16 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Dziękuję wszystkim za komentarze. Pozdr
fotografia cyfrowa
corazon 2007-04-07 19:10:58 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
do katalogu developerskiego jak znalazł
fotografia cyfrowa
Chrup 2007-04-07 19:07:21 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Hmm, to jest zdjęcie wykonane na okreslone zamówienie i jako takie doskonale mz wypełni potrzebę zamawiającego. Dom jest ładnie zakomponowany w przyjemnym kadrze a nie po prostu przypadkowo pstryknięty. Do tego zdjęcie bardzo dobrze technicznie zrobione. Tylko, ze nie ma na nim Annapurny albo co najmniej Kasprowego... Nie jest to także makro muchy-plujki, ani też nie jest to czapla siwa... Nie jest też przełomowym eksperymentem...
Bardzo dobre zdjęcie do agencji nieruchomości (prawdopodobnie najkorzystniejsze ujęcie tej chałupy:) i tyle...
fotografia cyfrowa
Szymon 2007-04-07 15:41:07 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Ladnnie przedstawiony ten domek. Jedynie moze troche zbyt jasna jest ta fotografia.Jak dla mnie ocena 3,5
fotografia cyfrowa
sapphire 2007-04-07 04:13:31 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Greencat709 - W sumie co mi tam szkodzi - KOMENTUJ!!! W końcu jest demokracja. Życzę spokojnych, radosnych i rodzinnych Świąt Wielkiej Nocy - pełnych eucharystycznej zadumy. Ponownie pozdrawiam
fotografia cyfrowa
sapphire 2007-04-07 03:21:32 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Senn - to nie jest walka o zdjęcie tylko z niewiedzą i obrzucaniem błotem. O moja fotografię naprawdę się nie martw. Pozdr
fotografia cyfrowa
sylwesterc70 2007-04-07 03:17:44 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
hihihih :)
fotografia cyfrowa
senn 2007-04-07 03:12:29 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
sapphire, Twoja walka o zdjęcie jest godna podziwu :)
ale zamiast pieprzyć farmazony, może zabierz się za fotografię ? ;)
fotografia cyfrowa
sapphire 2007-04-07 03:00:04 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Greencat709 - Zostałem niejako zmuszony do skomentowania Twojego komentarza (celowo użyłem błędu logicznego).
Powód - piszesz, komentujesz ale za bardzo nie wiesz o czym. Problem w tym, że
przylepiasz ludziom negatywne etykietki starając się uczynić siebie na siłę kimś ważnym na tym portalu. Niestety nie tędy droga.
Wracając do meritum sprawy zadajmy sobie pytanie w jakim celu najczęściej wykonuje się zdjęcia.
Odpowiedź brzmi aby je publikować. Kolejne pytanie jak? Odpowiedź brzmi najczęściej drukując.
Powstał pewien ciąg (tym razem logiczny), który implikuje kwestie jakiego typu druk jest obecnie najczęściej wykorzystywany? Odpowiedź brzmi druk offsetowy (nie wymagaj abym pisał co to jest - proponuje poczytać). Idąc na skróty należy stwierdzić, iż oparty jest on na trybie kolorów CMYK (czyli mieszaniny 4 a w zasadzie 3 barw - cjanu, magenty, żołtego i ten nieszczęsny czwarty czarny). W zasadzie z mieszaniny pierwszych trzech można uzyskać wszystkie możliwe kolory. Jednak po pewnym czasie zaczęto używać również koloru czarnego, jako uzupełnienie. Pytanie po co - dodatkowe nałożenie czerni na mieszaninę pozostałych powoduje wzmocnienie tych kolorów, zwiększa kontrast. Analizując krytykowane zdjęcie należy stwierdzić, że po rozbiciu na kanały w trybie CMYK - nasycenie czarnego koloru sięga 100%. Pytanie, jaki kontrast chcesz zwiększyć nie niszcząc dużej rozpiętości tonalnej zdjęcia i nie tworząc ślepych czarnych dziur oraz przepaleń bielą (pytanie - biel to też kolor - z mieszaniny jakich kolorów powstaje biel?). Nawiązując do innego Twojego zarzutu - braku kolorów - należy stwierdzić, że wym. zdjęcie składa się z milionów kolorów powstałych z mieszaniny podstawowych kolorów, o których pisałem wcześniej. Sprawdzając losowo zdjęcie zauważysz, że każdy ze sprawdzanych przez Ciebie kolorów osiąga nasycenie na poziomie 70 do 100%. Wniosek prosty Tobie się kolory nie podobają (co jest sprawą subiewktywną) a nie ich brak. Antycypując Twoje przyszłe pytanie - udzielam odpowiedzi dlaczego tyle pisze o tym CMYK, jak na ekranie monitora widzimy kolory RGB (mam nadzieję, że o tym Wiesz). Odpowiedź brzmi - ponieważ konstruktorzy monitorów stają na głowie aby emitowane kolory RGB maksymalnie zbliżyć do kolorów światła odbitego CMYK.
Reasumując - brak Twojej wiedzy w tym podstawowym temacie uniemożliwia Ci właściwe "czytanie" zdjęcia a co za tym idzie uniemożliwia jego ocenianie. Może Ci się ono nie podobać ale nie pisz, że jest do d...
Na koniec jeszcze jedna uwaga - błagam nie komentuj już moich zdjęć bo na tym portalu nie płacą mi za pisanie artykułów. W dodatku w nocy tak jak czynię to dzisiaj mam naprawdę przyjemniejsze rzeczy do robienia. Tradycyjnie pozdrawiam.
Tyle się napisałem, że chyba puszczę to do krytyki również.
fotografia cyfrowa
greencat709 2007-04-06 22:35:37 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
brakuje mi kontrastu i kolorow... moglyby odratowac fotke
fotografia cyfrowa
sapphire 2007-04-05 23:00:18 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Wojtek47 - dziękuję za normalnośc - bo już myślałem, że świat składa się tylko ze wschodów i zachodów słońca plus trochę nocy:) Pozdr
fotografia cyfrowa
Wojtek47 2007-04-05 16:32:55 | ocena = 2
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
sapphire 2007-04-05 16:01:10 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Aaniu - dziękuję i tez tak myslę. Nawiasem mówiąc taki obiekt, kadr i światło świetnie nadaja się do testowania sprzętu fotograficznego - polecam. Pozdr
fotografia cyfrowa
Aania 2007-04-05 09:03:53 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
Przyjemne zdjęcie :)
fotografia cyfrowa
Vedi 2007-04-05 07:20:21 | ocena = 0
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
sapphire 2007-04-05 01:03:13 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Sylwesterc70 - Dzięki ale w sumie nie ma czego. Za swój sukces uważam, że udało mi się przemycić do niego coś więcej niż klient żądał.
fotografia cyfrowa
sylwesterc70 2007-04-05 01:00:14 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
no to Ci gratuluje :)
fotografia cyfrowa
sapphire 2007-04-05 00:54:37 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Sylwesterc70 - Sorry za to "c"
fotografia cyfrowa
sapphire 2007-04-05 00:52:44 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Sylwester70 - może nie aż tyle kasy, bo powstało na zlecenie tylko do szmacidła o nieruchomościach ale wyżyć się da:) Pozdr
fotografia cyfrowa
sylwesterc70 2007-04-05 00:47:55 | ocena = 0
fotografia cyfrowa
jak je sprzedasz , to proponuje 10 tys egzemplarzy od razu zamowic :) kupe forsy zarobisz na tej fotce :) szkoda ze ja tak nie moge :(
fotografia cyfrowa
sapphire 2007-04-05 00:44:18 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Jolanta - Wiedziałem, że ktoś napisze coś w tym stylu jak Ty. Zauważ jednak, że ja nie traktuje tego w ten sposób jak to napisalaś (podkreśliłem na końcu mego zdania, iż jest to dowcip). A co do wartości zdjęcia to wypowiem się jak je sprzedam (bez dowcipu). Pozdr
fotografia cyfrowa
Jolanta 2007-04-05 00:36:48 | ocena = 0
fotografia cyfrowa
Wartość domku nie przekłada się na wartość zdjęcia
fotografia cyfrowa
sapphire 2007-04-04 23:19:36 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Keeper - taki domek kosztuje tutaj ok. 300 tys. funtów:)
fotografia cyfrowa
tysjusz 2007-04-04 16:23:43 | ocena = 0
fotografia cyfrowa
Domek....
fotografia cyfrowa
sapphire 2007-04-04 14:02:44 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
K_Krzysztof - W innej porze roku raczej nic by nie było (liscie zasłoniłyby budynek). To "coś przyczepione do okien" to flaga angielska - tak Anglicy demonstrują na codzień swój patriotyzm (nawet mieszkając z dala od miejskiego zgiełku). Nikt ich za to nie karze, że to nie w święto państwowe. Pozdr
fotografia cyfrowa
[Exc_103] 2007-04-04 13:53:52 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Proponowałbym powtórzenie może w innej porze roku i usunięcie tego czegoś przyczepionego do okien. Ocena = 0
fotografia cyfrowa
sapphire 2007-04-04 13:28:09 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Maho - fakt, jakiś taki dziwny nieciekawy spokój, tylko światło się bawi nami, ludźmi...:)
fotografia cyfrowa
Maho 2007-04-04 13:03:01 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Nieciekawe :(
fotografia cyfrowa
sapphire 2007-04-04 11:40:00 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Dziękuję za komentarze - biorąc pod uwagę autorów to chyba pozytywne komentarze:) Pozdr
fotografia cyfrowa
hiteroh 2007-04-04 11:31:30 | ocena = 0
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Calme 2007-04-04 11:29:12 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
ani złe mz ale tez jakos nic ciekawego mnie tu nie ciagnie - tak na 2- /1+
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa