fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Loginfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowaHasłofotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowaZapamiętajfotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Przeglądaj zdjęciapoprzedniefotografia cyfrowaFotografia przyrodniczafotografia cyfrowanastępnefotografia cyfrowapoprzedniefotografia cyfrowaAutorafotografia cyfrowanastępnefotografia cyfrowapoprzedniefotografia cyfrowaWszystkiefotografia cyfrowanastępne
fotografia cyfrowa
barclukasz / Zyjatko..
fotografia cyfrowa
zdjęcie
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego zgody jest zabronione.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Szczegóły zdjęcia
fotografia cyfrowa
Autor:barclukasz
Tytuł:Zyjatko..
Data publikacji:2007-05-06 10:48:30
Liczba wyświetleń:949
Ocena średnia:0.4
Liczba punktów:7
Liczba poleceń:0
Liczba komentarzy
i krytyk :
26
Kategoria:Fotografia przyrodnicza
Aparat:

Nikon Coolpix L4

Rodzaj fotografii:Fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
Komentarz autora
fotografia cyfrowa
...
fotografia cyfrowafotografia cyfrowafotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Konstruktywna krytyka
bg
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze. Krytykując fotografię, powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa plus. Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.

Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne uwagi zamieść w komentarzach.
fotografia cyfrowa
CyBeRmAnTiS 2007-05-06 13:47:44plus
fotografia cyfrowa
@tobajer, chyba nie zrozumialeś mojej wypowiedzi. nie wystawiłem minus jedynki dla tego, że ja dostawałem takie oceny, ale dlatego że praca nie zasłużyła na nic więcej.
"Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło." to poprostu pstyk w slońcu, zrobiony na zasadzie:
o idzie mrówka , mam aparat będzie fota
uważam źe ostatnio na OB jest zadużo głaskania sie nawzajem po głowkach i sypania ocenami 4 bez powodu, a to co widziałem ostatnio w vox dei to już dla mnie jakaś prowokacja.
Autor dostał minus jeden gdyż wykazał się brakiem samokrytycyzmu, drogi autorze popatrz na inne prace z tematyki makro - więcej nic ci radzić nie mogę.
fotografia cyfrowa
tobajer 2007-05-06 13:31:42minus
fotografia cyfrowa
Zgadzam się z TMS. Większość oceniających to zdjęcie najprawdopodobniej działa w trybie 1-bitowym: albo jest super dobre, albo nie: wystawiacie więc tak dziwaczne oceny w stosunku do tego zdjęcia, które zdecydowanie nie zasługuje na ocenę 0!!! I nie uważam, aby wystawienie oceny wyższej zaniżało poziom portalu. Po to skala ocen zawiera siedem stopni, by można było stopniować swoją ocenę. Zawsze myślałem, że ten portal nie pretenduje do bycia portalem dla super-profesjonalistów, ale dla amatorów fotografii, na który zaglądają też profesjonaliści. Dzięki temu właśnie możemy się czegoś nauczyć. Chciałbym, aby ten Portal był nadal traktowany raczej jako szkoła dla fotografików-amatorów. A jeśli już ktoś wystawia ocenę 0 lub -1, wymagałoby to przynajmniej jakiegoś rzeczowego komentarza, więcej niż "syf", czy "gniot".
CyBeRmAnTiS - na pewno dostałeś kiedyś laczka w szkole. Odpowiedz sobie na pytanie, czy którykolwiek nauczyciel uzasadnił swoją ocenę w taki sposób jak ty?
fotografia cyfrowa
Rex_XIII 2007-05-06 12:21:45plusplusplusplusplusplusplusplusplusminus
fotografia cyfrowa
TMS, masz racje zawyzajmy oceny nie zyja nam Gnioty! Sa gorsze gnioty, sa lepsze fotografie, po to jest skala Ocen miedzy innymi, zeby dawac do zrozumienia, czy fota jest dobra, czy nie, czy lepsza, czy gorsza. Dales ocene 2 - czyli uwazasz, ze Ta fotografia wyróżnia się pośród innych makr (pozytywnie) jest przemyślana, ciekawa, Artystycznie i technicznie Dobra.. no cóż świadczy to tylko o tym, że albo nie masz pojęcia i nie widziałeś dobrych makr, albo celowo zaniżasz poziom portalu, albo robi Ci się żal tej osoby, że dostanie zera za kiepskie zdjęcie, tym samym sugerując jej, że idzie w dobrym kierunku.

Nie zupełnie zgadzam się z Twoimi poradami co do autora:
Kadr nie jest poprawny, owad zajmuje w nim zdecydowanie za mało miejsca, perspektywa jest częściowo od góry, co w tym wypadku powoduje że przestrzeń po lewej stronie jest bezużyteczna, i mogło by być jej sporo mniej. Ładne tło ? No nie, w tle widać różne badyle, wcale nie jest ładne, oczywiście jest to spowodowane dużą głębią ostrości, ale nawet w przypadku kompakta można to trochę podratować, wystarczy skombinować sobie soczewkę od jakiegoś starego obiektywu, np Heliosa i przy niewielkim wysiłku nawet kompaktem, który posiada dużą głębie ostrości świetnie rozmyć tło (u mnie w portfolio Makra robione DSC ST80 były robione właśnie z dodatkową soczewką).

Nie zalecam przy takim świetle korekcji ekspozycji, Zdjęcie nie jest typowo prześwietlone, i tak naprawdę nic by to nie dało, poza niedoświetleniem owada ;) Ja zalecam poszukanie miejsca w cieniu, tam światło się ładnie rozprasza, przy ostrym słońcu zawsze będą ostre cienie i nieładne odbłyski, niezależnie od naświetlania, ani innych ustawień aparatu.
Przy słabszym oświetleniu natomiast można wspomóc się lampą błyskową, ale wtedy, aby uniknąć ostrego światła, warto zbudować sobie dyfuzor (wystarczy do tego kawałek tektury i kalka techniczna), który może zmiękczyć światło z lampy i zmienić kierunek jego padania.

Pozdrawiam - i nie daj się nabrać na zwody typu "fajna fotka", tylko szkol swój warsztat.
fotografia cyfrowa
TMS 2007-05-06 12:02:19plusplusminus
fotografia cyfrowa
nie przesadzajcie z tymi niskimi ocenami, jest tutaj sporo duuuużo gorszych gniotów wysoko ocenianych.
co do fotki - poprawny kadr chociaż przciasno z prawej, chociaż tło fajne to jednak głębia ostrości zdecydowanie zbyt duża, ale podejrzewam że przy kompakcie i tak nie masz na nią większego wpływu zwłaszcza jeśli robisz z bliskiej odległości w trybie makro.
Miałeś bardzo silne słońce, kilka miejsc na granicy przepaleń, trzeba na to uważać przy takim świetle, najlepiej skorygować ekspozycje (-0,3 -0,7 EV)
Ostrości się nie czepiam bo nie jest źle, inni robią większe mydło dużo lepszym sprzętem.
I jeszcze jedno chociaż to dość subiektywne to odradzam ramki, a już na pewno podpisy ;)
Życzę powodzenia na obiektywnych i na zachętę 2.
Pozdrawiam!
fotografia cyfrowa
Zaloguj się aby dodać krytykę.
fotografia cyfrowa
Komentarze & oceny
bg
fotografia cyfrowa
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.

-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.

Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
fotografia cyfrowa
barclukasz 2007-05-06 19:50:34 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
CyBeRmAnTiS wybacz ale ani Twoje komenatrze ani Twoja pseudo krytyka nic nowego tutaj nie wnosi. Umieszczjac tutaj swoje fotografie nie licze na ogolny zachwyt, wychwalanie i tym podobne zjawiska. Zalezy mi jednak na konstruktywnej krytyce, ktora zreszta od wiekszosci odwiedzajacych otrzymalem. Licze, ze te wszystkie cenne uwagi pomoga mi robic to co lubie coraz lepiej. Pod uwage nalezy wziasc tez fakt to, iz sprzet ktorym dysponuje nie zawsze pozwala uzyskac satysfakcjonujace efekty...

Pozdrawiam, zapraszam na przyszlosc, licze na konstruktywna krytyke ;)
fotografia cyfrowa
CyBeRmAnTiS 2007-05-06 18:01:38 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
dziecku powiem , małpie sory raczej to nic nie da. a tacy pstrykacze to ewolucyjne małpy fotografi
fotografia cyfrowa
Majster 2007-05-06 15:23:54 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
CyBeRmAnTiS - Ale nie wiesz, czy ta osoba szła i cyknęła. Może siedziała kilka minut, ale z braku wiedzy wyszlo tylko takie, a nie inne zdjecie.
Nie mozna tak podchodzic do tego tematu. Wystawiając 0 czy -1 bez żadnego uzasadnienia wygląda to tak jakby oceniający chciał pokazać "ja mam już ponad 200 punktów to se moge".
Uważam, że takie oceny wymagają prawdziwego uzasadnienia, bo inaczej po prostu krzywdzą.
Pomyśl, co jest lepsze
"- Dziecko zostaw to zelazko!"
czy moze
"- Dziecko nie dotykaj zelazka bo gdy je dotkniesz to się oparzysz i bedzie cie bolec" ?
fotografia cyfrowa
CyBeRmAnTiS 2007-05-06 14:54:20 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
@tobajer przyrównujesz skale ocen na OB do coen ze szkoły, a to nie tak 1 to jest jakieś wyróżnie:
Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
a nie slaba ocena. dając 3 tej fotce krzywdzisz wiele osób które dostały taką ocene za naprawde dobre prace. ocena maxymalna skoleji to nie jest ocena którą sie wystawia fotce, która jest poprawna, tylko wybitnej fotografi. ja osobiście nie wystawiłem wiecej niż 10 piątek.
@Masteryum - osobiście staram się pisać krytyki, ale do tych prac w których widzę, że autor sie stara, a jak ktoś idzie i pstryka to sorki.
fotografia cyfrowa
Majster 2007-05-06 14:44:49 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
Jestem tutaj nowy ale zauwazylem kilka rzeczy ktore wplywaja wedlug mnie zle na serwis.

Glaskanie po glowie za beznadziejne fotki jest jak najbardziej niewskazane, bo to faktycznie jest tylko oklamywanie autora i prowadzenie go w zlym kierunku, ale zastanowcie się.

Jest tutaj duzo osob, ktore robia naprawde dobre zdjecia, i maja duzo punktow. W wiekszosci zasluguja na wysokie noty ale.. Sa tacy co dostaja wysokie noty poniewaz danie takiemu niskiej oznaczalo by klopotliwa dyskusje z ktorej oceniajacy moglby wyjsc na przegranej pozycji.

"Nowych" natomiast w wiekszosci komentuje sie jak praca jest zla na 0, -1... zamiast zniechecac moze wlasnie warto zachecic?
Zacheta nie jest "gniot i -1". Dobra zacheta nie bedzie tez glaskanie po glowie.
Ale z pewnoscia najlepsza zacheta bedzie napisanie bledow, ktore popelnil autor i ukierunkowanie go piszac co musi zrobic, aby bylo lepiej.

Nie dziwie sie, ze mase ludzi zniechecilo sie do robienia zdjec zamieszczajac tu swoje prace, nie dlatego ze otrzymali slowa krytyki, ale dlatego ze otrzymali jedynie oceny bez uzasadnien.
Jak taki czlowiek ma sie nauczyc czegokolwiek jezeli jedyna "wskazowka" jaka mu dajecie jest ocena 0, -1...?

Oczywiscie nie kieruje tych moich wypocin do wszystkich uzytkownikow, a tylko do tej czesci co rzeczywiscie tak postepuje. Nie sa to rowniez moje gorzkie zale za zle slowa o moich zdjeciach, ktore otrzymalem.
Patrze jednak na ogol i w wielu przypadkach dostrzegam to co opisalem wyzej.
fotografia cyfrowa
tobajer 2007-05-06 14:17:27 | ocena = 3
fotografia cyfrowa
Pomimo ostrego "dostawania po dupie", ja daję 3, bo uważam, że fotografia wyróżnia się i jest ok. Opis w legendzie stopni jak najbardziej adekwatny do moich wrażeń. Gdyby fotka była idelana (w moim subiektywnym odczuciu), dałbym 5. Uważam, że ocena "na tróję" wcale nie jest satysfakcjonująca dla autora fotografii, da mu mimo wszystko do myślenia i wysilenia się przy następnej próbie. Co do uwag rzeczowych nt. fotografii, w moim mnienamniu GO jest ok, kolorystyka b. dobra, fotka fragmentami nieco prześwietlona. Co do urody robala nie można mieć zarzutów, bo to nie jego wina, że tak go natura stworzyła ;-). Pozdro dla Barclukasz, myślę, że jeszcze tu pokażesz niezłe fotki (tak by utrzeć nosa co niektórym!).
fotografia cyfrowa
Frendzlik 2007-05-06 13:06:18 | ocena = 0
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Swistakolis 2007-05-06 13:05:23 | ocena = 0
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
M6 2007-05-06 13:03:33 | ocena = 1
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
corazon 2007-05-06 12:59:24 | ocena = 0
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Kobieta 2007-05-06 12:59:15 | ocena = 1
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Tachion 2007-05-06 12:56:26 | ocena = 1
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
TMS 2007-05-06 12:52:05 | ocena = brak oceny
fotografia cyfrowa
REX - uważam że fotka jest na 1, na zachętę dałem 2
Wstawianie 0 i -1 bez komentarzy albo z komentarzem w stylu "gniot" niczego nie daje.
Chcesz komuś pomóc to napisz co jest źle (tak jak zrobiłeś w krytyce).
Sposób oceniania na obiektywnych to porażka i tyle, nic tutaj nie pomoże, gdyby zastosować rzeczywistą skalę to wszystkie ocenki poleciałyby o 2, 3 oczka w dół.
Określenie "dobre makro" też jest dyskusyjne, dla jednych wystarczy duża mucha w centralnym kadrze inni szukają jeszcze czegoś.
Co do samej fotki - ja uważam że kadr jest prawie ok, ale co do światłą masz rację, korekcję EV sugerowałem jako doraźny sposób, doświetlanie dyfuzory i soczewki to już trochę wyższa szkoła :)
daj autorowi trochę czasu na takie zabawy.
Pozdrawiam
fotografia cyfrowa
maksym 2007-05-06 12:46:40 | ocena = 0
fotografia cyfrowa
niewykorzystana kompresja zdjęcia można 210kb. a masz niecałe 50kb. :(
no i kadr nieciekawy
fotografia cyfrowa
CyBeRmAnTiS 2007-05-06 12:24:08 | ocena = -1
fotografia cyfrowa
Oo "samobójca 2" hehe też tak zaczynalem, i dostawaem po dupie. gdybym dostawał 2ki za takie syfy to pewnei dalej bym robił takie arcydzieła jak to. dlatego nie ma litości
fotografia cyfrowa
Eclipsea 2007-05-06 12:14:10 | ocena = 1
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
TMS 2007-05-06 12:02:36 | ocena = 2
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
jacky 2007-05-06 12:02:30 | ocena = 0
fotografia cyfrowa
niestety
fotografia cyfrowa
dwamisie 2007-05-06 11:46:23 | ocena = 0
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
jast40 2007-05-06 11:04:53 | ocena = 0
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
Rex_XIII 2007-05-06 11:01:40 | ocena = 0
fotografia cyfrowa
Wszystko na nie ...
fotografia cyfrowa
Zaloguj się aby dodać komentarz.
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa
fotografia cyfrowa