| | |
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego
zgody jest zabronione. |
|
Autor: | matylda | Tytuł: | kurtyna | Data publikacji: | 2006-04-11 14:54:12 | Liczba wyświetleń: | 1136 | Ocena średnia: | 2.6 | Liczba punktów: | 34 | Liczba poleceń: | 0 | Liczba komentarzy i krytyk : | 23 | Kategoria: | Fotografia przyrodnicza | Aparat: | | Rodzaj fotografii: | Fotografia cyfrowa |
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze.
Krytykując fotografię,
powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć
swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty
i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa . Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.
Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne
uwagi zamieść w komentarzach.
Pozwolisz Calme, ze tez sie z Toba nie zgodze. Zarzut, ze zaczyna sie robic monotymatycznie mozna napisac praktycznie pod adresem kazdego Autora. Ktos lubi bardziej makro, ktos inny potrtety itd i odpowiednio do tego ma wiecej lub mniej okreslonych zdjec w PF. Nie powinno to jednak absolutnie miec wplywu na ocenienie kolejnej pracy Autorki.
MZ Autorka wyrobila sobie wlasny, rozpoznawalny styl. Prezentuje jednoczesni rozne motywy i ja osobiscie z wielka ciekawoscia czekam na nastepna prace Autorki.
Twoja opinia, ze mozna w podobnej formie pokazac w zasadzie wszystko jest dla mnie troche smieszna. Czy wyobrazasz sobie np: jakies makro mrowki w stylu Matyldy ;)))
Ja nie. | | | |
nie zgadzam się z calem, ponieważ w ten sposób powstaje seria. Tematy są rózne, od pejzaży do detali przyrodniczcych. Softener jest tylko narzędziem mają cym na celu weksponowanie światła. tak 3 maj | | | |
Monotematycznie zaczyna sie juz robic MZ - kazdy obiekt widok w zasadzie mozna pokazac w podobnej formie a potem dyskutowac jak wiele wartosci artystycznych w nim jest - w tym szalenstwie jest metoda - przyznam, ze podoba mi sie wiele Twoich prac z takim wykoniem i obrobka ale ta do mnie jednak nie przemawia - zaczynam miec wrazenie, ze wlasnie wiecej w niej tego pokazywania na sile w ten sposob
Pozdr | | | |
Zaloguj się aby dodać krytykę.
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.
-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.
Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania
komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
matylda 2006-04-12 17:09:23 | ocena = brak oceny pięknie dziekuję wszystkim za komentarze :)
Wienwal - wielkie dzięki... ale teraz mam ogromną tremę przed zamieszczeniem kolejnego zdjęcia ;( | |
qrsk 2006-04-11 23:03:35 | ocena = 3 ale kolorki , u mnie juz sie zmienily na zielone ,>) | |
qstra 2006-04-11 22:41:34 | ocena = 3 :) | |
Ślicznie...Tak po prostu... :-) | |
gizmo 2006-04-11 20:55:01 | ocena = 3 a mi się podoba takie miękkie malu , malu :))) i kolorek :) | |
matylda 2006-04-11 20:47:46 | ocena = brak oceny Pozwolicie Panowie, że włączę się do tej rozmowy... Otóż, kiedy byłam bardzo, bardzo młoda i robiłam swoje pierwsze zdjęcia Zenithem, to podobało mi się, że miękko rysuje. Kiedy chciałam bardziej miękko, to zakładałam na obiektyw tiulową tkaninę, a potem dostałam od kogoś w prezencie miękki filtr... i tak mi zostało do dzisiaj. Lubię tak pokazywać świat. Oczywiście zdaję zobie sprawę, że nie każdemu to odpowiada. Myślę jednak, że wybieram takie fragmenty rzeczywistości, które ową miękkość niejako mają w sobie. Owa kurtyna, którą tu dzisiaj "zawiesiłam" była tak mięciutka, że aż chciało się w nią wtulić - ostry jak żyleta świat pozostał za nią i mam nadzieję, że ktoś go zauważy i sfotografuje, a ja z przyjemnością na niego popatrzę... W fotografii, tak jak w życiu wszystko jest kwestią spojrzenia. Nikogo na siłę nie będę przekonywać, że tak jak patrzę i widzę to jedyny z możliwych sposobów postrzegania - jeśli sie komuś podoba, to jest mi miło, jeśli nie, to się nie obrażam i uznaję jego prawo do wyrażania swojej opini, co nie znaczy, że się pod jej wpływem zmienię... Niechaj każdy idzie swoją drogą, ważne by ją miał... Pozdrawiam | |
ciekawie pokazany modrzew.... | |
wienwal__ 2006-04-11 20:13:01 | ocena = brak oceny Calme, pytasz- dlaczego odnioslem sie do makro?
Polemizujac w krytyce z jednym z najlepszych fotografow makro na tym portalu, czyli z Toba :)
jakos tak podswiadomie przyszlo nawiazanie do makro. Ale chcialem zwrocic uwage, ze pisalem tez np. o portrecie. Byl to tylko przyklad. Rownie dobrze moglem podac jako przyklad jakakolwiek inna dziedzine fotografii.
Jazeli poczules sie urazony nawiazaniem do makro albo uwazasz to za wycieczke osobista w Twoja strona to: Najmocniej przepraszem. Nie taki byly moje zamiary.
A stosowanie tej samej obrobki to MSZ nie jest nic negatywnego. Wrecz przeciwnie.
Dla mnie to nawet bardzo pozytywna oznaka wlasnego stylu.
Parafrazujac dosc znane zdanie o ostrosci napisze:
- jedno miekkie i "rozmazane" zdjecie to moze byc blad.
- 5-6 takich zdjec.....mozna spytac czy to nauka PS-a ;))
- ponad 50 takich zdjec........to juz wlasny styl.
Wybacz Matyldo te dyskusje troche odbiegajace od zdjecia ale podobno dobra sztuka powinna byc kontrowersyjna.
A Twoje zdjecie takie chyba jest. Dlatego gratuluje.
| |
klops 2006-04-11 19:27:50 | ocena = 3 | |
Gocha 2006-04-11 19:24:37 | ocena = brak oceny Mięciutkie...aż chce się przytulić... | |
Hya 2006-04-11 18:11:20 | ocena = 3 lubie Twoje zdjecia | |
zabola 2006-04-11 17:54:52 | ocena = 3 ciekawe spojrzenie | |
Calme 2006-04-11 17:30:58 | ocena = brak oceny Wienwal - nie za bardzo rozumiem dlaczego odniosles sie do makro ? Nie rozumiemy sie caly czas mi nie chodzi o to, ze ktos robi caly czas ta sama tematyke - podkreslam tematyke - tylo o to, ze w zasadzie stostuje ta sama obrobke do roznej tematyki - w takim sensie - nie bardzo sobie wyobrazam robienie tej samej obrobki w makro bo niby jak :)
Jak juz pisalem nie oceniam calosci folio - bo wiele zdjec w nim niezmiernie mi sie podobalo i podoba i tak tez je ocenialem - chodzi mi akurat o ostatnia serie - nic na to nie poradze, ze akurat dzisiejsze w tej tematyce na tle poprzednich nie podoba mi sie
Czy teraz troszke jasniej sie zrobilo ? ?? | |
Kurtyna do Innego Swiata? Ciekawie. | |
NUMER 2006-04-11 16:13:28 | ocena = 2 | |
Calme 2006-04-11 16:13:00 | ocena = brak oceny Crazyboris - Z Calme nie calem gwoli scislosci :))) | |
nie zgadzam się z calem, ponieważ w ten sposób powstaje seria. Tematy są rózne, od pejzaży do detali przyrodniczcych. Softener jest tylko narzędziem mają cym na celu weksponowanie światła. tak 3 maj | |
Oza 2006-04-11 15:58:06 | ocena = brak oceny Za Calme - pierwsze z serii mi sie podobaly ale te teraz juz nie robia wrazenia.... | |
Calme 2006-04-11 15:53:30 | ocena = 1 Monotematycznie zaczyna sie juz robic MZ - kazdy obiekt widok w zasadzie mozna pokazac w podobnej formie a potem dyskutowac jak wiele wartosci artystycznych w nim jest - w tym szalenstwie jest metoda - przyznam, ze podoba mi sie wiele Twoich prac z takim wykoniem i obrobka ale ta do mnie jednak nie przemawia - zaczynam miec wrazenie, ze wlasnie wiecej w niej tego pokazywania na sile w ten sposob
Pozdr | |
Coś jest na rzeczy, ale coś przeszkadza. Może zbyt duże rozmycie całości ? | |
Zaloguj się aby dodać komentarz. | |