| | |
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego
zgody jest zabronione. |
|
Autor: | Magus | Tytuł: | Bez tytułu | Data publikacji: | 2007-09-03 09:04:50 | Liczba wyświetleń: | 1405 | Ocena średnia: | 3.7 | Liczba punktów: | 74 | Liczba poleceń: | 0 | Liczba komentarzy i krytyk : | 73 | Kategoria: | Pozostale zdjecia | Aparat: | | Rodzaj fotografii: | Fotografia cyfrowa |
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze.
Krytykując fotografię,
powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć
swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty
i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa . Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.
Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne
uwagi zamieść w komentarzach.
Zaloguj się aby dodać krytykę.
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.
-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.
Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania
komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
bregu 2007-11-24 19:51:16 | ocena = 4 | |
CliMbeR 2007-09-21 11:53:05 | ocena = 4 | |
stassad 2007-09-06 20:00:33 | ocena = 3 ojoj, co to mróz w Chrzanowie, że tak policzki złapało? lol Mnie się nie podoba, ale obiektywnie - 3 | |
Magus 2007-09-06 10:41:20 | ocena = brak oceny Pomysł stary jak świat, podobne zdjęcie zauważyłem wczoraj na reklamach Estetica :) | |
inny? pomysł. chodzi o pomysł. | |
Magus 2007-09-04 08:50:45 | ocena = brak oceny Cieszy mnie to niezmiernie. | |
DamianP 2007-09-03 19:45:02 | ocena = 4 podoba się | |
Magus 2007-09-03 17:40:02 | ocena = brak oceny Dzieki za wizytę!! | |
Majster 2007-09-03 16:38:11 | ocena = 4 | |
Magus 2007-09-03 15:36:43 | ocena = brak oceny Thx za wizytę!! | |
_M 2007-09-03 15:14:19 | ocena = brak oceny Ok, rozumiem teoretycznie, ale praktycznie nie widzę różnicy między kontrastowym a ostrym ;)
Skoro miękkie jest równocześnie przeciwieństwem obu ;) | |
Magus 2007-09-03 15:06:22 | ocena = brak oceny Właśnie nie kontrastowe nie musi być ostre. Co do miękkiego masz rację. | |
_M 2007-09-03 15:03:29 | ocena = brak oceny Czyli kontrastowe =/ twarde=ostre? :)
W takim razie jakie światło będzie miękkie? Bo wydaje mi się, że to, które będzie mało kontrastowe - czyli odbite np. od białej parasolki, czy softboxowe. | |
Magus 2007-09-03 13:47:06 | ocena = brak oceny To są dwie różne rzeczy przynajmniej wg moich podręczników. Kontrastowe jest np światło odbite od srebrnej powierzchni a twarde światło z Halogenu itd. | |
_M 2007-09-03 13:13:38 | ocena = brak oceny Na moją logikę to ostre światło daje ostre cienie (a więc duży kontrast) przez co spłaszcza trójwymiarowość obiektu.
Przestrzenność jest natomiast uzależniona od kąta padania światła. | |
swietnie oczy wyszly | |
Magus 2007-09-03 12:45:05 | ocena = brak oceny Mania - inny kolor włosów i w ogóle;)
_M - jedno podkreśla kontrasty a drugie "przestrzenność".
Dzięki za wizyty!! | |
Iluzja 2007-09-03 12:20:44 | ocena = 4 | |
I like pinky ;) | |
_M 2007-09-03 11:52:47 | ocena = brak oceny A ja dłużny nie pozostanę i zrobię z małą Kasią podobne :))) | |
_M 2007-09-03 11:52:12 | ocena = brak oceny Mania, polagiat! Plagiat! :)
A Ty splagiatowałaś pewnego fotografa, którego nazwiska już teraz nie pomnę, ale publikował się chyba w B&W Photography. Poza tym na starym rynku w Poznaniu jest podobne zdjęcie w salonie fryzjerskim ;)
Plagiatorzy! :))))) | |
hm,miałam kiedyś podobne... ;) | |
_M 2007-09-03 11:35:07 | ocena = brak oceny A czym się różni jedno od drugiego? Bo znaleźć nie mogę. | |
Magus 2007-09-03 11:23:58 | ocena = brak oceny -M tak próbowałem ale rozróżnij dwa pojęcia światło ostre to nie to samo co kontrastowe.
Wues - reportażowe mam Ciekawe i nie nudne ale nie ma i nie było zainteresowania :d | |
Vedi 2007-09-03 11:22:21 | ocena = 4 | |
Lizak 2007-09-03 11:15:52 | ocena = brak oceny Jak wszystkie Twoje zdjecia , fajnie wykadrowane , dobra ostrosc. Jednak takie nudnawe ;] Stac Cie na wiecej ;] czekam na inne ;] | |
corazon 2007-09-03 11:03:47 | ocena = 3 | |
wues 2007-09-03 10:55:17 | ocena = 2 nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuda | |
AMADEUS 2007-09-03 10:54:29 | ocena = 4 | |
_M 2007-09-03 10:54:19 | ocena = brak oceny Hehehe ;) | |
rex rex 2007-09-03 10:38:34 | ocena = brak oceny no byś wiedział zwłaszcza teraz jak uzupełniłem jednym softem z płynną regulacją ach te cienie :))) | |
_M 2007-09-03 10:35:07 | ocena = brak oceny Dariusz, wciąga, nie? :) | |
rex rex 2007-09-03 10:32:06 | ocena = brak oceny no tak jeżeli chciałeś uzyskać kontrast to dobry zabieg makijaż na to wskazuje iż miało być kontrastowo lecz troszkę za ostro wyszło jak jest lampa z płynną regulacją to można sobie poradzić bez problemu :)) chociaż parasolek używam raczej jako stałe światło lecz każda z żarówek jest osobno załaczana zresztą co tu pisać uczmy się dalej :))) sorki że tak się rozpisuję lecz ostatnio dużo czasu spędzam w studio :))) | |
Beata 2007-09-03 10:23:20 | ocena = brak oceny tym razem za ostre swiatlo,juz na miniaturze to widac:)) | |
_M 2007-09-03 10:17:04 | ocena = brak oceny Tak teoretycznie, gdyby dać z jednej strony softa + parasolkę to światło by było bardziej miękkie niż z samej parasolki? Logicznie rozumując chyba tak :) Próbowałeś? :)) | |
_M 2007-09-03 10:15:50 | ocena = brak oceny Co do tła... bo nie jest jednolite i to w dodatku tak jakby obwódki miało wokół postaci, co by było dziwne dosyć, dlatego pytam, na wszelki wypadek. Gdzieś się chyba światło jakieś przekradło (chyba, że tam nie było tła foto ;)) | |
Magus 2007-09-03 10:15:27 | ocena = brak oceny - Idzie specjalna bazą i podkładem ale nigdy nie wygasisz w 100% - chyba, że niedoświetlisz :) | |
_M 2007-09-03 10:14:33 | ocena = brak oceny A makijażem nie idzie tego dopieścić? | |
Magus 2007-09-03 10:14:17 | ocena = brak oceny _M nie - a co?
Ice - thx | |
Magus 2007-09-03 10:13:18 | ocena = brak oceny Podobno się da, ale mnie nie udało się jeszcze - mam różne srebrne parasole (zwykły i Elinchrom) ale jeszcze muszę wyprobować RedWinga bo jak to nie kwestia jakości parasola to albo piszę bzdury albo jeszcze wiele muszę się nauczyć. | |
iceman 2007-09-03 10:11:18 | ocena = 4 Widząc miniaturkę pomyślałem "oho, trzeba było wyżej kadrować". Teraz patrząc na dużą wersję czuję, jak bardzo się pomyliłem.
;-)
| |
_M 2007-09-03 10:10:55 | ocena = brak oceny Magus, myślałem o całym fragmencie zdjęcia ;) Wolę takie delikatniejsze światło.
Robiłeś coś z tłem? | |
_M 2007-09-03 10:09:43 | ocena = brak oceny Magus, a możesz zrobić przy tak ostrym oświetleniu tak, żeby się prawy policzek nie świecił? [ale bez blurowania :)]
Ty się szkol a ja będę podglądał ;)
Blendy nie widzę, parasolkę i softa w oczach ;) | |
Magus 2007-09-03 10:09:15 | ocena = brak oceny -M mnie podobają się oba :)
I tu i w realu :) | |
Magus 2007-09-03 10:08:25 | ocena = brak oceny Srebrna parasolka odbijająca, softbox i blenda ... staram się podszkolić w kontrastowym oświetlaniu bo to podkreśla mak up. | |
_M 2007-09-03 10:07:01 | ocena = brak oceny Tak sobie patrzę i najbardziej chyba podoba mi się tutaj zarysowana linia nosa i lewe oko modelki ;) | |
rex rex 2007-09-03 10:05:45 | ocena = brak oceny mniemam że przez parasolkę zrobiłeś ja nie powiedziałem że to jest za przeostrzone :) lecz przy takich zbliżeniach hmm trzeba liczyć się z takim efektem i myślę że delikatny blurek lecz bardzo delikatny mógłby się przydać :)))) pozd | |
_M 2007-09-03 10:00:56 | ocena = brak oceny Chyba wszystko zależy od tego co chce się osiągnąć?
Jak już się czepiać to może jeszcze błysku od światła na skórze? :) | |
Magus 2007-09-03 09:57:11 | ocena = brak oceny Za ostro ale nie przeostrzone? Dziwny zarzut aczkolwiek rzeczywiście robią tak "fachury", że zmiękczają softem lekko skórę, może następnym razem sobie poprasuję :) | |
rex rex 2007-09-03 09:53:22 | ocena = 4 Magus masz rację na odbitce jeszcze do tego dużego formatu tego nie widać lecz do sięci hmm widać :) kolorki no cuż taki makijaż :) lecz jedna sprawa może ciut za ostro pokazałeś fakturę skóry MZ reszta całkiem ładna :))) | |
_M 2007-09-03 09:49:02 | ocena = brak oceny Jakby nie patrzeć to zależy od wielkości odbitki. Laby wykonując powiększenia całkiem sympatycznie interpolują, stąd odbitki z iso 400 (E1) w formacie 30x40cm są piekusiane ;) | |
Magus 2007-09-03 09:44:52 | ocena = brak oceny Tak z tym, że teraz jak szum ma taki mały ... nie wiem jak napisać ,"rozmiar" pojedynczego tego czegoś (grain?) to go prawie w ogóle nie widać na odbitkach mimo, iż na kompie świeci z monitora ... to związane jest z tym, że na 1 pix na monitorze przypadają 4 kropi atramentu (extremalnie upraszczając sprawę) i domyślne algorytmy wyświetlania każdy mały "szumik" powiększają 4 krotnie. | |
_M 2007-09-03 09:42:16 | ocena = brak oceny Krótko mówiąc 10x większe iso = 10x wyższa cena ;)
A tak swoją drogą, to nawet negatywy powoli zaczynają wysiadać ;) przy czym ziarno jest przyjemniejsze w odbiorze niż szum. | |
Magus 2007-09-03 09:40:15 | ocena = brak oceny Widzisz M - ja teraz w kolorze robię odbitki b.duże z ISO 1000 bez odszumiania i tego szumu/ziarna na odbitce nie widać nawet patrząc z bardzo bliska. Różnica 3 generacji sprzętowych dużo robi bardzo jeśli o niektóre możliwości chodzi ..za to w takim 1D MkIII z 3200 widziałem nieodszumiane to jak u mnie z ISO 1000 a w E-1 to z ISO 200 :) | |
barteq 2007-09-03 09:39:49 | ocena = brak oceny ciekawe | |
_M 2007-09-03 09:36:29 | ocena = brak oceny Magus i to jest główny powód ;)
iso800 w kolorze to tylko do reporterki się nadaje, ewentualnie do sieci - po zmniejszeniu
za to do b&w spisuje się znakomicie, bo jak się delikatnie i odpowiednio ostrzy to do złudzenia przypomina ziarno analogowego filmu ;) | |
Magus 2007-09-03 09:34:53 | ocena = brak oceny W E-1 iso 800 to masochizm w porównaniu do nowych konstrukcji bo 2 lata temu to w sumie uznawało się za ok :) | |
_M 2007-09-03 09:33:08 | ocena = brak oceny A mój ulubiony zabieg analogizujący to fotografowanie na iso800 z przeznaczeniem do b&w ;) | |
Magus 2007-09-03 09:32:15 | ocena = brak oceny Bardziej analogowe - prawda, nie przeczę. | |
_M 2007-09-03 09:31:26 | ocena = brak oceny Chociaż wiesz... E1 daje lepsze kolorki :P:P:P | |
_M 2007-09-03 09:31:05 | ocena = brak oceny A czy ja napisałem, że wszędzie? :)) | |
Magus 2007-09-03 09:30:18 | ocena = brak oceny -M - ty masz coś z oczami albo z monitorem jak wszędzie Mangente widzisz ... a nie tylko na MakeUpie ;)
Thx - Gosiaczku | |
modelka ładna i zdjęcie dobre ;) | |
_M 2007-09-03 09:26:52 | ocena = brak oceny Ja za to mam wszystko żółte ;))) | |
_M 2007-09-03 09:26:36 | ocena = brak oceny The Color Magenta ;) | |
Magus 2007-09-03 09:18:38 | ocena = brak oceny Słowiańska uroda :D
_M - Alice Walker dostała za "The Color Purple" Pulitzera w 1983 r. może ja też dostanę jakąś nagrodę :)
| |
_M 2007-09-03 09:15:49 | ocena = 3 Jej, Magus, lubisz tak purpurowo? :)))
Kadr z włosami to chyba zawsze działający trik. U Ciebie inaczej podany, bo włosy częściowo poza kadr wyrzucone. | |
ant_z 2007-09-03 09:15:25 | ocena = 4 coś jest w tym co pisze Iness | |
Iness 2007-09-03 09:14:57 | ocena = brak oceny ja bym dała tytuł "Princes" | |
Magus 2007-09-03 09:10:43 | ocena = brak oceny Rosyjska Princessa :) Dobre - muszę jej to sprzedać wieczorem :) | |
Iness 2007-09-03 09:07:25 | ocena = 4 Fajnie zamyślona/ naburmuszona Kaśka u wyszła. Kojarzy mi się z rosyjską księżniczką :) | |
Zaloguj się aby dodać komentarz. | |