| | |
Zdjęcie zostało usunięte przez użytkownika
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego
zgody jest zabronione. |
|
Autor: | Willow32 | Tytuł: | | Data publikacji: | 2006-04-21 19:59:41 | Liczba wyświetleń: | 539 | Ocena średnia: | 2.8 | Liczba punktów: | 31 | Liczba poleceń: | 0 | Liczba komentarzy i krytyk : | 41 | Kategoria: | Portrety | Aparat: | Olympus E-1 | Rodzaj fotografii: | Fotografia cyfrowa |
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze.
Krytykując fotografię,
powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć
swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty
i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa . Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.
Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne
uwagi zamieść w komentarzach.
Maniu, czy mogę się tak do Ciebie zwracać?? jeżeli nie to ten będzie ostatni raz :) a więc Maniu bardzo Ci dziękuje za krytykę w której znalazło się kilka (właściwie jedna)cenna rada dla wszystkich początkujących w tak trudnej dziedzinie jaką jest portret. Jeszcze bardzo Ci dziękuję za ładne spojrzenie i kompozycję :)) Natomiast absolutnie nie zgadzam się z dalszą częscią krytyki odnośnie obróbki aż do tego momentu: (można dać modelce do potrzymania jakąś blendę, choćby kawałek kartonu białego, żeby odbić w ten cień trochę światła)bo to jest właśnie ta cenna rada :)) Mimo jednak że się nie zgadzam nie będę nawet próbował bronić tego zdjęcia, skoro samo nie było się w stanie obronić...padło. niech więc leży.
Pozdrawiam | | | |
zgadzam się z Calme i w plusach i w minusach
ładne spojrzenie, ładna kompozycja.
nie ładna obróbka. tak jak już pisałam w innych krytykach - tego rodzaju zmiękczenie powoduje rozmydlenie rysów twarzy, daje wrażenie, że ma się do czynienia nie z żywym człowiekiem tylko jakąś zjawą (tonacja a la trupiarnia to wrażenie pogłębia). przy mocno zaakcentowanych ustach taki zabieg nie wygląda korzystnie.
do uwag dorzucę jeszcze że brzydko wygląda cień pod brodą (można dać modelce do potrzymania jakąś blendę, choćby kawałek kartonu białego, żeby odbić w ten cień trochę światła) | | | |
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.
-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.
Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania
komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
podoba sie | |
zielony 2006-05-26 21:07:02 | ocena = 3 klimat mi pasi | |
Miauuu 2006-05-03 23:29:15 | ocena = 3 | |
qrsk 2006-04-30 21:15:05 | ocena = 2 kadr , światło , ostrosc tak , obróbka nie ,>) | |
_M 2006-04-24 20:57:33 | ocena = brak oceny Hehe, a ja nie przeczytałem o czym pisał Calme ;) a pytałem o pogłębianie, bo robiłem takie rzeczy w PSie (ba, zmieniałem nawet kąt padania światła domalowująć cień po odpowiedniej stronie twarzy ;)
-M | |
Bicki 2006-04-22 07:12:43 | ocena = 2 Zgadzam się z krytyką. Obróbka zbyt rzucza się w oczy. Skoro taki amator jak ja to widzi, to co dopiero reszta bardziej rozeznanych. Rozmycia (miejscowe !) kontrastują z wyostrzonymi MZ punktowo oczami i wargami, co jest już nienaturalne (oczywiscie zakładam że mogę się mylić i niesłusznie oceniać to co widze, bo siedze na lcd). Reszta - czyli układ modelki, kadr itp jest ok. Wiem że to nie jest proste, choć wygląda iż to poprostu strzał migawki i nic więcej... wiem że kosztowało to trochę pracy. Ale czasem nie warto (nawet gdy modelka płacze) aż tak ukrywać "wad" cery, piegów, czy czego kolwiek. Sam się kiedyś o tym przekonałem, robiąc pracę w podobnym stylu. | |
Willow32 2006-04-22 00:09:15 | ocena = brak oceny cienie pogłębiłem podczas wstępnej obróbki jeszcze w Raw`ie, jak ta technologia poszła do przodu ;)) zawzieli się dziś na mnie, a to wszystko przez Calme bo podjudzał :)))
Grandand dzienks :) | |
_M 2006-04-21 23:59:42 | ocena = 4 Jakby to ująć: bardzo plastyczne ujęcie, dynamiczne światło, które sprawia wrażenie, że się porusza... Bawiłeś się z pogłebianiem cieni w PSie? (bo ja to kiedyś robiłem pędzlem, żeby uzyskać taki efekt:))
-M | |
Grandand 2006-04-21 23:57:47 | ocena = 3 Bardzo ladnie. | |
Willow32 2006-04-21 23:25:32 | ocena = brak oceny wredota to moje drugie imię :)) | |
Wredota:-) | |
Willow32 2006-04-21 23:21:38 | ocena = brak oceny nigdy!!! ;)) | |
Oj nie... Willow... popsułes perełke... nadmiar ingerencji graficznej chyba nie zrobil temu zdjeciu najlepiej:-) wybacz:-) | |
Willow32 2006-04-21 23:14:53 | ocena = brak oceny Calme to kolejny dowód na to ze jestes nadwrażliwy, to była uwaga ogólna nie dotyczyła Twojego komentarza :) A w kwesti krytyki bez znaczenia dla mnie jest czy na zdjęciu są moi bliscy czy też zachodzi, obiedwie znoszę równie dobrze :) | |
Calme 2006-04-21 22:54:30 | ocena = brak oceny A czy w ktoryms pnkt napisalem cos krytycznego dotyczącego osoby modelki ??? Poza tym nadal twierdze, ze kazdy kto robi zdjecia swoich bliskich zawsze ciezej znosi krytyke - tak juz jest to normalne | |
Willow32 2006-04-21 22:51:19 | ocena = brak oceny Maniu portretowanej się nie spodobało i dostałem w łeb za to że je tutaj powiesiłem :))
Calme wylizuj się?? nie znam tego zwrotu, to jakiś slang? Pozatym jesteś chyba zbyt nadwrażliwy jeżeli wyczuwasz coś czego nie ma :) Czy ja Ci już kiedyś nie dałem prawa do mania własnego zdania? zresztą każdy ma prawo pisać pod moim zdjęciem co mu się tylko podoba pod warunkiem oczywiście że uwagi krytyczne dotyczą zdjęcia a nie osób które na tych zdjęciach są pokazane. | |
Mi się podoba... | |
Calme 2006-04-21 22:35:43 | ocena = brak oceny AMEN | |
Willow, zdania są podzielone, przynajmniej średnia będzie obiektywna.
IMHO przy każdym portrecie najważniejsze jest, żeby podobało się albo (trafiało do) portretowanej osobie. I tyle. | |
Calme 2006-04-21 22:34:22 | ocena = brak oceny Will - wylizuj sie bo zaczynam wyczuwac nutke niezadowolenia, ze akurat sie nie spodobalo - a w zasadzie nie wszystkim sie nie spodobalo - przeciez wiesz, ze bardzo wiele Twoich zdjec niezmiernie mi przypadlo do gustu - ale nie wymagaj odemnie aby kazde przyjmowal z jednakowym zachwytem - a podjezdzanie do moich robali wydaje mi sie nie na miejscu - bo porownywanie makro do portretu to jak wojna systemow
Pozdr | |
qstra 2006-04-21 22:33:04 | ocena = brak oceny Willow... oni się nie znają ;) mi naprawdę efekt się podoba... nic tu nienaturalnego nie widzę... | |
Willow32 2006-04-21 22:32:09 | ocena = brak oceny Calme nic nie poradzę że moja kobieta jest mniej charakterna od Twoich robali... | |
Willow32 2006-04-21 22:30:09 | ocena = brak oceny a tyuł zdjęcia czasmi czytacie? był już zanim powstało zdjęcie - to odnośnie mocnych cieni, odnośnie rozmydlenia to szczerze mówiąc nie bardzo was rozumiem przecież nie trzeba nawet wzroku wysilać żeby dojzeć pory skóry czy też niedoskonałosci skóry?? nie rozmywałem tego efekt jest wynikiem tylko i wyłącznie miękkiego światła. I jeszcze odnośnie tonacji, no cóż chciałem uzyskać troszkę mroczności, to piękna kobieta która za chwilkę pokaże ogromne kły :)) | |
Calme 2006-04-21 22:26:01 | ocena = brak oceny Tym bardziej, ze w niedzieli leb mu scieli :)) | |
Willow32 2006-04-21 22:24:39 | ocena = brak oceny mili państwo, w kwestii formalnej, jest to jedna z niewielu moich fotografii w której wszystko zostało przeze mnie zaplanowane i z premedytacją wykonane aż do końca. Nie podoba się trudno, zawsze powtarzam że nie zawsze jest niedziela :)) | |
Calme 2006-04-21 22:23:37 | ocena = brak oceny No a mi te wygladzenia wlasnie ten "charakter" zabily | |
qstra 2006-04-21 22:21:57 | ocena = 3 a mówcie sobie co chcecie.. ja na chwilę zapominam o wszystkich technikaliach i... odbieram to zdjęcie jako portret z charakterkiem:) i kropka. | |
Ja "czepiam się" rozmydlenia i tonacji, bo uważam je za niekorzystne. Ale - chętnie dowiem się, dlaczego na taki zabieg się zdecydowałeś i co on miał przekazać.
Willow, masz prawo i obowiązek bronić swojego zdjęcia :)
Poza tym: oczywiście, mów mi Mańka. | |
Calme 2006-04-21 21:56:56 | ocena = brak oceny Galex brzmi jak brzmi ale jak wyglada | |
galex 2006-04-21 21:56:15 | ocena = brak oceny Calme: "nie podoba mi sie obróbka skóry" - strasznie to brzmi ;-)) | |
ja to jestem niewyżyta, coście się tak uparli na to rozmydlanie ładnych i 'charakternych' twarzy? | |
Bernard 2006-04-21 21:39:45 | ocena = brak oceny A ja powiem tak. Nie wiem jak wygladaly wlosy na tym zdjeciu w oryginale, ale tutaj, po obrobce, podoba mi sie uzyskany efekt | |
izabella_a 2006-04-21 21:00:38 | ocena = brak oceny Ech no, przyjrzałam się..i slepa jednak jestem..zdjęcie w całości nie wlazło mi na monitor, więc wyszedł mi centralny kadr, a tego to tu jednak nie ma..zatem w tym punkcie zwracam honor.. | |
krim 2006-04-21 20:58:50 | ocena = brak oceny zupa była za słona? ;) | |
Calme 2006-04-21 20:57:50 | ocena = brak oceny Willy - pozwolisz, ze wstrzymam sie z ocena a powiem tak
podoba mi sie to spojrzenie - kadr rowniez - nie podoba mi sie i to bardzo mi sie niepodoba obrobka skory
i chyba tyle :)
Pozdr | |
izabella_a 2006-04-21 20:56:40 | ocena = brak oceny aaa.. czoło i nosek..poprawka | |
No to ja zacznę, pozwolisz? ;)..Wyżywam się, wyżywam ;)..a serio, mnie się tak czy siak podoba - modelka ma wspaniałe oczy, o czym już wcześniej kiedyś pisałam, poza tym ja zawsze miałam upodobanie do ciemnych fotek, wyłaniania się z mroku itp.. Jedyne, co mi się nie podoba, to to, że czoło wyszło tak rozmyte, no i wolałabym widzieć Panią mniej centralnie. Reszta dla mnie jak najbardziej ok..znawcą portretów nie jestem, wg gustu oceniam :) | |
Willow32 2006-04-21 20:13:47 | ocena = brak oceny Nie ważne jak gadają ważne żeby gadali:) | |
Calme 2006-04-21 20:07:25 | ocena = brak oceny No i chyba sie powyzywaja jednak ;) | |
| |