| | |
Zdjęcie zostało usunięte przez użytkownika
Fotografia stanowi własność autora. Kopiowanie i rozpowszechnianie fotografii bez jego
zgody jest zabronione. |
|
Autor: | torunczyk | Tytuł: | | Data publikacji: | 2007-12-07 14:03:32 | Liczba wyświetleń: | 767 | Ocena średnia: | 0.4 | Liczba punktów: | 5 | Liczba poleceń: | 0 | Liczba komentarzy i krytyk : | 28 | Kategoria: | Portrety | Aparat: | | Rodzaj fotografii: | Fotografia tradycyjna |
Pamiętaj. Krytyka to nie to samo co komentarze.
Krytykując fotografię,
powinieneś podać wskazówki, dzięki którym autor ma szanse ulepszyć
swój warsztat. Za wartościową krytykę możesz zarobić dodatkowe punkty
i powiększyć swój limit. Za każdą pozytywną ocenę dostajesz 1 punkt a przy krytyce pojawia się ikona plusa . Co więcej, jeśli Twoja krytyka jest jedną z trzech pierwszych pod zdjęciem, pozytywna ocena użytkownika oznacza dla Ciebie aż 3 punkty. Minus oznacza, że oceniający uznał krytykę za mało wartościową, za taką ocenę otrzymasz zero punktów. Nie należy jednaka stawiać znaku minus przy dobrych krytykach, z którymi po prostu się nie zgadzamy. Po kliknięciu na ikonki plusa lub minusa pojawi się okno z informacjami o oceniających krytykę. Więcej na temat konstruktywnej krytyki w FAQ.
Swoją opinię, czy zdjęcie ci się podoba lub nie i wszelkie inne
uwagi zamieść w komentarzach.
Kochany DRAKU twoim zdanie psesuwanie i ustawianie modela do światła nie spowoduje że model bedzie sztucznie się zachowywał, przecież model nie jest zawodowcem czy aktorem. Pozatym komu tu brakuje światła, chyba tylko ślepemu. Nie zauważyłem żeby brak było szczegółów w cieniach, kto powiedział że model nie może mieć twarz oświetloną bocznym światłem, tylko koniecznie z przodu. Pozatym jest to świadoma decyzja o tym czy zdjęcie z takim właśnie oświetleniem mi odpowiada i w takim oświetleniu je akceptuję i uważam za ciekawe. | | | |
Torunczyk. Piszesz: "Fotografia jest też dokumentem" - tak, ale to nie znaczy, że ten dokument może być byle jak wykonany. Są sytuacje, w których niedoświetlenie zdjęcia można wytłumaczyć np. szybką akcją, gdy liczą się ułamki sekund by złapać kadr. Ty w takiej sytuacji nie byłeś, a rzucasz głodne kawałki o "uchwyceniu chwili". Spokojnie mogłeś ot choćby poprosić modela, żeby się przesunął kawałek w lewo, bardziej od okna, tak aby więcej światła z okna padało mu na twarz. Na pewno by to zrobił, a Ty miałabyś naświetloną większą część twarzy. A temat nadal byłby ten sam, dosłownie identyczny. Więc dlaczego zarzucasz ludziom, że są sztampowi? Dlatego, że mają rację? Dobra sugestia - umiejętność przyjmowania krytyki świadczy o klasie i braku kompleksów. | | | |
Jeszcze jedno - nie chodzi tu o żaden artyzm, bo nie czuję się artystą - tak jak niewielu na tym portalu mogło by się czuć, tak że nie trzeba się na nim poznawać. | | | |
wowa - co do fotografowania postaci to Ty masz chyba najmniej do krytykowania (bez urazy - oglądałem twoje fotografie i na dodatek nie jesteś konsekwentny). Jak do tej pory. Fotografia jest też dokumentem, uchwyceniem chwili emocji, ważna jest w tym momencie postać a nie jakieś tam tło. Węźmy np. Twoje zdjęcie "Natchnienie", czy ważne jest tam tło, czy naprzykład to że walnąłeś lampą po twarzy - nie dla mnie najważniejszy jest w tym momencie stan emocjonalny tego człowieka i to mnie głównie interesuje. Ty to czułeś w tym momencie i na pewno nie miałeś czsu na kombinowanie. Są portrety ustawiane i wymuskane tak jak robi to willow czy inni i są takie uchwycone w ulotnej chwili, niemożliwe do powtórzenia, gdzie nie masz czasu na bawienie się światłem jkimiś trójkątami czy roślinkami w tle. | | | |
uczymy sie całe zycie. jezeli chciałes aby ludzie podziwiali urode tego pana to wstaw go na fotka.pl albo gdzies do jakiejs galerii "niezwykłe ujęcia". jezeli ileśtam osob pisze Tobie ze cos jest nie tak z tym zdjęciem to pewnie tak jest. Szanujmy się do cholery jasnej i szanujmy swoje zdania. Jak czytam Twoje teksty autorze to mam wrazenie, ze te zdjecie ma dla Ciebie duzo wieksza wartosc niz zwykła fotografia w galerii. Jezeli tak jest to ujmij to w komentarzu a wszystko się wyjasni a nie czytasz i jedziesz po komentarzach czekając az ktos zgadnie o co tu Tobie chodziło.
Bez urazy.
Pozdrawiam | | | |
NADAL NICZEGO SIĘ NIE NAUCZYLIŚCIE. BIEDNI ZBIERACZE PUNKÓW. (Trochę mało tu twarzy, ostrości, kontaktu wzrokowego.) | | | |
"Najlepiej jak by go ustawić na jakimś ładnym tle, naljepiej trochę bardziej do światła itd." - otóż, mylisz się, drogi Autorze. To tło, korzystne światło, ich znalezienie, to zadanie fotografującego. To jest tak jak z przygotowywaniem torta, musi byc dobry w smaku i elegancko podany. Dopiero wtedy można odenic w pełni jego walory. Resztę bardzo ładnie napisali poprzednicy.
Pozdrawiam:) | | | |
toruńczyk: to portal fotograficzny. Rozmawiamy tu o fotografii. wowa nie jest powierzchowny. Napisał Ci co mu sie nie podoba i jak by to poprawił. Ja na portretach nie znam się, więc się nie wypowiem w ogóle. A - jeszcze jedno - fotografia to malowanie światłem. Ważna jest i technika wykonania i warsztat autora i przesłanie i... całe inne mnóstwo spraw. W końcu są kierunki na wyższych uczelniach artystycznych, na których studiuje się kilka lat "fotografię". | | | |
Jesteście wszyscy powierzchowni. Wcale nie interesuje Was treść zdjęcia tylko walory sztampowo techniczne. Najlepiej jak by go ustawić na jakimś ładnym tle, naljepiej trochę bardziej do światła itd. A najlepiej to stworzyć jakiś sztuczny świat. | | | |
Witam!
Ciemno. Za ciemno. Niemal cała twarz zniknęła, oczy - rzecz w portrecie ważna - w ilościach śladowych, a najbardziej rzucają się w oczy maseczka, żaluzje, jasny trójkąt z lewej, śmieszna oprawka i roślina z prawej. Trochę mało tu twarzy, ostrości, kontaktu wzrokowego. Gdyby obrócić Ekologa bardziej w stronę światła, choć jedno oko "zagrałoby", zabłysło, ożywiło twarz. I byc może tło nie byłoby tak wściekle odwracające uwagę. Warto spróbować.
Pozdrawiam! | | | |
Możesz ocenić zdjęcie wg poniższej skali lub skomentować zdjęcie nie przyznając oceny.
-1 - Fatalna fotografia. Nie nadaje się do publikowania i powinna stąd zniknąć. Nie niesie żadnych walorów artystycznych ani technicznych. Autor wykazał się zupełnym brakiem samokrytycyzmu.
0 - Słabe, autor usiłował coś powiedzieć, ale nie za bardzo mu to wyszło.
+1 - Może być. Można powiedzieć, że w tej fotografii jest coś co zasługuje na uznanie.
+2 - Niezła fotografia. Wyróżnia się spośród innych. Przemyślana i ciekawa pod względem artystycznym. Technicznie też dobra.
+3 - Podoba mi się. Jest to fotografia, którą ogląda się z przyjemnością. Widać solidny warsztat techniczny i zmysł artystyczny autora.
+4 - Bardzo dobra fotografia. Zasłużyłaby na maksymalną ocenę, gdyby nie...
+5 - Doskonałe. Według mnie perfekcyjne dopracowanie w każdym calu. Nie zmieniałbym już niczego.
Przyznanie oceny -1 lub +5 wymaga napisania
komentarza składającego się z co najmniej 10 słów.
Mordecai 2007-12-08 20:31:37 | ocena = 0 dużo hałasu o nic | |
Wielka obrona słabego zdjęcia...
Z całym szacunkiem, ale nie ma tu ani wyjątkowej chwili, ani emocji które rzucają na kolana...
Słabe technicznie i w tym zdjęciu nic tego nie usprawiedliwia... | |
wzielo gore* | |
autorze, nie chodzi ani o obrone,ani kontrargumenty ani o pokore,ale litosci chociaz nie atakuj. sam wiesz ze zdjecie nie jest najlepszej jakosci, jest praktycznie surowe przy srednim wykonaniu, mozna poprawic ale podejrzewam ze jak to facet ego i duma wzielo dume. wowa maracje. napisal/a swietna krytyke i ja stoje za tym murem. sama sie nei znam ale to co mowi jest sensowne i prawdziwe. troche szacunku do rozmowcow. a zdjecie jest srednie i tyle. chiales ludzika zfotograsowac to to zrobiles. zastanow sie czy masz racje 5milionow razy i pisz dopiero. | |
Draku 2007-12-08 14:57:08 | ocena = 0 | |
Cris70 2007-12-08 14:03:45 | ocena = brak oceny Żeby ocenić to zdjęcie (pod którym rozgorzała prawdziwa dyskusja i trochę jak widać emocji poszło),zajrzałem do Twojego pf Autorze i spośród wielu dobrych ,bardzo dobrych zdjęć to tutaj prezentuje sie według mnie słabiej.Uważam ,ze każdemu zdarza sie mimo wielu fajnych i ciekawych prac dać czasem gorsze i czasem trzeba naczytać się bardziej gorzkich komentarzy.Pozdrawiam. | |
Andres 2007-12-08 13:03:51 | ocena = 0 | |
wowa 2007-12-08 11:12:27 | ocena = brak oceny Autorze -> niezależnie od tego, czy zdjęcie jest dobre, czy nie - jesteś po prostu niegrzeczny i arogancki. Nie poznaliśmy się na Twoim artyzmie? Bywa. Każdy, kto wystawia swoje prace musi się liczyć z tym, że opinie o niej mogą być różne. Ty nie dorosłeś jeszcze do tego, by przyjmować oceny. Więc nie publikuj zdjęć i będziesz miał święty spokój od maluczkich fotopstryków.
Życzę powodzenia, pozdrawiam. | |
malach21 2007-12-08 11:11:15 | ocena = brak oceny pattom - wlasnie to w kk napisałem :] | |
pattom1 2007-12-08 11:06:38 | ocena = brak oceny torunczyk-> zdjęcie samo się nie obroniło, Ty je dobijasz swoimi komentarzami, napisz konkretnie i podając argumenty dlaczego niby to zdjęcie jest dla Ciebie ciekawe/dobre/niezłe ? | |
Jambolaya 2007-12-08 10:58:03 | ocena = brak oceny No troszkę porażkowo... | |
zayondz 2007-12-07 23:16:56 | ocena = 0 :( | |
nie za bardzo Ci wyszło... | |
blueyed 2007-12-07 15:45:18 | ocena = 0 oczywiscie ze wowa ma racje | |
ant_z 2007-12-07 15:19:24 | ocena = 0 treść też można poprawnie podać, za KK wowy | |
adalbert 2007-12-07 14:54:14 | ocena = 4 Nie wiem czy gość sobie żartuje, czu jest całkiem serio. Z miny to drugie , Podoba mi sie | |
wowa 2007-12-07 14:51:52 | ocena = brak oceny I wyrywamy nóżkom muszki... Autorze - wypuść powietrza nieco i wyląduj na ziemi... My tu mówimy o fotografii, a Ty startujesz z epitetami. Wyhamuj, proszę. Z góry dziękuję! | |
pattom1 2007-12-07 14:27:56 | ocena = brak oceny "Jesteście wszyscy powierzchowni. "
...i sadyści | |
Kali187 2007-12-07 14:26:16 | ocena = 1 Nie no. Cos w tym zdjeciu jest, ale technicznie polozone.
Wartosc porownywalna z moimi albumowkami ;) | |
pattom1 2007-12-07 14:17:39 | ocena = 0 | |
wowa 2007-12-07 14:16:57 | ocena = 0 Nie zapanowałeś nad światłem. Nie tylko. Detale w KK. | |
Martine 2007-12-07 14:08:30 | ocena = brak oceny *zacienioną miało być... ale wyszło :D | |
Martine 2007-12-07 14:07:47 | ocena = 0 facet ciekawy całkiem, ale tło do niczego i można było skorygować tą zaciemnioną część twarzy w PSie.. :/ proszę o poprawkę :) | |
| |